Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #5 (Reggae zonder Bob)!
zoeken in:
5
geplaatst: 31 juli 2021, 09:38 uur
Gaan we nou echt doen alsof Born To Run geen geniaal meesterwerk, terechte Boss-klassieker en terechte nummer 1 is? Waar komt dat plots vandaan 
Thanks Lex voor het organiseren!

0
geplaatst: 31 juli 2021, 09:43 uur
Een Boss-klassieker is Born to Run zeker, maar het is geen Thunder Road 

2
geplaatst: 31 juli 2021, 09:58 uur
Gretz schreef:
De mainstream fave, aantal deelnemers bij de vorige edities lag een stuk lager. BtR is ook de enige Bruce die eens in de Ladderfinale stond.
(afbeelding)
(quote)
De mainstream fave, aantal deelnemers bij de vorige edities lag een stuk lager. BtR is ook de enige Bruce die eens in de Ladderfinale stond.
(afbeelding)
3 keer al! Weet jij welke artiesten de meeste edities hebben gehad? Of welke artiesten sowieso al drie keer of meer geweest zijn?
1
geplaatst: 31 juli 2021, 10:22 uur
ArthurDZ schreef:
Gaan we nou echt doen alsof Born To Run geen geniaal meesterwerk, terechte Boss-klassieker en terechte nummer 1 is? Waar komt dat plots vandaan
Laat ze maar kletsen, Arthur. Door de die hard fans en wereldwijd zal Born to Run als Boss nummer 1 worden aangewezen. Alleen een select gezelschap op MuMe verwondert zich hierover.Gaan we nou echt doen alsof Born To Run geen geniaal meesterwerk, terechte Boss-klassieker en terechte nummer 1 is? Waar komt dat plots vandaan

0
geplaatst: 31 juli 2021, 11:37 uur
Scorpion_21 schreef:
Born to Run, meh. Matige eenheidsworstsmaak. Respect voor ieders voorkeur natuurlijk maar voelt toch vooral als een winnaar waaraan vooral mensen zich niet zo erg storen maar die er niet echt bovenuit springt in lijstjes. En Meeting Across the River op 30.. mensen die er geen punten voor over hebben. De leegte van die levens schokt me.
Veel dank voor organisatie Lex. Heb ervan genoten!
Born to Run, meh. Matige eenheidsworstsmaak. Respect voor ieders voorkeur natuurlijk maar voelt toch vooral als een winnaar waaraan vooral mensen zich niet zo erg storen maar die er niet echt bovenuit springt in lijstjes. En Meeting Across the River op 30.. mensen die er geen punten voor over hebben. De leegte van die levens schokt me.
Veel dank voor organisatie Lex. Heb ervan genoten!
Ik kan mijn leegte prima onder controle houden. Zal Meeting Across The River nog een ‘waadplaats’ gunnen.
1
geplaatst: 31 juli 2021, 11:46 uur
Dank je wel voor het organiseren van de Bruce Springsteen-GH, Lex!
Voor alle Rolling Stones-vrienden: nog even geduld, ik start deze GH-editie aan het einde van de middag op.
Voor alle Rolling Stones-vrienden: nog even geduld, ik start deze GH-editie aan het einde van de middag op.
1
geplaatst: 31 juli 2021, 11:50 uur
EttaJamesBrown schreef:
Ik kan mijn leegte prima onder controle houden. Zal Meeting Across The River nog een ‘waadplaats’ gunnen.
(quote)
Was een grappie natuurijk (verwijzing naar De Renner van Tim Krabbe). Maar goed dat ie mag waden

