menu

Muziek / Muziekgames / Prog Ladder 2021

zoeken in:
avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
meneer schreef:
Tevens de vraag of mijn Beatle cover nominatie van Collins mag ? Daar had ik nog twijfels over.
Ik zou niet weten waarom niet... Ik vind er persoonlijk geen moer aan, dus voor mij mag je hem zo vervangen, maar daar zou ik me verder niks van aantrekken

avatar van meneer
ken uw klassiekers ! Over smaak valt te twisten. Maar voor mij (het origineel) een bron voor een bepaalde muziekstroming.



avatar van Finidi
Bent Knee - Hold Me In
Biffy Clyro - Cop Syrup
Crippled Black Phoenix - House of Fools
Michael Kiwanuka - Cold Little Heart
Oceansize - Trail of Fire
Paatos - Téa
Tool - Schism
Van Der Graaf Generator - The Sleepwalkers

Deze van Kiwanuka kunnen we vast wel als prog claimen ivm de Pink Floyd invloeden, toch?

Space-Dye Vest stond ook al op m'n lijstje, dus thanks meneer, had ik weer plek voor andere nummers

avatar van Finidi
Voor de liefhebber, nominaties tot nu toe in een spotify playlistje:

Prog Ladder Nominaties 2021 on Spotify - open.spotify.com

Grotendeels geautomatiseerd gemaakt, dus kan zijn dat er verkeerde versies gepakt zijn, heb ik (nog) niet heel secuur gecheckt. Als je foutjes tegenkomt dan hoor ik het graag

Dezen ontbreken op Spotify:
Khan - Driving to Amsterdam
Cardiacs - The Everso Closely Guarded Line
Manuel Göttsching - E2-E4
Eskaton - Ecoute
Super Sister Project 2019 - Yellow Days
Max Richter - Maria The Poet (1913)
Gonda Sextet - Kamassz Sirámz



avatar van Brunniepoo
Ik heb in 2020 mijn Progwereld-recensentschap beëindigd, relevante kanalen nauwelijks gevolgd en sowieso maar heel weinig prog geluisterd. Veel interessants heb ik het afgelopen jaar dus niet ontdekt.

Moet dus maar eens goed gaan bedenken wat ik dit jaar zou willen nomineren...

avatar van vigil
Finidi schreef:
Voor de liefhebber, nominaties tot nu toe in een spotify playlistje:

Prog Ladder Nominaties 2021 on Spotify - open.spotify.com



Deze ontbreken op Spotify:

Super Sister Project 2019 - Yellow Days


Deze wel hoor:

Yellow Days, a song by Supersister on Spotify - open.spotify.com

Op Spotify hebben ze het, vast voor de vindbaarheid, Project 2019 geskipt

avatar van Jacoto
Wel verrassend dat hier ineens een Progladder staat. Ik heb het nergens eerder gelezen, of heb ik ergens wat gemist?
Inmiddels doe ik al met andere spelletjes mee op dit forum en die zijn ook leuk, dus ik moet het nog eens bekijken. De lengte van het spel staat me eerlijk gezegd tegen, misschien dat ik in gedeelten, of zo nu en dan eens mee kan doen?
Wel ben ik benieuwd naar de instroom van de nieuwe nominaties, dus volgen doe ik het zeker.
En ach... een lijstje van 8 namen moet geen probleem zijn.



avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Finidi schreef:
Deze van Kiwanuka kunnen we vast wel als prog claimen ivm de Pink Floyd invloeden, toch?
Ik zou het zelf niet verzonnen hebben, maar dat mag de pret niet drukken. In een lijstje dat Téa, Schism en The Sleepwalkers (her)nomineert had je voor mijn part Wolter Kroes als prog mogen aanmerken.

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Ik ben weer bij qua verwerken van de lijstjes. Er zijn nog 107 plekken over, dus ruimte voor nog minstens 13 lijstjes. En ja, een daarvan gaat uiteraard ook van mijzelf komen.
Casartelli schreef:
- Om een minimum aan diversiteit te waarborgen: je mag slechts één nummer nomineren van artiesten waarvan al minstens 10 nummers meedoen. Dit criterium geldt op het moment dat je je nominatielijstje indient (help jij dus een artiest met 9 nummers aan de 10e nominatie, dan heeft dat voor jou nog geen consequenties, maar wel voor de volgende nomineerder).
Ik geloof dat deze regel na wat discussie/verduidelijking nu weer helder is.

Artiesten met op dit moment 10 of meer nominaties:
* Genesis
* IQ
* Marillion
* Pink Floyd
* Porcupine Tree
* Rush
* The Pineapple Thief

Yes staat op 9 en zit er dus nog eentje vanaf.
Anathema, Archive, Fish, Gazpacho, Riverside en Steven Wilson zitten op dit moment op 8.

Met name interessant voor het geval er nog wat bonusnominaties komen: de volgende gebruikers hebben hun 'budget' voor een artiest met 10+ nominaties opgebruikt:
* 50tracks (Rush)
* Gebruiker43757 (Rush)
* meesterdch (IQ)
* Outlaw104 (Marillion)


avatar van musicborst
Zagato zit in een progfase en mag daarom deze Prog ladder niet voorbij laten gaan ...



avatar van musicborst
Je hebt de doelstelling helemaal begrepen, inhoudelijk ga ik er eens voor zitten of het door de beugel kan!

avatar van Zagato
Finidi schreef:
Voor de liefhebber, nominaties tot nu toe in een spotify playlistje:

Prog Ladder Nominaties 2021 on Spotify - open.spotify.com

Sodeknetter, ik heb de playlist waar ik zo’n 70% niet van ken op staan! Daar komen we de feestdagen wel mee door!

avatar van El Stepperiño
De afspeellijst van de nominaties bedraagt nu al meer dan 26 uur. We hebben weer wat te doen komende tijd, ik ga vast beginnen


avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Casartelli schreef:
Met name interessant voor het geval er nog wat bonusnominaties komen: de volgende gebruikers hebben hun 'budget' voor een artiest met 10+ nominaties opgebruikt:
* 50tracks (Rush)
* Gebruiker43757 (Rush)
* meesterdch (IQ)
* Outlaw104 (Marillion)
* Jester (IQ)


avatar van 50tracks
Ik vervang

Pavlov's Dog - Late November

door Muse - Knights of Cydonia


avatar van chevy93
Oei, ja, leuk! Wie weet dat ik zolang 2021 nog veel thuiswerken wordt alsnog vroegtijdig kan aanhaken. Ik ga me later nog eens buigen over wat omissies.

avatar van chevy93
Rogyros schreef:
Ik hoop dat dit lijstje de ballotagecommissie kan doorstaan.
Nu ben ik heel ruimdenkend wat prog betreft (en mijn volgers weten dat dit klopt...), maar bij Troy moest zelf ik even fronsen.

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Ik zou het zelf ook niet verzonnen hebben. Maar Wikipedia voert wel een bron op die "Art Rock" als een van de drie genres op The Lion and the Cobra plakt en RYM heeft het zelfs over "Art Pop" en "Progressive Pop". En dan hebben ze het vast niet over Mandinka...

Gast
geplaatst: vandaag om 16:27 uur

geplaatst: vandaag om 16:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.