Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2020
zoeken in:
0
geplaatst: 6 april 2021, 21:35 uur
Koenr schreef:
Tja, dat valt dan wel weer moeilijk te rijmen met de waardering voor Silk Sonic.
Tja, dat valt dan wel weer moeilijk te rijmen met de waardering voor Silk Sonic.
Ik neem aan dat je op Edgar doelt? Ik heb daar niet zoveel mee.
1
geplaatst: 6 april 2021, 21:43 uur
Koenr schreef:
Ja, daar ging de discussie toch over?
Ja, daar ging de discussie toch over?
Klopt, maar je bericht stond direct onder mijne en ik betrek graag dingen op mezelf
0
geplaatst: 6 april 2021, 21:50 uur
Koenr schreef:
Tja, dat valt dan wel weer moeilijk te rijmen met de waardering voor Silk Sonic.
Dat is toch in niks te vergelijken met Sault en Monophonics? Tja, dat valt dan wel weer moeilijk te rijmen met de waardering voor Silk Sonic.
Verder legt Tit het uitstekend uit ArthurDZ. Monophonics wil graag authentiek klinken maar is dat niet. Daarnaast hoor ik niks in het nummer dat ik niet eerder en beter heb gehoord. We nemen de instrumentatie van Curtis Mayfield, het psychedelische randje van The Temptations en de broer van Curtis Harding om het geheel in te zingen. Niks eigens, niks authentieks. Dat hoeft niet altijd een probleem te zijn, maar deze keer wel. SAULT is dan weer in alles veel te gekunsteld. Zo van: "Kijk ons eens relevante songs schrijven en de huidige tijdgeest vangen." Nou voor mij niet, doe mij de urgentie van Terrace & Denzel maar!
0
geplaatst: 6 april 2021, 21:52 uur
Voor mij dezelfde categorie als Monophonics. Leuke '70s feel hoor, maar ik hoor niks wat ik niet eerder en beter heb gehoord.
1
geplaatst: 6 april 2021, 22:31 uur
Koenr schreef:
Tja, dat valt dan wel weer moeilijk te rijmen met de waardering voor Silk Sonic.
Tja, dat valt dan wel weer moeilijk te rijmen met de waardering voor Silk Sonic.
Hoho, de smeuïge charisma van Paak maakt dat nummer wel een kraker hoor. Als ik dat nummer hoor heb ik gelijk zin om met roze zonbril, goude kettingen, bolletjes blouse met super-kraag en wijde hippie broek over straat te gaan.
Monophonics vind ik overigens best nog wel eigen smoel hebben, zeker de deepcuts van dat album. Zitten best nog wel frisse details in.
0
geplaatst: 6 april 2021, 23:33 uur
1. Shame - Snow Day
2. Monophonics - Last One Standing
3. SAULT - Wildfires
4. Terrace Martin & Denzel Curry feat. Kamasi Washington, G Perico & Daylyt - Pig Feet
2. Monophonics - Last One Standing
3. SAULT - Wildfires
4. Terrace Martin & Denzel Curry feat. Kamasi Washington, G Perico & Daylyt - Pig Feet
0
geplaatst: 6 april 2021, 23:37 uur
Koenr schreef:
Leuke '70s feel hoor, maar ik hoor niks wat ik niet eerder en beter heb gehoord.
Het doet mij eigenlijk meer denken aan de 90’s Smooth Soul waar D’Angelo en Maxwell de bekendste vaandeldragers van zijn. Al is ook iemand als Isaac Hayes niet ver weg. Leuke '70s feel hoor, maar ik hoor niks wat ik niet eerder en beter heb gehoord.
Het grote verschil tussen Silk Sonic en de eerder aangehaalde retro soul acts is dat .Paak en Mars wel topkwaliteit leveren! Een ultieme feel good song waarbij vooral de perfectie productie opvalt. De verschillende lagen, akkoord progressie, instrumentatie en zanglijnen, alles klopt aan het nummer.
Nu lees ik dat jij beter hebt gehoord binnen het genre, dus ik hou me van harte aanbevolen. Heb je tips?
0
geplaatst: 7 april 2021, 00:29 uur
Ik hoor het niet in Silk Sonic. Maar goed, daar mag ik in de volgende maand nog eens een mening over vormen.
