Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar #2
zoeken in:
1
geplaatst: 19 februari 2020, 13:50 uur
Mijn 2004:
01. Joanna Newsom - The Sprout and the Bean
02. Liars - There's Always Room on the Broom
03. Madvillain - All Caps
04. The Mountain Goats - Letter from Belgium
05. CocoRosie - Beautiful Boyz / By Your Side
06. Feist - Mushaboom
07. Dizzee Rascal - Stand Up Tall
08. Sambassadeur - Ice & Snow
09. Brandy - Aphrodisiac
10. Iron and Wine - Passing Afternoon
11. The Fiery Furnaces - Tropical Ice-Land
12. Stina Nordenstam - Get on With Your Life
13. Evil Nine feat. Aesop Rock - Crooked
14. Sufjan Stevens - The Dress Looks Nice on You
15. Sixtoo - Boxcutter Emporium
16. Annie - Chewing Gum
17. MF Doom - Hoe Cakes / Potholders
18. M.I.A. - Galang
19. The Go! Team - The Power Is On
20. John Tejada - Mono on Mono
21. TV on the Radio - Staring at the Sun
22. Architecture in Helsinki - Do the Whirlwind
23. Devendra Banhart - A Sight to Behold
24. Matthew Johson - Behind the Mirror / Folding Spaces
25. Papa M & Christina Rosenvinge - Five
26. Bro. Danielson - The Kid / Five Stars and Two Thumbs Up
27. Aesop Rock / Karniege - All in All
28. Quadrant - Infinition / Hyperprism
29. Blockhead - Sunday Seance / Jet Son
30. Battles - Tras
31. Iron and Wine - Peng!
32. Dizzee Rascal - Dream
33. múm - Nightly Cares
34. Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels)
35. Liars - We Fenced Other Gardens With the Bones of Our Own
36. Annie - My Heartbeat
37. Bearsuit - Chargr / What You’ve Never Seen Snow Before?
38. Stars - Petite Mort
39. The Blood Brothers - Love Rhymes With Hideous Car Wreck
40. Modest Mouse - Float On
41. Sonne Hagal - Harja
42. Man Man - Man Man
43. M.I.A. - Sunshowers
44. Bloc Party - Banquet
45. Britney Spears - Toxic
46. Ce'Cile - Hot Like We
47. The Streets - Fit But You Know It
48. The Dresden Dolls - Coin-Operated Boy
49. cLOUDDEAD - Dead Dogs Two
50. The Unicorns - Emasculate the Masculine
Slechts 1 hit bij de bovenste 20, een dieptepunt denk ik. Dat geweldige popnummers van Feist en Fiery Furnaces hier niet eens de bovenste 50 halen verbaast me toch wel een beetje.
Verder - geheel terecht - op de vingers getikt door zaaf wegens het ontbreken van Masta Ace. Het spijt me.
01. Joanna Newsom - The Sprout and the Bean
02. Liars - There's Always Room on the Broom
03. Madvillain - All Caps
04. The Mountain Goats - Letter from Belgium
05. CocoRosie - Beautiful Boyz / By Your Side
06. Feist - Mushaboom
07. Dizzee Rascal - Stand Up Tall
08. Sambassadeur - Ice & Snow
09. Brandy - Aphrodisiac
10. Iron and Wine - Passing Afternoon
11. The Fiery Furnaces - Tropical Ice-Land
12. Stina Nordenstam - Get on With Your Life
13. Evil Nine feat. Aesop Rock - Crooked
14. Sufjan Stevens - The Dress Looks Nice on You
15. Sixtoo - Boxcutter Emporium
16. Annie - Chewing Gum
17. MF Doom - Hoe Cakes / Potholders
18. M.I.A. - Galang
19. The Go! Team - The Power Is On
20. John Tejada - Mono on Mono
21. TV on the Radio - Staring at the Sun
22. Architecture in Helsinki - Do the Whirlwind
23. Devendra Banhart - A Sight to Behold
24. Matthew Johson - Behind the Mirror / Folding Spaces
25. Papa M & Christina Rosenvinge - Five
26. Bro. Danielson - The Kid / Five Stars and Two Thumbs Up
27. Aesop Rock / Karniege - All in All
28. Quadrant - Infinition / Hyperprism
29. Blockhead - Sunday Seance / Jet Son
30. Battles - Tras
31. Iron and Wine - Peng!
32. Dizzee Rascal - Dream
33. múm - Nightly Cares
34. Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels)
