MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Maak kennis met Metal anno 2020

zoeken in:

Arbeidsdeskundige
8

Prima progressive death metal, doet behoorlijk aan Opeth en consorten denken. Deze plaat staat op de luisterlijst!

7,5

odi
7,5

03/08: Gulch - Lie, Deny, Sanctify (Interlude / 12 / 7,26)
05/08: Sólstafir - Akkeri (Dieter / 10 / 7,62)
07/08: Oceans of Slumber - A return to the earth below (gigage / 10 / 7,48)
09/09: Breaking in a Sequence - Delusional (The_CrY / 9 / 6,76)
11/08: The Phantom Carriage - Every Second Holds a Life (Don Cappuccino / 11 / 7,66)
14/08: Armored Saint - End of the Attention Span (Dieter / 11 / 7,29)
16/08: Ghøstkid - Start a Fight (The_CrY / 11 / 5,52)
18/08: Pig Destroyer - The Cavalry (Interlude / 11 / 6,82)
20/08: Black Crown Initiate - Holy Silence (Dieter / 10 / 7,56)
22/08: Pallbearer - Forgotten Days (AOVV)

Arbeidsdeskundige
7

Ik hoor deze nu voor de tweede keer. Behoorlijk Black Sabbath dit, rond Sabbath Bloody Sabbath, toen ze wat meer proginvloeden er in brachten. De riff en vocalen in het couplet vind ik redelijk, ik vind de niet voor de hand liggende akkoordenwisseling in het refrein wel gaaf, geeft veel sfeer. Wanneer de boel uitwaaiert word ik een stuk vrolijker.

Toch begin ik het steeds moeilijker te vinden om Pallbearer uit de gehele doompoel te vissen. Ze worden steeds meer traditionele stoner/doom terwijl ze vooral op de eerste twee platen echt met een eigen kleurrijke invalshoek op de klassieke doomsound kwamen.

7,3

Deze is fijn!

8

Slecht kan ik dit met geen mogelijkheid vinden. Vooral het tweede deel van dit nummer is erg lekker.
Ik deel echter wel de mening van Don Cappuccino; de geest van Sabbath waar hier rond!

7,5

Erg sterk! Ik hou van Sabbath.

8,5

03/08: Gulch - Lie, Deny, Sanctify (Interlude / 12 / 7,26)
05/08: Sólstafir - Akkeri (Dieter / 10 / 7,62)
07/08: Oceans of Slumber - A return to the earth below (gigage / 10 / 7,48)
09/09: Breaking in a Sequence - Delusional (The_CrY / 9 / 6,76)
11/08: The Phantom Carriage - Every Second Holds a Life (Don Cappuccino / 11 / 7,66)
14/08: Armored Saint - End of the Attention Span (Dieter / 11 / 7,29)
16/08: Ghøstkid - Start a Fight (The_CrY / 11 / 5,52)
18/08: Pig Destroyer - The Cavalry (Interlude / 11 / 6,82)
20/08: Black Crown Initiate - Holy Silence (Dieter / 10 / 7,56)
22/08: Pallbearer - Forgotten Days (AOVV / 11 / 7,30)
24/08: Atramentus - Stygian I: From Tumultuous Heavens... (Descended Forth the Ceaseless Darkness) (Don Cappuccino)

Geweldige opener van Stygian van deze Canadese band. Opperhoofd Phil Tougas zit ook in Chthe'ilist.

Funeral doom van de hoogste plank, laten we maar zeggen. Mournful Congregation is een naam die in mijn achterhoofd rondspookt. Ontzettend meeslepend en, als je wat beter gaat luisteren (koptelefoon is een aanrader!) ook bol van de geweldige subtiliteiten.

En de afsluiter, die ruim 23 minuten duurt, is nóg beter!

9

Arbeidsdeskundige
9,5

9,3

Funeraldoom van topkwaliteit. De openingsgrunt is ronduit beestig en de compositie is zeer meeslepend, dynamisch en sfeervol. Ook bij mij komt Mournful Congregation naar voren als referentie.

Toch iets te traag voor mij, dat funeral doom gedoe. Had ik ook met Bell Witch - Mirror Reaper bijvoorbeeld. Geef mij maar sludge ofzo.

6je

5,7 om exact te zijn.

6

Tsja, als je het mij vraagt stikt het momenteel van die bands die allemaal in zo lang mogelijke tijd zo traag mogelijk een nare sfeer proberen neer te zetten. Heb altijd het idee dat dit soort bands zichzelf veel te serieus nemen. Hier moet ik niet teveel van luisteren.

Fijn nummer, maar een heel album is een te lange zit voor mij. 7,5

aslan (crew)
8

Gast
geplaatst: vandaag om 02:52 uur

geplaatst: vandaag om 02:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.