MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #5 (Reggae zonder Bob)!

zoeken in:
1. Always Remember Us This Way
2. Poker Face
3. Shallow (with Bradley Cooper)
4. Alejandro
5. I'll Never Love Again*
6. Paparazzi
7. Bad Romance
8. Just Dance (feat. Colby O'Donis)
9. Applause
10 Telephone (feat. Beyoncé)

1. Paparazzi
2. The Edge of Glory
3. Bad Romance
4. Poker Face
5. Alejandro
6. 911*
7. Born This Way
8. Applause
9. Just Dance (feat. Colby O'Donis)
10. Judas

Ik stem morgen

Ast
1. Shallow (with Bradley Cooper)
2. The Edge of Glory
3. Always Remember Us This Way
4. A-Yo*
5. Just Dance (feat. Colby O'Donis)
6. Bad Romance
7. Paparazzi
8. Poker Face
9. Born This Way
10. Telephone (feat. Beyoncé)

1. Bad Romance
2. Born This Way
3. Paparazzi
4. Shallow (with Bradley Cooper)
6. The Edge of Glory
7. Poker Face
8. LoveGame
9. Beautiful, Dirty, Rich

1. Paparazzi: Roem met de bijhorende positieve en negatieve kanten is een terugkerend thema bij La Gaga. Hier zingt ze uit het standpunt van een groupie die te ver gaat in haar bewondering voor een popidool. In de videoclip speelt ze zelf de belaagde popster die na een aanslag op krukken verder moet.

2. Always Remember Us This Way: Wie twijfelt of je Lady Gaga wel ernstig kunt nemen, moet maar eens luisteren naar deze hartverscheurende ballad, waarin ze haar vocale talent laat horen. Het was een samenwerking tussen vier vrouwelijke songwriters, waaronder Gaga zelf en countryzangeres Lori McKenna.

3. Poker Face: Met de beats van producer RedOne klinkt het soms als Europese danspop, maar daar komt de humor en het theatrale van Lady Gaga bovenop. De tekst bevat gestotter en nonsensrijmen als “bluffin’ with my muffin’”. Het is haar signature song, die meermaals geparodieerd werd.

4. Bad Romance
5. Alejandro
6. Beautiful, Dirty, Rich*
7. LoveGame
8. Born This Way
9. Stupid Love
10. Shallow (met Bradley Cooper)

1. I'll Never Love Again*

Schitterend nummer, hierop hoor je hoe goed Lady Gaga kan zingen.

2. Poker Face
3. Telephone (feat. Beyoncé)
4. Always Remember Us This Way
5. Shallow (with Bradley Cooper)
6. Bad Romance
7. Stupid Love
8. Applause
9. 911*
10. Just Dance (feat. Colby O'Donis)

Die nummer 1 is en blijft een geweldig gay-anthem natuurlijk

1. Born This Way
2. Bad Romance
3. Alejandro
4. Poker Face
5. Stupid Love
6. The Edge of Glory
7. 911*
8. Just Dance (feat. Colby O'Donis)
9. Telephone (feat. Beyoncé)
10. Judas

1. A-Yo*
Met kop en schouders boven de rest uit stekend, voor mij. Gaga laat een totaal ander geluid horen en gooit er een funky rocksound in. Lekker hoor. Het is toch onmogelijk om stil te blijven zitten bij deze track?

Ik had helemaal niks met Lady Gaga (sterker nog: vond haar afschuwelijk, don't kill me please), maar na het horen van dit nummer wist ze me te overtuigen. Door dit nummer ben ik toentertijd ook haar oudere nummers gaan terugluisteren en verdomd, waar kwam ik achter? Daar zitten ook gewoon fijne plaatjes tussen.

2. Bad Romance
3. Shallow (with Bradley Cooper)
4. I'll Never Love Again*
5. Always Remember Us This Way
6. Paparazzi  
7. Poker Face
8. Beautiful, Dirty, Rich*
9. The Fame*
 10. LoveGame

Lang geleden dat ik tijd had voor dit topic. Hopelijk lukt het om een finalelijstje in te dienen. Lady Gaga heeft best wat leuke liedjes gemaakt.

Edgar18 schreef:
Lang geleden dat ik tijd had voor dit topic. Hopelijk lukt het om een finalelijstje in te dienen. Lady Gaga heeft best wat leuke liedjes gemaakt.

Nu ben ik benieuwd..

