Muziek / Muziekgames / 2020 K.O.
zoeken in:
0
geplaatst: 22 februari 2021, 21:11 uur
Jazeker! Grimes pakt officieel het Brons!
Wie pakt het goud en daarmee de winst? De twee platen die daar om strijden liggen toevalligerwijs allebei in hetzelfde straatje door terug te grijpen op de pop-muziek van vroeger. De ene was een monsterhit en de ander is momenteel aan het uitgroeien tot een monsterhit, ietwat verlaat, in de huidige Top 40. Welke hit haalt als eerste de 10 punten?
Ronde 9
Tot de 10, 1 verschil
1. Dua Lipa - Break My Heart vs. Purple Disco Machine & Sophie and the Giants - Hypnotized
https://i.scdn.co/image/ab67616d0000b2738c801003e253e5025c437041
vs.
https://img.discogs.com/9hGEu2-9GlSpJTDB_r-24UIaACk=/fit-in/500x500/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(90)/discogs-images/R-15475391-1592150340-9597.jpeg.jpg
1-0
Wie pakt het goud en daarmee de winst? De twee platen die daar om strijden liggen toevalligerwijs allebei in hetzelfde straatje door terug te grijpen op de pop-muziek van vroeger. De ene was een monsterhit en de ander is momenteel aan het uitgroeien tot een monsterhit, ietwat verlaat, in de huidige Top 40. Welke hit haalt als eerste de 10 punten?
Ronde 9
Tot de 10, 1 verschil
1. Dua Lipa - Break My Heart vs. Purple Disco Machine & Sophie and the Giants - Hypnotized
https://i.scdn.co/image/ab67616d0000b2738c801003e253e5025c437041
vs.
https://img.discogs.com/9hGEu2-9GlSpJTDB_r-24UIaACk=/fit-in/500x500/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(90)/discogs-images/R-15475391-1592150340-9597.jpeg.jpg
1-0
0
Mausie (crew)
geplaatst: 22 februari 2021, 22:00 uur
Ik vind de nummers die Dua Lipa vorig jaar heeft uitgebracht stuk voor stuk leuk, maar op repeat stonden ze nou ook weer niet. Hypnotized daarentegen wel helemaal grijsgedraaid, 2020 zomerhit
4-2
4-2
0
geplaatst: 23 februari 2021, 10:03 uur
JoaMuse schreef:
Finale mag van mij nu Break My Heart - Hypnotized zijn.
Nice. Finale mag van mij nu Break My Heart - Hypnotized zijn.
Wel opvallend dat Hypnotized nu pas een hit wordt. In april 2020 wel in de Bubbling Under en de Dance Chart, maar pas in februari in de Ultratop 50. En in Nederland ook pas in 2021 begrijp ik.
7-4
0
geplaatst: 23 februari 2021, 17:21 uur
Ik heb ze vorig jaar allebei behoorlijk grijsgedraaid. Hypnotized nog iets meer en die heeft ook lang hoog in mijn eigen hitlijst gestaan (zelfs even op 1 geloof ik), maar Break My Heart heeft duidelijk de langste houdbaarheidsdatum.
9-5
9-5
0
geplaatst: 23 februari 2021, 21:37 uur
De 24 uur zijn inmiddels voorbij maar ik laat hem nog een dagje extra staan (mocht het nodig zijn) tot één van de songs de 10 heeft aangetikt. Moet wel een échte overwinning zijn he.
5
geplaatst: 23 februari 2021, 22:16 uur
En dan hebben we een winnaar! 2020 was het jaar van Dua Lipa met hit na hit na hit na hit en ze bezegeld haar kroonjaar nog eens even met de mooiste eer van allemaal: ze weet de 2020 K.O. te winnen en is de derde vrouw op rij die deze titel in de wacht mag slepen:
00/01: All Saints - Pure Shores
02/03: Sophie Ellis-Bextor - Murder on the Dancefloor
04/05: Nelly Furtado - Try
06/07: Amy Winehouse - You Know I'm No Good
08/09: Jay-Z feat. Alicia Keys - Empire State of Mind
10/11: Lana Del Rey - Video Games
12/13: Daft Punk feat. Nile Rodgers & Pharrell Williams - Get Lucky
00/13: Lana Del Rey - Video Games
00/13: [Uncharted] Arctic Monkeys - I Bet You Look Good on the Dancefloor
2014: Beyoncé feat. Jay-Z - Drunk in Love
2015: Kendrick Lamar - King Kunta
2016: A Tribe Called Quest - We the People...
2017: Camila Cabello feat. Young Thug - Havana
2018: Lana Del Rey - Venice Bitch
2019: Lana Del Rey - Hope Is a Dangerous Thing for a Woman Like Me to Have -- But I Have It
2020: Dua Lipa - Break My Heart
Tijd voor een nominatie in de ladder van volgend jaar?
Bedankt allemaal voor het meespelen! Het enthousiasme lag dit jaar hoger dan ooit en we zijn er in record tempo doorheen gegaan! Leuk om te zien dat er ook voldoende leuks te ontdekken bleek.
