MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #5 (Reggae zonder Bob)!

zoeken in:
Teun.

Ik ga eens nadenken over mijn nominaties, al kan ik wel verklappen dat mijn lijstje voor minstens 30% uit Namasenda zal bestaan, de grootste ontbrekende in de startlijst.

En nog een speciaal blokje voor een belangrijk familielid die niet ik niet in het lijstje heb gezet: Timothy Luke. Wie? Misschien zegt dit logo jullie iets:

https://pbs.twimg.com/media/DPu3srHXkAA1MHK.png

Timothy Luke is ontwerper. En een behoorlijk succesvolle. Hij stond ook aan de wieg van PC Music en is goed bevriend met A. G. Cook en Danny L Harle. Nog steeds is hij de huisontwerper van PC Music.

Enkele voorbeelden van de animaties die Timothy Luke maakt voor PC Music:

PC Music Designer:
Timothy Luke

Ik geniet nu al! Bedankt voor de sterke introductie. Morgen misschien maar eens voor gaan zitten.

Lekker gap. Spotify lijssie??

Teunnis ik ga niet mee doen, maar jij zet het wel even mooi neer (onvoorbereid)

Rudi S schreef:
Teunnis ik ga niet mee doen, maar jij zet het wel even mooi neer (onvoorbereid)

Sarah Bonito is de Japanse Eefje de Visser. De rest van de artiesten kun je negeren.

Johnny Marr schreef:
Lekker gap. Spotify lijssie??

Die komt laat in de avond.

Kan een mod de topictitel veranderen in PC Music & Friends?

Casartelli, Soledad of cosmic kid ?

Bij voorbaat dank.

Nog een last-minute aanpassing aan de startlijst. De grootmoeders waren zonder dat ik het doorhad plots uit mijn startlijst verdwenen. Het gaat ten koste van Unlock It, die zijn populariteit vooral te danken heeft aan TikTok.

Wellicht dat ik bij de finale aanschuif.

Fraai introductie schrijfsel Teun

A.G. Cook & Charli XCX - Xcxoplex
Charli XCX feat. Carly Rae Jepsen - Backseat
DJ Danny - On a Mountain
DJ Danny - Take My Heart Away
MC Boing - Boing Beat
Namasenda - Live at Appleville
Namasenda - Wanted
SOPHIE - Is It Cold in the Water?
SOPHIE - Just Like We Never Said Goodbye
SOPHIE - Whole New World / Pretend World

Charli XCX - Boom Clap
Kero Kero Bonito - Flamingo
Kero Kero Bonito - It's Bugsnax!
Kero Kero Bonito - Make Believe
Kero Kero Bonito - Only Acting
Kero Kero Bonito - Sick Beat
Kero Kero Bonito - Swimming
Kero Kero Bonito - The Princess and the Clock
Kero Kero Bonito - Time Today
Kero Kero Bonito - Trampoline

Poek schreef:
Charli XCX - Boom Clap

Nog vergeten bij de regels te zetten: van artiesten die later zijn aangesloten bij PC Music mogen alleen nummers vanaf de periode dat ze aangesloten zijn. Dat betekent voor Charli XCX alleen vanaf de Vroom Vroom EP en bijvoorbeeld voor Caroline Polachek geen Chairlift.

Boom Clap mag dus niet meedoen en mag je wijzigen.

In dat geval:

Kero Kero Bonito - Rock n Roll Star

Je hebt me terecht niet getagd, Teunnis, hyperpop ligt zoals je weet totaal niet in mijn straatje. Maar ik wil je wel een enorm compliment geven voor je indrukwekkende introductie, chapeau voor de flitsende presentatie!

Die steen, daar lag ik heerlijk onder. Ik weet niet wat mij overkomt en hoe ik zinvol kan aanhaken. Tot woensdag!

Ik heb zojuist ook iets nieuws geleerd. Op de het album Madonna - Rebel Heart staat SOPHIE niet erbij geschreven als producer van Bitch, I'm Madonna. Terwijl ze het wel degelijk heeft geproduceerd (samen met Diplo). Zal er wel mee te maken hebben dat SOPHIE destijds nog compleet onbekend was bij het grote publiek en het dus interessanter was qua verkoopcijfers om te doen alsof het een Diplo-productie was. Maar dat betekent wel dat Bitch, I'm Madonna officieel niet mee mag doen. Ach, het zou er er toch meteen uit liggen in de eliminatieronde. Vervanger is een artieste die eigenlijk niet had mogen ontbreken in de startlijst. Op deze site staalhard genegeerd, maar wel het eerste "product" van PC Music en een fanatieke aanhang op de wat meer schimmige plekken des internet. Ik heb het over GFOTY. Qua humor het meest geslaagde project op PC Music (zoek maar wat filmpjes op YouTube zou ik zeggen). Vervanger op de startlijst wordt GFOTY - Bobby, de allereerste single uitgebracht via PC Music.

Wat leuk dat ik hiervoor wordt uitgenodigd en ik ben ook wel een beetje verliefd op SOPHIE. Haar concert in Tolhuistuin maakte indruk en haar publiek ook.
Ze was mijn nummer 1 van 2018 Eigenwijze 30 - eigenwijze30.nl
Dus Faceshopping mag natuurlijk niet ontbreken.
Toch weet ik te weinig van dit genre om mee te doen met det topic vrees is.
Is Sewerslvt ook niet eentje die niet mag ontbreken of doe ik dan weer te eigenwijs?

