Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #5 (Reggae zonder Bob)!
zoeken in:
1
geplaatst: 7 januari 2022, 19:14 uur
luigifort schreef:
Bob Dylan...
Bob Dylan...
Wordt overigens genoemd in I Don’t Live Here Anymore.
1
geplaatst: 7 januari 2022, 19:34 uur
Poeha schreef:
Ik zit te denken op welke plek in het nummer.
Ik zit te denken op welke plek in het nummer.
Iets met samen dansen op Desolation Row.
2
geplaatst: 7 januari 2022, 19:40 uur
Hoe dans je op Desolation Row? 
Is dat zoiets als dansen op Bridge over Troubled Water?

Is dat zoiets als dansen op Bridge over Troubled Water?
1
geplaatst: 7 januari 2022, 19:45 uur
1. Red Eyes
2. An Ocean in Between the Waves
3. Under the Pressure
4. Strangest Thing
5. Eyes to the Wind
6. Thinking of a Place
7. I Don't Live Here Anymore
8. Holding On
9. Pain
10. In Reverse
11. Living Proof
12. Suffering *
13. Lost in the Dream *
14. Change
15. Nothing to Find
16. Burning *
17. Rings Around My Father's Eyes *
18. Harmonia's Dream
19. Occasional Rain *
20. Baby Missiles
2. An Ocean in Between the Waves
3. Under the Pressure
4. Strangest Thing
5. Eyes to the Wind
6. Thinking of a Place
7. I Don't Live Here Anymore
8. Holding On
9. Pain
10. In Reverse
11. Living Proof
12. Suffering *
13. Lost in the Dream *
14. Change
15. Nothing to Find
16. Burning *
17. Rings Around My Father's Eyes *
18. Harmonia's Dream
19. Occasional Rain *
20. Baby Missiles
1
geplaatst: 7 januari 2022, 19:51 uur
1. Red Eyes
2. Pain
3. Thinking
4. Ocean
5. Holding
6. Strangest
7. Baby
8. Nothing
9. In Reverse
10. Eyes to the Wind
2. Pain
3. Thinking
4. Ocean
5. Holding
6. Strangest
7. Baby
8. Nothing
9. In Reverse
10. Eyes to the Wind
2
geplaatst: 7 januari 2022, 19:56 uur
01. Under the Pressure
02. Pain
03. Nothing to Find
04. Holding On
05. An Ocean in Between the Waves
06. Red Eyes
07. Burning *
08. Eyes to the Wind
09. Baby Missiles
10. In Reverse
02. Pain
03. Nothing to Find
04. Holding On
05. An Ocean in Between the Waves
06. Red Eyes
07. Burning *
08. Eyes to the Wind
09. Baby Missiles
10. In Reverse
2
geplaatst: 7 januari 2022, 19:59 uur
Inderdaad een Blonde variant, waar ik mij dus op Highway 61 mee kan begeven, In Reverse of Revisited.
3
geplaatst: 7 januari 2022, 20:00 uur
En de lijnen zijn gesloten! 27 deelnemers liefst, jullie zijn niet onopgemerkt gebleven 

1
geplaatst: 7 januari 2022, 20:04 uur
20. Lost in the Dream
17 punten
De twijfelachtige eer van rode lantaarndrager. Maar toch wel een erg mooi nummer hoor. Lost in the Dream is wel een van mijn faves van het gelijknamige album. Wat een heerlijke sound! Een kleine song, maar het klein gehouden gitaarwerk is van een ongekende schoonheid. En dan die mondharmonica, man man. Ik ben daar sowieso een sucker voor, maar de sound daarvan hier, schitterend! Prachtig hoe de song ook out fade hier, snik!
17 punten
De twijfelachtige eer van rode lantaarndrager. Maar toch wel een erg mooi nummer hoor. Lost in the Dream is wel een van mijn faves van het gelijknamige album. Wat een heerlijke sound! Een kleine song, maar het klein gehouden gitaarwerk is van een ongekende schoonheid. En dan die mondharmonica, man man. Ik ben daar sowieso een sucker voor, maar de sound daarvan hier, schitterend! Prachtig hoe de song ook out fade hier, snik!
1
geplaatst: 7 januari 2022, 20:10 uur
luigifort schreef:
En dan die mondharmonica, man man. Ik ben daar sowieso een sucker voor,
Moet je je toch eens gaan verdiepen in het werk van Huey Lewis and the News. Eén en al mondharmonica.En dan die mondharmonica, man man. Ik ben daar sowieso een sucker voor,
2
geplaatst: 7 januari 2022, 20:12 uur
19. Nothing To Find
23 punten
Deze stond eigenlijk het hele spel onderaan, maar het laatste lijstje bracht hem nog een plekje hoger.
De uptempo single van A Deeper Understanding. Globaal hebben de WoD twee soorten songs: De melancholische soothing songs en de uptempo knallers. Dit is een van de beteren in die tweede categorie, al heeft deze toch ook wel dat soothing. Fijne keyboards ook. Heerlijk wijds nummer!
23 punten
Deze stond eigenlijk het hele spel onderaan, maar het laatste lijstje bracht hem nog een plekje hoger.
De uptempo single van A Deeper Understanding. Globaal hebben de WoD twee soorten songs: De melancholische soothing songs en de uptempo knallers. Dit is een van de beteren in die tweede categorie, al heeft deze toch ook wel dat soothing. Fijne keyboards ook. Heerlijk wijds nummer!
1
geplaatst: 7 januari 2022, 20:14 uur
18. Suffering
25 punten
Een contemplatieve track op het Lost album, maar niet minder prachtig. Er staan een aantal van dat soort songs op het album, heerlijk passend tussen de meer uptempo nummers. Een song om in te verdrinken en beter gelaafd weer uit te komen
25 punten
Een contemplatieve track op het Lost album, maar niet minder prachtig. Er staan een aantal van dat soort songs op het album, heerlijk passend tussen de meer uptempo nummers. Een song om in te verdrinken en beter gelaafd weer uit te komen

