MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2020 [Uitslagen Ladders]

zoeken in:
Sorry marsupilami maar ik vind het een draak van jewelste... Ik trek Bart Peeters sowieso al zeer slecht. Toch respect, it takes some balls om die te nomineren

Bart Peeters is een held omwille van Dag Sinterklaas en dit hilarische interview, maar de concurrentie is gewoon vanaf ronde 1 al moordend hier.

Bartje heeft veel geniale dingen gedaan (Het Peulengaleis, Clement Peerens, Dag Sinterklaas) maar ook veel dat me weinig of niet aanspreekt. Zijn solomuziek valt in die laatste categorie.

Casartelli (moderator)
#doeslief is mij in principe op het lijf geschreven, maar ik kan me ten aanzien van het liedje van Bart Peeters enkel bij de woorden van Johnny Marr aansluiten.

marsupilami schreef:
Je vraagt je toch af of ieder het nummer een kans heeft gegeven...

Hij stond in mijn ladderplaylist, maar nu niet meer wegens uitgeschakeld. Misschien had ik het na een keer of vijf luisteren wel een supernummer gevonden, maar ja. Zie ook mijn posting op Knock-Outs & Ladders algemeen discussietopic - MusicMeter.nl

marsupilami schreef:
Hmm, daar gaat mijn eerste nominatie kansloos ten onder. Ik was me wel bewust van het feit dat Vlaamstalige nummers het sowieso moeilijk hebben, maar amper 59 punten is niet echt overtuigend. Je vraagt je toch af of ieder het nummer een kans heeft gegeven... Maar ach, op naar de volgende ladders...
Ik vond het een leuke ontdekking. Dat lijkt me meer waard dan het zoveelste nummer van R.E.M. of Depeche Mode die de lijst haalt.

chevy93 schreef:
(quote)
Ik vond het een leuke ontdekking. Dat lijkt me meer waard dan het zoveelste nummer van R.E.M. of Depeche Mode die de lijst haalt.

Dit. Ik had zijn naam wel eens voorbij zien komen, maar zonder deze laddernominatie had ik er waarschijnlijk geen tijd voor gemaakt.

Uitslag Ronde 1 - Ladder 4:
(er staat een * bij de nieuwe nominaties en een ** bij de her-nominaties)

Rechtstreeks geplaatst voor de Top 2000

1. Ultravox - Vienna 646
2. The War On Drugs - Red Eyes 619
3. Fela Kuti - Gentleman 478
4. R.E.M. - Fall On Me** 462
5. Manic Street Preachers - If You Tolerate This Your Children Will Be Next 439
6. Moby - Why Does My Heart Feel So Bad? 378
7. Public Enemy - Fight The Power 343
8. Johnny Cash - I Walk The Line 332
9. Slint - Washer 331
10. Stevie Wonder - Higher Ground 309
11. Fleet Foxes - Mykonos 305
12. The Church - Antenna 284
13. Ride - Chrome Waves 282
14. London Grammar - Hey Now 264
15. Ladytron - International Dateline 249

Uitgeschakeld, echter - de beste 125 afvallers plaatsen zich alsnog.

16. Teenage Fanclub - The Concept 221
17. Charlie - Spacer Woman* 219
18. Stevie Wonder - Pastime Paradise 214
19. Lloyd Cole And The Commotions - Forest Fire 167
20. Daniel Johnston - True Love Will Find You In The End* 158

Daniel Johnston

Charlie
't zal moeilijk worden voor alle nieuwe nominaties uit de italo disco greatest hits vermoed ik

Teenage Fanclub was een mooie ontdekking.

Silent_shout schreef:
Charlie
't zal moeilijk worden voor alle nieuwe nominaties uit de italo disco greatest hits vermoed ik

Ik teken er al voor als er 1 of 2 het halen...

Het zal sowieso moeilijk worden voor alle nieuwe nominaties, die niet van artiesten zijn die met twee vingers in de neus de lijst halen met alles dat van ze wordt genomineerd.

Na vijf ladders alleen Sun Kill Moon en The Bangles
Talking Heads (1686) en R.E.M. (1020) stonden al in de lijst.
Vijftien nieuwe nominaties niet (rechtstreeks) door.

Wat denken jullie: als Rebellion (Lies) een onbekende nieuwe nominatie zou zijn (dus dat de meeste stemmers het niet eerder gehoord hebben), zou het kans maken? Ik denk van niet.

Simon77 schreef:
Het zal sowieso moeilijk worden voor alle nieuwe nominaties, die niet van artiesten zijn die met twee vingers in de neus de lijst halen met alles dat van ze wordt genomineerd.

Na vijf ladders alleen Sun Kill Moon en The Bangles
Talking Heads (1686) en R.E.M. (1020) stonden al in de lijst.
Vijftien nieuwe nominaties niet (rechtstreeks) door.

Wild is the wind van Bowie ook als ik me niet vergis

Silent_shout schreef:
Wild is the wind van Bowie ook als ik me niet vergis
Klopt idd. Maar dat is ook duidelijk een omissie in de lijst geweest

mol
Bowie's Wild is the Wind stond in 2017 nog op 832. Mooi dattie terugkeert!