0
geplaatst: 31 juli 2021, 19:03 uur
Choconas schreef:
3
geplaatst: 31 juli 2021, 19:25 uur
https://www.groningermuseum.nl/media/2/Tentoonstellingen/2020/RS/_1200x670_fit_center-center_95_none/TheRollingStones.jpg
THE ROLLING STONES
Dan is het nu tijd voor een Greatest Hits van een band die eigenlijk geen introductie behoeft. The Rolling Stones (oftewel de Stones) worden over het algemeen toch wel gezien als de grootste rock-'n-rollband ter wereld. Sinds de Stones in 1962 werden opgericht, hebben ze vele grote hits gehad, zoals Sympathy for the Devil, Angie, Paint It Black, (I Can't Get No) Satisfaction en Start Me Up. De Britse band heeft meer dan vijfentwintig studioalbums uitgebracht, waaronder klassiekers als Exile on Main St., Goats Head Soup, Beggars Banquet, Let It Bleed en Sticky Fingers. Het bluesalbum Blue & Lonesome uit 2016 is hun laatste wapenfeit.
The Rolling Stones bestaan tegenwoordig uit Mick Jagger (zang), Keith Richards (gitaar), Charlie Watts (drums) en Ron Wood (bas/gitaar). Bekende voormalige leden zijn Brian Jones, Mick Taylor en Bill Wyman. Mick Jagger en Keith Richards zaten al bij elkaar op de kleuterschool in de jaren ‘40, maar werden pas goede vrienden toen ze elkaar op 17 oktober 1961 weer tegenkwamen op perron 2 van het treinstation in Dartford in Kent. Ze begonnen een bandje, Little Boy Blue and the Blue Boys, met Dick Taylor als bassist. Zij ontmoetten Brian Jones, die een rhythm-and-bluesband aan het oprichten was, waarvoor alleen nog maar toetsenist Ian Stewart gevonden was. Richards, die toen alleen nog maar Chuck Berry-riffs speelde, kreeg dankzij Jones rhythm-and-bluesschema's onder de knie. Dick Taylor (die later The Pretty Things oprichtte) werd bassist en Tony Chapman drummer. Brian Jones noemde zijn band The Rolling Stones, naar het nummer Rollin' Stone van Muddy Waters. In deze opstelling begonnen de Stones in 1962 in clubs te spelen en al snel werden ze een sensatie in het Britse clubcircuit. In 1963 kreeg de groep een platencontract bij Decca Records en kwam de eerste single uit, Come on, een cover van Chuck Berry, gevolgd door de tweede single I Wanna Be Your Man, dat John Lennon en Paul McCartney speciaal voor de Stones hebben geschreven. En de rest is geschiedenis, zullen we maar zeggen (al is de band nog altijd springlevend)!
Goed, tot zover wat achtergronden, op naar de startlijst! Bij deze iconische band heb ik me de vrijheid gepermitteerd om met een startlijst van 30 nummers aan te vangen. Hiervoor heb ik met name geput uit een aantal populaire compilatie-albums. Hierbij de 30 nummers uit de startlijst:
(I Can't Get No) Satisfaction
Angie
Beast of Burden
Bitch
Brown Sugar
Fool to Cry
Get Off of My Cloud
Gimme Shelter
It's All Over Now
Jumpin' Jack Flash
Let's Spend the Night Together
Little Red Rooster
Midnight Rambler
Miss You
Not Fade Away
Paint It, Black
Rock and a Hard Place
Ruby Tuesday
She's a Rainbow
Start Me Up
Street Fighting Man
Sympathy for the Devil
The Last Time
Time Is on My Side
Time Waits for No One
Tumbling Dice
Under My Thumb
Waiting on a Friend
Wild Horses
You Can't Always Get What You Want
Deze startlijst is op zich al een mooie bloemlezing uit het oeuvre van de Stones, maar met zo’n gigantisch oeuvre ontbreken er natuurlijk ook nog de nodige pareltjes. Daarom aan jullie de schone taak om nog tien nummers te noemen die jullie missen in deze startlijst.
Voor deze opdracht krijgen jullie de tijd tot maandagavond 22.00 uur. Veel plezier!
THE ROLLING STONES
Dan is het nu tijd voor een Greatest Hits van een band die eigenlijk geen introductie behoeft. The Rolling Stones (oftewel de Stones) worden over het algemeen toch wel gezien als de grootste rock-'n-rollband ter wereld. Sinds de Stones in 1962 werden opgericht, hebben ze vele grote hits gehad, zoals Sympathy for the Devil, Angie, Paint It Black, (I Can't Get No) Satisfaction en Start Me Up. De Britse band heeft meer dan vijfentwintig studioalbums uitgebracht, waaronder klassiekers als Exile on Main St., Goats Head Soup, Beggars Banquet, Let It Bleed en Sticky Fingers. Het bluesalbum Blue & Lonesome uit 2016 is hun laatste wapenfeit.
