MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #5 (Reggae zonder Bob)!

zoeken in:
voskat schreef:
(quote)

Zo heet dat gevoelens wel eens gekwetst zouden kunnen worden?

Jij snapt het!

100 gecs feat. Charli XCX, Rico Nasty & Kero Kero Bonito - ringtone [Remix]
Caroline Polachek - So Hot You're Hurting My Feelings
Charli XCX - claws
Charli XCX - Vroom Vroom
Charli XCX - detonate
Danny L Harle feat. Carly Rae Jepsen - Super Natural
easyFun feat. Iiris - Be Your USA
Hannah Diamond - Fade Away
LIZ - When I Rule The World
QT - Hey QT
Tommy Cash - X-RAY

Uhm zoiets dan maar?!

A. G. Cook - Beautiful
Charli XCX - forever
Danny L Harle - Broken Flowers
GFOTY - Bobby
SOPHIE - BIPP
SOPHIE - Faceshopping
SOPHIE - Immaterial
Tommy Cash - X-RAY

GFOTY - Bobby
Hannah Diamond - Every Night
Kero Kero Bonito - Lipslap
Kero Kero Bonito - Time Today
QT - Hey QT
SOPHIE - It’s Okay to Cry
Tommy Cash - X-RAY

A. G. Cook - Beautiful
Charli XCX - Track 10
Charli XCX - detonate
GFOTY - Bobby
Hannah Diamond - Concrete Angel
SOPHIE - Faceshopping
SOPHIE - Immaterial
SOPHIE - Whole New World / Pretend World
Tommy Cash - X-RAY

Caroline Polachek - Door
Charli XCX - claws
Charli XCX - forever
Charli XCX - Track 10
DJ Danny - On a Mountain
SOPHIE - Is It Cold In the Water?
SOPHIE - It’s Okay To Cry

Ik zie nu al op tegen 23:00 uur.

Caroline Polachek - Door
Charli XCX - claws
Charli XCX - forever
GFOTY - Bobby
Kero Kero Bonito - Time Today
Let’s Eat Grandma - It’s Not Just Me

De lijnen zijn gesloten en de stemmen geteld...

Eerst nog even een ode aan de afvallers, daarna tijd voor de finaleronde.

31. Tommy Cash - X-RAY (12 keer geëlimineerd, startlijst)

De enige afvaardiging van Estse rapper Tommy Cash wordt genadeloos weggestuurd. Veruit het meest genoemd in de eliminatieronde. X-Ray is geschreven door Caroline Polachek, Danny L Harle en Tommy Cash. Caroline Polachek is ook te horen als achtergrondzangeres. De productie is in handen van Danny L Harle en A. G. Cook. Een gezellige boel dus. Voor de videoclip is flink uitgepakt (en A. G. Cook. komt ook even langs). Tommy Cash had in Tallinn geen succesvolle jeugd. Al vroeg aan de drugs en de middelbare school nooit afgemaakt. Voordat Cash de microfoon oppakte was hij vooral bezig met dansen en kunst. En nog steeds. In 2019 had hij samen met Rick Owens een expositie in het Kumu Kunstimuuseum waar hij onder andere zijn eigen sperma tentoonstelde. Een markant figuur. Een beetje een vreemde eend in de bijt bij PC Music, maar dat zou hij overal zijn. En daarom eigenlijk helemaal op zijn plek.

30. DJ Danny - On a Mountain (9 keer geëlimineerd, 4 keer genomineerd)

Net al een productie van Danny L Harle, nu een eigen nummer. Gelukkig heeft hij er nog wat meer in de race. Danny L Harle en A. G. Cook kennen elkaar al sinds de middelbare school. Ze kwamen elkaar opnieuw tegen op de Goldsmiths University in Londen. Daar begonnen ze samen muzikaal te experimenteren en het eerste publieke werk is onder de naam Dux Content, wat uiteindelijk resulteerde in het oprichten van PC Music. Het bekendste werk van Dux Content is Lifestyle. Met de uitschakeling van On a Mountain betekent het wel klaar en over voor Harlecore. MC Boing stuitert uit frustratie nog maar eens door de arena.