35. Liars - We Fenced Other Gardens With the Bones of Our Own
36. Annie - My Heartbeat
37. Bearsuit - Chargr / What You’ve Never Seen Snow Before?
38. Stars - Petite Mort
39. The Blood Brothers - Love Rhymes With Hideous Car Wreck
40. Modest Mouse - Float On
41. Sonne Hagal - Harja
42. Man Man - Man Man
43. M.I.A. - Sunshowers
44. Bloc Party - Banquet
45. Britney Spears - Toxic
46. Ce'Cile - Hot Like We
47. The Streets - Fit But You Know It
48. The Dresden Dolls - Coin-Operated Boy
49. cLOUDDEAD - Dead Dogs Two
50. The Unicorns - Emasculate the Masculine
Slechts 1 hit bij de bovenste 20, een dieptepunt denk ik. Dat geweldige popnummers van Feist en Fiery Furnaces hier niet eens de bovenste 50 halen verbaast me toch wel een beetje.
Verder - geheel terecht - op de vingers getikt door zaaf wegens het ontbreken van Masta Ace. Het spijt me.
1
geplaatst: 19 februari 2020, 13:51 uur
0
geplaatst: 19 februari 2020, 13:52 uur
Poek schreef:
Uit 2005 komt ook de meest populaire single van een Amerikaanse band geleid door een zangeres/actrice. Tot nu toe hebben de singles echter nog geen lijstje gehaald, afgezien van een 44e plek bij Koenr. Hoewel het nummer op RYM best hoog staat, heb ik toch een vermoeden wat de uitslag hier gaat worden: slecht nieuws, slecht nieuws.
Uit 2005 komt ook de meest populaire single van een Amerikaanse band geleid door een zangeres/actrice. Tot nu toe hebben de singles echter nog geen lijstje gehaald, afgezien van een 44e plek bij Koenr. Hoewel het nummer op RYM best hoog staat, heb ik toch een vermoeden wat de uitslag hier gaat worden: slecht nieuws, slecht nieuws.
De 2005-editie komt precies op het juiste moment, aangezien ik de prominente albums van die band net pas ontdekt heb
1
geplaatst: 19 februari 2020, 13:59 uur
0
geplaatst: 19 februari 2020, 14:01 uur
Ohh Poek die band waar je het zeer waarschijnlijk over hebt ga ik vanavond zien in Amsterdamse kerk. Ben je daar toevallig ook bij aanwezig?
0
geplaatst: 19 februari 2020, 14:08 uur
Gretz schreef:
Ohh Poek die band waar je het zeer waarschijnlijk over hebt ga ik vanavond zien in Amsterdamse kerk. Ben je daar toevallig ook bij aanwezig?
Dat lijkt me sterk, dat die band nog optreedt.Ohh Poek die band waar je het zeer waarschijnlijk over hebt ga ik vanavond zien in Amsterdamse kerk. Ben je daar toevallig ook bij aanwezig?
0
geplaatst: 19 februari 2020, 14:11 uur
Gretz schreef:
Nee, maar ik had het laatst wel met iemand over jouw band. We kenden allebei One Beat, waarschijnlijk van Kink FM, maar dat blijkt helemaal geen single te zijn! Wat speltechnisch best jammer is.
0
geplaatst: 19 februari 2020, 14:18 uur
Poek schreef:
Nee, maar ik had het laatst wel met iemand over jouw band. We kenden allebei One Beat, waarschijnlijk van Kink FM, maar dat blijkt helemaal geen single te zijn! Wat speltechnisch best jammer is.
(quote)
Maar gelukkig is
♀️
♀️ dat wel, al gaat in zo’n sterk jaar als 2005 onmogelijk m’n top 20 halen
0
geplaatst: 19 februari 2020, 14:22 uur
Poek schreef:
(quote)
Die band had bij mij in de 90s wel kans m'n lijst te halen, dichtbij geweest.... in de 00s zal dat niet gebeuren.
0
geplaatst: 19 februari 2020, 14:24 uur
Gretz schreef:
Even opgezocht, let vooral (ook) op het voorprogramma, die komt waarschijnlijk als hoogste binnen bij mij zaterdag in m'n 2020 lijst (vorig jaar ook al top 10 gehaald)
1
geplaatst: 19 februari 2020, 14:32 uur
ranja schreef:
Even opgezocht, let vooral (ook) op het voorprogramma, die komt waarschijnlijk als hoogste binnen bij mij zaterdag in m'n 2020 lijst (vorig jaar ook al top 10 gehaald)
(quote)
Het voorprogramma ga ik niet zien, want om dezelfde tijd speelt Alice Boman in de Kleine Zaal en daar ben ik al iets langer fan van
0
geplaatst: 19 februari 2020, 14:35 uur
Gretz schreef:
Het voorprogramma ga ik niet zien, want om dezelfde tijd speelt Alice Boman in de Kleine Zaal en daar ben ik al iets langer fan van
(quote)

0
geplaatst: 19 februari 2020, 14:39 uur
We komen nu ook steeds meer bij alternatieve muziek die ik destijds (of wellicht een paar jaar later) al ontzettend veel beluisterde. In 2005 begon dat een beetje te komen. Eén van mijn favoriete acts uit die tijd bracht dat jaar zelfs twee albums uit. Op MuMe nog omschreven als "een huilie van heb ik jou daar" maar toch fijn om mijn favoriete huilie weer te herontdekken!
