Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #5 (Reggae zonder Bob)!
zoeken in:
0
geplaatst: 13 juni 2021, 11:20 uur
Eigenwijze 30 schreef:
Haar concert in Tolhuistuin maakte indruk en haar publiek ook.
Haar concert in Tolhuistuin maakte indruk en haar publiek ook.
Daar stonden zelfs grijze mannen van 50+ tussen

Geweldige introductie Teunnis en die nodigt zeker uit om het verloop met belangstelling te gaan volgen.
4
geplaatst: 13 juni 2021, 12:12 uur
Caroline Polachek - Door
Caroline Polachek - New Normal
Caroline Polachek - Ocean of Tears
Charli XCX - forever
Kane West - Mexicans
Kero Kero Bonito - Cinema
Kero Kero Bonito - The Princess and the Clock
Kero Kero Bonito - Time Today
Planet 1999 - Party
Planet 1999 - Spell
Charli XCX - forever
Kane West - Mexicans
Planet 1999 - Party
Planet 1999 - Spell
1
geplaatst: 13 juni 2021, 13:15 uur
voskat schreef:
Watwatwat?
Het is zondagochtend en ik moet nog slapen. Wat doe ik hier, Teun?
edit: Oh PC Music megatopic? Mag ik hier vrijelijk info in dumpen? Ok ok.
Watwatwat?
Het is zondagochtend en ik moet nog slapen. Wat doe ik hier, Teun?
edit: Oh PC Music megatopic? Mag ik hier vrijelijk info in dumpen? Ok ok.
Met je info ben ik heel blij, maar je mag nog iets doen.
Teunnis schreef:
Ronde 1: Nominaties
De startlijst:
100 gecs feat. Charli XCX, Rico Nasty & Kero Kero Bonito - ringtone [Remix]
A. G. Cook - Beautiful
Caroline Polachek - So Hot You're Hurting My Feelings
Charli XCX - Track 10
Charli XCX - Visions [Live at Appleville]
Charli XCX - Vroom Vroom
Danny L Harle - Broken Flowers
Danny L Harle feat. Carly Rae Jepsen - Super Natural
easyFun feat. Iiris - Be Your USA
GFOTY - Bobby
Hannah Diamond - Every Night
Hannah Diamond - Fade Away
Kero Kero Bonito - Lipslap
Let’s Eat Grandma - It’s Not Just Me
LIZ - When I Rule The World
QT - Hey QT
SOPHIE - BIPP
SOPHIE - Immaterial
SOPHIE - It’s Okay To Cry
Tommy Cash - X-RAY
Nu is het aan jullie de taak om deze lijst aan te vullen met tien andere nummers.
Deadline ronde 1: maandag 23.00 uur
De startlijst:
A. G. Cook - Beautiful
Charli XCX - Track 10
Charli XCX - Vroom Vroom
GFOTY - Bobby
QT - Hey QT
SOPHIE - BIPP
SOPHIE - Immaterial
Tommy Cash - X-RAY
Nu is het aan jullie de taak om deze lijst aan te vullen met tien andere nummers.
Tien andere nummers noemen die je graag mee ziet spelen in dit spel. Je mag alles noemen van artiesten die officieel en officieus gelinkt zijn met PC Music. Nummers moeten wel officieel zijn uitgebracht, dus geen bootlegs/leaks/e.d. Officieel is het wel al, als de artiest of platenmaatschappij het zelf op YouTube heeft geplaatst.
1
geplaatst: 13 juni 2021, 14:36 uur
Teunnis schreef:
Tien andere nummers noemen die je graag mee ziet spelen in dit spel. Je mag alles noemen van artiesten die officieel en officieus gelinkt zijn met PC Music. Nummers moeten wel officieel zijn uitgebracht, dus geen bootlegs/leaks/e.d. Officieel is het wel al, als de artiest of platenmaatschappij het zelf op YouTube heeft geplaatst.
Ok, leuk. Dan ga ik voor:
Petal Supply - Skinonurface
A. G. Cook - Oh Yeah [Live at Appleville]
100 gecs - came to my show
Holliday Howe - Digital Affection
Himera & Petal Supply - It's U (Pearl Version)
underscores - Second hand embarassment
Charli XCX - forever
Charli XCX - Unlock It
SOPHIE - Ponyboy
EasyFun - Laplander
0
geplaatst: 13 juni 2021, 14:44 uur
Op de Facebook groepen is het al een hele tijd getouwtrek over waar PC Music eindigt en hyperpop begint. En er komen ook steeds vaker gitaar-geöriënteerde geluiden bij kijken, dus.. hoe breed wil je die paraplu hebben? 
Caroline Polachek en Kim Petras vind ik sws heel erg randje..

