Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2021 [Uitslagen Ladders]
zoeken in:
5
geplaatst: 5 januari 2021, 19:39 uur
MusicMeter als er 4 hiphop klassiekers bij elkaar in de ladder zitten:
https://thumbs.gfycat.com/WelllitTenderCoelacanth-max-1mb.gif
2 uit 4 is hier niet slecht natuurlijk, maar beetje pijnlijk dat er nu net geen liefde voor DOOM is
0
geplaatst: 5 januari 2021, 19:41 uur
Johnny Marr schreef:
Goed gedaan hoor, mooi eerbetoon aan DOOM ook. Tsss...
Goed gedaan hoor, mooi eerbetoon aan DOOM ook. Tsss...
Ik vind Madvillainy echt een albumplaat en niet zozeer een plaat vol toffe losse nummers, denk dat ik daar niet de enige in ben.
Verder jammer van Deltron 3030, maar mooie hoge score voor Everlong

1
geplaatst: 5 januari 2021, 19:49 uur
Wat heeft MusicMeter telkens toch tegen Janelle? jordidj1 zeg daar ook eens wat van!
En Cocteau Twins ook al niet
En Cocteau Twins ook al niet

0
geplaatst: 5 januari 2021, 19:50 uur
Hopelijk zien we Cocteau Twins en Deltron 3030 ook nog terug via de beste afvallers.
Everlong heeft dan weer duidelijk geprofiteerd van deze hip-hopladder.
Everlong heeft dan weer duidelijk geprofiteerd van deze hip-hopladder.
0
geplaatst: 5 januari 2021, 19:53 uur
aERodynamIC schreef:
Wat heeft MusicMeter telkens toch tegen Janelle? jordidj1 zeg daar ook eens wat van!
Niet die jongen taggen nu, ik heb m al geappt dat hij hier niet moet kijken om z'n hartje te beschermen Wat heeft MusicMeter telkens toch tegen Janelle? jordidj1 zeg daar ook eens wat van!

0
geplaatst: 5 januari 2021, 19:58 uur
123poetertjes schreef:
(quote)
Niet die jongen taggen nu, ik heb m al geappt dat hij hier niet moet kijken om z'n hartje te beschermen
En mijn hartje doet er niet toe? Te oud en lelijk natuurlijk. Dat noem ik nog eens een Cold War

0
geplaatst: 5 januari 2021, 20:00 uur
aERodynamIC schreef:
En mijn hartje doet er niet toe? Te oud en lelijk natuurlijk. Dat noem ik nog eens een Cold War
Dan moet ik toch eerst je nummer hebben x(quote)
0
geplaatst: 5 januari 2021, 20:04 uur
Toch wel een pijnlijke uitslag. Vooral Deltron is opmerkelijk, want die stond vorig jaar vrij hoog.
De uitschakeling van Figaro had ik wel verwacht. Volgend jaar probeer ik het eens met All Caps van Madvillain, iets toegankelijker wellicht
De uitschakeling van Figaro had ik wel verwacht. Volgend jaar probeer ik het eens met All Caps van Madvillain, iets toegankelijker wellicht
1
geplaatst: 5 januari 2021, 20:20 uur
Porcupine Head schreef:
Nou, wisselende gevoelens over de uitslag. In elk geval goed om de hoge score van Everlong en ATCQ te zien.
En gezien de receptie van Nightwish, ook goed om te weten welk soort nummers ik NIET moet nomineren voor een eventuele volgende keer.
De Wacken-versie van Ghost Love Score zoals die in de top 2000 staat had het vast beter gedaan, maar niet genoeg om de lijst te halen, denk ik.Nou, wisselende gevoelens over de uitslag. In elk geval goed om de hoge score van Everlong en ATCQ te zien.
En gezien de receptie van Nightwish, ook goed om te weten welk soort nummers ik NIET moet nomineren voor een eventuele volgende keer.
Johnny Marr, de door mij genomineerde Nightwish-draak is half zo lang; zou je die straks misschien helemaal willen uitluisteren?

