MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Prog Ladder 2021

zoeken in:
Casartelli (moderator)
Rogyros schreef:
Ik hoop dat dit lijstje de ballotagecommissie kan doorstaan.
De ballotagecommissie heeft geen moeite met Sinéad o'Connor en evenmin met Led Zeppelin of Deep Purple. Verzoek wel om op grond van deze regel ofwel Marillion ofwel Pink Floyd te vervangen.

chevy93 schreef:
(quote)
Nu ben ik heel ruimdenkend wat prog betreft (en mijn volgers weten dat dit klopt...), maar bij Troy moest zelf ik even fronsen.

Troy is een apart (en briljant) nummer in mijn ogen. Ik vind het allesbehalve een gewoon popliedje. Er zit van alles in, allerlei wendingen. Dus prograakvlakken wat mij betreft. En ik vind mijzelf dan ook zeker ruimdenkend qua progrock. Er zijn geen vaste grenzen.
En trouwens, als Michael Kawinuka erbij zit en Phil Collins met een cover van The Beatles, dan denk ik dat ik ook de 'popkant'/ de 'randen' van de progrock mag opzoeken.

Mij heeft het wel verbaasd dat grootheden als Child in Time en Stairway to Heaven er nooit in hebben gestaan, dus vandaar dat ik die ook genomineerd heb.

Casartelli schreef:
(quote)
De ballotagecommissie heeft geen moeite met Sinéad o'Connor en evenmin met Led Zeppelin of Deep Purple. Verzoek wel om op grond van deze regel ofwel Marillion ofwel Pink Floyd te vervangen.

Ik dank de ballotagecommissie voor zijn vriendelijkheid.

Aanpassing op basis van geldende regels:
Pink Floyd - Set The Controls For The Heart Of The Sun (jammer, ik vond het ook wel leuk om deze kant van PF op te nemen in deze ladder) wordt vervangen door:

Riverside - The Same River

Casartelli (moderator)
Er is nog ruimte voor 59 nominaties.
Casartelli schreef:
Met name interessant voor het geval er nog wat bonusnominaties komen: de volgende gebruikers hebben hun 'budget' voor een artiest met 10+ nominaties opgebruikt:
* 50tracks (Rush)
* Gebruiker43757 (Rush)
* meesterdch (IQ)
* Outlaw104 (Marillion)
* Jester (IQ)
* Rogyros (Marillion)

Rogyros schreef:
Er zijn geen vaste grenzen.
Maar er is vast een grens.

Casartelli (moderator)
SBube schreef:
Is dit volgens de regels of moet ik hier nog iets aan wijzigen
Leuk dat je meedoet. Het is bijna volgens de regels, maar verzoek om in het kader van de diversiteitsregel Genesis óf Marillion door iets anders te vervangen (wat ook niet van IQ, Pink Floyd, Porcupine Tree, Rush of The Pineapple Thief is).

Ik ben ook nog met mijn lijstje bezig. Bijna klaar.
Wat is de sluitingsdatum?
Is donderdag 24 - 12 nog op tijd?

Casartelli (moderator)
Papartis schreef:
Wat is de sluitingsdatum?
In principe "als we vol zitten". Nu nog 51 plekken over. 24 december komt vast goed.

Top.
Ik heb een paar nummers in reserve in case...

chevy93 schreef:

Nu hoop ik dat nog iemand iets van Wobbler erbij stopt.

Dan kom je met zo veel mooie platen en begin je vervolgens over Wobbler

Dieter, vorige afleveringen heb je ook met dit spel meegedaan.
Misschien deze keer ook? En als je dan wat nomineert is het meedoen nog leuker.

Casartelli (moderator)
Dus... als SBube nog een vervanger voor Genesis of Marillion kan aandragen en chevy93 nog voor Robert Wyatt...?

Jacoto schreef:
Dieter, vorige afleveringen heb je ook met dit spel meegedaan.
Misschien deze keer ook? En als je dan wat nomineert is het meedoen nog leuker.

Af en toe zal ik zeker een stem uitbrengen, maar nomineren laat ik aan me voorbij gaan!

Dan wil ik graag Marillion - Sugar Mice vervangen door:
The Killers - All these things that I've done

Cervantes schreef:
(quote)

Sea Song is al toegevoegd door Noordpool
Zul je net zien dat die éne die je niet controleert al genomineerd is...

Maar goed, dan speciaal voor Brunniepoo toch ruimte voor Wobbler.

Wobbler - By the Banks

Ik hoor het wel van Casartelli als ik de gehele lijst opnieuw moet plaatsen.

Casartelli (moderator)
Er is nog ruimte voor 43 nominaties.

