MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2020 [Uitslagen Ladders]

zoeken in:
Johnny Marr schreef:
Rosalía en The Horrors

voor The Horrors is er nog still life. haha doei

jordidj1 schreef:
Kan Led Zeppelin ruilen met Rosalía? Voor de rest prima uitslag kusjes

Waarom noem je naast Rosalía het mooiste nummer uit de lijst? ranboy zeg er iets van!

Poek schreef:
(quote)

Waarom noem je naast Rosalía het mooiste nummer uit de lijst? ranboy zeg er iets van!

Ah, The Battle of Evermore mag door, geweldig nieuws!

Verder heeft iedereen recht op zijn eigen smaak, hoe eh... zeer het ook niet de mijne is...

El Ninjo schreef:
Voor Damien Rice en The Horrors ziet het er wel goed uit, die gaan zich wel bij de beste afvallers plaatsen.
Waarom heb ik het idee dat je dat over iedere ladder zegt?

MVW
Sunderland schreef:
oh? Had het idee dat Smog het aardig deed... maar nee. Mooie ontdekking, tho!

Helaas idd. Bill's werk onder z'n eigen naam redt het volgens mij ook (bijna) nooit

Waterboys zucht

Tsja, voor mij is Trumpets (samen met The Whole of the Moon) 1 van de minste nummers op This Is the Sea, dus die blijft dan al snel puntloos in een ladder zoals deze.

Casartelli (moderator)
Voor mij juist hun beste nummer over-all. Maar het was in voorgaande jaren al duidelijk dat hij zijn plek in de onderste regionen vooral uit sprokkelwerk haalde.

Ik vind Trumpets een van de betere nummers van het album, maar vijf keer This Is The Sea in de lijst was allicht ook wat overdadig.

MVW schreef:
(quote)

Helaas idd. Bill's werk onder z'n eigen naam redt het volgens mij ook (bijna) nooit

Voor mij was dit ook een mooie ontdekking. Ga hem zeker voor de komende ladders in de gaten houden.

In 2018 kwam Eid Ma Clack Shaw op 1371 binnen in de lijst. Vorig jaar viel hij eruit. Aanstaande 27 januari mag je weer op 'm stemmen.

Maar liefst 77 stemmers op Ladder 21...we hebben momenteel meer stemmers dan voorgaande jaren in de eindfase van de ladder ....toch het gemak van het nieuwe systeem denk ik.

Uitslag Ronde 1 - Ladder 21:
(er staat een * bij de nieuwe nominaties en een ** bij de her-nominaties)

Rechtstreeks geplaatst voor de Top 2000

1. Band Of Horses - The Funeral 632
2. The Smashing Pumpkins - Cherub Rock 626
3. The Killers - Mr. Brightside 581
4. The Beatles - I Am The Walrus 504
5. Jacques Brel - Ne Me Quitte Pas 486
6. Low - Lullaby 466
7. Big Thief – Not* 420
8. Bat For Lashes - Daniel 420
9. Fleetwood Mac - Sara 416
10. Aaliyah - Try again* 406
11. Miles Davis - All Blues 390
12. Fleetwood Mac - Tusk 360
13. Nina Simone - Feeling Good 349
14. Neutral Milk Hotel - Oh Comely 301
15. Lush - Ladykillers 279

Uitgeschakeld, echter - de beste 125 afvallers plaatsen zich alsnog.

16. Paul Simon - You Can Call Me Al 269
17. Agar Agar - Prettiest Virgin* 244
18. Kurt Vile - Pretty Pimpin 230
19. Serge Gainsbourg & Jane Birkin - Je T'aime... Moi Non Plus 202
20. The Psychedelic Furs - Love My Way* 119

Paul Simon nu 16e in de afvallerslijst....dat zou op het eind net genoeg moeten zijn denk ik.

Mooi dat Big Thief het heeft gehaald maar Agar Agar, Kurt Vile en The Conception of Charlotte Gainsbourg zullen toch echt gemist gaan worden

Paul Simon, Agar Agar en Kurt Vile

Paul Simon gaat sowieso wel door lijkt me, maar alsnog verrassend dat zo’n “gouwe ouwe” artiesten zoals Aaliyah, Big Thief en Bat for Lashes boven zich moet laten.

