Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #5 (Reggae zonder Bob)!
zoeken in:
2
geplaatst: 7 januari 2022, 20:39 uur
10. Burning
67 punten
nummer 1 van vigil
Deze nestelde zich net in de top-10 ten koste van Baby Missiles. Nu we het toch over Springsteen hadden vind ik dit misschien wel de meest Boss-achtige, qua feel. Qua 'driving' en 'back roads' en 'in the dark' alleen al
Maar ook qua feel, ook weer zo heerlijk euforisch ook op het einde. Prachtnummer weer.
67 punten
nummer 1 van vigil
Deze nestelde zich net in de top-10 ten koste van Baby Missiles. Nu we het toch over Springsteen hadden vind ik dit misschien wel de meest Boss-achtige, qua feel. Qua 'driving' en 'back roads' en 'in the dark' alleen al
Maar ook qua feel, ook weer zo heerlijk euforisch ook op het einde. Prachtnummer weer.
3
geplaatst: 7 januari 2022, 20:39 uur
9. Eyes to the Wind
78 punten
Nr. 1 van luigifort
Eyes to the Wind is mijn fave WoD song. Zijn meest Bob Dylan-esque song wel op een bepaalde manier misschien. Lieflijker heeft Adam zelden geklonken. Het voelt voor mij als een terugkijksong zoals hij hier zingt. Een song dat ook maar blijft bouwen en dat een fabuleus outro heeft dat ook maar door en door gaat waarbij er steeds meer verschillende instrumenten bijkomen. Adembenemend! Op het einde ben je bij de hemel aangekomen.
78 punten
Nr. 1 van luigifort
Eyes to the Wind is mijn fave WoD song. Zijn meest Bob Dylan-esque song wel op een bepaalde manier misschien. Lieflijker heeft Adam zelden geklonken. Het voelt voor mij als een terugkijksong zoals hij hier zingt. Een song dat ook maar blijft bouwen en dat een fabuleus outro heeft dat ook maar door en door gaat waarbij er steeds meer verschillende instrumenten bijkomen. Adembenemend! Op het einde ben je bij de hemel aangekomen.
3
geplaatst: 7 januari 2022, 20:45 uur
8. Holding On
81 punten
Hier is hij dan wel, Poeha
Holding On scoorde vanaf het begin goed, maar geen echte topposities, deze tweede single van A Deeper Understanding, waardoor hij in de subtop eindigt.
Weer een echte banger, deze, heerlijk.
81 punten
Hier is hij dan wel, Poeha
Holding On scoorde vanaf het begin goed, maar geen echte topposities, deze tweede single van A Deeper Understanding, waardoor hij in de subtop eindigt. Weer een echte banger, deze, heerlijk.
1
geplaatst: 7 januari 2022, 20:47 uur
Mis eigenlijk wel wat superlatieven bij de presentatie van deze lijst...
1
geplaatst: 7 januari 2022, 20:49 uur
7. Strangest Thing
83 punten
Nr 1 van Jizze, ArthurDZ en EttaJamesBrown
Nu komen we bij de top van de top van deze band. Het eerste nummer dat door meer dan twee op nummer 1 werd gezet. Weer een uit de eerste categorie WoD-songs, de melancholische soothing epics. Daar is deze toch wel een van de schoolvoorbeelden van. Het mooiste is de geweldige lift na 3 minuten en op het einde weer, dan gaan we helemaal los, kippenvel,
83 punten
Nr 1 van Jizze, ArthurDZ en EttaJamesBrown
Nu komen we bij de top van de top van deze band. Het eerste nummer dat door meer dan twee op nummer 1 werd gezet. Weer een uit de eerste categorie WoD-songs, de melancholische soothing epics. Daar is deze toch wel een van de schoolvoorbeelden van. Het mooiste is de geweldige lift na 3 minuten en op het einde weer, dan gaan we helemaal los, kippenvel,
2
geplaatst: 7 januari 2022, 20:50 uur
6. I Don't Live Here Anymore
90 punten
Wel veel punten, maar bij niemand op 1 deze titelsong.
Duidelijk ook een van hun betere en mooiere tracks. Heerlijk waaierend en synthy, heerlijk wiegend ritme. Adam is hier ms nog wel het meest duidelijk te horen
Ook weer heerlijke life-affirming lyrics. Een totale feelgoodsong! Erg fijne gitaarsound ook weer en een onweerstaanbaar chorus. Ik word hier altijd erg vrolijk van.
90 punten
Wel veel punten, maar bij niemand op 1 deze titelsong.
Duidelijk ook een van hun betere en mooiere tracks. Heerlijk waaierend en synthy, heerlijk wiegend ritme. Adam is hier ms nog wel het meest duidelijk te horen
Ook weer heerlijke life-affirming lyrics. Een totale feelgoodsong! Erg fijne gitaarsound ook weer en een onweerstaanbaar chorus. Ik word hier altijd erg vrolijk van.
3
geplaatst: 7 januari 2022, 20:55 uur
5. Thinking of a Place
118 punten
Nr 1 van stardust_be
We maken een flinke sprong in punten, en hebben dus een duidelijk top-5. Ik denk dat dit ook wel een van hun beroemdste nummers is, zeker in Nederland. Fantastisch nummer ook weer, de overtreffende treap nog van Strangest Thing in melancholisch en soothing. Al mist deze de echte lift en blijft hij lekker lang voortkabbelen. De tijdsduur van 11 minuten is wel wat self-indulgent ms, maar toch verveelt hij me zelden.
118 punten
Nr 1 van stardust_be
We maken een flinke sprong in punten, en hebben dus een duidelijk top-5. Ik denk dat dit ook wel een van hun beroemdste nummers is, zeker in Nederland. Fantastisch nummer ook weer, de overtreffende treap nog van Strangest Thing in melancholisch en soothing. Al mist deze de echte lift en blijft hij lekker lang voortkabbelen. De tijdsduur van 11 minuten is wel wat self-indulgent ms, maar toch verveelt hij me zelden.
2
geplaatst: 7 januari 2022, 21:01 uur
4. An Ocean in Between the Waves
130 punten
Nr 1 van motel matches en Mastroianni
Deze battlede de hele finale om de 3e plek, maar moest het op het einde toch nipt afleggen. Ook weer een lange epic, deze klasbak van Lost in the Dream. Een terechte classic, nu al. Ook weer de bekende WoD-tropes met the rain, the wind, the moonlight, the darkened hillside en natuurlijk de ocean en de waves. De ultieme natuurband misschien wel
130 punten
Nr 1 van motel matches en Mastroianni
Deze battlede de hele finale om de 3e plek, maar moest het op het einde toch nipt afleggen. Ook weer een lange epic, deze klasbak van Lost in the Dream. Een terechte classic, nu al. Ook weer de bekende WoD-tropes met the rain, the wind, the moonlight, the darkened hillside en natuurlijk de ocean en de waves. De ultieme natuurband misschien wel