0
geplaatst: 7 april 2021, 01:01 uur
1. Phoebe Bridgers - I Know The End
2. Rina Sawayama - XS
3. Billie Eilish - No Time To Die
4. The Avalanches feat. Jamie xx, Neneh Cherry & CLYPSO - Wherever You Go
2. Rina Sawayama - XS
3. Billie Eilish - No Time To Die
4. The Avalanches feat. Jamie xx, Neneh Cherry & CLYPSO - Wherever You Go
0
Mausie (crew)
geplaatst: 7 april 2021, 07:59 uur
1. SAULT - Wildfires
2. Phoebe Bridgers - I Know The End
3. Monophonics - Last One Standing
4. Shame - Snow Day
2. Phoebe Bridgers - I Know The End
3. Monophonics - Last One Standing
4. Shame - Snow Day
0
geplaatst: 7 april 2021, 09:58 uur
1. Shame - Snow Day
2. The Avalanches feat. Jamie xx, Neneh Cherry & CLYPSO - Wherever You Go
3. Terrace Martin & Denzel Curry feat. Kamasi Washington, G Perico & Daylyt - Pig Feet
4. Rina Sawayama - XS
2. The Avalanches feat. Jamie xx, Neneh Cherry & CLYPSO - Wherever You Go
3. Terrace Martin & Denzel Curry feat. Kamasi Washington, G Perico & Daylyt - Pig Feet
4. Rina Sawayama - XS
0
geplaatst: 7 april 2021, 10:18 uur
1. Terrace Martin & Denzel Curry feat. Kamasi Washington, G Perico & Daylyt - Pig Feet
2. Shame - Snow Day
3.The Avalanches feat. Jamie xx, Neneh Cherry & CLYPSO - Wherever You Go
4. Phoebe Bridgers - I Know The End
2. Shame - Snow Day
3.The Avalanches feat. Jamie xx, Neneh Cherry & CLYPSO - Wherever You Go
4. Phoebe Bridgers - I Know The End
0
geplaatst: 7 april 2021, 11:40 uur
1. Phoebe Bridgers - I Know The End
2. Billie Eilish - No Time To Die
3. Rina Sawayama - XS
4. SAULT - Wildfires
2. Billie Eilish - No Time To Die
3. Rina Sawayama - XS
4. SAULT - Wildfires
0
geplaatst: 7 april 2021, 19:13 uur
1. SAULT - Wildfires
2. Monophonics - Last One Standing
3. Phoebe Bridgers - I Know The End
4. Rina Sawayama - XS
2. Monophonics - Last One Standing
3. Phoebe Bridgers - I Know The End
4. Rina Sawayama - XS
0
geplaatst: 7 april 2021, 19:13 uur
Ronde 3 - Ladder 7 (28 deelnemers):
1. Shame - Snow Day (45)
2. Phoebe Bridgers - I Know The End (42)
3. SAULT - Wildfires (40)
4. Rina Sawayama - XS (39)
5. Terrace Martin & Denzel Curry feat. Kamasi Washington, G Perico & Daylyt - Pig Feet (37)
6. The Avalanches feat. Jamie xx, Neneh Cherry & CLYPSO - Wherever You Go (33)
7. Monophonics - Last One Standing (29)
8. Billie Eilish - No Time To Die (15)
1. Shame - Snow Day (45)
2. Phoebe Bridgers - I Know The End (42)
3. SAULT - Wildfires (40)
4. Rina Sawayama - XS (39)
5. Terrace Martin & Denzel Curry feat. Kamasi Washington, G Perico & Daylyt - Pig Feet (37)
6. The Avalanches feat. Jamie xx, Neneh Cherry & CLYPSO - Wherever You Go (33)
7. Monophonics - Last One Standing (29)
8. Billie Eilish - No Time To Die (15)
0
geplaatst: 7 april 2021, 19:14 uur
Ronde 3 - Ladder 8:
Altin Gün - Ordunun Dereleri
Ichiko Aoba - Amuletum
Jessie Ware - What's Your Pleasure
Jessy Lanza - Lick in Heaven
Kairon;IRSE! - Psionic Static
Run the Jewels - a few words for the firing squad
Sufjan Stevens - Video Game
Tame Impala - Is It True
spotify:playlist:4khpLTGu4SOnx7isdeeZjf
Altin Gün - Ordunun Dereleri
Ichiko Aoba - Amuletum
Jessie Ware - What's Your Pleasure
Jessy Lanza - Lick in Heaven
Kairon;IRSE! - Psionic Static
Run the Jewels - a few words for the firing squad
Sufjan Stevens - Video Game
Tame Impala - Is It True
spotify:playlist:4khpLTGu4SOnx7isdeeZjf
0
geplaatst: 7 april 2021, 19:16 uur
1. Altin Gün - Ordunun Dereleri
2. Jessy Lanza - Lick in Heaven
3. Run the Jewels - a few words for the firing squad
4. Jessie Ware - What's Your Pleasure
2. Jessy Lanza - Lick in Heaven
3. Run the Jewels - a few words for the firing squad
4. Jessie Ware - What's Your Pleasure
0
geplaatst: 7 april 2021, 19:16 uur
Mooie uitslag wel.
1. Tame Impala - Is It True
2. Ichiko Aoba - Amuletum
3. Jessie Ware - What's Your Pleasure
4. Sufjan Stevens - Video Game
1. Tame Impala - Is It True
2. Ichiko Aoba - Amuletum
3. Jessie Ware - What's Your Pleasure
4. Sufjan Stevens - Video Game
0
geplaatst: 7 april 2021, 19:32 uur
Toffe ladder! RTJ en Jessy naar de finale, aub.