1
geplaatst: 13 juni 2021, 15:37 uur
voskat schreef:
Op de Facebook groepen is het al een hele tijd getouwtrek over waar PC Music eindigt en hyperpop begint. En er komen ook steeds vaker gitaar-geöriënteerde geluiden bij kijken, dus.. hoe breed wil je die paraplu hebben?

Het gaat niet om het genre, maar om het label. Dus iedereen die werkt uitbrengt onder het label PC Music, maar ook iedereen die veel samenwerkt met PC Music. Daarom Kim Petras (doet veel dingen met Charli en SOPHIE, die in de praktijk helemaal onderdeel zijn* van PC Music) en Caroline Polachek (Danny L Harle die zich er veel mee bemoeit en goede maatjes met Charli).
Het is allemaal wat grijs, en dat laten we lekker zo. Maar het gaat dus niet om het genre “PC Music”, maar om de platenmaatschappij “PC Music” (+ aanhang).
*EDIT: in het geval van SOPHIE moet ik technisch natuurlijk in verleden tijd spreken

0
geplaatst: 13 juni 2021, 15:42 uur
ranja schreef:
Ik heb nog geen idee of ik dit interessant vind - ondanks de mooie en uitgebreide startpost weet ik nog steeds niet waar het over gaat. Namen lijken belangrijker dan stijl of genre. Qua namen; ik zie Let's Eat Granmdma en Alaska Reid genoemd worden in de startlijst resp. artiestenlijst, beide vind ik goed maar muzikaal liggen ze m.i. behoorlijk ver uit elkaar. En als ik goed kijk staat van LEG alleen dat ene nummer in de spotifylijst? De rest hoort er dan niet bij?
Ik heb nog geen idee of ik dit interessant vind - ondanks de mooie en uitgebreide startpost weet ik nog steeds niet waar het over gaat. Namen lijken belangrijker dan stijl of genre. Qua namen; ik zie Let's Eat Granmdma en Alaska Reid genoemd worden in de startlijst resp. artiestenlijst, beide vind ik goed maar muzikaal liggen ze m.i. behoorlijk ver uit elkaar. En als ik goed kijk staat van LEG alleen dat ene nummer in de spotifylijst? De rest hoort er dan niet bij?
LEG is geen onderdeel van PC Music + aanhang, maar Hot Pink en It’s Not Just Me zijn geproduceerd door SOPHIE, dus inderdaad alleen die twee. Alaska Reid wordt onder de arm genomen door A. G. Cook - hij produceert voor haar en neemt haar mee naar (digitale) evenementen als Appleville - dus zij is wel echt onderdeel van (de aanhang van) PC Music. Al haar werk (sinds ze door Cook wordt begeleid) mag meedoen met dit spel.
1
geplaatst: 13 juni 2021, 16:28 uur
voskat schreef:
recovery girl & diana starshine - it's love
N.Hell & diana starshine - Fried
4s4ki - 風俗嬢のiPhone拾った
recovery girl & diana starshine - it's love
N.Hell & diana starshine - Fried
4s4ki - 風俗嬢のiPhone拾った
Volgens mij hebben deze nummers geen directe link met (mensen uit) het platenlabel PC Music. Op fanfora e.d. gedeeld worden telt niet en ook de playlist van PC Music telt niet.
Maar jij bent hier denk ik de grootste expert, dus misschien zie ik iets over het hoofd.
Als je het met mee eens bent, dan mag je deze nummers vervangen.
voskat schreef:
Six Impala - en daarmee underscores - is twijfelachtig, maar wil ik wel het voordeel van de twijfel geven. Dat geldt eigenlijk wel voor alle artiesten op Appleville, Pop Carol e.d.
2
geplaatst: 13 juni 2021, 17:38 uur
Interessant verhaal in de openingspost, met al die (losse) connecties tussen die artiesten. Er zat wel wat tussen wat ik kan waarderen, dus hierbij een lijstje: (mochten er dingen tussen zitten die toch niet meetellen, dan tel je die maar niet mee
)
Caroline Polachek - Door
Caroline Polachek - Parachute
Caroline Polachek - Look at me now
Caroline Polachek - Breathless
Alaska Reid - Big Bunny
Alaska Reid - Oblivion
Kero Kero Bonito - Flamingo
Kero Kero Bonito - The Princess and the clock
Let's Eat Grandma - Hot Pink
Charli XCX - Gone
)Caroline Polachek - Door
Caroline Polachek - Parachute
Caroline Polachek - Look at me now
Caroline Polachek - Breathless
Alaska Reid - Big Bunny
Alaska Reid - Oblivion
Kero Kero Bonito - Flamingo
Kero Kero Bonito - The Princess and the clock
Let's Eat Grandma - Hot Pink
Charli XCX - Gone
0
geplaatst: 13 juni 2021, 17:59 uur
Teunnis schreef:
Volgens mij hebben deze nummers geen directe link met (mensen uit) het platenlabel PC Music. Op fanfora e.d. gedeeld worden telt niet en ook de playlist van PC Music telt niet.
(quote)
Ik was idd iets the enthousiast (en moe). Ik gooi 4s4ki er sws uit.
Diana heeft met Petal Supply gewerkt, maar dat is dus geen *directe* link met het label. Dus ook gediskwalificeerd?
0
geplaatst: 13 juni 2021, 18:04 uur
dix schreef:
Geweldige introductie Teunnis en die nodigt zeker uit om het verloop met belangstelling te gaan volgen.
(quote)

