menu

Muziek / Muziekgames / Maak kennis met... 2020

zoeken in:
avatar van Edgar18
Oeh, een nieuwe Bill Fay! Die gaat aerobag vast plaatsen

avatar van aerobag
Edgar18 schreef:
Oeh, een nieuwe Bill Fay! Die gaat aerobag vast plaatsen


Vooruit dan maar hahaha. Ik wilde eigenlijk deze plaatsen:




Maar toen zag ik dat deze een tijdje terug in oktober 2019 al released was, dus toen wist ik het even niet meer

avatar van Edgar18
aerobag schreef:
Maar toen zag ik dat deze een tijdje terug in oktober 2019 al released was, dus toen wist ik het even niet meer
In februari komt het album uit dus dan kan ie weer. Beetje rechttoe rechtaan rock, al heeft het wel wat interessante elementen (doet me wat denken aan Fontaines D.C.).

Bill Fay dus, leuk! Deze man bracht in 1970 een schitterend self-titled album uit. Een jaar later volgde nog een tweede album, maar omdat de verkopen tegenvielen werd hij gedumpt door zijn platenmaatschappij. Bill Fay verdween in de anonimiteit en dacht dat zijn muziekcarrière voorbij was. Totdat....

Up until 1998, when some people reissued my albums, as far as I was concerned, I was gone, deleted. No one was listening. But then I got the shock that people remembered my music. I was doing some gardening, and listening to some of my songs on cassette, and a part of me thought they were quite good. I thought, "Maybe somebody will hear them someday." That same evening, 14 years ago, I got a call from a music writer telling me that my two albums were being reissued. A shock is not gonna get much bigger than that, David [...] It was astonishing to me. I won't ever really be able to believe that it happened. That's how I feel about it. I had come to terms with the fact that I was deleted, but that I had always kept writing songs anyway and that was good enough.

In 2012 volgde vervolgens het eerste album met nieuw werk in meer dan veertig jaar. Het - wat mij betreft - zeer geslaagde Life Is People. In 2015 volgde 'nieuw album' nummer twee, en over tien dagen in het tijd voor de derde Bill Fay 2.0. Het werk dat ik tot nu toe gehoord heb is wat kaler en breekbaarder dan op zijn vorige twee albums. Persoonlijk bevalt mij dat wel.

Salt of The Earth 8,2

Arbeidsdeskundige
Salt of The Earth 7

avatar van aerobag
Ik vind het wel mooi dat je Bill Fay voorstelde, want ik heb hem recentelijk ook ontdekt dankzij de eerdere single 'Filled With Wonder Once Again". Ik zocht toen wat op over de beste man en toen vond ik inderdaad het verhaal wat jij hier nu post. Vorige week nog zijn albums uit de jaren 70 geluisterd! Ik kan het wel waarderen, zo'n old timer met het heel wat gevoel in zijn stem (en zijn donder)

7,2

avatar van esteban
De song op is voor mij geen 7 waard, maar sympathie voor deze man en zijn kunnen op die leeftijd is dat wel.

7

avatar van Sandokan-veld
Bill Fay
Heb weleens beter van hem gehoord trouwens.

7

avatar van aerobag
01-01: Wild Nothing - Foyer (Aerobag / 9 /5,94)
02-01: Thy Catafalque - Tsitsushka (Cervantes/ 9 / 6,46)
03-01: Gillian Hills - Lili (Cervantes / 7 / 5,89)
04-01: Isobel campbell - The National Bird of India (aerobag / 8 / 6,74)
05-01: Todd & Klein - Symbols of Earth (Edgar18 / 5 / 6,74)
06-01: Tha God Fahim - Iron Fist (Edgar18 / 8 / 5,85)
07-01: Bill Fay - Salt of The Earth (aerobag / 5 / 7,28)
08-01: Gil Scott-Heron & Makaya McCraven - Where Did The Night Go (aerobag / / )



avatar van aerobag
"Makaya McCraven shared his recording of “Where Did The Night Go” from the Chicago-based jazz musician’s upcoming new album, We’re New Again. The record is a reinterpretation of late legendary musician, poet and author Gil Scott-Heron’s final album, I’m New Here.

XL Recordings will issue We’re New Again on February 7, marking the 10th anniversary of the release of I’m New Here.

For We’re New Again, McCraven used “samples collected from McCraven’s improvised live sessions with new wave Chicago jazz musicians and vintage samples taken from McCraven’s musician parents’ recordings. It’s a musical situation that reconnects Scott-Heron with his hometown of Chicago, and a lineage of jazz and the blues that perfectly compliments his voice.”