1. Run the Jewels - a few words for the firing squad
2. Jessy Lanza - Lick in Heaven
3. Kairon;IRSE! - Psionic Static
4. Jessie Ware - What's Your Pleasure
5. Tame Impala - Is It True
6. Sufjan Stevens - Video Game
7. Altin Gün - Ordunun Dereleri
8. Ichiko Aoba - Amuletum
1. Run the Jewels - a few words for the firing squad
2. Jessy Lanza - Lick in Heaven
3. Kairon;IRSE! - Psionic Static
4. Jessie Ware - What's Your Pleasure
5. Tame Impala - Is It True
6. Sufjan Stevens - Video Game
7. Altin Gün - Ordunun Dereleri
8. Ichiko Aoba - Amuletum
0
geplaatst: 7 april 2021, 19:37 uur
1. Run the Jewels - a few words for the firing squad
2. Altin Gün - Ordunun Dereleri
3. Tame Impala - Is It True
4. Jessy Lanza - Lick in Heaven
2. Altin Gün - Ordunun Dereleri
3. Tame Impala - Is It True
4. Jessy Lanza - Lick in Heaven
1
geplaatst: 7 april 2021, 19:37 uur
hoi123 schreef:
Supertoffe finale! Ichiko Aoba heeft net in de ladders gezeten die ik niet heb bestemd, maar komt nu alsnog goed binnen: wat een prachtig intelligent en sereen nummer, zeg! Een beetje de Japanse Joanna.
Supertoffe finale! Ichiko Aoba heeft net in de ladders gezeten die ik niet heb bestemd, maar komt nu alsnog goed binnen: wat een prachtig intelligent en sereen nummer, zeg! Een beetje de Japanse Joanna.
1. Ichiko Aoba - amuletum
2. Run the Jewels - a few words for the firing squad
3. Jessie Ware - What’s Your Pleasure
4. Kaison;IRSE! - Psionic Static
0
geplaatst: 7 april 2021, 19:47 uur
1. Jessie Ware - What’s Your Pleasure
2. Run the Jewels - a few words for the firing squad
3. Altin Gün - Ordunun Dereleri
4. Tame Impala - Is It True
2. Run the Jewels - a few words for the firing squad
3. Altin Gün - Ordunun Dereleri
4. Tame Impala - Is It True
0
geplaatst: 7 april 2021, 19:48 uur
Deze 4 zouden van mij zo de finale in mogen
1. Ichiko Aoba - Amuletum
2. Kairon;IRSE! - Psionic Static
3. Run the Jewels - a few words for the firing squad
4. Altin Gün - Ordunun Dereleri
1. Ichiko Aoba - Amuletum
2. Kairon;IRSE! - Psionic Static
3. Run the Jewels - a few words for the firing squad
4. Altin Gün - Ordunun Dereleri
0
geplaatst: 7 april 2021, 19:57 uur
1. Jessie Ware - What's Your Pleasure
2. Jessy Lanza - Lick in Heaven
3. Tame Impala - Is It True
4. Run the Jewels - a few words for the firing squad
0
geplaatst: 7 april 2021, 19:58 uur
1. Jessy Lanza - Lick in Heaven
2. Altin Gün - Ordunun Dereleri
3. Jessie Ware - What's Your Pleasure
4. Run the Jewels - a few words for the firing squad
2. Altin Gün - Ordunun Dereleri
3. Jessie Ware - What's Your Pleasure
4. Run the Jewels - a few words for the firing squad
0
geplaatst: 7 april 2021, 20:03 uur
Nog eens een goeie uitslag
1. Ichiko Aoba - Amuletum
2. Altin Gün - Ordunun Dereleri
3. Jessie Ware - What's Your Pleasure
4. Kairon;IRSE! - Psionic Static
1. Ichiko Aoba - Amuletum
2. Altin Gün - Ordunun Dereleri
3. Jessie Ware - What's Your Pleasure
4. Kairon;IRSE! - Psionic Static
0
geplaatst: 7 april 2021, 20:14 uur
Zeer mooie uitslag!
Ook gewoon een heel sterke ladder natuurlijk. Monophonics had ook nog door gekund, maar deze 4 zijn ook al goed.
Ook gewoon een heel sterke ladder natuurlijk. Monophonics had ook nog door gekund, maar deze 4 zijn ook al goed.
0
geplaatst: 7 april 2021, 20:21 uur
De weg van Pig Feet mag hier dan wel stoppen, haar boodschap dendert voort
1. Ichiko Aoba - Amuletum
2. Altin Gün - Ordunun Dereleri
3. Run the Jewels - a few words for the firing squad
4. Jessy Lanza - Lick in Heaven
Fijne selectie
1. Ichiko Aoba - Amuletum
2. Altin Gün - Ordunun Dereleri
3. Run the Jewels - a few words for the firing squad
4. Jessy Lanza - Lick in Heaven
Fijne selectie
* denotes required fields.