En laten de leadsingles van zijn twee albums nou zowaar positieve liedjes zijn!
En laten de leadsingles van zijn twee albums nou zowaar positieve liedjes zijn!
1
geplaatst: 19 februari 2020, 14:40 uur
Zag Alice Boman een hele tijd terug als support van Ane Brun. Was wel de moeite waard.
0
geplaatst: 19 februari 2020, 14:40 uur
Alles wel met die alternatieve muziek, maar ik verwacht toch echt wel Nelly op 1 

1
geplaatst: 19 februari 2020, 14:45 uur
Volgens mij heeft ze in 2005 geen singles uitgebracht of wel?
2006 wordt haar jaar!
1
geplaatst: 19 februari 2020, 14:46 uur
He, in een omgeving waarin national, radiohead en arcade fire en vergelijkbare bands mainstream zijn is Nelly wel erg alternatief natuurlijk... hoewel nog niet zo superalternatief als Britney.
1
geplaatst: 19 februari 2020, 14:46 uur
0
geplaatst: 19 februari 2020, 14:49 uur
ranja schreef:
He, in een omgeving waarin national, radiohead en arcade fire en vergelijkbare bands mainstream zijn is Nelly wel erg alternatief natuurlijk... hoewel nog niet zo superalternatief als Britney.
(quote)
Britney komt bij mij in 2007.

1
geplaatst: 19 februari 2020, 14:50 uur
Nelly heeft verschilende singles uitgebracht in 2005 hoor! Eentje krijgt een 0.89 gemiddeld op RYM... Dat krijg je ervan als je Paul Wall & Big Gipp laat meedoen!
3
geplaatst: 19 februari 2020, 14:53 uur
aerobag schreef:
Wat is een Nelly? Deze is echt te cryptisch voor mij
Wat is een Nelly? Deze is echt te cryptisch voor mij
Ja, ze is net als een vogel, ongrijpbaar...
3
geplaatst: 19 februari 2020, 14:53 uur
Arrie schreef:
2006 wordt haar jaar!
(quote)
2006 wordt haar jaar!
We doen niet moeilijk, ons gras is groener.
0
geplaatst: 19 februari 2020, 15:08 uur
0
geplaatst: 19 februari 2020, 21:38 uur
Nog iets raars in 2005: vogels met vliegschaamte. Althans, waarom zouden ze anders met het OV naar een verre bestemming gaan?
1
geplaatst: 19 februari 2020, 23:15 uur
Hey zaaf, tussen het wijn drinken en escargots eten door las ik ergens dat jij ook vruchten plukt uit alle lijstjes die je binnen krijgt. Ik ben benieuwd. Kun je wat delen wat er zoal bij jou is blijven hangen?
Ps Ik had veel aan je Thermals tip. Topnummer en komt nu voorbij in mn Spotify ‘00 lijstje
Gr uit Parijs
Ps Ik had veel aan je Thermals tip. Topnummer en komt nu voorbij in mn Spotify ‘00 lijstje
Gr uit Parijs
1
geplaatst: 20 februari 2020, 06:43 uur
Wat een jaar! 2005 is misschien wel mijn moeilijkste bevalling tot nu toe. Ik kom er maar niet aan uit. Meer dan 35 songs wil ik in die TOP 20 persen, meer dan 20 liedjes horen eigenlijk thuis bij de eerste 10 en ik heb zeker 10 kandidaten voor die TOP 3. Dat gaat nog pijnlijk worden bij het doorhakken van die knopen.
Misschien moet ik maar beginnen met de bands die hier in de vorige rondes geen kans maakten, ook al ging het om hun beste singles, tot buiten de TOP 20 te laten zakken. En geen zorgen zaaf, Keane heeft voorlopig z'n tijd gehad.
Misschien moet ik maar beginnen met de bands die hier in de vorige rondes geen kans maakten, ook al ging het om hun beste singles, tot buiten de TOP 20 te laten zakken. En geen zorgen zaaf, Keane heeft voorlopig z'n tijd gehad.

* denotes required fields.