Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #5 (Reggae zonder Bob)!
zoeken in:
1
geplaatst: 15 september 2021, 23:29 uur
1. Phosphene Dream
2. Manipulation
3. Grab as Much (As You Can)
4. The Sniper at the Gates of Heaven
5. The First Vietnamese War
6. Death March
7. Life Song
8. Never / Ever
9. Black Grease
10. Better Off Alone
2. Manipulation
3. Grab as Much (As You Can)
4. The Sniper at the Gates of Heaven
5. The First Vietnamese War
6. Death March
7. Life Song
8. Never / Ever
9. Black Grease
10. Better Off Alone
0
geplaatst: 16 september 2021, 19:18 uur
Dat is heel moeilijk. Want ik vind bijna alles goed van The Black Angels. Ik houd wel van deze "demonische muziek". Toen we een appartementje gehuurd hadden met een streng Christelijk stel, in Kopenhagen ivm een trouwerij daar in de buurt. Mochten wij genieten van een heel album van The Black Angels.
Wat genoot ik van deze achtergrond muziek, die aan de overkant van onze appartement duidelijk te horen was. Ik zei vol enthousiasme: "Oh dit zijn The Black Angels." Nou dat had ik beter niet kunnen zeggen. De reactie daarop was onmiddellijk: "Dat is demonische muziek". "Oh!"
Mijn demonische top 10 is dan:
1 Young Men Dead
2 Manipulation
3 The Prodigal Sun
4 River Of Blood
5 True Believers
6 Currency
7 The First Vietnamese War
8 Mission District
9 The Return
10 Don't Play With Guns
Wat genoot ik van deze achtergrond muziek, die aan de overkant van onze appartement duidelijk te horen was. Ik zei vol enthousiasme: "Oh dit zijn The Black Angels." Nou dat had ik beter niet kunnen zeggen. De reactie daarop was onmiddellijk: "Dat is demonische muziek". "Oh!"
Mijn demonische top 10 is dan:
1 Young Men Dead
2 Manipulation
3 The Prodigal Sun
4 River Of Blood
5 True Believers
6 Currency
7 The First Vietnamese War
8 Mission District
9 The Return
10 Don't Play With Guns
1
geplaatst: 16 september 2021, 19:22 uur
Oh ik moet uit de overgebleven 20 tracks kiezen.
Ik had zelf een top 20 lijstje gemaakt. En daar blijven er exact 10 over. Nu in de juiste volgorde.
1 Young Men Dead
2 Manipulation
3 The Prodigal Sun
4 River Of Blood
5 The First Vietnamese War
6 The Sniper At The Gates Of Heaven
7 You On The Run
8 Bad Vibrations
9 Commanche Moon
10 Better Off Alone
Ik had zelf een top 20 lijstje gemaakt. En daar blijven er exact 10 over. Nu in de juiste volgorde.
1 Young Men Dead
2 Manipulation
3 The Prodigal Sun
4 River Of Blood
5 The First Vietnamese War
6 The Sniper At The Gates Of Heaven
7 You On The Run
8 Bad Vibrations
9 Commanche Moon
10 Better Off Alone
1
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 16 september 2021, 19:47 uur
WesleyX16 schreef:
Oh ik moet uit de overgebleven 20 tracks kiezen.
Ik had zelf een top 20 lijstje gemaakt. En daar blijven er exact 10 over. Dit zijn ze in willekeurige volgorde.
1 Bad Vibrations
2 Better Off Alone
3 Commanche Moon
4 Manipulation
5 River Of Blood
6 The First Vietnamese War
7 The Prodigal Sun
8 The Sniper At The Gates Of Heaven
9 You On The Run
10 Young Men Dead
Oh ik moet uit de overgebleven 20 tracks kiezen.
Ik had zelf een top 20 lijstje gemaakt. En daar blijven er exact 10 over. Dit zijn ze in willekeurige volgorde.
1 Bad Vibrations
2 Better Off Alone
3 Commanche Moon
4 Manipulation
5 River Of Blood
6 The First Vietnamese War
7 The Prodigal Sun
8 The Sniper At The Gates Of Heaven
9 You On The Run
10 Young Men Dead
Even rangschikken Erwin, nummer 1 krijgt namelijk 10 punten mijn ringtone Young Men Dead bij jouw dus. Aan de hand van de ingezonden lijsten maak ik the best of list van The Black Angels, en nee, we hebben niet dezelfde nummer 1
0
geplaatst: 16 september 2021, 19:56 uur
1.Life Song
2.Grab as Much (As You Can)
3.Manipulation
4.River of Blood
5.Comanche Moon
6.The Prodigal Sun
7.The Sniper at the Gates of Heaven
8.Bad Vibrations
9.Phosphene Dream
10.Never / Ever
2.Grab as Much (As You Can)
3.Manipulation
4.River of Blood
5.Comanche Moon
6.The Prodigal Sun
7.The Sniper at the Gates of Heaven
8.Bad Vibrations
9.Phosphene Dream
10.Never / Ever
0
geplaatst: 16 september 2021, 20:19 uur
Even de volgorde van de lijst aangepast.