Ik hoop niet dat je mij bedoelde, ik ben 45 jaar

0
geplaatst: 13 juni 2021, 18:17 uur
Teunnis schreef:
Six Impala - en daarmee underscores - is twijfelachtig, maar wil ik wel het voordeel van de twijfel geven. Dat geldt eigenlijk wel voor alle artiesten op Appleville, Pop Carol e.d.
(quote)
Ik moet me inderdaad even goed instellen op de scherpe criteria, want misschien zit ik er ook wel een beetje te dicht op (hoewel ik nu pas via jou de echte naam van Tommy Cash leer
).Oklou (werk met A. G.) mag dus wel in elk geval.
Sega Bodega... die zit er ontzettend dicht op, maar als ik puur kijk naar credits, dan blijft het bij Hannah Diamond die wat grafisch werk voor hem heeft verricht.
Doss? Gewerkt met SOPHIE en verantwoordelijk voor één van de remixes op Apple vs 7G, maar dan zouden ook Boys Noize en Baauer meetellen? Tellen in dit geval alleen die specifieke tracks?
0
geplaatst: 13 juni 2021, 18:25 uur
voskat schreef:
Ik moet me inderdaad even goed instellen op de scherpe criteria, want misschien zit ik er ook wel een beetje te dicht op (hoewel ik nu pas via jou de echte naam van Tommy Cash leer
).
Oklou (werk met A. G.) mag dus wel in elk geval.
Sega Bodega... die zit er ontzettend dicht op, maar als ik puur kijk naar credits, dan blijft het bij Hannah Diamond die wat grafisch werk voor hem heeft verricht.
Doss? Gewerkt met SOPHIE en verantwoordelijk voor één van de remixes op Apple vs 7G, maar dan zouden ook Boys Noize en Baauer meetellen? Tellen in dit geval alleen die specifieke tracks?
(quote)
).Oklou (werk met A. G.) mag dus wel in elk geval.
Dat laatste inderdaad

