Muziek / Muziekgames / Artiesten KO's #5: Slowdive
zoeken in:
2
geplaatst: 30 maart 2022, 20:11 uur
Tja, die filmmuziek... Heb het album meerdere keren geprobeerd, maar het doet mij echt helemaal niks. Als ik alle lovende woorden lees en het stemgemiddelde zie, is het dus echt een blinde vlek in mijn muziek / jazz / Miles waardering en die komt dan ook volledig voor mijn eigen rekening. Hoewel mijn berichtje natuurlijk anders suggereert, dat snap ik ook wel. Beetje klieren af en toe, kijken wie er hapt... 

0
Mssr Renard
geplaatst: 30 maart 2022, 20:27 uur
Als deze kortere song tegenover iets van Tutu stond, had get wel een punt gekregen. Als deze jazzrock van Miles tegenover een andere jazzrocker had gestaan, had het misschien geen punt gekregen.
In specfiek dit geval wint de lange jazzrockjam, want daar ligt gewoon heel veel liefde van mij. Maar korte songs waardeer ik zeker wel. Ook Allman Brothers hadden prachtige kortere songs, die amper de 3 minuten overstegen. Het muntje kan twee kanten opvallen.
In dit geval noemde ik het een niemendalletje, om kracht bij te zetten hoe vet die jazzrockjam voor mij is. Dat de keuze voor mij niet moeilijk was. Daarmee zeg ik niks over de kwaliteit van de song zelf, of de liefhebbers ervan.
Ik heb in andere 'spelletjes' veel ergere diskwalificaties en grofheden gelezen.
In specfiek dit geval wint de lange jazzrockjam, want daar ligt gewoon heel veel liefde van mij. Maar korte songs waardeer ik zeker wel. Ook Allman Brothers hadden prachtige kortere songs, die amper de 3 minuten overstegen. Het muntje kan twee kanten opvallen.
In dit geval noemde ik het een niemendalletje, om kracht bij te zetten hoe vet die jazzrockjam voor mij is. Dat de keuze voor mij niet moeilijk was. Daarmee zeg ik niks over de kwaliteit van de song zelf, of de liefhebbers ervan.
Ik heb in andere 'spelletjes' veel ergere diskwalificaties en grofheden gelezen.
1
geplaatst: 30 maart 2022, 22:04 uur
Ik houd zeker wel van Ascenseur, maar veel briljanter dan Right Off wordt het toch niet. Wat Teunnis zegt dus...
0
geplaatst: 31 maart 2022, 00:05 uur
Oneensch, dit is voor mij de finale: m'n twee faffie Miles-albums, Ascenseur en Tribute to JJ 

0
geplaatst: 31 maart 2022, 15:02 uur
Kwartfinales!
1. Générique - Shhh / Peaceful
2. Stuff - Bitches Brew
3. Milestones - In a Silent Way / It's About That Time
4. Pharaoh's Dance - Concierto de Aranjuez (Adagio)
tot de 8, 1 verschil, 24 uurs-regel
1. Générique - Shhh / Peaceful
2. Stuff - Bitches Brew
3. Milestones - In a Silent Way / It's About That Time
4. Pharaoh's Dance - Concierto de Aranjuez (Adagio)
tot de 8, 1 verschil, 24 uurs-regel
0
geplaatst: 31 maart 2022, 15:31 uur
1-3
Toch wel, maar Générique is ook heerlijk. Opvallend trouwens dat Kind of Blue al klaar is.
Toch wel, maar Générique is ook heerlijk. Opvallend trouwens dat Kind of Blue al klaar is.
1
geplaatst: 31 maart 2022, 18:03 uur
2-8 of 3-8 of 4-8, Brunniepoo?? Hoedanook, niemendalletje alsnog gekilled. Right Off had deze gewonnen, want In A Silent Way komt ook nog voorbij... Suf hoor. En verder maar weer.
0
geplaatst: 31 maart 2022, 20:03 uur
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.