MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2021 [Uitslagen Ladders]

zoeken in:
chevy93 schreef:
(quote)
Daarbij reken je de helft die 'wie?' zegt niet mee denk ik?

Ik denk dat dat best wel mee valt, beste vrind

jordidj1 schreef:
(quote)

Een grote rockband die Pinkpop headlinet en al jarenlang met 4-5 nummers in de Top 2000 staat zal bij het grootste deel van de voxpop echt wel op z'n minst bij naam bekend zijn. Als je ze vraagt om specifieke nummers te noemen is het een ander verhaal.

Het was een sterke ladder, maar ik vrees dat ik Bill een beetje over het hoofd heb gezien. Extra zuur dat ie daardoor niet doorgaat en dat stomme getoeter van Rafferty wel

Ronde daarvoor ook het beste nummer van Patti roemloos laatste, schiet niet echt op zo...

Relatief mooie score voor The Alan Parsons Project - Eye In The Sky Fijn nummer vind ik dat, gezongen door de helaas te jong overleden Eric Woolfson. Helemaal mooi natuurlijk in samenhang met intro-nummer Sirius.

Summer Wine.

Sowieso wel een prima uitslag; Bill Withers heeft veel betere nummers en met AM heb ik helemaal niks.

Deze van Kate Bush hoort ook gewoon in de Top 1000
Fuck Buttons mag wel een keer naar de finale trouwens.

Gretz schreef:
(quote)

Staan beiden anders na ruim 10 jaar nog steeds fier in de Album Top 250, dus ik denk niet dat je van een hype kunt spreken.

Die albums verliezen hun glans niet, al ga je met muzikaal pensioen. Een artiest kan hoogtijdagen hebben gehad, maar dat doet niets af van de muziek. Jammer dat ze allebei iets gezakt zijn in ieder geval.

jordidj1 schreef:
(quote)

Bijna de helft van Nederland is 50+. Ik denk dat het grootste gedeelte daarvan AM niet kent. Weinig airplay, geen grote hits. Niet bepaald een naam waar je niet omheen kunt als alledaagse muziekconsument.

chevy93 schreef:
(quote)
Bijna de helft van Nederland is 50+. Ik denk dat het grootste gedeelte daarvan AM niet kent. Weinig airplay, geen grote hits. Niet bepaald een naam waar je niet omheen kunt als alledaagse muziekconsument.

Je hebt ongetwijfeld gelijk, als je rekening houdt met het feit dat het merendeel van de Nederlanders niet echt actief muziek consumeert. Denk wel dat iedereen die de afgelopen 15 jaar enigszins actief met muziek bezig is geweest Arctic Monkeys wel kent, staan ook meerdere keren in de top 2000 bv.

Verder is het natuurlijk een onzindiscussie. Natuurlijk is AM nu minder populair dan 15 jaar geleden, maar zo kun je alle muziek wel een hype noemen.

Ronde 2 - Ladder 48:
Rechtstreeks geplaatst voor de Top 1000 van onze Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.

1. Marvin Gaye - What's Going On [39] 722
2. Neil Young - Heart Of Gold [254] 424
3. Duran Duran - Save A Prayer [428] 414
4. Interpol - Evil [455] 402
5. The National - Conversation 16 [273] 370
6. Blackstreet feat. Dr. Dre en Queen Pen - No Diggity [1783] 332
7. Leonard Cohen - Avalanche [1079] 327
8. Fleetwood Mac - Landslide [896] 314
9. Tom Waits - Ol'55 [750] 300

Uitgeschakeld, echter - de beste 100 afvallers plaatsen zich alsnog.

10. The Undertones - Teenage Kicks [596] 297
11. Pink Floyd - Money [1368] 278
12. Fleetwood Mac - Everywhere [867] 268
13. Still Corners - The Trip [Titmeister] 268
14. dEUS - The Ideal Crash [1476] 251
15. The Raveonettes - Love In A Trashcan [DenDimi] 233
16. Wolfmother - Woman [Justus18] 231
17. The Veils - Larkspur [1400] 221
18. The Shins - Saint Simon [981] 206
19. Travis - Side [1882] 192
20. ABBA - SOS [1571] 150

62 stemmers deze ronde

Blackstreet en Leonard Cohen komen de top 1000 binnen, The Undertones redden net het vege lijf en komen (al hebben ze niet veel overschot) wel bij de beste 100 afvallers terecht.

Marvin Gaye scoort trouwens het allerhoogste stempercentage tot nu toe in Ronde 2, hoger dan A Forest, Wuthering Heights, A Day in the Life, How Soon is Now etc

Kicks

No Diggity in de top 1000 wel geinig nummertje, daar niet van.

Wat gebeurt er? Geen waardigheid meer in deze ladder

Oef, met Blackstreet in de Top 1000 brengen jullie weer kleur op mijn grijze maandag.