Dat wordt een interessant project!

Arbeidsdeskundige
4

avatar van esteban
Neem die fluit af!

5

Puntje extra voor de stem gegeven.


avatar van aerobag
7,5

Ik vind het wel een mooi nummer, maar misschien ben ik wat bevoorrecht. Gil Scott is de man achter mijn favoriete soul album

avatar van Sandokan-veld
I'm New Here
Jazz

7,5

avatar van Koenr
7,7

5 voor Bill Fay.

avatar van aerobag
01-01: Wild Nothing - Foyer (Aerobag / 9 /5,94)
02-01: Thy Catafalque - Tsitsushka (Cervantes/ 9 / 6,46)
03-01: Gillian Hills - Lili (Cervantes / 7 / 5,89)
04-01: Isobel campbell - The National Bird of India (aerobag / 8 / 6,74)
05-01: Todd & Klein - Symbols of Earth (Edgar18 / 5 / 6,74)
06-01: Tha God Fahim - Iron Fist (Edgar18 / 8 / 5,85)
07-01: Bill Fay - Salt of The Earth (aerobag / 5 / 7,28)
08-01: Gil Scott-Heron & Makaya McCraven - Where Did The Night Go (aerobag / 6 / 6,53)
09-01: Squarepusher - Nervelevers (aerobag / / )



avatar van aerobag
Wat vinden we van de nieuwe Squarepusher?

Arbeidsdeskundige
9,5





avatar van esteban
01-01: Wild Nothing - Foyer (Aerobag / 9 /5,94)
02-01: Thy Catafalque - Tsitsushka (Cervantes/ 9 / 6,46)
03-01: Gillian Hills - Lili (Cervantes / 7 / 5,89)
04-01: Isobel campbell - The National Bird of India (aerobag / 8 / 6,74)
05-01: Todd & Klein - Symbols of Earth (Edgar18 / 5 / 6,74)
06-01: Tha God Fahim - Iron Fist (Edgar18 / 8 / 5,85)
07-01: Bill Fay - Salt of The Earth (aerobag / 5 / 7,28)
08-01: Gil Scott-Heron & Makaya McCraven - Where Did The Night Go (aerobag / 6 / 6,53)
09-01: Squarepusher - Nervelevers (aerobag / 5 / 7,46)
10-01: Millionaire - Can't Stop the Noise (esteban / / )



avatar van aerobag
Oeh nieuwe Millionaire, ik ga gelijk luisteren

Edit: Wel aardig, blaast me niet helemaal weg. Morgen nog keer luisteren.

voor nu 6,5

avatar van esteban
Ik denk dat we hem héél snel in de alternatieve hitlijsten zullen tegen komen, het duwt op alle juiste knopjes om het goed te gaan doen in bv De Afrekening. Leuke clip wel. Het heeft mij nog niet helemaal mee. Misschien komt dat nog. Voorlopig ...

6.5

avatar van Koenr
5,6

Ken deze band eigenlijk enkel van hun Mongaloid cover in Ex Drummer. Deze track dreutelt een beetje voort zonder echt interessant te worden.


Arbeidsdeskundige
6

avatar van Edgar18
01-01: Wild Nothing - Foyer (Aerobag / 9 /5,94)
02-01: Thy Catafalque - Tsitsushka (Cervantes/ 9 / 6,46)
03-01: Gillian Hills - Lili (Cervantes / 7 / 5,89)
04-01: Isobel campbell - The National Bird of India (aerobag / 8 / 6,74)
05-01: Todd & Klein - Symbols of Earth (Edgar18 / 5 / 6,74)
06-01: Tha God Fahim - Iron Fist (Edgar18 / 8 / 5,85)
07-01: Bill Fay - Salt of The Earth (aerobag / 5 / 7,28)
08-01: Gil Scott-Heron & Makaya McCraven - Where Did The Night Go (aerobag / 6 / 6,53)
09-01: Squarepusher - Nervelevers (aerobag / 5 / 7,46)
10-01: Millionaire - Can't Stop the Noise (esteban / 5 / 5,92)
11-01: Grandaddy - RIP Coyote Condo #5 (Edgar18 / / )



avatar van Edgar18
De eerste nieuwe Grandaddy sinds de dood van bassist Kevin Garcia. Ik ben wel benieuwd!

Gast
geplaatst: vandaag om 03:06 uur

geplaatst: vandaag om 03:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.