1
geplaatst: 7 januari 2022, 20:17 uur
17. Rings Around My Father's Eyes
27 punten
Een liedje voor en over zijn vader die al op hoge leeftijd is. Zijn vader die hij op 80 jarige leeftijd kennis liet maken met Bob Dylan, Dire Straits, Bruce Springsteen etc en fan werd. Maar hij vond de muziek van TWoD, de muziek van zijn zoon het mooist
Een prachtige ode aan zijn vader, dit lieve en zachte liedje, ook een van de beste tracks ook van het album, als een zomerbriesje.
27 punten
Een liedje voor en over zijn vader die al op hoge leeftijd is. Zijn vader die hij op 80 jarige leeftijd kennis liet maken met Bob Dylan, Dire Straits, Bruce Springsteen etc en fan werd. Maar hij vond de muziek van TWoD, de muziek van zijn zoon het mooist
Een prachtige ode aan zijn vader, dit lieve en zachte liedje, ook een van de beste tracks ook van het album, als een zomerbriesje.
1
geplaatst: 7 januari 2022, 20:19 uur
16. Occasional Rain
28 punten
Nr. 1 van johan de witt
Occasional Rain is voor mij ms wel de allermooiste track van het album. Sowieso hebben ze wel patent op prachtige afsluiters. Ik glij hier zo heerlijk weg op deze song qua vibe en feel, helemaal op het einde met weer die simpel, doch prachtig klinkende gitaarklanken op het eind, hoe verzinnen ze dat! Zo'n bevredigend en heelmakende song als einde van een prachtig album!
28 punten
Nr. 1 van johan de witt
Occasional Rain is voor mij ms wel de allermooiste track van het album. Sowieso hebben ze wel patent op prachtige afsluiters. Ik glij hier zo heerlijk weg op deze song qua vibe en feel, helemaal op het einde met weer die simpel, doch prachtig klinkende gitaarklanken op het eind, hoe verzinnen ze dat! Zo'n bevredigend en heelmakende song als einde van een prachtig album!
1
geplaatst: 7 januari 2022, 20:20 uur
Twee juweeltjes idd, en dat op het eind van het album, heerlijk 

2
geplaatst: 7 januari 2022, 20:20 uur
Dat leek me ook een nogal lage positie, maar ja dat krijg je met die constante personeelswisselingen 

