Muziek / Muziekgames / De Commerciële K.O. jaren: 1989
zoeken in:
1
geplaatst: 2 januari 2021, 11:43 uur
LucM schreef:
De dance (voorheen disco genoemd) kwam al op in de jaren '70 maar klonk in de tweede helft van de jaren '80 mechanischer net als de hitparadepop (de Stock, Aitken en Waterman-producties, men sprak voor het eerst over fabriekspop) en de rock (meer bepaald de Arena-rock met die dichtsmerende synths en syndrums). Daar heb ik inderdaad weinig mee.
Ja gekkie, natuurlijk weet ik wel dat je daarvoor disco had, maar heb heel bewust die overgang naar wat strakkere dance meegemaakt. Denk dat er 1 of 2 generaties verschil tussen ons zit. Zo'n serie als Turn Up the Bass is heilig voor mij, ook daarin zie je de progressie van dancemuziek. Enfin, zolang we allebei maar genieten van onze voorkeursmuziek De dance (voorheen disco genoemd) kwam al op in de jaren '70 maar klonk in de tweede helft van de jaren '80 mechanischer net als de hitparadepop (de Stock, Aitken en Waterman-producties, men sprak voor het eerst over fabriekspop) en de rock (meer bepaald de Arena-rock met die dichtsmerende synths en syndrums). Daar heb ik inderdaad weinig mee.

0
geplaatst: 2 januari 2021, 12:36 uur
14. Phil Collins - Another Day In Paradise Vs. The Beautiful South - Song For Whoever
0
geplaatst: 2 januari 2021, 13:01 uur
15. John Hiatt - Have a Little Faith In Me Vs. Tears For Fears & Oleta Adams - Woman In Chains
* denotes required fields.