Poek schreef:
Wat denken jullie: als Rebellion (Lies) een onbekende nieuwe nominatie zou zijn (dus dat de meeste stemmers het niet eerder gehoord hebben), zou het kans maken? Ik denk van niet.
Interessante vraag. Het zou wel kans maken om de top 2000 te halen, maar veel minder hoog scoren. Ik denk dat het ook van persoon tot persoon afhangt of één luisterbeurt genoeg kan zijn om een nummer meteen hoog te waarderen. Bij jou niet leid ik af aan jouw berichten, bij mij ook niet. Anderzijds zijn er ook tal van gebruikers die meteen een hoog cijfer geven in bijvoorbeeld een 'Maak kennis'-topic of zich nog kunnen herinneren dat ze overdonderd waren toen ze een bepaald nummer voor het eerst hoorden. Dat lees ik dan altijd met enige verbazing en jaloezie, want zo'n spectaculaire eerste luisterervaring heb ik zelden of nooit. Voor mij is muziek meestal iets dat gestaag groeit en dat is dus niet in het voordeel van onbekende nummers, zeker niet in deze opzet waar je amper 7 van de 20 songs punten geeft en de ladders vaak al een aantal favoriete nummers bevatten.

Teenage Fanclub

Een ongekende monsterscore voor Radiohead en Mr. Flagio + Tool als nieuwe nominaties door.

Uitslag Ronde 1 - Ladder 6:
(er staat een * bij de nieuwe nominaties en een ** bij de her-nominaties)

Rechtstreeks geplaatst voor de Top 2000

1. Radiohead - Street Spirit (Fade Out) 900
2. Joy Division - Disorder 455
3. Deerhunter - Desire Lines 451
4. Interpol - Pioneer To The Falls 447
5. Talking Heads - Crosseyed And Painless 432
6. Of Montreal - The Past Is A Grotesque Animal 415
7. Split Enz - Message To My Girl 384
8. Van Morrison - Brown Eyed Girl 365
9. R.E.M. - Leave 363
10. Kate Bush - Babooshka 338
11. Röyksopp Feat. Susanne Sundfør - Running To The Sea 318
12. The Box Tops - The Letter 305
13. The Dandy Warhols - Bohemian Like You 298
14. Mr. Flagio - Take A Chance* 290
15. Tool - Eulogy* 249

Uitgeschakeld, echter - de beste 125 afvallers plaatsen zich alsnog.

16. Counting Crows - Round Here 229
17. The Chameleons - Swamp Thing 222
18. Madrugada - Vocal* 215
19. Vanessa Paradis - Joe Le Taxi 194
20. The Gathering – Saturnine* 130

Topuitslag! Mijn top 7 volledig door en bovenal: Mr. Flagio!!! *Ouderwetse cheerleader-smiley*

Eulogy gewoon door Round Here, Swamp Thing en Vocal niet though

En het prachtige Saturnine helemaal onderaan, ai ai ai toch... En dan die score van Radiohead

Casartelli schreef:
Nou, ik vrees dat die 12 minuten Songs: Ohia 'gewoon' bij de beste 125 afvallers gaat zitten.

6 uitslagen gehad, 8 afvallers met meer dan 210 punten. Het is nog vroeg in de ronde, maar alle afvallers in de buurt van 215 punten zitten in de gevarenzone, denk ik. En die Songs: Ohia, met 206, helaas, kansloos.

pauljojo schreef:

6 uitslagen gehad, 8 afvallers met meer dan 210 punten. Het is nog vroeg in de ronde, maar alle afvallers in de buurt van 215 punten zitten in de gevarenzone, denk ik. En die Songs: Ohia, met 206, helaas, kansloos.

Het gaat niet om absolute punten maar om stempercentages.
Aan ladder1 deden 57 users mee tegen maar liefst 70 users aan ladder 6.
Dat verklaart deels ook het absurd hoge puntenaantal van Radiohead (maar het stempercentage is alsnog by far het hoogste van alle nummers tot nu toe) maar zegt ook nog niets over de afvallers.
Songs: Ohia is tot nu toe de beste afvaller (gevolgd door Led Zeppelin en Madvillain) dus die maakt een zeer goede kans om alsnog door te gaan.

Aha. Top! Eerlijk.

Casartelli (moderator)
17. The Chameleons - Swamp Thing 222
18. Madrugada - Vocal* 215
20. The Gathering – Saturnine* 130
Tot zover mijn nummers 3, 5 en 1

En dan zul je zien dat we al die inwisselbare andere Chameleonsnummers wel gewoon behouden.

Ik mis de uitslag van ladder 5 ??? Of staat daar gewoon verkeerd, ladder 4 boven ??

Casartelli (moderator)
SBube schreef:
Ik mis de uitslag van ladder 5 ??? Of staat daar gewoon verkeerd, ladder 4 boven ??
Daar lijkt het op

Gast
geplaatst: vandaag om 21:04 uur

geplaatst: vandaag om 21:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.