27. GFOTY - Bobby (9 keer geëlimineerd, startlijst)

Dux Content was dan misschien het eerste project van PC Music, de allereerste single uitgebracht via het label was deze van GFOTY, in 2013. A. G. Cook, de producer van Bobby, plaatste in 2012 al wat muziek op een tumblr van het pseudo-label Gamsonite. Onder andere ook al muziek van GFOTY. GFOTY staat voor Girlfriend of the Year en wordt belichaamd door Polly-Louisa Salmon. In hoeverre het een creatie is van Cook of Polly is me niet helemaal duidelijk. Wat we wel weten is dat ze eind 2018 het label verliet om zelfstandig verder te gaan. Even gingen de verhalen dat ze ruzie had met A. G. Cook, maar volgens mij zijn ze nog steeds even goede vrienden. Ze stond vorig jaar op het remixalbum van 100 gecs, dus in ieder geval zit ze nog steeds in de scene.

27. Hannah Diamond - Fade Away (9 keer geëlimineerd, startlijst)

Hannah Diamond was de eerste muse van A. G. Cook, voordat Charli hem van haar stal. Een running gag is dat Hannah Diamond opgesloten zit in een kelder om er af en toe uit te mogen om wat liedjes in te zingen, maar dat Charli XCX nu alle aandacht van Cook opeist en maar zit te wachten in de kelder. Tussen 2016 en 2018 was het dan ook angstvallig stil rondom Hannah. Oké, ze kwam wel even met deze krankzinnig geniale mixtape c.q. EP, maar het beloofde debuutalbum leek er nooit te gaan komen. Eind 2018 kwam er een foto van haar en A. G. Cook in de studio en later ook een single. Met toch nog flink wat vertraging bracht ze eind 2019 haar debuutalbum uit. Daar ook het door EASYFUN en A. G. Cook geproduceerde Fade Away, een nummer dat al in 2016 een single was. Het scheelde weinig of we hadden helemaal geen Hannah Diamond in de finale, maar gelukkig is het goedgekomen.

27. Let’s Eat Grandma - It’s Not Just Me (9 keer geëlimineerd, startlijst)

Let's Eat Grandma is bij de forumtijgers op MusicMeter een bekende naam. Met name hun tweede album, I'm All Ears, viel erg in de smaak. Daar staan ook twee door SOPHIE geproduceerde nummers op: deze en Hot Pink. Als we dit spel hadden gespeeld met een meer doorsnee publiek, had ik dit gezien als kanshebber op de winst, maar voor dit deelnemersveld is dit denk ik te weinig PC Music. Overigens, voor degene die het verhaal nog niet kennen: Let's Eat Grandma zijn twee vriendinnen die doorbraken met muziek die ze maakten toen ze nog op de middelbare school zaten. Op hun 16e en 17e hadden ze al een (behoorlijk tof) album op hun naam.

26. Kero Kero Bonito - Time Today (8 keer geëlimineerd, 4 keer genomineerd)

Kero Kero Bonito bestaat uit Sarah Midori Perry a.k.a. Sarah Bonito, Gus Lobban en Jamie Bulled. Gus Lobban is sinds 2014 onderdeel van de PC Music-clan, onder het alias Kane West. Tegelijkertijd was hij met Jamie bezig om een bandje te vormen. Ze wilde nog een zangeres en dachten dat iemand met Japanse roots wel bij hun geluid zou passen en plaatsten daarom een advertentie gericht aan Japanse expats. Sarah wilde het dolgraag proberen, maar had geen ervaring met muziek. Dat was geen probleem en Kero Kero Bonito was geboren. Een heerlijk fris en onpretentieus geluid. Later gingen ze wel wat volwassener klinken, maar nog steeds is het heerlijk frisse muziek, zo ook Time Today.

