MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #5 (Reggae zonder Bob)!

zoeken in:
10. Burning

67 punten
nummer 1 van vigil

Deze nestelde zich net in de top-10 ten koste van Baby Missiles. Nu we het toch over Springsteen hadden vind ik dit misschien wel de meest Boss-achtige, qua feel. Qua 'driving' en 'back roads' en 'in the dark' alleen al Maar ook qua feel, ook weer zo heerlijk euforisch ook op het einde. Prachtnummer weer.

9. Eyes to the Wind

78 punten
Nr. 1 van luigifort

Eyes to the Wind is mijn fave WoD song. Zijn meest Bob Dylan-esque song wel op een bepaalde manier misschien. Lieflijker heeft Adam zelden geklonken. Het voelt voor mij als een terugkijksong zoals hij hier zingt. Een song dat ook maar blijft bouwen en dat een fabuleus outro heeft dat ook maar door en door gaat waarbij er steeds meer verschillende instrumenten bijkomen. Adembenemend! Op het einde ben je bij de hemel aangekomen.

8. Holding On

81 punten

Hier is hij dan wel, Poeha Holding On scoorde vanaf het begin goed, maar geen echte topposities, deze tweede single van A Deeper Understanding, waardoor hij in de subtop eindigt.
Weer een echte banger, deze, heerlijk.

Mis eigenlijk wel wat superlatieven bij de presentatie van deze lijst...

Fabuleus outro, adembenemend niet genoeg?

7. Strangest Thing

83 punten
Nr 1 van Jizze, ArthurDZ en EttaJamesBrown

Nu komen we bij de top van de top van deze band. Het eerste nummer dat door meer dan twee op nummer 1 werd gezet. Weer een uit de eerste categorie WoD-songs, de melancholische soothing epics. Daar is deze toch wel een van de schoolvoorbeelden van. Het mooiste is de geweldige lift na 3 minuten en op het einde weer, dan gaan we helemaal los, kippenvel,

6. I Don't Live Here Anymore

90 punten

Wel veel punten, maar bij niemand op 1 deze titelsong.
Duidelijk ook een van hun betere en mooiere tracks. Heerlijk waaierend en synthy, heerlijk wiegend ritme. Adam is hier ms nog wel het meest duidelijk te horen Ook weer heerlijke life-affirming lyrics. Een totale feelgoodsong! Erg fijne gitaarsound ook weer en een onweerstaanbaar chorus. Ik word hier altijd erg vrolijk van.

5. Thinking of a Place

118 punten
Nr 1 van stardust_be

We maken een flinke sprong in punten, en hebben dus een duidelijk top-5. Ik denk dat dit ook wel een van hun beroemdste nummers is, zeker in Nederland. Fantastisch nummer ook weer, de overtreffende treap nog van Strangest Thing in melancholisch en soothing. Al mist deze de echte lift en blijft hij lekker lang voortkabbelen. De tijdsduur van 11 minuten is wel wat self-indulgent ms, maar toch verveelt hij me zelden.

luigifort schreef:
6. I Don't Live Here Anymore
Ik word hier altijd erg vrolijk van.
Altijd, altijd. Het album is verdorie net twee maanden uit

Ik leef in dat nummer

4. An Ocean in Between the Waves

130 punten
Nr 1 van motel matches en Mastroianni

Deze battlede de hele finale om de 3e plek, maar moest het op het einde toch nipt afleggen. Ook weer een lange epic, deze klasbak van Lost in the Dream. Een terechte classic, nu al. Ook weer de bekende WoD-tropes met the rain, the wind, the moonlight, the darkened hillside en natuurlijk de ocean en de waves. De ultieme natuurband misschien wel

3. Pain

132 punten
Nr 1 van Johnny Marr en dynamo d

Toch wel verrassend, voor mij, dat ze het podium haalt. Zeker een mooi nummer, maar geen topfave van me. Maar jullie beslissen anders. Een soort titelnummer ook van A Deeper Understanding, mooie tekst I resist what I cannot change, own it in your own way/Yeah, I wanna find what can't be found
Mooie finale ook, dat zeker!