1 Young Men Dead
2 Manipulation
3 The Prodigal Sun
4 River Of Blood
5 The First Vietnamese War
6 The Sniper At The Gates Of Heaven
7 You On The Run
8 Bad Vibrations
9 Commanche Moon
10 Better Off Alone
1 Young Men Dead
2 Manipulation
3 The Prodigal Sun
4 River Of Blood
5 The First Vietnamese War
6 The Sniper At The Gates Of Heaven
7 You On The Run
8 Bad Vibrations
9 Commanche Moon
10 Better Off Alone
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 16 september 2021, 21:03 uur
1 Manipulation
2 Young Men Dead
3 Comanche Moon
4 Life Song
5 River of Blood
6 Bad Vibrations
7 The Sniper at the Gates of Heaven
8 Never / Ever
9 You on the Run
10 Deer- Ree-Shee
2 Young Men Dead
3 Comanche Moon
4 Life Song
5 River of Blood
6 Bad Vibrations
7 The Sniper at the Gates of Heaven
8 Never / Ever
9 You on the Run
10 Deer- Ree-Shee
0
geplaatst: 16 september 2021, 21:03 uur
top 10: pfff, zware opgave om een top 10 te maken.
1.Better Off Alone
2.Deer- Ree-Shee
3.Young Men Dead
4.Phosphene Dream
5.Comanche Moon
6.Life Song
7.Bloodhounds on My Trail
8.The Prodigal Sun
9.You on the Run
10.Bad Vibrations
1.Better Off Alone
2.Deer- Ree-Shee
3.Young Men Dead
4.Phosphene Dream
5.Comanche Moon
6.Life Song
7.Bloodhounds on My Trail
8.The Prodigal Sun
9.You on the Run
10.Bad Vibrations
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 16 september 2021, 21:04 uur
Hier ook, nog wat gedraaid, en voor vandaag is het zo, al zit top 5 toch wel muurvast
1
geplaatst: 16 september 2021, 21:09 uur
DjFrankie schreef:
Hier ook, nog wat gedraaid, en voor vandaag is het zo, al zit top 5 toch wel muurvast
(quote)
Hier ook, nog wat gedraaid, en voor vandaag is het zo, al zit top 5 toch wel muurvast
spotify lijst gedownload, vandaag heel de lijst 3x afgespeeld. Wat ook de top 20 gaat worden, ik ben met het resultaat eens. Zelden zo moeilijk om van een band de nummers te rangschikken.
1
geplaatst: 17 september 2021, 09:29 uur
Dit viel inderdaad niet mee, want er zit echt weinig marge tussen de nummers. Stuivertje wisselen dus, maar ik kan hier mee leven
edit: dit zeg ik terwijl hij al weer 2x is aangepast
edit: 4x, nu is het klaar
1. The First Vietnamese War
2. Never/Ever
3. Deer-Ree-Shee
4. Young Men Dead
5. Manipulation
6. Life Song
7. Black Grease
8. River of Blood
9. Phosphene Dream
10. The Sniper At The Gates of Heaven
edit: dit zeg ik terwijl hij al weer 2x is aangepast
edit: 4x, nu is het klaar
1. The First Vietnamese War
2. Never/Ever
3. Deer-Ree-Shee
4. Young Men Dead
5. Manipulation
6. Life Song
7. Black Grease
8. River of Blood
9. Phosphene Dream
10. The Sniper At The Gates of Heaven
1
geplaatst: 17 september 2021, 12:57 uur
Ik ontdekte The Black Angels via de 3voor12 Luisterpaal waar 'directions to see a ghost' destijds op stond. Aangeklikt en meteen compleet weggeblazen, wat geweldig. Aan het eind van het jaar zette ik het album vol overtuiging op 1 in m'n albumjaarlijst. Even later zag ik ze live, in De Helling, een concert wat vrijwel net zo klonk als het album. Erg? Helemaal niet, heerlijke trip.
Later ook Passover leren kennen en daarna kwam opvolger Phosporene Dream maar die laatse viel ineens tegen.... niet zo gek aangezien er een bandlid miste, niet zo maar iemand maar de 'drone'speler.
Op een Record Store Day nog wel een lp met de eerste 2 ep's op elk een kant gescoord.
Daarna uit het oor verloren tot nu ineens veel nummers van het laatste album in de lijst staan...maar die halen mijn lijst niet.