Eigenwijze 30 schreef:
Is Sewerslvt ook niet eentje die niet mag ontbreken of doe ik dan weer te eigenwijs?

Behalve een gedeelde fanbase heeft Sewerslvt niks te maken met PC Music.

Ik heb geprobeerd alles op Spotify in één playlist te zetten. Succes met de 45 uur en 54 minuten.

PC Music & Friends

En verder nog wat handige playlists voor specifieke playlists:

A. G. Cook - Productions
Produced & Remixed by Danny L Harle
felicita’s productions
ULTIMATE EASYFUN
Kero Kero Bonito discography
prod. ҈ umru ♪
every SOPHIE produced song on this damn site
prod. Dylan Brady

Maarvergeet ook niet dat er heel veel werk van PC Music (& Friends) niet op Spotify staat!

En de startlijst:
Greatest Hits of PC Music & Friends

Dit nummer maakt in zijn eentje de term "bop" een terecht fenomeen. En ook de uitspraak "slept on" is hier volledig op zijn plaats.

A. G. Cook feat. Sarah Bonito - The Darkness [Megamix]
Charli XCX - forever
Hannah Diamond - Concrete Angel
MC Boing - Boing Beat
Petal Supply feat. Himera, umru & trndytrndy - 1
SOPHIE - Faceshopping
SOPHIE - Is It Cold in the Water?
SOPHIE - JUST LIKE WE NEVER SAID GOODBYE
SOPHIE - Whole New World / Pretend World
Texcore x Harlecore - Dreaming

Edgar18 schreef:
Namasenda - Wanted

Is ook een fantastisch nummer. Ging even kijken wie de producer is: Himera. Dezelfde die in mijn lijstje staat. Sinds 2020 verschijnt hij - net als Petal Supply trouwens - op allerlei PC Music gerelateerde dingen (umru, Alice Gas, Pop Carol, Club Q en dus ook Namasenda). Van zijn Instagram en Twitter wordt ik ook niet veel wijzer en Discogs heeft een vage foto van een kind. Oh, en hij woont in Amsterdam. Zelfs een e-mailadres, maar ik denk dat ik me die moeite ga besparen.

Volgens mij zijn Himera en Petal Supply ondertussen ook wel onderdeel van PC Music & Friends. Ze zijn wel een beetje mysterieus.

Qua hyperpop ligt mijn voorkeur bij Charli XCX en Kim Petras, dus krijgen vooral die twee mijn steun.

Charli XCX - C2.0
Charli XCX - Detonate
Charli XCX - Official
Charli XCX - Party 4U
Charli XCX - White Mercedes
Kim Petras - Close Your Eyes
Kim Petras - Heart to Break
Kim Petras - Icy
Kim Petras - Reminds Me

Watwatwat?

Het is zondagochtend en ik moet nog slapen. Wat doe ik hier, Teun?

edit: Oh PC Music megatopic? Mag ik hier vrijelijk info in dumpen? Ok ok.

Teunnis schreef:

(quote)

Is ook een fantastisch nummer. Ging even kijken wie de producer is: Himera. Dezelfde die in mijn lijstje staat. Sinds 2020 verschijnt hij - net als Petal Supply trouwens - op allerlei PC Music gerelateerde dingen (umru, Alice Gas, Pop Carol, Club Q en dus ook Namasenda). Van zijn Instagram en Twitter wordt ik ook niet veel wijzer en Discogs heeft een vage foto van een kind. Oh, en hij woont in Amsterdam. Zelfs een e-mailadres, maar ik denk dat ik me die moeite ga besparen.

Volgens mij zijn Himera en Petal Supply ondertussen ook wel onderdeel van PC Music & Friends. Ze zijn wel een beetje mysterieus.

Himera is een Letse jongen die via Ierland in Amsterdam is beland. Ben heel groot fan van zijn producties, met voorlopig hoogtepunt:
Voordat je verdergaat naar YouTube

Hij is goed bevriend met de lieftallige Angelica (aka Petal Supply) uit Canada, die op haar beurt weer uithangt met Umru, Six Impala, Dorian Electra, Alice Longyu Gao, de gecs, etc.

Er is wel een soort rudimentaire splitsing tussen de Europese en Amerikaanse PC/hyperpop artiesten. Ze gooien regelmatig hengeltjes uit naar elkaar, maar meestal hokt het toch wat meer onderling samen.

Ik heb nog geen idee of ik dit interessant vind - ondanks de mooie en uitgebreide startpost weet ik nog steeds niet waar het over gaat. Namen lijken belangrijker dan stijl of genre. Qua namen; ik zie Let's Eat Granmdma en Alaska Reid genoemd worden in de startlijst resp. artiestenlijst, beide vind ik goed maar muzikaal liggen ze m.i. behoorlijk ver uit elkaar. En als ik goed kijk staat van LEG alleen dat ene nummer in de spotifylijst? De rest hoort er dan niet bij?

Charli XCX - Click (feat. Kim Petras & Tommy Cash)
Charli XCX & Troye Sivan - 1999
GFOTY - Drown Her
GFOTY - The Argument
Hannah Diamond - Hi
Kim Petras - Reminds Me
Lipgloss Twins - Wannabe
Namasenda - 24/7
SOPHIE - YVZEE

Ik hoop in de finale aan te haken, ben benieuwd!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:04 uur

geplaatst: vandaag om 17:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.