25. Caroline Polachek - Door (8 keer geëlimineerd, 5 keer genomineerd)

Caroline Polachek is waarschijnlijk het oudste lid van de familie. Al in 2005 begon haar muzikale carrière toen ze samen met Aaron Pfenning het duo Chairlift oprichtte. Niet geheel zonder succes, trouwens. In de tussentijd schreef ze nog even achteloos een nummertje voor Beyoncé. Toch was ze er na een tijdje op uitgekeken en ging ze solo verder. Zoekend naar haar geluid ging ze samenwerken met een aantal leden van PC Music. Met Danny L Harle maakte ze de single Ashes of Love en met Charli XCX (en A. G. Cook achter de knoppen) schreef ze Tears, te vinden op Charli XCX' bejubelde mixtape Pop 2. Het bleek goed te klikken en ze nam Danny L Harle in handen als haar rechterhand. Onder zijn begeleiding bracht ze in 2019 kwam ze met haar eerste album onder eigen naam, Pang. Door was de leadsingle daarvan, met ook een prachtige videoclip.

24. LIZ - When I Rule The World (8 keer geëlimineerd, startlijst)

LIZ is de Amerikaanse artieste Elizabeth Abrams. Haar connectie met PC Music dateert indirect al uit 2013, want in dat jaar mocht ze touren met Charli XCX, die toen nog nooit gehoord had van A. G. Cook, SOPHIE of PC Music. In 2016 kwam ze SOPHIE tegen en ik kan me wel voorstellen dat het snel een match was. When I Rule the World was een schot in de roos. Samsung gebruikte het zelfs voor een reclame en ik kan ze geen ongelijk geven. Catchier dan dit ga je het niet snel krijgen. Helaas is er sindsdien geen samenwerking met PC Music meer geweest, al was er nog wel deze remix van SOPHIE en produceerde Dylan Brady (van 100 gecs) een aantal nummers op haar laatste album.

Slagveld.

Veel liefde voor Time Today . Had zeker in mijn top-10 gestaan. Ideale wegdroompop, samen met Break.

23. Caroline Polachek - So Hot You're Hurting My Feelings (7 keer geëlimineerd, startlijst)

Oei, aerobag is nu vast in shambles. Ook het tweede deelnemende nummer van Caroline Polachek doet niet mee met de finale. En ik ben medeplichtig. Ik stuur een bloemetje naar mijn grote vriend en hoop dat alles daarmee weer koek en ei is. So Hot You're Hurting My Feelings komt net als Door van het album Pang. Dit nummer is niet geproduceerd door Danny L Harle, maar ene Daniel Nigro (en Caroline zelf). Wel heeft A. G. Cook er een remix van gemaakt en is er speciaal voor het digitale evenement Pop Carol (waarschijnlijk met hulp van Cook) een kerstversie gemaakt. En de videoclip is waarschijnlijk de heetste van alle deelnemers. En dat ligt niet per se aan de titel. Waar vind je zo'n vrouw in het dagelijks leven? Caroline zelf wil me vast niet meer, nu ik haar een mes in de rug heb gestoken.

23. Charli XCX - Track 10 (7 keer geëlimineerd, startlijst)

De oplettende lezer zal opgevallen zijn dat, ondanks grote aanwezigheid in deelnemerslijst, SOPHIE en Charli XCX nog geen enkel (eigen) nummer kwijt zijn geraakt. Voor de SOPHIE-fans heb ik goed nieuws: al haar nummers zijn door naar de finaleronde. Charli XCX verliest er eentje. En wat voor één. Voor mij de grote (negatieve) verrassing van deze ronde. Track 10 was misschien wel mijn #1 van de finale geweest. Track 10 is het tiende en afsluitende nummer op de mixtape Pop 2. Pop 2 wordt enorm geliefd onder de fans en Track 10 in het bijzonder. Door julllie dus wat minder. Track 10 is geproduceerd door A. G. Cook en Lil Data. Lil Data, in het echte leven bekend als Jack Armitage is één van de kernleden van PC Music. Hij laat in deze video zien hoe hij het intro van Track 10 heeft gemaakt. Ook zit er in Track 10 een sample uit IDL van Life Sim. Een nummer dat je op meerdere plekken terug kan horen, onder andere de Appleville-versie van Visions. Maar dat nummer bespreek ik pas in de uitslag van de finale. Wie er achter Life Sim zit? A. G. Cook - uiteraard - plus misschien nog een tweede mysterieuze gast. Ik las ergens Doss, maar dat is misschien eerder wishful thinking. Track 10 kreeg op Charli een remake onder de naam Blame It on Your Love, maar die werd geen enkele keer genomineerd in de eerste ronde. Niet alles wat Charli doet veranderd in goud.

