menu

Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar #2

zoeken in:
avatar van zaaf
Frenkie! schreef:
Hey zaaf, tussen het wijn drinken en escargots eten door las ik ergens dat jij ook vruchten plukt uit alle lijstjes die je binnen krijgt. Ik ben benieuwd. Kun je wat delen wat er zoal bij jou is blijven hangen?

Ps Ik had veel aan je Thermals tip. Topnummer en komt nu voorbij in mn Spotify ‘00 lijstje

Gr uit Parijs
ik heb een dikke vette to listenlijst die heel af en toe op shuffle gaat (en waar er soms 1 uit verdwijnt). de bedoeling is dat dat zich filtert toch echte aanwinsten, maar wat ik zeg: het neemt veel tijd. het is een langzaam proces en de reis is minstens net zo leuk als het resultaat.
een tussenstand is nu voorbarig. als je wilt, kom ik er op terug (en zal ruim na dit spel zijn)

avatar van Frenkie!
(Je mag m ook stiekem delen)

avatar van ranja
esteban schreef:

Misschien moet ik maar beginnen met de bands die hier in de vorige rondes geen kans maakten, ook al ging het om hun beste singles, tot buiten de TOP 20 te laten zakken.

Dat is toch jammer, het is toch je eigen lijst. Ok 10 in de top 3 wordt lastig maar om nou de smaak van anderen te laten bepalen wat je zelf wel en niet in de lijst zet; ik zou het niet doen. Als je dan je eigen lijst over een jaar terugziet snap je er niks meer van denk ik.

avatar van vigil
Nee dat zou wel wat sneu zijn.

AF op de 1ste 5 plekken omdat je dan lekker veel overeenkomsten kan scoren?

avatar van GrafGantz
vigil schreef:
Nee dat zou wel wat sneu zijn.

AF op de 1ste 5 plekken omdat je dan lekker veel overeenkomsten kan scoren?


Bingo! Is eigenlijk gewoon een kutband natuurlijk, zaaf weet.

avatar van Frenkie!
Veel overeenkomsten tussen de eighties en de zero’s voor mij. Daar waar ik in de eighties op vrijdagmiddag met mn wijsvinger op de pauzeknop en het top40-blaadje op schoot klaar zat om liedjes op te nemen, daar was het in de zero’s weer zoeken naar de gewenste mp3’tjes om daar verzamel-cd’s mee te branden. Uurtje downloaden voor een liedje via Napster of Kazaa. Dat was hard werken. Spotify heeft al die romantiek kapot gemaakt.

avatar van esteban
ranja schreef:
(quote)

Dat is toch jammer, het is toch je eigen lijst. Ok 10 in de top 3 wordt lastig maar om nou de smaak van anderen te laten bepalen wat je zelf wel en niet in de lijst zet; ik zou het niet doen. Als je dan je eigen lijst over een jaar terugziet snap je er niks meer van denk ik.


Oh, maar dan is het nog steeds mijn eigen lijst hoor. Sowieso één voor één nummers die hun plek verdienen en die ik reeds talloze keren van plaats wisselde. En sowieso eerder afwijkend van de RYM top, die het hier altijd goed doet. Als ik mijn lijst over een paar jaar terugzie, ga ik nog steeds denken dat het allemaal toppers zijn, daarover geen twijfel.

Het is gewoon makkelijker voor mezelf om keuzes te maken in een jaar als dit. Als ik zie dat een bepaalde band hier editie na editie geen aanhangers blijkt te hebben, en die bengelen in de tweede helft van mijn top 20, zou ik daar wel eens de nummers hoger durven zetten waarvan ik wél geloof (ook al vaak verkeerd ingeschat) dat ze daadwerkelijk kans maken. Ze liggen sowieso al héél dicht bij elkaar, gevoelsmatig. Dus maakt het weinig uit, want ik hoop van élk nummer dat het opduikt. Ik zal sowieso achter mijn lijst staan. Voor minder doen we 't niet.