1
geplaatst: 5 januari 2021, 20:21 uur
The Eraser schreef:
Had ik vorig jaar al geprobeerd, die redde het ook niet.
Misschien iets van MM... Food, Rapp Snitch Knishes of Potholderz. Die nummers zijn wat langer, hebben wat meer body.
0
geplaatst: 5 januari 2021, 20:39 uur
Zonde van Deltron (al had ik daar zelf ook geen punten meer voor), Madvillain en Janelle. Vooral die laatste had zich toch echt al moeten plaatsen. Maar moet zeggen dat ik dit ook wel de sterkste ladder tot nu toe vond.
0
geplaatst: 5 januari 2021, 20:40 uur
Mausie schreef:
Ik vind Madvillainy echt een albumplaat en niet zozeer een plaat vol toffe losse nummers, denk dat ik daar niet de enige in ben.
(quote)
Deze ladder had sowieso veel van dat type muziek om eerlijk te zijn. Bij Burial en Brian Eno heb ik dat naast Madvillain ook wel. Van de Foo fighters kan ik dan bijvoorbeeld weer niet een heel album geboeid blijven.
2
geplaatst: 5 januari 2021, 21:01 uur
Porcupine Head schreef:
Ik zou je ook weer niet te veel laten afschrikken. Niet elke nominatie hoeft een winnaar te zijn. Ik heb er in ieder geval van genoten en ik zal vast niet de enige zijn.En gezien de receptie van Nightwish, ook goed om te weten welk soort nummers ik NIET moet nomineren voor een eventuele volgende keer.
1
geplaatst: 5 januari 2021, 21:03 uur
Gebruiker43757 schreef:
In deze grotendeels vrij matige ladder was Nightwish een verademing!(quote)
Ik zou je ook weer niet te veel laten afschrikken. Niet elke nominatie hoeft een winnaar te zijn. Ik heb er in ieder geval van genoten en ik zal vast niet de enige zijn.
0
geplaatst: 5 januari 2021, 21:06 uur
Dit zat er natuurlijk aan te komen met zoveel hiphop in één ladder... Benader het maar positief dat ATCQ en Eno mooie binnenkomers zijn 

0
geplaatst: 5 januari 2021, 21:07 uur
Ik kende Ghost Love Score al via de top 2000 maar blijft een lekker nummer.
Gelukkig ook Iron Maiden door want ik zo mijn twijfels
Gelukkig ook Iron Maiden door want ik zo mijn twijfels
0
geplaatst: 5 januari 2021, 23:11 uur
Hoe vaker ik zo hoor, die Cocteau Twins, hoe beter ik ze ga vinden. Dit nummertje heeft me overtuigd om het hele album eens te draaien. Ze hadden de pech dat de vorige ladder zo retesterk voor mij was, in de huidige hadden ze de volle mik van me kunnen krijgen.
2
geplaatst: 6 januari 2021, 08:59 uur
ATCQ en Eno zijn hier de lichtpuntjes. Burial ook, maar die moet gewoon een zekerheid zijn.
Maar dan, tja. “Er zat veel hiphop in”, oké, maar die nummers zijn toch allemaal zo verschillend. Net zo goed zit in iedere ladder veel rock, en nog veel meer dan hier hiphop in zat. En waarom moet dat ook nog ten koste gaan van Janelle? Jammer
Maar dan, tja. “Er zat veel hiphop in”, oké, maar die nummers zijn toch allemaal zo verschillend. Net zo goed zit in iedere ladder veel rock, en nog veel meer dan hier hiphop in zat. En waarom moet dat ook nog ten koste gaan van Janelle? Jammer
1
geplaatst: 6 januari 2021, 11:21 uur
Aangezien Janelle voorlopig de beste afvaller is en best wel met een aardig goed stempercentage, heb ik er wel goede hoop op dat zij het nog gaat redden.
0
geplaatst: 6 januari 2021, 11:22 uur
Is Matt Berninger - One More Second op dit moment niet de beste afvaller (qua punten)?
0
geplaatst: 6 januari 2021, 11:32 uur
Shaky schreef:
Is Matt Berninger - One More Second op dit moment niet de beste afvaller (qua punten)?
We kijken niet naar het aantal punten voor de beste afvaller, maar naar het percentage ten opzichte van het totale te behalen punten.
1
geplaatst: 6 januari 2021, 11:38 uur
Maar ik zal vanaf 25 gespeelde ladders wel een overzicht erbij geven mbt de afvallerslijst, heeft nu nog niet zoveel zin.
1
geplaatst: 6 januari 2021, 12:24 uur
dumb_helicopter schreef:
We kijken niet naar het aantal punten voor de beste afvaller, maar naar het percentage ten opzichte van het totale te behalen punten.
Aaah, okay. Newbie hiero wat betreft deze ladder, dus af en toe krijgen jullie dit soort vragen

