MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2021 [Uitslagen Ladders]

zoeken in:
luigifort schreef:
Niks verrassende ladder. Terechte winnaar!

Terecht of niet laat ik aan een ieder over.
Maar ik vind het toch vrij verrassend dat ze Bloodbuzz Ohio en Fake Plastic Trees voorblijven...meer gezien in het licht hoe er in de loop der jaren altijd gestemd is op deze 3 nummers in de ladder.

Denk dat het stempubliek eindelijk beseft wat voor vreselijk langdradige en saaie songs dat zijn...

Amy Macdonald - This Is The Life stond nog niet in de ladder? Onbegrijpelijk, als je de vele zwakke nummers in deze ladder ziet.

El Ninjo schreef:
(quote)

Terecht of niet laat ik aan een ieder over.
Maar ik vind het toch vrij verrassend dat ze Bloodbuzz Ohio en Fake Plastic Trees voorblijven...meer gezien in het licht hoe er in de loop der jaren altijd gestemd is op deze 3 nummers in de ladder.

Klopt, maar gisteren versloeg Resurrection ook al hoger geplaatste songs als Hotellounge en Reaper. Blijkbaar een goed jaar voor ze! Tijd voor de finale!

cosmic kid (moderator)
luigifort schreef:
Alleen schande dat R.E.M. het niet haalt

Helemaal mee eens, van een album wat toch wat onderschat wordt in de R.E.M. discografie. Ook Eefje had, net zoals gisteren, een beter lot verdiend. Het was ook wel een sterke ladder. De 7 die door zijn heb ik geen moeite mee en bij de afvallers zitten zeker vijf nummers die ik graag een ronde verder had gezien

Niet het Ladderjaar van Eefje (of überhaupt de Nederlandstalige muziek). Had Ongeveer en De Parade toch closer verwacht bij de top-7

Poeha schreef:
Amy Macdonald - This Is The Life stond nog niet in de ladder? Onbegrijpelijk, als je de vele zwakke nummers in deze ladder ziet.

Mr. Rock & Roll en Let’s Start a Band zijn wel eens eerder genomineerd, maar kwamen toen niet in de buurt van een notering.
Had altijd het gevoel dat de MuMe-goegemeente Amy te ‘commercieel’ vond voor de Ladder, net zoals bijvoorbeeld een Taylor Swift

El Ninjo schreef:
Fela Kuti gaat echt net tekort komen denk ik om bij de beste 50 afvallers te komen.
Dompertje op de feestvreugde. Jammer dat bijv. Koenr en jordidj1 niet gestemd hebben, dat had Fela denk ik een rondje verder gebracht.

Stenen Rozen die boven de Bloedbus eindigen is natuurlijk wel een megastunt, wat iedereen ook mag beweren. Ga er vanuit dat het eenmalig is

johan de witt schreef:
(quote)

Klopt, maar gisteren versloeg Resurrection ook al hoger geplaatste songs als Hotellounge en Reaper. Blijkbaar een goed jaar voor ze! Tijd voor de finale!

Hoe graag jullie t ook zouden willen, ik geef Fool’s Gold niet meer dan 10% kans op de finale. Net te weinig fanboys hier, in tegenstelling tot 80s fellows The Cure en The Smiths

Wat mij betreft mag Made of Stone wel eens heel ver komen

Dingen als Amy Macdonald en andere Sky Radio-fähige muziek hoort niet op een muziekkritische site als MuMe...

luigifort schreef:
Dingen als Amy Macdonald en andere Sky Radio-fähige muziek hoort niet op een muziekkritische site als MuMe...

Dan kun je ruim 10% van de laddernoteringeren schrappen

cosmic kid (moderator)
luigifort schreef:

Niets mis met een goede, radio vriendelijke popsong

cosmic kid schreef:
(quote)

Niets mis met een goede, radio vriendelijke popsong

(afbeelding)

Ordinary World is ook een typische Sky Radio-song

Gretz schreef:
(quote)

(afbeelding)

Hell no!

cosmic kid (moderator)
luigifort schreef:
(quote)

Hell no!

Jazeker wel, losing my religion wordt daar ook gedraaid. Na de veronicarisering hebben we nu dus ook het skyliften van onze ladder

luigifort schreef:
Want hier op MuMe hebben we een plank voor de kop?