2
geplaatst: 7 januari 2022, 21:05 uur
3. Pain
132 punten
Nr 1 van Johnny Marr en dynamo d
Toch wel verrassend, voor mij, dat ze het podium haalt. Zeker een mooi nummer, maar geen topfave van me. Maar jullie beslissen anders. Een soort titelnummer ook van A Deeper Understanding, mooie tekst I resist what I cannot change, own it in your own way/Yeah, I wanna find what can't be found
Mooie finale ook, dat zeker!
132 punten
Nr 1 van Johnny Marr en dynamo d
Toch wel verrassend, voor mij, dat ze het podium haalt. Zeker een mooi nummer, maar geen topfave van me. Maar jullie beslissen anders. Een soort titelnummer ook van A Deeper Understanding, mooie tekst I resist what I cannot change, own it in your own way/Yeah, I wanna find what can't be found
Mooie finale ook, dat zeker!
5
geplaatst: 7 januari 2022, 21:06 uur
2. Under the Pressure
171 punten
Nr. 1 van Verweggistan Dirruk Poeha Outlaw104 west Choconas
Een megajump in punten weer. Deed heel erg lang mee voor de toppositie, kwam ongelofelijk dichtbij, maar redde het uiteindelijk net niet.
Een geweldenaar van een song, een beetje hun Where the Streets Have No Name, maar dan op hun eigen, wat rustiger manier. Het geeft wel hetzelfde gevoel, alsof je bij een ravijn staat en zo ver kunt kijken als je maar kan, dat weidse, prachtig! Heel mooie opener van hun klassieke Lost in the Dream album.
171 punten
Nr. 1 van Verweggistan Dirruk Poeha Outlaw104 west Choconas
Een megajump in punten weer. Deed heel erg lang mee voor de toppositie, kwam ongelofelijk dichtbij, maar redde het uiteindelijk net niet.
Een geweldenaar van een song, een beetje hun Where the Streets Have No Name, maar dan op hun eigen, wat rustiger manier. Het geeft wel hetzelfde gevoel, alsof je bij een ravijn staat en zo ver kunt kijken als je maar kan, dat weidse, prachtig! Heel mooie opener van hun klassieke Lost in the Dream album.
2
geplaatst: 7 januari 2022, 21:10 uur
Outlaw104 schreef:
En een adembenemend outro
Zeker, haast net zo goed als het mooiste outro ooit...Alles GeprobeerdEn een adembenemend outro
8
geplaatst: 7 januari 2022, 21:11 uur
1. Red Eyes
179 punten
Nummer 1 van Hedser, DjFrankie, aERodynamIC, Simon77, jordidj1 en dumb_helicopter en ook niet te vergeten van laxus11
De song die op voorhand niet kón verliezen. Toch gebeurde het nog bijna. Hij stond wel de gehele finale bovenaan, maar Under the Pressure kwam op een gegeven moment een paar uur geleden tot op 1 punt, maar de laatste stemmers gaven hem toch nog een ruimere voorsprong. Überepic uiteraard, hun meest populaire song ook worldwide met meer dan 100 miljoen streams. Als enige.
Winnaar van de Witte, niet een moderne klassieker maar dé moderne klassieker. Elke keer weer genieten als hij opstaat, zo'n song die echt nooit verveelt.
179 punten
Nummer 1 van Hedser, DjFrankie, aERodynamIC, Simon77, jordidj1 en dumb_helicopter en ook niet te vergeten van laxus11
De song die op voorhand niet kón verliezen. Toch gebeurde het nog bijna. Hij stond wel de gehele finale bovenaan, maar Under the Pressure kwam op een gegeven moment een paar uur geleden tot op 1 punt, maar de laatste stemmers gaven hem toch nog een ruimere voorsprong. Überepic uiteraard, hun meest populaire song ook worldwide met meer dan 100 miljoen streams. Als enige.
Winnaar van de Witte, niet een moderne klassieker maar dé moderne klassieker. Elke keer weer genieten als hij opstaat, zo'n song die echt nooit verveelt.
5
geplaatst: 7 januari 2022, 21:13 uur
Dank aan alle 27 deelnemers, en aan mijn mede-presentator, het was me een genoegen.
De vloer is aan... Ja, aan wie eigenlijk?
De vloer is aan... Ja, aan wie eigenlijk?
3
geplaatst: 7 januari 2022, 21:14 uur
Aan de doden van vorig jaar
aerobag
Bedankt voor een mooie TWoD editie, een band die op geen enkel andere artiest lijkt
aerobagBedankt voor een mooie TWoD editie, een band die op geen enkel andere artiest lijkt