The Rolling Stones bestaan tegenwoordig uit Mick Jagger (zang), Keith Richards (gitaar), Charlie Watts (drums) en Ron Wood (bas/gitaar). Bekende voormalige leden zijn Brian Jones, Mick Taylor en Bill Wyman. Mick Jagger en Keith Richards zaten al bij elkaar op de kleuterschool in de jaren ‘40, maar werden pas goede vrienden toen ze elkaar op 17 oktober 1961 weer tegenkwamen op perron 2 van het treinstation in Dartford in Kent. Ze begonnen een bandje, Little Boy Blue and the Blue Boys, met Dick Taylor als bassist. Zij ontmoetten Brian Jones, die een rhythm-and-bluesband aan het oprichten was, waarvoor alleen nog maar toetsenist Ian Stewart gevonden was. Richards, die toen alleen nog maar Chuck Berry-riffs speelde, kreeg dankzij Jones rhythm-and-bluesschema's onder de knie. Dick Taylor (die later The Pretty Things oprichtte) werd bassist en Tony Chapman drummer. Brian Jones noemde zijn band The Rolling Stones, naar het nummer Rollin' Stone van Muddy Waters. In deze opstelling begonnen de Stones in 1962 in clubs te spelen en al snel werden ze een sensatie in het Britse clubcircuit. In 1963 kreeg de groep een platencontract bij Decca Records en kwam de eerste single uit, Come on, een cover van Chuck Berry, gevolgd door de tweede single I Wanna Be Your Man, dat John Lennon en Paul McCartney speciaal voor de Stones hebben geschreven. En de rest is geschiedenis, zullen we maar zeggen (al is de band nog altijd springlevend)!
Goed, tot zover wat achtergronden, op naar de startlijst! Bij deze iconische band heb ik me de vrijheid gepermitteerd om met een startlijst van 30 nummers aan te vangen. Hiervoor heb ik met name geput uit een aantal populaire compilatie-albums. Hierbij de 30 nummers uit de startlijst:
(I Can't Get No) Satisfaction
Angie
Beast of Burden
Bitch
Brown Sugar
Fool to Cry
Get Off of My Cloud
Gimme Shelter
It's All Over Now
Jumpin' Jack Flash
Let's Spend the Night Together
Little Red Rooster
Midnight Rambler
Miss You
Not Fade Away
Paint It, Black
Rock and a Hard Place
Ruby Tuesday
She's a Rainbow
Start Me Up
Street Fighting Man
Sympathy for the Devil
The Last Time
Time Is on My Side
Time Waits for No One
Tumbling Dice
Under My Thumb
Waiting on a Friend
Wild Horses
You Can't Always Get What You Want
Deze startlijst is op zich al een mooie bloemlezing uit het oeuvre van de Stones, maar met zo’n gigantisch oeuvre ontbreken er natuurlijk ook nog de nodige pareltjes. Daarom aan jullie de schone taak om nog tien nummers te noemen die jullie missen in deze startlijst.
Voor deze opdracht krijgen jullie de tijd tot maandagavond 22.00 uur. Veel plezier!
0
geplaatst: 31 juli 2021, 19:37 uur
As Tears Go By
Blinded by Rainbows
I Got the Blues
Mother's Little Helper
New Faces
Play with Fire
Rip This Joint
Rocks Off
Sister Morphine
Undercover (Of the Night)
Blinded by Rainbows
I Got the Blues
Mother's Little Helper
New Faces
Play with Fire
Rip This Joint
Rocks Off
Sister Morphine
0
geplaatst: 31 juli 2021, 19:45 uur
2000 Man
Can't You Hear Me Knocking
Dancing with Mr. D.
Emotional Rescue
Far Away Eyes
Mother's Little Helper
Out of Time
Sister Morphine
Star Star
Dancing with Mr. D.
Emotional Rescue
Far Away Eyes
Mother's Little Helper
Out of Time
Sister Morphine
Star Star
1
geplaatst: 31 juli 2021, 20:08 uur
Bij de grotere bands lijkt me dat niet zo verkeerd.
Volgens mij hebben ze al zo 60 singles bijvoorbeeld.
0
geplaatst: 31 juli 2021, 20:09 uur
Weet niet of ik nu aan 10 kom ken alleen hits van ze...anders haak ik later pas aan...
0
geplaatst: 31 juli 2021, 20:12 uur
Happy
It’s Only Rock ‘n Roll
Live with Me
Memory Motel
Mother’s Little Helper
Moonlight Mile
No Expectations
Out of Time
Sister Morphine
Sway
It’s Only Rock ‘n Roll
Live with Me
Memory Motel
Mother’s Little Helper
Moonlight Mile
No Expectations
Out of Time
Sister Morphine
Sway
1
geplaatst: 31 juli 2021, 20:13 uur
19th Nervous Breakdown
Country Honk
Dead Flowers
Happy
Have You Seen Your Mother, Baby, Standing in the Shadow?
Let It Bleed
Love in Vain
Midnight Rambler
Mother's Little Helper
No Expectations
Country Honk
Dead Flowers
Happy
Let It Bleed
Love in Vain
Midnight Rambler
Mother's Little Helper
No Expectations
1
geplaatst: 31 juli 2021, 20:24 uur
Ik heb er 6, nu moet ik wel RS gaan luisteren op Spoti voor nog 4 