2. Under the Pressure

171 punten
Nr. 1 van Verweggistan Dirruk Poeha Outlaw104 west Choconas

Een megajump in punten weer. Deed heel erg lang mee voor de toppositie, kwam ongelofelijk dichtbij, maar redde het uiteindelijk net niet.
Een geweldenaar van een song, een beetje hun Where the Streets Have No Name, maar dan op hun eigen, wat rustiger manier. Het geeft wel hetzelfde gevoel, alsof je bij een ravijn staat en zo ver kunt kijken als je maar kan, dat weidse, prachtig! Heel mooie opener van hun klassieke Lost in the Dream album.

En een adembenemend outro

Slechts adembenemend?

Outlaw104 schreef:
En een adembenemend outro
Zeker, haast net zo goed als het mooiste outro ooit...Alles Geprobeerd

1. Red Eyes

179 punten
Nummer 1 van Hedser, DjFrankie, aERodynamIC, Simon77, jordidj1 en dumb_helicopter en ook niet te vergeten van laxus11

De song die op voorhand niet kón verliezen. Toch gebeurde het nog bijna. Hij stond wel de gehele finale bovenaan, maar Under the Pressure kwam op een gegeven moment een paar uur geleden tot op 1 punt, maar de laatste stemmers gaven hem toch nog een ruimere voorsprong. Überepic uiteraard, hun meest populaire song ook worldwide met meer dan 100 miljoen streams. Als enige.
Winnaar van de Witte, niet een moderne klassieker maar dé moderne klassieker. Elke keer weer genieten als hij opstaat, zo'n song die echt nooit verveelt.

Dank aan alle 27 deelnemers, en aan mijn mede-presentator, het was me een genoegen.
De vloer is aan... Ja, aan wie eigenlijk?

Aan de doden van vorig jaar aerobag
Bedankt voor een mooie TWoD editie, een band die op geen enkel andere artiest lijkt

Oh, dan denk ik gelijk aan The Jazz Butcher

Jammer, had gehoopt dat Under the Pressure dan eindelijk eens de erkenning zou krijgen door boven Red Eyes te eindigen. Maar beiden prachtnummers uiteraard.

Johan & Luigi bedankt voor een heerlijke week aan geweldige muziek en de sprankelende presentatie.

Heren luigifort & johan de witt, bedankt voor het in de schijnwerper zetten van dit sympathieke bandje.

Bedankt voor het weekje WoD mannen...

johan de witt schreef:
1. Red Eyes

(embed)

179 punten
Nummer 1 van Hedser, DjFrankie, aERodynamIC, Simon77, jordidj1 en dumb_helicopter

De songs die op voorhand niet kón verliezen. Toch gebeurde het nog bijna. Hij stond wel de gehele finale bovenaan, maar Under the Pressure kwam op een gegeven moment een paar uur geleden tot op 1 punt, maar de laatste stemmers gaven hem toch nog een ruimere voorsprong. Überepic uiteraard, hun meest populaire song ook worldwide met meer dan 100 miljoen streams. Als enige.
Winnaar van de Witte, niet een moderne klassieker maar dé moderne klassieker. Elke keer weer genieten als hij opstaat, zo'n song die echt nooit verveelt.

En van mij natuurlijk

Bedankt luigifort en johan de witt. Eindelijk een beetje aandacht voor The War on Drugs hier op MuMe.

Nu nog op de albumpagina's, want daar gaat het alleen maar over mainstream en auto's
Het lijkt potdomme Bruce wel

DjFrankie (moderator)
DjFrankie schreef:
1 Red Eyes
2 Under the Pressure
3 Pain
4 Living Proof
5 Thinking of a Place
6 An Ocean in Between the Waves
7 Strangest Thing
8 Eyes to the Wind
9 Burning
10 Baby Missiles

Gewoon mijn top 3

luigifort &johan de witt, bedankt voor de presentatie!

Poeha schreef:
Jammer, had gehoopt dat Under the Pressure dan eindelijk eens de erkenning zou krijgen door boven Red Eyes te eindigen.

Dat was wel een mooie stunt geweest en het scheelde ook niet veel, maar niet iedereen was daarin mee. Maar goed, een verwachte winnaar heeft ook wel weer iets vertrouwds.

Dank nog aan de olijke tweeling voor de organisatie en presentatie!

johan de witt en luigifort: jullie hebben jezelf overtroffen. Grazie mille!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:26 uur

geplaatst: vandaag om 04:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.