Verrassende uitslag van Stone Roses, al vind ik hem terecht; geweldig nummer en iig een stuk beter dan die mindere Radiohead. Verrassender vind ik dat An End Has A Start boven Munich staat, al vind ik dat ook terecht. Twenty Four Hours en Love & Hate terug in de top 400 is ook mooi, jammer alleen van Fela.

Gretz schreef:
(quote)

(afbeelding)

Idd, denk niet dat je mag klagen over Sky Radio-fähige pop in de vorm van Amy MacDonald in de lijst, zo lang opper-boyband Duran Duran iets van 10x erin staat...

Gretz schreef:
Stenen Rozen die boven de Bloedbus eindigen is natuurlijk wel een megastunt, wat iedereen ook mag beweren. Ga er vanuit dat het eenmalig is

Van mij mag Stone Roses best The National vervangen in de finale x

Arrie schreef:
(quote)

Van mij mag Stone Roses best The National vervangen in de finale x

The National staat de laatste jaren nog maar zelden in de finale

Edgar18 schreef:
(quote)
Dompertje op de feestvreugde. Jammer dat bijv. Koenr en jordidj1 niet gestemd hebben, dat had Fela denk ik een rondje verder gebracht.

ja geef mij maar weer de schuld

Zonde dat ik gisteren geen tijd had

Blij met 2x Editors, maar R.E.M., Phoebe en Pearl Jam hadden zeker niet misstaan in deze top 7.

Ronde 3 - Ladder 17:
Rechtstreeks geplaatst voor de Top 400 van onze Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.

1. Arcade Fire - Rebellion (Lies) [2] 620
2. Fleetwood Mac - Go Your Own Way [57] 446
3. Nick Drake - River Man [139] 386
4. Stevie Wonder - Sir Duke [827] 369
5. Interpol - Leif Erikson [79] 357
6. Iggy Pop - The Passenger [411] 351
7. New Order - Ceremony [519] 335

Uitgeschakeld, echter - de beste 50 afvallers plaatsen zich alsnog.

8. Radiohead - Karma Police [128] 334
9. Phil Collins - In The Air Tonight [372] 305
10. David Bowie - Wild is the wind [773] 291
11. Tears For Fears - Mad World [435] 290
12. New Order - Bizarre Love Triangle [610] 286
13. Cockney Rebel - Sebastian [1069] 260
14. Boudewijn de Groot - Testament [698] 250
15. Golden Earring - Radar Love [1036] 243
16. Sly & The Family Stone - Everyday People [925] 239
17. France Gall - Poupée de Cire, Poupée de Son [1595] 222
18. U2 - One Tree Hill [733] 208
19. Bob Marley & The Wailers - No Woman No Cry (Live) [913] 206
20. Billy Joel - Goodnight Saigon [1419] 202

62 stemmers deze ronde

Hadden we bijna een daverende verrassing gehad met de uitschakeling van Radiohead, maar Karma Police red het vege lijf via de afvallerslijst waar ze makkelijk bij de top 50 gaan komen.
De rest van de afvallers ligt er wel uit.

Sterke afvallerslijst, kunnen we die niet door laten gaan?

Stevie Wonder is wel behoorlijk aan het stijgen volgens mij.
laxus11 schreef:
BOC en Mamas & Papas niet door
En ik maar denken dat jij plots fan was geworden van Boards of Canada.

chevy93 schreef:
(quote)
En ik maar denken dat jij plots fan was geworden van Boards of Canada.

Dat zal niet snel gebeuren

cosmic kid schreef:
(quote)

Helemaal mee eens, van een album wat toch wat onderschat wordt in de R.E.M. discografie.
En dat terwijl het het favoriete nummer van Stipe zelf is.

REM - Country Feedback - best live version - YouTube

cosmic kid (moderator)
Voorspelbare uitslag ondanks de narrow escape van Radiohead. De onderste 3 vormen in een iets andere volgorde mijn nummers 5,6 & 7. Tussen Radar Love en het MuMe ladder publiek zal het nooit pure liefde worden

Gast
geplaatst: vandaag om 22:52 uur

geplaatst: vandaag om 22:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.