voskat schreef:
Diana heeft met Petal Supply gewerkt, maar dat is dus geen *directe* link met het label. Dus ook gediskwalificeerd?
(quote)
Petal Supply mag meedoen, dus ook werk waar Petal Supply meewerkt (als producer, remixer of co-artiest). Werk van Diana waar niemand van de "PC-familie" meedoet mag niet meedoen. Maar volgens mij begin je redelijk te begrijpen wat de grenzen zijn, dus ik laat het aan jou om te beslissen wat je tien nominaties worden.
0
geplaatst: 13 juni 2021, 18:29 uur
Ok, duidelijk, we komen er wel..
Holliday Howe: geproduceerd door Himera, maar verder geen directe link met het label. Wat doen we ermee?
En Sega Bodega..?
Holliday Howe: geproduceerd door Himera, maar verder geen directe link met het label. Wat doen we ermee?
En Sega Bodega..?
0
geplaatst: 13 juni 2021, 18:30 uur
voskat schreef:
Holliday Howe: geproduceerd door Himera, maar verder geen directe link met het label. Die ondergaat dus hetzelfde lot als Sega Bodega?
Holliday Howe: geproduceerd door Himera, maar verder geen directe link met het label. Die ondergaat dus hetzelfde lot als Sega Bodega?
Als een nummer geproduceerd is door Himera vind ik het er wel bij horen, aangezien Himera soort van een beetje bij de "aanhang" hoort. Sega Bodega begint wel erg twijfelachtig te worden, die heeft toch meer zijn eigen kliekje.
0
geplaatst: 13 juni 2021, 18:34 uur
Teunnis schreef:
Als een nummer geproduceerd is door Himera vind ik het er wel bij horen, aangezien Himera soort van een beetje bij de "aanhang" hoort. Sega Bodega begint wel erg twijfelachtig te worden, die heeft toch meer zijn eigen kliekje.
(quote)
Kijk, hier wordt het wat lastig.
Want dan mag "aanhang van aanhang" weer wél.
En Sega Bodega heeft direct met Shygirl, Dorian Electra en Oklou gewerkt...
3
geplaatst: 13 juni 2021, 18:46 uur
voskat schreef:
(quote)
Oké, even wat scherper dan:
Als iemand betrokken is bij een nummer (als artiest, producer of remixer) uit dit lijstje:
PC Producers:
Alexander Guy Cook (a.k.a. A. G. Cook)
Daniel Harle (a.k.a. Danny L Harle)
Dominik Władysław Salter Dvorak (a.k.a. felicita)
Finn Kean (a.k.a. EASYFUN)
Gus Lobban (a.k.a Kane West)
Hana Risk (a.k.a. Spinee)
Jack Armitage (a.k.a. Lil Data)
Umru Rothenberg (a.k.a. umru) (2017-heden)
PC Performers:
Hannah Amond (a.k.a. Hannah Diamond)
Polly-Louisa Salmon (a.k.a. GFOTY)
Tomas Tammemets (a.k.a. Tommy Cash) (2017-heden)
Caroline Beatrix Christine Maurin (a.k.a. caro♡) (2019-heden)
Naomi Namasenda (a.k.a. Namasenda) (2019-heden)
Planet 1999 (2019-heden)
Astra King (2020-heden)
PC Friends:
Sophie Xeon (a.k.a. SOPHIE)
Hayden Frances Dunham (a.k.a. QT)
Sarah Midori Perry (a.k.a. Sarah Bonito)
Caroline Polachek (2016-heden)
Charlotte Emma Aitchison (a.k.a Charli XCX) (2016-heden)