Pure Shores haalde vorig jaar de lijst en Try Again nu ook. Muzikaal jeugdsentiment voor de begin-dertigers.

MVW
Sentiment wel idd. Maar vind het toch wel verrassend dat zo'n nummer het haalt. Je zou denken dat er betere R&B nummers uit die periode bestaan. Maar he, als 'ie de lijst haalt heeft de nomineerder gelijk.

niks sentiment, niks verrassend. Gewoon puur kwaliteit en iconisch, daarom haalt het de lijst ❤️

Ik stem voor de reden van Jordi

Uitslag Ronde 1 - Ladder 22:
(er staat een * bij de nieuwe nominaties en een ** bij de her-nominaties)

Rechtstreeks geplaatst voor de Top 2000

1. Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels) 965
2. Nick Drake - Things Behind The Sun 587
3. Bruce Springsteen - Badlands 585
4. Caribou - Odessa 563
5. The The - This Is The Day 534
6. Spinvis - Smalfilm 499
7. Radiohead - Daydreaming 423
8. Rainbow - Stargazer 399
9. Echo & The Bunnymen - Ocean Rain 380
10. Alanis Morissette - You Oughta Know* 379
11. Alizée - Moi... Lolita* 342
12. Tindersticks - Tiny Tears 317
13. Rosalía – Malamente (Cap.1: Augurio)* 285
14. James - Getting Away With It (All Messed Up) 263
15. Coldplay - Amsterdam 254

Uitgeschakeld, echter - de beste 125 afvallers plaatsen zich alsnog.

16. Inhaler - My Honest Face* 232
17. An Emotional Fish - Celebrate* 216
18. Razorlight - Wire to wire* 197
19. Nothing But Thieves - Amsterdam* 144
20. Elton John - Levon* 36

Geen van de afvallers gaat het redden, Inhaler nu al 47e op de lijst.

Wow monsterscore voor Tunnels!

En Rosalia & Alizee

El Ninjo schreef:
Geen van de afvallers gaat het redden, Inhaler nu al 47e op de lijst.

Casartelli (moderator)
Voor wat het waard is, Inhaler is hier bij de ontdekkingen genoteerd.

Allicht sowieso veel nieuwkomers in deze ladder, maar die 5 sterretjes op 5 afvallers staan wel wat sneu. Vooral als daar dan zo'n nummer net boven komt dat in elk geval mijn Coldplay top 20 niet zou halen...

Casartelli schreef:
Voor wat het waard is, Inhaler is hier bij de ontdekkingen genoteerd.
Als je het nummer niet kende, is dit misschien nog een leuk weetje: de zanger van de band is de zoon van Bono.

En nu al beter dan zijn pa!

Elton John heeft beter gemaakt dan Levon, maar toch wel heel weinig punten.

Malamente in de ladder! Tra tra!

MVW schreef:
Sentiment wel idd. Maar vind het toch wel verrassend dat zo'n nummer het haalt. Je zou denken dat er betere R&B nummers uit die periode bestaan. Maar he, als 'ie de lijst haalt heeft de nomineerder gelijk.

Timba + Aaliyah is wel de top of the bill qua R&B uit die tijd, heb je voorbeelden van wat je als betere R&B ziet?

JoaMuse schreef:
(quote)
Als je het nummer niet kende, is dit misschien nog een leuk weetje: de zanger van de band is de zoon van Bono.

Redelijk algemeen bekend weetje verwacht ik, maar erg leuk bandje. Het was nog beter geweest als Bono en co er zo halverwege jaren 90 mee was gestopt en dit dan de opvolger was maar helaas zo ging t niet.

MVW
Arrie schreef:
(quote)

Timba + Aaliyah is wel de top of the bill qua R&B uit die tijd, heb je voorbeelden van wat je als betere R&B ziet?

Dat was mijn gevoel/vermoeden. Ik was en ben niet heel erg thuis in de R&B maar ik had gedacht dat users die dat wel zijn zo 10 betere nummers uit de mouw zouden kunnen schudden. Maar he, als dat niet zo is ook goed natuurlijk.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:05 uur

geplaatst: vandaag om 18:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.