Qua volgorde lastig, sowieso zal dit niet echt m'n top 10 van de band zijn, daarvoor staat er veel te weinig van Directions... in de eindlijst. Daarbij is het ook lastig de nummers onderling te beoordelen, het is meer een kwestie van album opzetten voor een ca 50 minuten durende trip. Waar beginnen en eindigen de nummers? Nou ja, nu alles opgeknipt is hoor je toch wat verschil. Ik had 13 nummers over die 4½ of 5-ster waard waren. De top 2 springt er alsnog wel bovenuit en verder kan ik ook wel blijven schuiven tussen met name 9- 13.
01 Never / Ever
02 You on the Run
03 Bad Vibrations
04 The Sniper at the Gates of Heaven
05 Deer-Ree-Shee
06 The First Vietnamese War
07 Manipulation
08 Black Angel Exit / Shine
09 Black Grease
10 River of Blood
11 The Prodigal Sun
12 Life Song
13 Call to Arms
Later ook Passover leren kennen en daarna kwam opvolger Phosporene Dream maar die laatse viel ineens tegen.... niet zo gek aangezien er een bandlid miste, niet zo maar iemand maar de 'drone'speler.
Op een Record Store Day nog wel een lp met de eerste 2 ep's op elk een kant gescoord.
Daarna uit het oor verloren tot nu ineens veel nummers van het laatste album in de lijst staan...maar die halen mijn lijst niet.
Qua volgorde lastig, sowieso zal dit niet echt m'n top 10 van de band zijn, daarvoor staat er veel te weinig van Directions... in de eindlijst. Daarbij is het ook lastig de nummers onderling te beoordelen, het is meer een kwestie van album opzetten voor een ca 50 minuten durende trip. Waar beginnen en eindigen de nummers? Nou ja, nu alles opgeknipt is hoor je toch wat verschil. Ik had 13 nummers over die 4½ of 5-ster waard waren. De top 2 springt er alsnog wel bovenuit en verder kan ik ook wel blijven schuiven tussen met name 9- 13.
01 Never / Ever
02 You on the Run
03 Bad Vibrations
04 The Sniper at the Gates of Heaven
05 Deer-Ree-Shee
06 The First Vietnamese War
07 Manipulation
08 Black Angel Exit / Shine
09 Black Grease
10 River of Blood
11 The Prodigal Sun
12 Life Song
13 Call to Arms
1
geplaatst: 17 september 2021, 14:10 uur
Zoals ik eerder aangaf, ken ik The Black Angels alleen van het wonderschone Life Song. Geen idee meer hoe en wanneer dat nummer op mijn radar verscheen, maar het zal vast ergens op MuMe geweest zijn
Op basis van deze Greatest Hits moet ik concluderen dat ik dit een zeer interessante band vind. Anders dan ik had verwacht op basis van Life Song, die er nog wel ruim bovenuit steekt wat mij betreft, maar de kans dat ik hier vaker naar ga luisteren is zeker aanwezig.
1. Life Song
2. Young Men Dead
3. Manipulation
4. Bad Vibrations
5. Comanche Moon
6. The First Vietnamese War
7. Grab as Much (As You Can)
8. Better Off Alone
9. River of Blood
10. The Sniper at the Gates of Heaven
Op basis van deze Greatest Hits moet ik concluderen dat ik dit een zeer interessante band vind. Anders dan ik had verwacht op basis van Life Song, die er nog wel ruim bovenuit steekt wat mij betreft, maar de kans dat ik hier vaker naar ga luisteren is zeker aanwezig.
1. Life Song
2. Young Men Dead
3. Manipulation
4. Bad Vibrations
5. Comanche Moon
6. The First Vietnamese War
7. Grab as Much (As You Can)
8. Better Off Alone
9. River of Blood
10. The Sniper at the Gates of Heaven
1
geplaatst: 17 september 2021, 14:57 uur
Tot begin van deze week nog nooit iets van deze band beluisterd, maar dat heb ik behoorlijk ingehaald. Fijne band!
1. The First Vietnamese War
2. Life Song
3. Young Men Dead
4. Grab as Much (As You Can)
5. Phosphene Dream
6. Bloodhounds on My Trail
7. Manipulation
8. Comanche Moon
9. Never / Ever
10. Bad Vibrations
1. The First Vietnamese War
2. Life Song
3. Young Men Dead
4. Grab as Much (As You Can)
5. Phosphene Dream
6. Bloodhounds on My Trail
7. Manipulation
8. Comanche Moon
9. Never / Ever
10. Bad Vibrations
1
geplaatst: 17 september 2021, 18:07 uur
1. Deer- Ree-Shee
2. The Sniper at the Gates of Heaven
3. River of Blood
4. Never / Ever
5. The First Vietnamese War
6. Black Grease
7. Young Men Dead
8. Manipulation
9. Bad Vibrations
10. Life Song
2. The Sniper at the Gates of Heaven
3. River of Blood
4. Never / Ever
5. The First Vietnamese War
6. Black Grease
7. Young Men Dead
8. Manipulation
9. Bad Vibrations
10. Life Song
1
geplaatst: 17 september 2021, 19:38 uur
Vandaag hoor ik het voor het eerst. Wel aardig, maar geen liefde op het eerste gezicht.