Komend weekend eerst nog even de Britney GH week opstarten en daarna zal ik snel nog een andere leuke K.O. opstarten. En anders zie ik jullie gewoon weer in December voor de 2021 K.O.! Joejoe!
00/01: All Saints - Pure Shores
02/03: Sophie Ellis-Bextor - Murder on the Dancefloor
04/05: Nelly Furtado - Try
06/07: Amy Winehouse - You Know I'm No Good
08/09: Jay-Z feat. Alicia Keys - Empire State of Mind
10/11: Lana Del Rey - Video Games
12/13: Daft Punk feat. Nile Rodgers & Pharrell Williams - Get Lucky
00/13: Lana Del Rey - Video Games
00/13: [Uncharted] Arctic Monkeys - I Bet You Look Good on the Dancefloor
2014: Beyoncé feat. Jay-Z - Drunk in Love
2015: Kendrick Lamar - King Kunta
2016: A Tribe Called Quest - We the People...
2017: Camila Cabello feat. Young Thug - Havana
2018: Lana Del Rey - Venice Bitch
2019: Lana Del Rey - Hope Is a Dangerous Thing for a Woman Like Me to Have -- But I Have It
2020: Dua Lipa - Break My Heart
Tijd voor een nominatie in de ladder van volgend jaar?
Bedankt allemaal voor het meespelen! Het enthousiasme lag dit jaar hoger dan ooit en we zijn er in record tempo doorheen gegaan! Leuk om te zien dat er ook voldoende leuks te ontdekken bleek.
Komend weekend eerst nog even de Britney GH week opstarten en daarna zal ik snel nog een andere leuke K.O. opstarten. En anders zie ik jullie gewoon weer in December voor de 2021 K.O.! Joejoe!
1
geplaatst: 24 februari 2021, 09:37 uur
1
geplaatst: 24 februari 2021, 09:50 uur
Ik had liever Charli of Rina bovenaan het podium gezien, maar ik kan leven met Dua als winnaar.
tnx catdog, was weer een leuke inhaalslag.
tnx catdog, was weer een leuke inhaalslag.
1
geplaatst: 24 februari 2021, 21:15 uur
Ik ben snel afgehaakt, maar Dua was de enige optie voor jaarwinnaar. Terechte winnares derhalve.
Thanks voor de organisatie catdog.
Thanks voor de organisatie catdog.
1
geplaatst: 25 februari 2021, 17:08 uur
Oeps ik heb de hele K.O. bijna gemist. Kende ook eerlijk gezegd heel weinig (de 2e finalist zegt mij ook zo even niets), omdat ik de radio nooit op heb staan en m'n interesse in artiesten van nu ook vrij nihil is. Hopelijk komt daar wel weer verandering in en ben ik niet officieel oud en permanent out of touch.
Toch bedankt voor het organiseren weer catdog! Blijven leuke K.Os.
En omdat jullie dit natuurlijk allemaal heel graag willen weten hier mijn officiële ranking van de winnaars:
1. Beyoncé feat. Jay-Z - Drunk in Love
2. Amy Winehouse - You Know I'm No Good
3. Kendrick Lamar - King Kunta
4. Daft Punk feat. Pharrell Williams - Get Lucky
5. Nelly Furtado - Try
6. All Saints - Pure Shores
7. Camila Cabello feat. Young Thug - Havana
8. Sophie Ellis-Bextor - Murder on the Dancefloor
9. Dua Lipa - Break My Heart
10. Lana Del Rey - Venice Bitch
11. Jay-Z feat. Alicia Keys - Empire State of Mind
12. A Tribe Called Quest - We the People...
13. Lana Del Rey - Video Games
14. Lana Del Rey - Hope Is a Dangerous Thing for a Woman Like Me to Have
Ben best wel fan van Lana maar dit zijn net nummers waar ik niet echt warm van loop. Heb bijv. meer met 'Born to Die', 'National Anthem', 'Blue Jeans', 'The Greatest', 'Mariner's Appartment Complex', etc.
Toch bedankt voor het organiseren weer catdog! Blijven leuke K.Os.
En omdat jullie dit natuurlijk allemaal heel graag willen weten hier mijn officiële ranking van de winnaars:
1. Beyoncé feat. Jay-Z - Drunk in Love
2. Amy Winehouse - You Know I'm No Good
3. Kendrick Lamar - King Kunta
4. Daft Punk feat. Pharrell Williams - Get Lucky
5. Nelly Furtado - Try
6. All Saints - Pure Shores
7. Camila Cabello feat. Young Thug - Havana
8. Sophie Ellis-Bextor - Murder on the Dancefloor
9. Dua Lipa - Break My Heart
10. Lana Del Rey - Venice Bitch
11. Jay-Z feat. Alicia Keys - Empire State of Mind
12. A Tribe Called Quest - We the People...
13. Lana Del Rey - Video Games
14. Lana Del Rey - Hope Is a Dangerous Thing for a Woman Like Me to Have
Ben best wel fan van Lana maar dit zijn net nummers waar ik niet echt warm van loop. Heb bijv. meer met 'Born to Die', 'National Anthem', 'Blue Jeans', 'The Greatest', 'Mariner's Appartment Complex', etc.
* denotes required fields.