3
geplaatst: 7 januari 2022, 21:14 uur
Jammer, had gehoopt dat Under the Pressure dan eindelijk eens de erkenning zou krijgen door boven Red Eyes te eindigen. Maar beiden prachtnummers uiteraard.
Johan & Luigi bedankt voor een heerlijke week aan geweldige muziek en de sprankelende presentatie.
Johan & Luigi bedankt voor een heerlijke week aan geweldige muziek en de sprankelende presentatie.
2
geplaatst: 7 januari 2022, 21:16 uur
Heren luigifort & johan de witt, bedankt voor het in de schijnwerper zetten van dit sympathieke bandje. 

2
geplaatst: 7 januari 2022, 21:28 uur
johan de witt schreef:
1. Red Eyes
(embed)
179 punten
Nummer 1 van Hedser, DjFrankie, aERodynamIC, Simon77, jordidj1 en dumb_helicopter
De songs die op voorhand niet kón verliezen. Toch gebeurde het nog bijna. Hij stond wel de gehele finale bovenaan, maar Under the Pressure kwam op een gegeven moment een paar uur geleden tot op 1 punt, maar de laatste stemmers gaven hem toch nog een ruimere voorsprong. Überepic uiteraard, hun meest populaire song ook worldwide met meer dan 100 miljoen streams. Als enige.
1. Red Eyes
(embed)
179 punten
Nummer 1 van Hedser, DjFrankie, aERodynamIC, Simon77, jordidj1 en dumb_helicopter
De songs die op voorhand niet kón verliezen. Toch gebeurde het nog bijna. Hij stond wel de gehele finale bovenaan, maar Under the Pressure kwam op een gegeven moment een paar uur geleden tot op 1 punt, maar de laatste stemmers gaven hem toch nog een ruimere voorsprong. Überepic uiteraard, hun meest populaire song ook worldwide met meer dan 100 miljoen streams. Als enige.
En van mij natuurlijk

2
geplaatst: 7 januari 2022, 21:28 uur
Bedankt luigifort en johan de witt. Eindelijk een beetje aandacht voor The War on Drugs hier op MuMe.
2
geplaatst: 7 januari 2022, 21:31 uur
Nu nog op de albumpagina's, want daar gaat het alleen maar over mainstream en auto's 
Het lijkt potdomme Bruce wel

Het lijkt potdomme Bruce wel

2
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 7 januari 2022, 21:32 uur
DjFrankie schreef:
1 Red Eyes
2 Under the Pressure
3 Pain
4 Living Proof
5 Thinking of a Place
6 An Ocean in Between the Waves
7 Strangest Thing
8 Eyes to the Wind
9 Burning
10 Baby Missiles
1 Red Eyes
2 Under the Pressure
3 Pain
4 Living Proof
5 Thinking of a Place
6 An Ocean in Between the Waves
7 Strangest Thing
8 Eyes to the Wind
9 Burning
10 Baby Missiles
Gewoon mijn top 3

2
geplaatst: 7 januari 2022, 21:46 uur
2
geplaatst: 7 januari 2022, 22:10 uur
Poeha schreef:
Jammer, had gehoopt dat Under the Pressure dan eindelijk eens de erkenning zou krijgen door boven Red Eyes te eindigen.
Jammer, had gehoopt dat Under the Pressure dan eindelijk eens de erkenning zou krijgen door boven Red Eyes te eindigen.
Dat was wel een mooie stunt geweest en het scheelde ook niet veel, maar niet iedereen was daarin mee. Maar goed, een verwachte winnaar heeft ook wel weer iets vertrouwds.
Dank nog aan de olijke tweeling voor de organisatie en presentatie!
2
geplaatst: 7 januari 2022, 22:19 uur
johan de witt en luigifort: jullie hebben jezelf overtroffen. Grazie mille!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.