1. Young Men Dead
2. Deer- Ree-Shee
3. Life Song
4. Better Off Alone
5. The First Vietnamese War
6. You on the Run
7. Phosphene Dream
8. River of Blood
9. The Sniper at the Gates of Heaven
10. Grab as Much (As You Can)
1. Young Men Dead
2. Deer- Ree-Shee
3. Life Song
4. Better Off Alone
5. The First Vietnamese War
6. You on the Run
7. Phosphene Dream
8. River of Blood
9. The Sniper at the Gates of Heaven
10. Grab as Much (As You Can)
1
geplaatst: 17 september 2021, 19:58 uur
Dat was een fijne ontdekkingstocht door het oeuvre van een band die ik ook nog niet zo goed kende. De volgorde is wel een beetje voor de vuist weg.
01. Life Song
02. The Prodigal Sun
03. Grab as Much (As You Can)
04. You on the Run
05. Never / Ever
06. Black Grease
07. Black Angel Exit / Shine
08. Better Off Alone
09. The Sniper at the Gates of Heaven
10. Call to Arms
01. Life Song
02. The Prodigal Sun
03. Grab as Much (As You Can)
04. You on the Run
05. Never / Ever
06. Black Grease
07. Black Angel Exit / Shine
08. Better Off Alone
09. The Sniper at the Gates of Heaven
10. Call to Arms
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 17 september 2021, 21:58 uur
Greatest Hits van The Black Angels
Toch weer 12 lijsten, dank daarvoor !! En weer een aantal mensen kennis laten maken met deze geniale band. Die ook live zeer de moeite waard is.
Trouwens momenteel heeft zanger Alex Maas een single uit als gast zanger bij Sun Atoms klik hier om te beluisteren
De eerste 9 nummers uit de lijst: met geen enkel nummer van Indigo Meadow
20 Call to Arms 1 punt
-----------------------------------------
19 Death March 5 punten
-----------------------------------------
18 Black Angel Exit / Shine 7 punten
-------------------------------------------------------
17 Bloodhounds on My Trail 9 punten
-------------------------------------------------------
16 Black Grease 18 punten
-----------------------------------------------
14 The Prodigal Sun 25 punten
14 Better Off Alone 25 punten (nummer 1 van willemdeux )
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
13 You on the Run 29 punten
------------------------------------------------
12 Bad Vibrations 30 punten
------------------------------------------------
Toch weer 12 lijsten, dank daarvoor !! En weer een aantal mensen kennis laten maken met deze geniale band. Die ook live zeer de moeite waard is.
Trouwens momenteel heeft zanger Alex Maas een single uit als gast zanger bij Sun Atoms klik hier om te beluisteren
De eerste 9 nummers uit de lijst: met geen enkel nummer van Indigo Meadow
20 Call to Arms 1 punt
-----------------------------------------
19 Death March 5 punten
-----------------------------------------
18 Black Angel Exit / Shine 7 punten
-------------------------------------------------------
17 Bloodhounds on My Trail 9 punten
-------------------------------------------------------
16 Black Grease 18 punten
-----------------------------------------------
14 The Prodigal Sun 25 punten
14 Better Off Alone 25 punten (nummer 1 van willemdeux )
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
13 You on the Run 29 punten
------------------------------------------------
12 Bad Vibrations 30 punten
------------------------------------------------
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 17 september 2021, 22:00 uur
10 Comanche Moon 31 punten van hun 5de album Death Song
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 17 september 2021, 22:04 uur
8 Grab as Much (As You Can) 37 punten en wederom van Death Song
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 17 september 2021, 22:07 uur
8 River of Blood 37 punten en de hoogst genoteerde van Phosphene Dream
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 17 september 2021, 22:12 uur
6 The Sniper at the Gates of Heaven met 42 punten van hun eerste Passover
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 17 september 2021, 22:15 uur
5 Deer- Ree-Shee met 43 punten, het scheelt allemaal weinig de hoogste van Directions to See a Ghost en nummer 1 van The Eraser
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 17 september 2021, 22:20 uur
3 Manipulation 61 punten weer van Passover en nummer 1 van mij
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 17 september 2021, 22:21 uur
En toen hadden we nog 1 nummer van Passover en 1 van Death Song
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 17 september 2021, 22:23 uur
2 Young Men Dead 65 punten en mijn ringtone. Hoogst geklasseerde nummer dus van Passover en nummer 1 van WesleyX16 en EttaJamesBrown
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.