Mausie schreef:
No Diggity in de top 1000 wel geinig nummertje, daar niet van.
Het komt op mij een beetje over als zo'n excuushiphopnummer. Het soort dat je ook nog hoort bij een lallende studentenavond zo tussen Piano Man en Wonderwall in. Gelijk nummer als Drop It Like It's Hot.

chevy93 schreef:
(quote)
Het komt op mij een beetje over als zo'n excuushiphopnummer.

Ben ik het wel mee eens. Wel een leuk excuushiphopnummer overigens. En: beter wat excuushiphop dan helemaal geen hiphop in de top-1000

Inderdaad, maar iedereen die op een echt (veel beter) hiphopnummer wil stemmen heeft daar vandaag gelukkig alle gelegenheid toe, met Award Tour. En Turn the Page. Dat moet goed komen

Jullie noemen het een excuushiphopnummer, omdat het door een groot deel van de bevolking op deze aardkloot (die het nummer heeft aangehoord) wordt gedigged.
Zo hebben Dre, Penn en de boys van Blackstreet het vast niet bedoeld Qua financieel gewin daarentegen vast weer wel
En om Award Tour nu een veel beter hiphopnummer te noemen, dat is nogal subjectief.

Absoluut, volledig subjectief. Da's mijn mening

Niks mis met No Diggity. Dat het een nummer is dat je ook in de kroeg hoort doet daar niks aan af.

Erg prettig dat Teenage Kicks het gaat redden zonder mijn stem.

Het elitisme viert weer hoogtij. Een R&B-nummer dat het goed doet op feesten en partijen haalt de top 1000 en blijkbaar is alle waardigheid verdwenen. Muziek heeft meerdere functies, soms om je te raken, maar soms ook gewoon om heerlijk op los te gaan. Dat laatste is net zoveel waard. En in dat 'genre' is No Diggity een absolute klassieker.

chevy93 schreef:
(quote)
Het komt op mij een beetje over als zo'n excuushiphopnummer. Het soort dat je ook nog hoort bij een lallende studentenavond zo tussen Piano Man en Wonderwall in. Gelijk nummer als Drop It Like It's Hot.

En Drop It Like It's Hot zou eveneens niet misstaan in de top 1000. Liefst hoger dan Piano Man en Wonderwall, als het even kan.

De productie van Drop It Like It's Hot is wel echt top notch.

Ronde 2 - Ladder 49:
Rechtstreeks geplaatst voor de Top 1000 van onze Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.

1. The Cure - Pictures Of You [73] 558
2. Portishead - We Carry On [157] 489
3. Red House Painters - Katy Song [282] 448
4. A Tribe Called Quest - Award Tour [sj0n88] 384
5. Fleetwood Mac - Rhiannon (Will You Ever Win) [348] 376
6. Bruce Springsteen - Racing In The Street [631] 367
7. Gil Scott-Heron - The Revolution Will Not Be Televised [654] 367
8. David Bowie - Let's Dance [1108] 321
9. Guns N' Roses - Paradise City [1656] 316

Uitgeschakeld, echter - de beste 100 afvallers plaatsen zich alsnog.

10. The Police - So Lonely [796] 301
11. Röyksopp - What Else Is There? [1103] 299
12. The Nits - In The Dutch Mountains [797] 293
13. Coldplay - Fix You [760] 292
14. Slowdive - Catch The Breeze [811] 291
15. Cream - White Room [836] 286
16. The Streets - Turn the Page [1628] 276
17. Bob Dylan - The Times They Are A-Changin' [792] 231
18. Oasis - The Masterplan [curufin] 180
19. Fleet Foxes - Your Protector [1430] 165
20. Sinéad O'Connor - Nothing Compares 2 U [1878] 160

64 stemmers deze ronde

A Tribe Called Quest komt gelijk goed binnen in de top 1000. Verder maakt m.n. Guns 'n Roses een giga sprong in onze lijst en komt ook Let's Dance de top 1000 binnen.
Alle verliezers liggen er denk ik uit, wellicht dat The Police nog een waterkansje heeft.

Opvallende trendbreuk (maar je hoort mij niet klagen als November Rain ook uit de top 1000 valt )

⬇️ ❌ 10. Guns N' Roses - Sweet Child O' Mine [881] 339
⬇️ ❌ 13. Guns N' Roses - Estranged [712] 315
⬆️ ✅ 9. Guns N' Roses - Paradise City [1656] 316

Jammer van Röyksopp. Ooit tweevoudig Trui-finalist, maar hier slechts een anonieme middenmotor

Fantastisch trio!
Volgende editie maar weer proberen om ze alledrie terug in de top 1000 te krijgen.

Ik vind Paradise City net de minste van de drie, jammer.

Poeha schreef:
Fantastisch trio!
Volgende editie maar weer proberen om ze alledrie terug in de top 1000 te krijgen.

Liever Estranged van The Ting Tings op de plek van GnR, wat jij Grafmat?

Estranged vind ik nog wel mooi met die gitaar, die anderen vind ik niet veel meer aan...

Gast
geplaatst: vandaag om 06:48 uur

geplaatst: vandaag om 06:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.