1
geplaatst: 31 juli 2021, 20:27 uur
Almost Hear You Sigh
Anybody Seen My Baby
Emotional Rescue
Love Is Strong
Rain Fall Down
Rough Justice
Saint of Me
The Streets of Love
Too Much Blood
Undercover (of the Night)
Anybody Seen My Baby
Emotional Rescue
Love Is Strong
Rain Fall Down
Rough Justice
Saint of Me
The Streets of Love
Too Much Blood
Undercover (of the Night)
1
geplaatst: 31 juli 2021, 20:30 uur
1
geplaatst: 31 juli 2021, 20:33 uur
johan de witt schreef:
60 b kantjes bedoel je

0
geplaatst: 31 juli 2021, 20:52 uur
19th Nervous Breakdown
2000 Light Years from Home
Emotional Rescue
I'm Free
Mother's Little Helper
Play with Fire
Rocks Off
We Love You
2000 Light Years from Home
Emotional Rescue
I'm Free
Mother's Little Helper
Play with Fire
Rocks Off
We Love You
0
geplaatst: 31 juli 2021, 21:00 uur
johan de witt schreef:
Ruim het dubbele zelfs. Qua hits (als je niet alleen naar NL kijkt) zullen ze wel rond de 60 zitten.
1
geplaatst: 31 juli 2021, 21:09 uur
Hebben wij mooi meteen onze NNB ingevuld

The Banjo man is back in town again

1
geplaatst: 31 juli 2021, 21:12 uur
Rockin' the trolls 
Maar alle gekheid op een stokje, ze verdienen wel een editie.

Maar alle gekheid op een stokje, ze verdienen wel een editie.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.