0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 6 januari 2021, 21:05 uur
Uitslag Ronde 1 - Ladder 5:
Rechtstreeks geplaatst voor de Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.
1. Songs: Ohia - Lioness [27] 883
2. Keane - Somewhere Only We Know [140] 843
3. Rage Against the Machine - Killing In The Name [257] 696
4. The Verve - The Drugs Don't Work [410] 689
5. Radiohead - Daydreaming [1204] 522
6. Pixies - Here Comes Your Man [392] 511
7. Neil Young - After The Gold Rush [389] 477
8. Saybia - The Day After Tomorrow [583] 473
9. The Smiths - Heaven Knows I'm Miserable Now [559] 457
10. Novastar - The Best Is Yet To Come [1728] 442
11. Pixies - Bone Machine [643] 440
12. Kirsty MacColl - A New England [1146] 367
13. Queen - Love Of My Life [1386] 334
14. George Michael - One More Try [1938] 279
15. Foo Fighters - The Pretender [1909] 266
Uitgeschakeld, echter - de beste 95 afvallers plaatsen zich alsnog.
16. Calexico - Two Silver Trees [the viking] 251
17. Stratosferic Band - Splashdown [Arno] 241
18. Slayer - Seasons in the Abyss [Simon77] 194
19. Joanna Kulig feat. Marcin Masecki - Dwa Serduszka [tbouwh] 139
20. Spock's Beard - Day for Night [marsupilami] 96
86 stemmers beslisten dat geen van de nieuwe nominaties direct de lijst haalt.
Rechtstreeks geplaatst voor de Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.
1. Songs: Ohia - Lioness [27] 883
2. Keane - Somewhere Only We Know [140] 843
3. Rage Against the Machine - Killing In The Name [257] 696
4. The Verve - The Drugs Don't Work [410] 689
5. Radiohead - Daydreaming [1204] 522
6. Pixies - Here Comes Your Man [392] 511
7. Neil Young - After The Gold Rush [389] 477
8. Saybia - The Day After Tomorrow [583] 473
9. The Smiths - Heaven Knows I'm Miserable Now [559] 457
10. Novastar - The Best Is Yet To Come [1728] 442
11. Pixies - Bone Machine [643] 440
12. Kirsty MacColl - A New England [1146] 367
13. Queen - Love Of My Life [1386] 334
14. George Michael - One More Try [1938] 279
15. Foo Fighters - The Pretender [1909] 266
Uitgeschakeld, echter - de beste 95 afvallers plaatsen zich alsnog.
16. Calexico - Two Silver Trees [the viking] 251
17. Stratosferic Band - Splashdown [Arno] 241
18. Slayer - Seasons in the Abyss [Simon77] 194
19. Joanna Kulig feat. Marcin Masecki - Dwa Serduszka [tbouwh] 139
20. Spock's Beard - Day for Night [marsupilami] 96
86 stemmers beslisten dat geen van de nieuwe nominaties direct de lijst haalt.
2
geplaatst: 6 januari 2021, 21:11 uur
Prima uitslag, werd niet bepaald weggeblazen door de nieuwe nominaties.
* denotes required fields.