1.Applause
2.Poker Face
3.The Edge of Glory
4.Bad Romance
5.Born This Way
6.Rain on Me (feat. Ariana Grande)
7.Just Dance (feat. Colby O'Donis)
8.Telephone (feat. Beyoncé)
9.Paparazzi
10.LoveGame

Gelukt! De Star is Born liedjes halen allemaal de top tien. Shallow mag bovenaan, daar heb ik wel een soft spot voor.

2. Paparazzi
3. Bad Romance
5. Poker Face
6. The Edge of Glory
7. I'll Never Love Again*
8. Alejandro
9. A-Yo*

Ik geniet van jullie lijstjes en verhaaltjes. Bovenin is het spannend. De #1 heeft nu een redelijke voorsprong maar de nummer #2 maakt nog kans. De nummers 3 tm 5 liggen erg dicht bij elkaar en ook niet al te ver van de nummer #2. Het is nog erg spannend. Elk lijstje kan nog het verschil maken!

Mijn lijst zal morgenochtend komen!

In de tussentijd nog even warm blijven met haar fantastische Super Bowl performance:

1. The Fame*
2. 911*
3. Stupid Love
4. Paparazzi
5. Bad Romance
6. A-Yo*
7. Just Dance (feat. Colby O'Donis)
8. The Edge of Glory
9. Born This Way
10. Beautiful, Dirty, Rich*

Ongeveer tien jaar geleden heb ik deze lady enorm verdedigd tegen een bevriend echtpaar.
Hun destijds tienjarige dochter was verslaafd aan Lady Gaga.
Vooral de moeder (geboren in 1975 en veel jonger dan ik) vond Gaga heel verderfelijk en dat leidde tot veel ruzies tussen moeder en dochter.

Mijn verdediging van Lady Gaga werd een leuke discussie waarbij we moeders tieneridool Madonna (iets ouder dan ik) uit de kast hebben gehaald in een verderfelijke vergelijking.

Een paar jaar later begreep ik dat Lady Gaga mijn verdediging van haar op deze manier totaal niet op prijs zou hebben gesteld. Maar Madonna daarentegen misschien weer wel.
Gelukkig hebben moeder en dochter het inmiddels weer bijgelegd.

Soms gaan vergelijkingen mank. Ik weet dat vigil en ik qua muzieksmaak zich niet helemaal laten vergelijken. Leeftijdsverschil zal hierbij ook een rol spelen.
Maar in die verderfelijke Lady Gaga vinden we elkaar volkomen.
Alleen nummers 8 en 9 konden beter.

1. Bad Romance
2. Born This Way
3. Paparazzi
6. The Edge of Glory
7. Poker Face
8. Applause
9. A-Yo

1. Bad Romance
2. Poker Face
3. Alejandro
4. Born This Way
5. Stupid Love
6. Just Dance
7. LoveGame
8. Always Remember Us This Way
9. Shallow (with Bradley Cooper)
10. Paparazzi

Shallow, wat nochtans een zeer goed nummer is, heeft een beetje het nadeel van de totale overload op de radio en elders. Dat gevoel zal een beetje moet verdwijnen. Anders stond het vast hoger.

Een tijdje terug heb ik, uiteraard volledig tegen mijn zin, A Star Is Born gekeken met mijn vriendin. En hoewel ik het nooit toe ga geven, heb ik heel stiekem best wel genoten
In deze film laat Lady Gaga horen dat ze toch wel een hele goede zangeres is, maar daar hoor je helaas zo weinig van in haar andere muziek (naar mijn bescheiden mening )

2. I'll Never Love Again*
3. Paparazzi
6. Poker Face
7. A-Yo*
8. The Edge of Glory
9. Bad Romance
10. Born This Way

1. Bad Romance
2. Telephone (feat. Beyoncé)
3. Paparazzi
4. Poker Face
5. Alejandro
6. Just Dance (feat. Colby O'Donis)
7. The Edge of Glory
8. Born This Way
9. Rain On Me
10. Shallow (with Bradley Cooper)

Simon77 schreef:
Een tijdje terug heb ik, uiteraard volledig tegen mijn zin, A Star Is Born gekeken met mijn vriendin. En hoewel ik het nooit toe ga geven, heb ik heel stiekem best wel genoten
In deze film laat Lady Gaga horen dat ze toch wel een hele goede zangeres is, maar daar hoor je helaas zo weinig van in haar andere muziek (naar mijn bescheiden mening )

Dan denk ik dat het album 'Joanne' je het best zal bevallen. De producties zijn daarop een stuk kaler dan gebruikelijk met enkele scherpe vocale optredens vergelijkbaar met die uit 'A Star Is Born'. Iig een lekker Americana sfeertje door het album heen.