Van artiesten waarvan al 10 nummers genomineerd worden mag een nominatielijstje in totaal, gezamenlijk nog slechts één nieuwe nominatie bevatten. Dit geldt op dit moment voor:
Genesis
IQ
Marillion
Pink Floyd
Porcupine Tree
Rush
The Pineapple Thief

Fish, Riverside en Yes staan op 9.
Met name interessant voor het geval er nog wat bonusnominaties komen: de volgende gebruikers hebben hun 'budget' voor een artiest met 10+ nominaties opgebruikt:
* 50tracks (Rush)
* Gebruiker43757 (Rush)
* meesterdch (IQ)
* Outlaw104 (Marillion)
* Jester (IQ)
* Rogyros (Marillion)
* SBube (Genesis)

Misschien wil Broem ook meedoen?

Rogyros schreef:
Misschien wil Broem ook meedoen?

Broem is ‘Comfortably Numb’ wat spelletjes betreft en leest/luistert graag mee (met respect voor iedereen die hier veel tijd insteekt )

Ik wil er nog wel eentje nomineren langs de randen van het proggenre:

Bruce Springsteen - Jungleland

Hoeveel mogen we per persoon nog nomineren, Casartelli?

Casartelli (moderator)
De vraag die je wist dat zou komen.

Ik had Papartis beloofd hem in elk geval t/m vandaag even de ruimte te geven met zijn eerste lijstje te komen. Omdat we nu de Kerstdagen in rollen, vind ik dat ook een wat raar moment om voor een tweede nominatieronde te openen... dus laten we zeggen dat we dat kort na Kerst doen. Wellicht duiken er tot die tijd nog wel wat lijstjes op; voor mijn gevoel hebben enkele tamelijk usual suspects zich nog niet gemeld.

Anyway, als ik voor Papartis alvast even 8 nominaties meetel, dan hebben straks 24 gebruikers tezamen 189 nummers aangedragen en is er nog ruimte voor 35 extra. Dus op meer dan 2 p.p. extra zou ik zeker niet rekenen, wellicht zit dat er al niet in.

Casartelli schreef:

Omdat we nu de Kerstdagen in rollen, vind ik dat ook een wat raar moment om voor een tweede nominatieronde te openen...

Aan de andere kant...Iedereen zit thuis en kan nergens heen dus...

Prog ladder 2021 editie

Ik ben al zo vrij geweest om 2 extra nummers toe te voegen.
Mocht dat niet OK zijn kunnen de laatste 2 op de reserve lijst.
Maar aan de andere kant wil menigeen ook al 2 extra nummers nomineren.
En zoals het spreekwoord is: De laatsten zullen de eersten zijn.
Ik laat het oordeel over aan Casartelli.

Chasing the Monsoon - No Ordinary World
Mad Fellaz - Liquid Bliss (Live Session)
Panic Room - Dust
Pattern-Seeking Animals - No Burden Left To Carry (Lyric Video)
Yogi Lang - A Way Out Of Here (official)
RPWL - Light Of The World (official)
Lucy in Blue - In Flight
The Skys - Dead End
Albion - Wolne
Lesoir - Two Faces

Casartelli (moderator)
Ik realiseer me ook dat Kerst dit jaar voor veel mensen anders dan anders zal zijn (bij mij en mijn familie was-ie altijd al vrij bescheiden, dus dit jaar geen veranderingen), maar ik houd het toch maar bij de eerdere communicatie. Concreet: ik kijk op de avond van Tweede Kerstdag even hoe ver we zijn en dan open ik, als er nog ruimte is, om middernacht van 26 op 27 december voor 1 of 2 extra nominaties p.p.. Mensen die dat het heel spannend vinden of ze dan wel online kunnen zijn, mogen vooraf reservenominaties via pm indienen, al verwacht ik niet dat dat echt nodig gaat zijn.
Papartis schreef:
Ik ben al zo vrij geweest om 2 extra nummers toe te voegen.
Mocht dat niet OK zijn kunnen de laatste 2 op de reserve lijst.
Maar aan de andere kant wil menigeen ook al 2 extra nummers nomineren.
En zoals het spreekwoord is: De laatsten zullen de eersten zijn.
Ik laat het oordeel over aan Casartelli.
Ik neem voorlopig alleen de eerste acht mee. De 9e en evt 10e voeg ik dan, afhankelijk van bovenstaande, op 27 december in.

Ik ben inmiddels een stuk verder op de ladder (Prog Ladder Nominaties 2021 on Spotify - open.spotify.com) wat een pareltjes zitten hier tussen. Prog is in huize Zagato helemaal terug van weggeweest!

Casartelli (moderator)
Na de vooraankondiging stel ik de Prog Ladder 2021 nu inderdaad open voor 2 extra nominaties p.p. Wie nog niet genomineerd heeft en dat alsnog wil, mag maximaal 10 nominaties indienen. Zoals beloofd neem ik de laatste twee nominaties van Papartis mee:

Casartelli (moderator)
Mijn eigen twee extra nominaties:

King Crimson - Dangerous Curves
Uriah Heep - Lady in Black

Er zijn nog 31 plekken over.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:25 uur

geplaatst: vandaag om 09:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.