1
geplaatst: 7 januari 2022, 20:24 uur
15. Harmonia's Dream
30 punten
5 nummers in de startlijst en zes in de finale, dat was de oogst van hun nieuwste album.
Dit is de derde die al vlug langskomt. En de hoogst genoteerde album track, die niet al voor het album uit was op single verscheen. Een van de prijsnummers van het album zeker. Heerlijke melancholische herfstsfeer ook in dit nummer, en toch uplifting. Leaves are falling down like rain
30 punten
5 nummers in de startlijst en zes in de finale, dat was de oogst van hun nieuwste album.
Dit is de derde die al vlug langskomt. En de hoogst genoteerde album track, die niet al voor het album uit was op single verscheen. Een van de prijsnummers van het album zeker. Heerlijke melancholische herfstsfeer ook in dit nummer, en toch uplifting. Leaves are falling down like rain
2
geplaatst: 7 januari 2022, 20:24 uur
14. Living Proof
33 punten
Nr. 1 van Shaky
Toen ik deze voor het eerst hoorde, de opener van hun laatste album, dacht ik hm dit is wel heel rustig om een album zo te starten, maar de song is bij mij alleen maar gaan groeien sindsdien. Je verwacht eerder halverwege of aan het eind zo'n track. Maar ik vind het inmiddels een mooie opmaat voor de rest van het album. Lieflijk, zacht, reflecterend, prachtig!
33 punten
Nr. 1 van Shaky
Toen ik deze voor het eerst hoorde, de opener van hun laatste album, dacht ik hm dit is wel heel rustig om een album zo te starten, maar de song is bij mij alleen maar gaan groeien sindsdien. Je verwacht eerder halverwege of aan het eind zo'n track. Maar ik vind het inmiddels een mooie opmaat voor de rest van het album. Lieflijk, zacht, reflecterend, prachtig!
1
geplaatst: 7 januari 2022, 20:26 uur
13. Change
48 punten
Nr. 1 van Alicia Rudi S
Een van hun mooiste tracks tout court. Zo sprankelend, prachtig optimistisch, heerlijk diffuus gitaarwerk. Lyrics ook bijzonder mooi. Een beetje prototype WoD song ook wel. Positief, fijne drive en vol gevoel. Met ms ook wel hun mooiste 2 minuten muziek in het outro met die piano en ijle gitaarklanken. Brrr elke keer ontroerd, kippenvel!
48 punten
Nr. 1 van Alicia Rudi S
Een van hun mooiste tracks tout court. Zo sprankelend, prachtig optimistisch, heerlijk diffuus gitaarwerk. Lyrics ook bijzonder mooi. Een beetje prototype WoD song ook wel. Positief, fijne drive en vol gevoel. Met ms ook wel hun mooiste 2 minuten muziek in het outro met die piano en ijle gitaarklanken. Brrr elke keer ontroerd, kippenvel!
2
geplaatst: 7 januari 2022, 20:28 uur
12. In Reverse
61 punten
De closer van het Lost album is na Eyes to the Wind mijn fave van deze heerlijke band. Begint heel erg met sferische klanken in de verte, maar zet prachtig de toon voor wat komen gaat. Adam klinkt hier desolaat alsof hij 's nachts alleen op straat staat. Zijn delivery is hier bijzonder mooi. Prachtige refreinen ook die zo helend zijn weer. Ik blijf maar dezelfde dingen zeggen ms
Een song als een dikke mist die optrekt en waar het licht doorheen schijnt. Ms wordt deze ooit mijn meest fave van ze
Schitterend ook hoe de song en Adam toewerken naar het einde van de song, als een soort afscheid
Fabuleus, ontroerend mooi en dat nog eens prachtig instrumentaal wegsterft.
61 punten
De closer van het Lost album is na Eyes to the Wind mijn fave van deze heerlijke band. Begint heel erg met sferische klanken in de verte, maar zet prachtig de toon voor wat komen gaat. Adam klinkt hier desolaat alsof hij 's nachts alleen op straat staat. Zijn delivery is hier bijzonder mooi. Prachtige refreinen ook die zo helend zijn weer. Ik blijf maar dezelfde dingen zeggen ms
Een song als een dikke mist die optrekt en waar het licht doorheen schijnt. Ms wordt deze ooit mijn meest fave van ze
Schitterend ook hoe de song en Adam toewerken naar het einde van de song, als een soort afscheid
Fabuleus, ontroerend mooi en dat nog eens prachtig instrumentaal wegsterft.
1
geplaatst: 7 januari 2022, 20:32 uur
11. Baby Missiles
65 punten
Het enige nummer dat niet van de Grote Drie afkomstig is, deze knaller van een jaar of 10 terug alweer. Hij stond eigenlijk de hele tijd in de top-10, maar duikelde daar net bij de laatste paar stemmers uit. Jammer, want dit is wel een van hun beste uptempo songs. Wat een heerlijke drive, doet eigenlijk weinig onder voor Red Eyes. Heerlijk die mondharmonica en de oe-oehs op het einde. Bruce Springsteen on speed of The Boss meets punk-rock lees ik bij de video. Ach, we zouden hem niet noemen
65 punten
Het enige nummer dat niet van de Grote Drie afkomstig is, deze knaller van een jaar of 10 terug alweer. Hij stond eigenlijk de hele tijd in de top-10, maar duikelde daar net bij de laatste paar stemmers uit. Jammer, want dit is wel een van hun beste uptempo songs. Wat een heerlijke drive, doet eigenlijk weinig onder voor Red Eyes. Heerlijk die mondharmonica en de oe-oehs op het einde. Bruce Springsteen on speed of The Boss meets punk-rock lees ik bij de video. Ach, we zouden hem niet noemen

2
geplaatst: 7 januari 2022, 20:34 uur
[quote=7097425Ik glij hier zo heerlijk weg op deze song [/quote]
Gast, je hoeft niet alles te delen heh

Gast, je hoeft niet alles te delen heh

2
geplaatst: 7 januari 2022, 20:34 uur
johan de witt schreef:
11. Baby Missiles
Hij stond eigenlijk de hele tijd in de top-10, maar duikelde daar net bij de laatste paar stemmers uit. Jammer...
Klopt precies, ik had hem ook op 11 11. Baby Missiles
Hij stond eigenlijk de hele tijd in de top-10, maar duikelde daar net bij de laatste paar stemmers uit. Jammer...

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.