Dorian Electra Fridkin Gomberg (a.k.a. Dorian Electra) (2017-heden)
Kim Petras (2017-heden)
Caila Thompson-Hannant (a.k.a. Cecile Believe) (2018-heden)
Martha Brown (a.k.a. Banoffee) (2018-heden)
Dylan Brady (2019-heden)
Laura Les (2019-heden)
Aaron Cartier (2020-heden)
Alaska Reid (2020-heden)
+ Himera, Petal Supply (allen 2020-heden) en Oklou (2021-heden)
Elke andere artiest mag dus alleen als één van deze namen heeft meegewerkt (als co-artiest, producer of remixer). Waarbij ik dus wel opensta om namen aan het lijstje toe te voegen. Sega Bodega wordt niet aan het lijstje toegevoegd. Dus van Sega Bodega alleen maar als één van de bovenstaande namen heeft meegewerkt (als co-artiest, producer of remixer).
0
geplaatst: 13 juni 2021, 18:49 uur
Ok, helemaal duidelijk. Ik ga nog eens drie nummers opzoeken om mijn lijstje te completeren...
edit: Gedaan!
edit: Gedaan!
0
geplaatst: 13 juni 2021, 20:03 uur
ranja schreef:
Vind ik ook wel opvallend. Wat ik van Alaska Reid ken vind ik wel heel ver liggen van wat ik van AG Cook, Sophie e.d. ken en waar ik vaak ook weinig mee heb. Maar ik begrijp inmiddels dat PC Music naast een genre ook een label is.
Als ik er aan toe kom loop ik de playlist van Teun wel even door voor een rijtje nominaties.
0
geplaatst: 13 juni 2021, 20:26 uur
herman schreef:
Vind ik ook wel opvallend. Wat ik van Alaska Reid ken vind ik wel heel ver liggen van wat ik van AG Cook, Sophie e.d. ken en waar ik vaak ook weinig mee heb. Maar ik begrijp inmiddels dat PC Music naast een genre ook een label is.
(quote)
Nee, het is een label. Dat label bracht in het begin zo’n nieuw geluid met ook veel navolging, dat het even de beschrijving PC Music kreeg, maar dat is nooit echt een genre geworden. Bubblegum Bass (wat meer invloeden uit de Briste dance-scene) en Hyperpop (wat meer pop-georienteerd) zijn de beste genretags voor het soort muziek dat PC Music maakt. Je hebt ook nog het genre Deconstructed Club voor het meer experimentele werk van SOPHIE, waar clubmuziek wordt gedeconstrueerd tot iets wat meer naar IDM neigt.
Maar zoals je al goed opmerkte, deze Greatest Hits gaat niet om een genre, maar een muzieklabel. En omdat het label niet zo nauw is met wie er wel en niet officieel verbonden is, heb ik het gerekt tot muzieklabel + goede vrienden. De grootste namen van deze groep (SOPHIE en Charli XCX) hebben nog nooit iets uitgebracht via het label, maar gaan/gingen (
) gewoon mee met PC Music evenementen en richting de media presenteerde ze zich wel als onderdeel van het collectief.
1
geplaatst: 13 juni 2021, 20:30 uur
voskat schreef:
Charli XCX - Vroom Vroom
Charli XCX - Vroom Vroom
Staat al in de startlijst (die ik ook wel even aan de recentste post met het rijtje artiesten toevoeg). Je mag dus nóg een keer aanpassen