En dat waren de afvallers. Tien stuks. Ik heb geen zin om nog een knock-out te spelen, dus gaan we de finaleronde in met 21 nummers.

Ronde 3: finale

Dan is het nu tijd om voor eens en voor altijd te bepalen wat de Greatest Hits zijn van PC Music & Friends. De 21 kanshebbers zijn:

A. G. Cook - Beautiful
Charli XCX - Visions [Live at Appleville]
Charli XCX - detonate
Charli XCX - Vroom Vroom
Charli XCX - forever
Charli XCX - claws
EASYFUN feat. Iiris - Be Your USA
Kero Kero Bonito - Lipslap
QT - Hey QT
SOPHIE - Immaterial
SOPHIE - JUST LIKE WE NEVER SAID GOODBYE
SOPHIE - Faceshopping
SOPHIE - It’s Okay To Cry
SOPHIE - BIPP
SOPHIE - Is It Cold In the Water?
SOPHIE - Whole New World / Pretend World

Greatest Hits of PC Music & Friends | Spotify
spotify:playlist:4zaD8tfWsGbO7AysVpXhiF
Charli XCX - Visions [Live at Appleville] staat niet op Spotify.

Nu is de opdracht om in dit topic je top-10 nummers uit deze lijst te plaatsen. Begeleidende teksten, achtergrondinformatie en/of anekdotes worden altijd gewaardeerd.

Deadline: vrijdag 21:00 uur

Track 10 eruit, wat is dit nou weer voor gezeik?

Teunnis schreef:

Oei, aerobag is nu vast in shambles.

Mooi playlistje was dit, bedankt Teunnis en vrienden! Dit is mijn top 10. En nee, om Visions kan ik nog steeds niet heen. En how i'm feeling now blijft

1. Charli XCX - Visions [Live at Appleville]
2. Charli XCX - detonate
3. 100 gecs feat. Charli XCX, Rico Nasty & Kero Kero Bonito - ringtone [Remix]
4. Hannah Diamond - Concrete Angel
5. SOPHIE - Immaterial
6. Charli XCX - forever
7. QT - Hey QT
8. Hannah Diamond - Every Night
9. EASYFUN feat. Iiris - Be Your USA
10. SOPHIE - JUST LIKE WE NEVER SAID GOODBYE

Ook heel leuk was het doorlezen van de top comments onder de youtubevideos van deze playlist. PC Music-fans zijn uiteraard goed thuis in cynische/absurde, dan weer wholesome, internet- en memehumor. Dit waren mijn favoriete:

This is like crack, first time I threw up but now I'm hooked (over ringtone remix)

Charli XCX with PC Music still sometimes feels like the cheerleader coming to hang out with the band kids lol (over visions)

princess peach has this song on loop while she’s cruising in her kart around her castle (over detonate)

Listening to this after surgery is so hard because I can't shake my ass (over Vroom Vroom)

Am I supposed to buy a house now? I'm confused. (over Super Natural)

i sang the chorus and the furniture in my room started levitating (over Be Your USA)

it's like they're aliens trying to fit in (over Lipslap)

im here because I saw the URL engraved on the wall of a public restroom (bij Hey QT)

i spent all my highschool years listening to this music. This almost ironically cheerful, sonic tune in my headphones. Empty school hallways while everyone is having fun outside in the sun, Peace (over Just Like We Never Said Goodbye)

I can’t believe SOPHIE invented epilepsy (over Faceshopping)

Arrie schreef:
Track 10 eruit, wat is dit nou weer voor gezeik?

Dit, echt dit. Wtf gewoon. Wie verzint dit? Ik zou 'bende achterlijke debielen zonder smaak' willen zeggen maar dan zou ik ook weer overdrijven, en dat zou niet lief van me zijn.

