MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #5 (Reggae zonder Bob)!

zoeken in:
A Head Full of Dreams
A Sky Full of Stars
Adventure of a Lifetime
Christmas Lights
Everglow
Every Teardrop Is a Waterfall
Green Eyes
Hymn for the Weekend (met Beyoncé)
Paradise
Something Just Like This (met The Chainsmokers)

vigil schreef:
Jouw lijstje komt mij bekend voor El Ninjo

Oeh, en ik zit er dan maar eentje naast, maar voor wat betreft El Ninjo is dat onderhand wel bekend. En ik zal eerlijk zeggen dat ik nog heb zitten twijfelen of ik Life in Technicolor (II) of Magic eruit zou gooien

Magic is wel slecht hoor, die stond er bij mij heel snel op.

Christmas Lights
Clocks
Everglow
Fix You
Life in Technicolor (II)*
Paradise
Speed of Sound
Viva la Vida

Fix You vind ik wel echt vreselijk. Zou ik zo in een top 10 vreselijkste nummers-lijstje gooien.

Laat ons hopen dat de haters niet de overhand hebben vwb Fix You. Een finale zonder Fix You is toch echt een finale op een been maar.

Arrie schreef:
Fix You vind ik wel echt vreselijk. Zou ik zo in een top 10 vreselijkste nummers-lijstje gooien.

+1, dan nog liever de pophits uit hun mindere periode (zoals die hier bekend staat). Fix You (en Viva La Vida) zijn voor mij van die nummers die bewijzen dat Coldplay het altijd al in zich had om, naast de nodige topsongs, ook met de grootste draken af te komen. Ja dumb_helicopter, dat las je goed

Ook hier zit een echte Fix You hater. Sterker nog, dat was in 2005 al het eerste nummer van Coldplay dat ik kende waar ik echt een hekel aan had. Andere radio 2 top 2000 hits van ze als Clocks en Viva La Vida kan ik dan weer prima hebben.

Clocks vind ik dan weer echt geweldig, die maakt goeie kans straks mijn nummer 1 te worden. Weergaloze song. Met die andere twee die je noemt jaag je me daarentegen zo het huis uit

dumb_helicopter schreef:
De users die Fix You in hun eliminatielijstje zetten: wie zijn ze? Wat drijft hen? En vooral is er nog herstel mogelijk na een dergelijke misstap?

Fix You is het moment dat Coldplay voor mij stopte intiem en troostend te zijn en dat was de grote kracht van met name het debuut. Voor mij een bewijs van een band die zijn eigen sterkte niet meer kent en zijn geluid op ging pompen naar de maat van de zalen waar ze toen instonden. Meer nummers op X&Y lijden daar flink onder maar Fix You heeft het op dat album het ergst. Dat heb ik liever de wat creatievere meer versierde sound van het album erna en zelfs liever een deel van hun pretentieloze popdeuntjes (liever de huidige single met BTS bijvoorbeeld) dan de opgepompte Coldplay van Fix You. Van deze 30 zou ik Fix You denk ik hooguit 27e of 28e zetten.

ArthurDZ schreef:
(quote)

+1, dan nog liever de pophits uit hun mindere periode (zoals die hier bekend staat). Fix You (en Viva La Vida) zijn voor mij van die nummers die bewijzen dat Coldplay het altijd al in zich had om, naast de nodige topsongs, ook met de grootste draken af te komen. Ja dumb_helicopter, dat las je goed

Grappig, Clocks vind ik net één van hun minste. Goed voor een keer, maar zo beugehoord dat ik hvaak het nummer skip wanneer het passeert. Fix You en Viva La Vida zijn net songs die respectievelijk zich tussen het ingetogen en uitbundige werk bevinden en helemaal de up-tempo weg opgaan. Daarna pas hebben ze de subtiliteit vaak volledig volledig verloren, maar Fix You is de perfecte mix tussen het vroege en late werk wat mij betreft. Een helend nummer waarbij het begin tristesse oproept, maar dan plots wanneer de gitaren invallen er verlossing optreedt. Dat laatste moment is telkenmale voor mij een moment waar ik letterlijk kippenvel van krijg. Spijtig dat dit bij sommigen dan niet hetzelfde oproept, maar een finale zonder dit nummer zou - deels ook door de algemene populariteit van de song - een stevige smet op de finale zijn.

A Head Full of Dreams
A Sky Full of Stars
Christmas Lights
Clocks
Everglow
Fix You
Magic
Paradise

A Head Full of Dreams
A Sky Full of Stars
Christmas Lights
Everglow
Everyday Life
Green Eyes
Paradise
Speed of Sound

A Sky Full Of Stars en Something Just Like This vind ik 2 van de meest vreselijkste nummers die er gemaakt zijn

A Head Full of Dreams
A Sky Full of Stars
Adventure of a Lifetime
Everglow
Everyday Life
Christmas Lights
Paradise

laxus11 schreef:
A Sky Full Of Stars en Something Just Like This vind ik 2 van de meest vreselijkste nummers die er gemaakt zijn

Hey, jij hebt het wel over onze vrienden van Coldplay

Rudi S schreef:
(quote)

Hey, jij hebt het wel over onze vrienden van Coldplay

Hadden ze maar die nummers niet moeten uitbrengen

A Head Full of Dreams
A Sky Full of Stars
Adventure of a Lifetime
Everglow
Everyday Life
Fix You
God Put a Smile Upon Your Face
Green Eyes
Magic

catdog schreef:
Zoals verwacht, maar wel zonde, niets van de latere periode doorgekomen.
Wat verwacht je dan van een forum vol muzieksnobs?

