MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Beste Nederlandstalige Nummer 2020 K.O.

zoeken in:
Casartelli schreef:
(quote)
Heeft mijn warme steun. Zo'n KO is toch wat vluchtig.

En wat zou je aangeraden hoeveelheid deelnemende nummers zijn?

2-2

2-3

Scorpion_21 schreef:
(quote)

Het liefst zie ik naast DE ladder en de Witte Trui ook een NL-trui (of NL-talige trui). Kan bijv een top 400 worden

Casartelli (moderator)
Scorpion_21 schreef:
Stuk of 400 in de eindlijst en een stuk of 600-700 deelnemende nummers (even kijken welk exact getal mooi uitkomt qua opzet).

Achtergrond: voor de MuMeLadder is het 2000/2500, maar dat is dan ook de moeder aller lijsten hier op de site. Voor de nichelijsten: Witte Trui 400/720 (maar die stuurt ook op wat meer dynamiek), Prog Ladder 300/600 (maar daar zitten naar de aard van het beestje veel lange nummers in). Anderstalige ladder en Alternatieve Top 152 heb ik niet zo op het netvlies.

Kortom: verzameling moet groot genoeg zijn om ook de minder voor de hand liggende nummers in het zonnetje te kunnen zetten en klein genoeg dat mensen het er (met een beetje schappelijke doorlooptijd) comfortabel 'bij' kunnen doen.

johan de witt schreef:
(quote)

Het liefst zie ik naast DE ladder en de Witte Trui ook een NL-trui (of NL-talige trui). Kan bijv een top 400 worden

Ik wil daar best in bijdragen als er eventueel nog iemand zou willen zijn die daarover wil meedenken

3-3

Casartelli schreef:
(quote)
Stuk of 400 in de eindlijst en een stuk of 600-700 deelnemende nummers (even kijken welk exact getal mooi uitkomt qua opzet).

Achtergrond: voor de MuMeLadder is het 2000/2500, maar dat is dan ook de moeder aller lijsten hier op de site. Voor de nichelijsten: Witte Trui 400/720 (maar die stuurt ook op wat meer dynamiek), Prog Ladder 300/600 (maar daar zitten naar de aard van het beestje veel lange nummers in). Anderstalige ladder en Alternatieve Top 152 heb ik niet zo op het netvlies.

Kortom: verzameling moet groot genoeg zijn om ook de minder voor de hand liggende nummers in het zonnetje te kunnen zetten en klein genoeg dat mensen het er (met een beetje schappelijke doorlooptijd) comfortabel 'bij' kunnen doen.

Mag ik je eens een pb sturen over hoe je terugtelt vant 720 naar 400 etc. bij de Witte trui? Doe al jaren mee maar het verloop altijd een beetje langs me heen laten gaan (alsin hoeveel halen welke ronde) als ik die dynamiek wat beter begrijp is t organiseren van een ladder ook een stuk gemakkelijker.

Casartelli (moderator)
Scorpion_21 schreef:
Mag ik je eens een pb sturen over hoe je terugtelt vant 720 naar 400 etc. bij de Witte trui? Doe al jaren mee maar het verloop altijd een beetje langs me heen laten gaan (alsin hoeveel halen welke ronde) als ik die dynamiek wat beter begrijp is t organiseren van een ladder ook een stuk gemakkelijker.
Prima, je hebt mijn pb-adres

4-3

5'4

6-4

6-5

Martial
6-6

7-6 nipt, twee toppers

11. Wim Sonneveld Het Dorp - Ramses Shaffy - Laat Me

1-0

Arbeidsdeskundige
2-0

3-1

3-3

Moeilijk

5-3

5-5

Casartelli (moderator)
6-5

7-5

12. Jan De Wilde Eerste Sneeuw - Wannes Van de Velde Ik wil deze nacht in de straten verdwalen

Gast
geplaatst: vandaag om 08:53 uur

geplaatst: vandaag om 08:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.