Vroom Vroom zou ik wel durven betitelen als de meest essentiële track, dus dat was de eerste die ik in de startlijst opschreef.
En Vroom Vroom is dus ook helemaal niet uitgebracht via PC Music

0
geplaatst: 13 juni 2021, 20:33 uur
De startlijst voor The Greatest Hits of PC Music & Friends is:
A. G. Cook - Beautiful
Charli XCX - Track 10
Charli XCX - Vroom Vroom
GFOTY - Bobby
QT - Hey QT
SOPHIE - BIPP
SOPHIE - Immaterial
Tommy Cash - X-RAY
De grote vraag: wat mag er wel en wat mag er niet genomineerd worden? Uitgangspunt is de lijst PC Music & Friends onderaan deze post, met alle artiesten die officieel of officieus gelieerd zijn aan PC Music. Zodra een nummer één van deze artiesten als hoofdartiest, producer of remixer heeft, mag een nummer meedoen. Daarbij geldt wel dat deze ten tijde van het nummer onderdeel moest zijn van PC Music & Friends. Dus bijvoorbeeld geen Charli XCX vóór 2016 en geen Chairlift (band van Caroline Polachek vóór ze ging samenwerken met Danny L Harle). Ook geen nummers waar het slechts om een gastartiest gaat (meestal te herkennen aan "featuring")! Ik sta wel open voor suggesties om aan de lijst toe te voegen.
Een overzicht van PC Music & Friends:
PC Producers:
PC Performers:
Planet 1999 (2019-heden)
Astra King (2020-heden)
PC Friends:
Kim Petras (2017-heden)
Dylan Brady (2019-heden)
Laura Les (2019-heden)
Alaska Reid (2020-heden)
Himera (2020-heden)
Petal Supply (2020-heden)
Oklou (2021-heden)
De startlijst voor The Greatest Hits of PC Music & Friends is:
A. G. Cook - Beautiful
Charli XCX - Track 10
Charli XCX - Vroom Vroom
GFOTY - Bobby
QT - Hey QT
SOPHIE - BIPP
SOPHIE - Immaterial
Tommy Cash - X-RAY
De grote vraag: wat mag er wel en wat mag er niet genomineerd worden? Uitgangspunt is de lijst PC Music & Friends onderaan deze post, met alle artiesten die officieel of officieus gelieerd zijn aan PC Music. Zodra een nummer één van deze artiesten als hoofdartiest, producer of remixer heeft, mag een nummer meedoen. Daarbij geldt wel dat deze ten tijde van het nummer onderdeel moest zijn van PC Music & Friends. Dus bijvoorbeeld geen Charli XCX vóór 2016 en geen Chairlift (band van Caroline Polachek vóór ze ging samenwerken met Danny L Harle). Ook geen nummers waar het slechts om een gastartiest gaat (meestal te herkennen aan "featuring")! Ik sta wel open voor suggesties om aan de lijst toe te voegen.
Een overzicht van PC Music & Friends:
PC Producers:
PC Performers:
Planet 1999 (2019-heden)
Astra King (2020-heden)
PC Friends:
Kim Petras (2017-heden)
Dylan Brady (2019-heden)
Laura Les (2019-heden)
Alaska Reid (2020-heden)
Himera (2020-heden)
Petal Supply (2020-heden)
Oklou (2021-heden)
0
geplaatst: 13 juni 2021, 20:36 uur
Teunnis schreef:
Staat al in de startlijst (die ik ook wel even aan de recentste post met het rijtje artiesten toevoeg). Je mag dus nóg een keer aanpassen
Vroom Vroom zou ik wel durven betitelen als de meest essentiële track, dus dat was de eerste die ik in de startlijst opschreef.
(quote)

Oeps, aangepast maar weer. Het zal de hitte wel zijn hier.

En inderdaad dé track die de boel opengooide toen... Gaaf ook, al die cameootjes in de video.

2
geplaatst: 13 juni 2021, 21:24 uur
Oei hier moet ik even goed naar kijken, ben altijd slecht in losse nummers. Gaaf Teun!
Oja, dit begint zo meteen: Voordat je verdergaat naar YouTube
0
geplaatst: 13 juni 2021, 21:46 uur
McSavah schreef:
Oei hier moet ik even goed naar kijken, ben altijd slecht in losse nummers. Gaaf Teun!
O ja, bijna vergeten. Ik pik wel een paar minuutjes mee...
2
geplaatst: 13 juni 2021, 22:55 uur
Dit gaat een goudmijn worden qua ontdekkingen! Dank je Teun 
Charli XCX - Detonate
Charli XCX - forever
Charli XCX - Claws
Hannah Diamond - Concrete Angel
MC Boing - Boing Beat
Dj Danny - On a Mountain
Dj Danny - Take My Heart Away
SOPHIE - Is It Cold in the Water?
SOPHIE - Whole New World / Pretend World
Texcore x Harlecore - Dreaming

Charli XCX - Detonate
Charli XCX - forever
Charli XCX - Claws
Hannah Diamond - Concrete Angel
MC Boing - Boing Beat
Dj Danny - On a Mountain
Dj Danny - Take My Heart Away
SOPHIE - Is It Cold in the Water?
SOPHIE - Whole New World / Pretend World
Texcore x Harlecore - Dreaming
0
geplaatst: 13 juni 2021, 22:58 uur
0
geplaatst: 13 juni 2021, 23:13 uur
Ugh er zijn te veel tracks, ik wacht nog wel even op wat nog langskomt.
Wel allemaal kansloos tegen Boing Beat natuurlijk.
Wel allemaal kansloos tegen Boing Beat natuurlijk.
2
geplaatst: 14 juni 2021, 00:23 uur
Mathough schreef:
Caroline Polachek - Door
Charli XCX - forever
Kane West - Mexicans
Planet 1999 - Party
Planet 1999 - Spell
Caroline Polachek - Door
Charli XCX - forever
Kane West - Mexicans
Planet 1999 - Party
Planet 1999 - Spell
Ben je nu al eeuwig dankbaar voor Kane West - Mexicans

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.