MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De Commerciële K.O. jaren: 1989

zoeken in:
musicfriek schreef:
Ok, dit is voor mij dus al de finale

In 1989 zijn we het erg vaak eens

Beide fantastische tracks, ik kies nu maar even voor de underdog. De winnaar van deze battle mag wat mij betreft ook winnen (of Stan Ridgway)

3-2

Stan ligt er dan ook al uit

laxus11 schreef:
Stan ligt er dan ook al uit

Kutzooi

vigil schreef:
In 1989 zijn we het erg vaak eens
Zelfde generatie, zie dat we maar 1,5 jaar schelen De jaren 1984-1990 vind ik persoonlijk de leukste top 40 jaren.

5-2

Ik vind dan weer de jaren 1965-1970 de beste hitjaren vanwege The Beatles, Rolling Stones, Kinks, The Doors, Jimi Hendrix, Bob Dylan, Beach Boys, The Who, Creedence Clearwater Revival ... en toen volgde ik de hitlijsten nog niet eens.
In de jaren 1984-1990 staat er meer (mechanische) prefabpop dan de jaren voordien (zie mijn beoordelingen van de tipparade).

Stand 5-3 dus.

LucM schreef:
In de jaren 1984-1990 komt er meer (mechanische) prefabpop dan de jaren voordien.
Dat maakt nu juist die jaren voor mij het mooist. De opkomst van dance zie je heel mooi in deze jaren. Maar ik weet dat jij daar helemaal niks mee hebt

vigil schreef:
(quote)

Kutzooi
Volg dit topic dan ook eens beter
Maar balen dat Stan eruit ligt, gunde hem de overwinning ook.

Ik hoop op Cuddly Toy als winnaar, zegt deze 80's fanaat (mooiste muzikale decennium). Hop hop synth(drums).

Poeha schreef:
(quote)

Ik hoop op Cuddly Toy als winnaar, zegt deze 80's fanaat (mooiste muzikale decennium). Hop hop synth(drums).

Je weet dat ik daar ook zeer blij mee zou zijn

De stand was 5-3, dus nu 5-4.

12. Marc Almond & Gene Pitney - Something`s Gotten Hold Of My Heart Vs. De La Soul - Me Myself and I

0-1

1-3

Dan Tears for Fears maar als winnaar, of Cuddly Toy idd

musicfriek schreef:
(quote)
Dat maakt nu juist die jaren voor mij het mooist. De opkomst van dance zie je heel mooi in deze jaren. Maar ik weet dat jij daar helemaal niks mee hebt

De dance (voorheen disco genoemd) kwam al op in de jaren '70 maar klonk in de tweede helft van de jaren '80 mechanischer net als de hitparadepop (de Stock, Aitken en Waterman-producties, men sprak voor het eerst over fabriekspop) en de rock (meer bepaald de Arena-rock met die dichtsmerende synths en syndrums). Daar heb ik inderdaad weinig mee.

13. Carly Simon - It's Hard To Be Tender Vs. Roy Orbison - She's a Mystery To Me
14. Phil Collins - Another Day In Paradise Vs. The Beautiful South - Song For Whoever
15. John Hiatt - Have a Little Faith In Me Vs. Tears For Fears & Oleta Adams - Woman In Chains
16. Malcolm McLaren & the Bootzilla Orchestra & Lisa Marie - Something's Jumpin' In Your Shirt Vs. Madonna - Like a Prayer

13. Carly Simon - It's Hard To Be Tender Vs. Roy Orbison - She's a Mystery To Me

1:0

Gast
geplaatst: vandaag om 15:14 uur

geplaatst: vandaag om 15:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.