Verder interesseert het mij eigenlijk niet écht of ik al dan niet veel overeenkomsten scoor. Het is geen wedstrijd. Dat is denk ik vrij duidelijk uit de keuzes die ik gemaakt heb in mijn vorige lijsten.

avatar van Frenkie!
2005 is inderdaad een geweldig jaar. Ik vrees alleen dat we maandag en dinsdag een kopie voorgeschoteld krijgen van RYM’s pagina 1.

avatar van esteban
Ik hoop op enkele verrassingen.

avatar van ranja
Frenkie! schreef:
2005 is inderdaad een geweldig jaar. Ik vrees alleen dat we maandag en dinsdag een kopie voorgeschoteld krijgen van RYM’s pagina 1.

Ik heb er daar 1 van

avatar van vigil
Frenkie! schreef:
Uurtje downloaden voor een liedje via Napster of Kazaa. Dat was hard werken. Spotify heeft al die romantiek kapot gemaakt.

Iets romantischer dan Napster valt dan ook bijna niet te verzinnen

avatar van vigil
ranja schreef:
(quote)

Ik her er daar 1 van

Ik een paar, wel vooral in de onderste regionen van de 1ste pagina

avatar van ranja
Als ik zo'n pagina zie hoop ik dat er minstens 30 promo's tussen staan

avatar van Frenkie!
ranja schreef:
(quote)

Ik heb er daar 1 van


Evil zeg, ik ook. Geen af of bokito’s voor mij dit jaar. London Calling en Noorwegen rules.

En wat jammer dat de Silversun Pickups Europa niet aan doen in hun nieuwe tour

avatar van west
Frenkie! schreef:
(quote)

London Calling(

Ik Hang Op!

avatar van west
Vergeet trouwens niet één van de mooiste Beatle(s) liedjes sinds 1970 mee te nemen.

avatar van Frenkie!
west schreef:
(quote)

Ik Hang Op!


Dat liever dan Keane....

avatar van GrafGantz
vigil schreef:
(quote)

Iets romantischer dan Napster valt dan ook bijna niet te verzinnen


Soulseek. Alleen de naam al

avatar van vigil
ranja schreef:
Als ik zo'n pagina zie hoop ik dat er minstens 30 promo's tussen staan

Nee, promo's worden minder en het worden nu steeds meer gewoon 1 track downloadsingles, ook erg romantisch overigens...

avatar van ranja
Overigens ben ik het er wel mee eens dat 2005 een prima jaar is, al moet ik wel bekennen dat een hoop van die 'tweede generatie britpop'-singles me bij herbeluistering wat tegenvielen. Ik had die vooraf hoger in geschat bij mezelf maar veel zijn toch tussen de 30 en 50, zo'n beetje, beland.
Daar zit ergens een hint-grap in met 'foutje' maar kan eerlijk gezegd niet echt wat leuks bedenken.

avatar van Poek
ranja schreef:
Daar zit ergens een hint-grap in met 'foutje' maar kan eerlijk gezegd niet echt wat leuks bedenken.


De moed zakt in mijn schoenen met zulke hints!

avatar van ranja
Poek schreef:
(quote)


De moed zakt in mijn schoenen met zulke hints!

Overigens is dat een van degene die het bij mij niet gehaald heeft

avatar van remcodulac
vigil schreef:
(quote)

Iets romantischer dan Napster valt dan ook bijna niet te verzinnen
Alle romantiek is dood...

avatar van vigil
Dat wel natuurlijk

avatar van luigifort
2005 lijstje is verstuurd.
Voor 2006 zijn nu al 15 songs zeker, er strijden nog 26 songs voor de overige 5 plekken.
Dat u het weet!

avatar van johan de witt
De eenzaamheid hangt in de lucht

avatar van luigifort
Ik wil alleen maar zwemmen in al die mooie songs

avatar van luigifort
johan de witt schreef:
De eenzaamheid hangt in de lucht


Het helpt het hart te helen

avatar van luigifort
Ik verwacht die artiest verder bij niemand...dus helaas kansloos
Hoe minder zielen hoe minder vreugd...dik kansloos voor de zaafboni...

avatar van vigil
luigifort schreef:
2005 lijstje is verstuurd.

Hopelijk een kostbaar lijstje

Gast
geplaatst: vandaag om 12:52 uur

geplaatst: vandaag om 12:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.