En niet geheel onverwacht zijn ook alle nummers van na Viva la Vida eruit gestemd (op 1 na).

A Rush of Blood to the Head*
Amsterdam*
Christmas Lights
Everglow
Everyday Life
Green Eyes
Magic
Spies*

11 nummers sprongen eruit qua meeste aantal stemmen. Niet verrassend alle nummers van na Viva la Vida. Magic en Paradise (de nummers 10 en 11) zijn echter allebei 14 keer genoemd. Gelukkig was daar Rudi S. Hij heeft wat moeite met tellen en leverde dus een lijstje van 11 nummers in. Dat lijstje telt dus eigenlijk niet, maar omdat hij wel Magic in dat lijstje had en geen Paradise, is daarmee Paradise op de valreep alsnog door. Drie nummers werden door niemand genoemd

Dat betekent dat we de finale met deze 20 nummers gaan spelen:

A Rush of Blood to the Head
Amsterdam
Clocks
Don't Panic
Fix You
Green Eyes
In My Place
Life in Technicolor (II)
Paradise
Politik
Shiver
Speed of Sound
Spies
Talk
The Hardest Part
The Scientist
Trouble
Viva la Vida
Yellow

Maak hier een top 10 van.

Deadline: Vrijdag 21.00 uur

https://thumbs.gfycat.com/MatureSpecificAsiaticlesserfreshwaterclam-size_restricted.gif

01 | The Scientist
02 | Trouble
03 | Clocks
04 | Fix You
05 | The Hardest Part
06 | Life in Technicolor (II)
07 | In My Place
08 | Yellow
09 | Talk
10 | Don't Panic

Alle 10 uitstekend. Het spijt me Viva la Vida, ik zou je gevoelsmatig zowel op één kunnen zetten -want niets minder dan gewéldig- maar tegelijkertijd ook op de laatste plaats -want ongelooflijk overplayed- dus dat speelde in het voordeel van Don't Panic. Jammer dat er hier uit de tweede helft van de Coldplay-carriere amper iets te kiezen viel . Ze hebben nog fantastische dingen gedaan.

1. Spies
2. Trouble
3. Don't Panic
4. Shiver
5. Clocks
6. Politik
7. Amsterdam
8. Viva la Vida
9. The Scientist
10. In My Place

11. Yellow
12. A Rush of Blood to the Head
13. Green Eyes
14. God Put a Smile Upon Your Face
15. Life in Technicolor (II)
16. Speed of Sound
17. The Hardest Part
18. Talk
19. Paradise
20. Fix You

1. Yellow
2. Clocks
3. Amsterdam
4. The Scientist
5. Trouble
6. Don't Panic
7. Viva la Vida
8. Politik
9. A Rush of Blood to the Head
10. God Put a Smile Upon Your Face

1 Talk
2 The Scientist
3 Clocks
4 Yellow
5 Don't Panic
6 Trouble
7 Fix You
8 In My Place
9 Viva la Vida
10 Speed of Sound

chevy93 schreef:
(quote)
Wat verwacht je dan van een forum vol muzieksnobs?

En niet geheel onverwacht zijn ook alle nummers van na Viva la Vida eruit gestemd (op 1 na).

Ach ik heb mezelf er ook een beetje schuldig aan gemaakt daar 8/10 nummers die ik wegstemde van na Viva La Vida waren. Maar de leukere tracks uit die periode speelden niet eens mee! (Midnight, Princess of China, True Love etc)

Dat Hymn for the Weekend en Magic nu niet meespelen vind ik toch wel erg zonde.

1. The Hardest Part
2. In My Place
3. Speed of Sound
4. Fix You
5. Don't Panic
6. Talk
7. Trouble
8. The Scientist
9. Viva la Vida
10. Life in Technicolor (II)

1. Politik
2. The Scientist
3. In My Place
4. Talk
5. Trouble
6. A Rush of Blood to the Head
7. Yellow
8. Shiver
9. God Put a Smile Upon Your Face
10. Speed of Sound

DjFrankie (moderator)
1 Politik
2 A Rush of Blood to the Head
3 Fix You
4 The Scientist
5 Yellow
6 Speed of Sound
7 God Put a Smile Upon Your Face
8 Viva la Vida
9 Clocks
10 Green Eyes

1. Don't Panic
2. Spies
3. Shiver
4. Trouble
5. A Rush of Blood to the Head
6. God Put a Smile Upon Your Face
7. Politik
8. Green Eyes
9. Amsterdam
10. Yellow

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:41 uur

geplaatst: vandaag om 14:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.