God tier:
1. Charli XCX - Visions [Live at Appleville]
2. Hannah Diamond - Concrete Angel
3. SOPHIE - Whole New World / Pretend World
4. SOPHIE - JUST LIKE WE NEVER SAID GOODBYE

Iconic tier:
5. Charli XCX - forever
6. SOPHIE - Faceshopping
7. EASYFUN feat. Iiris - Be Your USA
8. SOPHIE - BIPP
9. A. G. Cook - Beautiful
10. 100 gecs feat. Charli XCX, Rico Nasty & Kero Kero Bonito - ringtone [Remix]
11. Hannah Diamond - Every Night
12. Danny L Harle feat. Carly Rae Jepsen - Super Natural

Greatness tier:
13. SOPHIE - Is It Cold In the Water?
14. Charli XCX - detonate

Party tier:
15. Kero Kero Bonito - Lipslap
16. SOPHIE - Immaterial
17. QT - Hey QT

Good tier:
18. Charli XCX - claws
19. SOPHIE - It’s Okay To Cry

Sorry but not sorry tier:
20. Danny L Harle - Broken Flowers
21. Charli XCX - Vroom Vroom

Ik deed het niet expres, maar de drie koninginnen staan mooi samen op het podium.

Vroom Vroom laatste?! Er gebeuren hier rare dingen.

Mijn top 10. Ik merk wel dat ik een andere smaak heb dan de meeste echte liefhebbers, m'n nummer 5 van nu zou misschien niet eens top 10 gehaald hebben met de afvallers meegeteld.

1. Hannah Diamond - Concrete Angel
2. Hannah Diamond - Every Night
3. Kero Kero Bonito - Lipslap
4. Danny L Harle - Broken Flowers
5. QT - Hey QT
6. Danny L Harle feat. Carly Rae Jepsen - Super Natural
7. easyFun feat. Iiris - Be Your USA
8. 100 gecs feat. Charli XCX, Rico Nasty & Kero Kero Bonito - ringtone [Remix]
10. Charli XCX - detonate

Hannah Diamond met Concrete Angel hoorde ik een keer toen ze meedeed bij een ladder (top 2000 of witte trui), ik twijfelde in het begin wel maar intrigeerde toch en gedurende het nummer werd het steeds beter eigenlijk zeker waar het wat harder wordt. Nu ook duidelijk m'n nummer 1.
Aangezien het numeriek onmogelijk is een top 10 te maken zonder zowel Charli als Sophie heeft Charli toch geluk en mag er 1 nummer van haar in.

1. Kero Kero Bonito - Lipslap
2. Danny L Harle - Broken Flowers
3. Charli XCX - forever
4. EASYFUN feat. Iiris - Be Your USA
5. SOPHIE - BIPP
6. Charli XCX - detonate
7. SOPHIE - JUST LIKE WE NEVER SAID GOODBYE
8. 100 gecs feat. Charli XCX, Rico Nasty & Kero Kero Bonito - ringtone [Remix]
9. SOPHIE - Immaterial
10. Charli XCX - Visions [Live at Appleville]

Arrie schreef:
Vroom Vroom laatste?! Er gebeuren hier rare dingen.

Weeral eens moet ik het eensch zijn met the homeboy Jabarrie. HOE THE FUCK DAN????

ranja schreef:
Hannah Diamond met Concrete Angel hoorde ik een keer toen ze meedeed bij een ladder (top 2000 of witte trui)

Volgens mij heb ik het nummer bij beide spellen genomineerd.

1. Charli XCX - detonate
2. Charli XCX - Vroom Vroom
3. Charli XCX - visions
4. Danny L Harle feat. Carly Rae Jepsen - Super Natural
5. Hannah Diamond - Concrete Angel
6. SOPHIE - Faceshopping
7. Charli XCX - claws
8. Kero Kero Bonito - Lipslap
10. EASYFUN feat. Iiris - Be Your USA

Veel van mijn favorieten ontbreken helaas. Kim Petras had ik er graag bij gezien, maar ook White Mercedes en Time Today.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:44 uur

geplaatst: vandaag om 07:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.