Lady Gaga hangt voor mij sterk samen met mijn middelbareschooltijd (2004-2010). Na school een vieruurtje eten en voor ik aan mijn huiswerk begon een halfuurtje op tv naar de clipzenders kijken. Of een aflevering van Dragonball Z. Oeh ben toch wel even nostalgisch naar die tijd. Ik zie de clips van de eerste hits van Lady Gaga nog voor me, onder meer Paparazzi met Alexander Skarsgård die ik rond die tijd ook aan het werk zag in Generation Kill.

Just Dance vind ik echt pure fun, Paparazzi is dan weer wat serieuzer en emotioneler. In recentere (maar minder modern klinkende) songs zoals Always Remember Us This Way en Shallow toont Lady Gaga dat ze indrukwekkend kan uithalen en echt wel een uitstekende zangeres is. Best een leuke en diverse top 10 heb ik kunnen maken dus!

1. Paparazzi
2. Just Dance (feat. Colby O'Donis)
3. Bad Romance
4. Poker Face
5. Telephone (feat. Beyoncé)
6. Always Remember Us This Way
7. Shallow (with Bradley Cooper)
8. Alejandro
9. The Edge of Glory
10. Born This Way

Da da doo doom!

Daar is ie dan! Nog even alles her beluisterd en er zijn wat verschuivingen ontstaan. Maar ach, alle 20 zijn het toppers.

1. Bad Romance
2. Born This Way
3. Applause
5. Always Remember Us This Way
6. Poker Face
7. Alejandro
8. I’ll Never Love Again*
9. Paparazzi
10. The Edge of Glory

11. Telephone (feat. Beyoncé)
12. Rain on Me (feat. Ariana Grande)
13. Just Dance (feat. Colby O’Donis)
14. Stupid Love
15. Judas
16. 911*
17. LoveGame
18. A-Yo*
19. Beautiful, Dirty, Rich*
20. The Fame*

Liever de vlotte Lady Gaga

1. Poker Face
2. Telephone
3. Bad Romance
4. Alejandro
5. Just Dance
6. Born This Wat
7. Paparazzi
8. LoveGame
9. The Fame
10. Rain On Me

Nog iets meer dan 2,5 uur de tijd voor een lijstje! Schuw je niet.

1. Telephone
2. Poker Face
3. Bad Romance
4. Alejandro
5. Applause
6. Just Dance
7. Judas
8. Born This Way
9. Rain On Me
10. Paparazzi

Op de valreep...

01. Shallow (with Bradley Cooper)
02. Always Remember Us This Way
03. Paparazzi
04. The Fame*
05. The Edge of Glory
06. I'll Never Love Again*
07. Just Dance (feat. Colby O'Donis)
08. Poker Face
09. Beautiful, Dirty, Rich*
10. LoveGame

Lijnen gesloten! Dank voor alle lijstjes. Dit zijn er flink meer dan ik verwacht had. Ik ga de uitslag berekenen en ergens morgenochtend zal ik gaan beginnen met de uitslag!

Om nog even warm te blijven hierbij een optreden van Gaga, aan het begin van haar carriere met 2 #1 hits op zak, in Nederland in de TV show van Paul de Leeuw. Dat kun je je nu niet meer voorstellen dat ze een Nederlandse TV-show aandoet.

Al toen bleek ze ambitieus door een gehele versie van Poker Face op de piano te spelen ipv hem te doen zoals op de plaat. We kenden haar als extravagante dancepop artieste. Gewaagde keuze voor iemand die toen nog niet gevestigd was.

Choconas schreef:
Op de valreep...

01. Shallow (with Bradley Cooper)
02. Always Remember Us This Way
03. Paparazzi
04. The Fame*
05. The Edge of Glory
06. I'll Never Love Again*
07. Just Dance (feat. Colby O'Donis)
08. Poker Face
09. Beautiful, Dirty, Rich*
10. LoveGame

Een lijstje zonder Bad Romance.
Probeer opnieuw a.u.b.

Bevalt me juist erg goed, zo zonder die slechte romantiek!

catdog schreef:
Lijnen gesloten! Dank voor alle lijstjes. Dit zijn er flink meer dan ik verwacht had. Ik ga de uitslag berekenen en ergens morgenochtend zal ik gaan beginnen met de uitslag!
Zit al de hele ochtend klaar catdog

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:20 uur

geplaatst: vandaag om 08:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.