menu

Muziek / Muziekgames / Maak kennis met... 2020

zoeken in:
avatar van aerobag
Allereerste beste wensen iedereen! Het is weer tijd om nummers aan elkaar te introduceren, editie 2020. Dit is dé manier om muziekpareltjes te ontdekken. Een voortzetting van de topics uit voorgaande jaren!

Kort de regels:
- Elke dag plaatst iemand een nummer dat de komende 24 uur beoordeeld wordt op een schaal van 1 tot 10 (eventueel met toelichting).

- Het betreft logischerwijs een nummer afkomstig uit 2020. Singles en Album Tracks mogen beide, als ze maar niet in een eerder jaar gereleased zijn. (dus geen re-issues, anders kunnen we de Beatles elk jaar nomineren)

- Elke dag om 20:00 kan het volgende nummer geplaatst worden, die daarna dus ongeveer 24 uur staat

- Om nieuwe users ook de kans te geven hanteren we de regel: Heb je deze maand al een nummer gepost, wacht dan minimaal tot 20:05 om anderen ook de kans te geven iets te posten.

- De user die het volgende nummer plaatst, update ook het overzicht en berekent dus het stemgemiddelde van het vorige nummer. (Voor het overzicht graag het format gebruiken zoals in onderstaande post)

Veel luisterplezier gewenst!

avatar van aerobag
01-01: Wild Nothing - Foyer (Aerobag / / )



avatar van AstroStart
Ja heerlijk. Typisch Wild Nothing met die lekkere eighties sound. Een 7,2

avatar van aerobag
Helemaal eens met die score, die tintelende synthesizers luisteren lekker weg

7,2

avatar van chevy93
In het kader van goede voornemens... ik heb vorig jaar echt te weinig van 2019 beluisterd, of er is in ieder geval te weinig blijven hangen. Ik heb voor het eerst in jaren ook niet eens een top 10-lijstje gemaakt hier. Dan is dit topic wel een laagdrempelige manier om nieuwe muziek te ontdekken, toch?

In dit geval: fijne nieuwsjaarsopener. Wild Nothing is op zich een aardige omschrijving: much ado about nothing. Maar toch is het bijzonder fijne muziek.

Ik ga mee in de 7,2-parade.


avatar van GrafGantz
chevy93 schreef:
Ik heb voor het eerst in jaren ook niet eens een top 10-lijstje gemaakt hier.


Goed om te horen, ik was al bang dat ik de enige was

avatar van Edgar18
Wild Nothing brengt zo nu en dan een fijn nummer uit, maar er zijn er ook waar ik weinig mee kan. Deze behoort tot die laatste categorie.

4,5

avatar van esteban
Commercial break.

Wie graag nog meer nieuwe muziek ontdekt, in de volgende thread zullen de nummers verschijnen die de alternatieve hitlijsten binnenkomen in 2020. Aan het eind van het jaar stellen we een MuMe Alternatieve TOP 100 uit deze nominaties.

Nieuw in De Alternatieve Hitlijst (2020) - MusicMeter.nl

Feel free to join.

avatar van esteban
Wild Nothing : 6

avatar van Simon77
Wild Nothing: 6,8



avatar van Cervantes
01-01: Wild Nothing - Foyer (Aerobag /9/5,94)
02-01: Thy Catafalque - Tsitsushka (Cervantes)



avatar van aerobag
Haha, dit is weer toevallig. Ik was nét naar de singles van deze band aan het luisteren. Zéér interessante Hongaarse band met een eigenzinnige sound. De basis is metal, maar op de singles gebruiken ze ook elektronische en jazz invloeden en op een andere single ook nog eens een soort door het midden-oosten geïnspireerde zang(?). Album 'Naiv' komt 24 Januari uit, eentje om in de gaten te houden.

Deze krijgt van mij een 8,5

avatar van Edgar18
Best apart dit, fijne stukjes muziek worden afgewisseld met (te) metalen stukken. Voorlopig een krappe voldoende, maar ik ben van plan dit morgen nog eens (iets harder) aan te zetten, wellicht pas ik mijn cijfer dan nog wat aan.

6,0

avatar van Koenr
7,3 Interessant


avatar van Edgar18
Edgar18 schreef:
Wellicht pas ik mijn cijfer dan nog wat aan.
Mijn verwachting was dat dit nummer bij herbeluistering nog wat zou groeien, maar helaas blijkt het na een tweede en derde luisterbeurt toch (helemaal) niet mijn ding. De elektronische en jazz invloeden zijn te minimaal c.q. de metal overheerst te veel. De derde keer had ik niet eens meer zin het nummer uit te luisteren.

Mijn 6,0 wordt een 4,5


avatar van Cervantes
Een interessante mengelmoes van stijlen.

8


avatar van Sandokan-veld
Oei heb de eerste dag alweer gemist zie ik, jammer.

Misschien had Cervantes liever gewild dat ik nog een dag langer was weggebleven, want dit klinkt voor mij echt als een soort halfbakken schoolbandjes-versie van War of the Worlds, ofzo.

3

avatar van chevy93
Interessanter dan mijn cijfer wellicht doet vermoeden. Maar zo op het eerst oor toch ook wat anoniempjes voorbij gevlogen.

7

avatar van Cervantes
01-01: Wild Nothing - Foyer (Aerobag /9/5,94)
02-01: Thy Catafalque - Tsitsushka (Cervantes/9/6,46)
03-01: Gillian Hills - Lili (Cervantes)



avatar van esteban
Elk veranderd stukje op zich spreekt wel aan of weet het nét nog interessant te houden, maar begint vervolgens al snel te vervelen.

5


avatar van Sandokan-veld
Ja, nu nog een idee en je hebt een liedje.

5,5


Gast
geplaatst: vandaag om 12:56 uur

geplaatst: vandaag om 12:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.