MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2021 [Uitslagen Ladders]

zoeken in:
El Ninjo schreef:
(quote)

Vooruit...hier is de eindstand:

1. 2865 pt.
2. 2862 pt.
3. 2844 pt.
4. 2816 pt.
5. 2726 pt.
6. 2720 pt.
7. 2666 pt.
8. 2635 pt.
9. 2614 pt.
10. 2593 pt.

Wauw, top-3 binnen 1 lijstje Nummer 4 ook nog in de buurt.
Daarna een gat van bijna 100 pts.

Miles kwam dus maar een kleine duizend punten te kort om dit hele zooitje te winnen!

Choconas schreef:
(quote)

Wat is uiteindelijk het love/hate-percentage van Mobb Deep geworden? Staan ze daarmee tweede in die "competitie"?

3e met 10.67%

marsupilami schreef:
Wow, drie punten verschil maar. Is dat het kleinste verschil ooit?

2017 - 8 pt verschil en vorig jaar 2020 - 10 pt verschil waren tot nu toe volgens mij de kleinste verschillen, dus ja...het kleinste verschil ooit.

En nummers 5 en 6 ook maar 6 punten verschil, erg benieuwd welke 2 dat zijn.

Spannend!

De uitslag doet me denken aan die krankzinnige editie waar een stuk of vijf nummers nog tot het laatste lijstje kans maakten op de titel. Dat zal dan wel 2017 zijn geweest.

Heroes won toen toch?

21. [20][19][18][17][16][15][14][13][12][11][10][09][08]
01. [==][==][==][==][==][==][==][==][==][02][01][==][==] Marvin Gaye - What's Going On
02. [==][==][==][==][==][==][==][==][==][==][==][==][==] Bobby Womack - Across 110th Street
03. [==][==][==][==][==][==][==][==][==][==][==][==][==] Miles Davis - So What
04. [01][==][==][==][01][==][01][==][==][==][==][==][==] Marvin Gaye - Inner City Blues(Make Me Wanna Holler)
05. [04][==][==][==][==][==][==][==][==][==][==][==][==] Prince & the Revolution - When Doves Cry
06. [05][03][07][06][09][05][09][05][04][08][==][04][==] Pearl Jam - Black
07. [06][01][03][03][04][==][02][01][01][03][==][==][==] Nina Simone - Sinnerman
08. [==][==][04][==][==][==][04][04][==][==][==][==][==] Portishead - Glory Box
09. [==][==][==][==][05][==][==][==][==][==][==][==][==] Donna Summer - I Feel Love
10.
11.
12. [==][16][==][==][==][==][11][08][06][06][04][03][03] Joy Division - Love Will Tear Us Apart
13. [==][11][==][==][16][11][21][==][18][26][29][==][==] U2 - The Unforgettable Fire
14.
15.
16. [==][==][==][==][==][==][==][==][==][==][==][==][==] Mazzy Star - Fade Into You
17. [==][==][==][==][==][==][==][==][==][==][==][==][==] Mobb Deep - Shook Ones Pt. II
18.
19. [==][==][==][==][15][13][==][12][11][11][11][14][16] Nick Cave and the Bad Seeds - The Mercy Seat
20. [==][==][==][==][==][==][==][==][==][==][==][==][==] U2 - New Years Day
21.
22.
23. [22][==][==][==][==][25][==][==][==][==][==][==][==] The The - Uncertain Smile
24.
25. [==][==][==][==][==][==][==][==][==][==][==][==][==] Slint - Good Morning, Captain
26. [25][21][19][26][26][24][26][22 [17][14][==][==][==] The Beatles - A Day In The Life
27. [27][26][23][25][25][22][==][26][==][==][==][==][32] Sigur Rós - Untitled #8
28. [24][28][==][==][31][==][30][29][23][16][==][13][13] dEUS - Instant Street
29. [30][==][==][==][==][==][==][==][==][==][12][15][08] Echo and the Bunnymen - The Killing Moon
30.
31. [==][30][31][29][==][31][==][31][31][29][25][21][12] The Velvet Underground - Venus In Furs
32.

WTF de zingende zaag in de top 10 het moet niet gekker worden...........

Mag nog best een tandje gekker hoor.

johan de witt schreef:
Heroes won toen toch?

Laat ons hopen dat dit deze keer niet gebeurt. Middelmatige track van de heer Bowie. Nooit begrepen wat hier zo wereldschokkend aan zou moeten zijn. Tientallen nummers die hiervoor meer in aanmerking komen.

Weer dat LMR-syndroom? Monumentale track juist, mag van mij winnen, maar ik denk dat-ie 5 of 6 is.

Casartelli (moderator)
Robbie34 schreef:
Maar echt Slint en Mobb Deep hoe is het mogelijk dat in een lijst van zichzelf respecterende muziekliefhebbers dit zo hoog komt????
Choconas schreef:
Met het zelfrespect zit het hier wel goed, hoor, dank je wel. Het zou je sieren als je ook respect kunt opbrengen voor de smaak van de andere muziekliefhebbers hier, hoe zeer die ook verschilt van die van jou. Uiteindelijk hebben we deze finale en de gehele lijst samen vormgegeven en is deze uitkomst de grootste gemene deler van onze smaken.
En nog zo'n dooddoener: stem volgend jaar gerust wat vaker mee, dan heb je ook echt recht van spreken over de eindlijst. Te oordelen naar het handjevol stemmen dat je uitgebracht hebt, kun je de lijst misschien nog wel een stukje de juiste kant opduwen ook.

dumb_helicopter schreef:
(quote)

Laat ons hopen dat dit deze keer niet gebeurt. Middelmatige track van de heer Bowie. Nooit begrepen wat hier zo wereldschokkend aan zou moeten zijn. Tientallen nummers die hiervoor meer in aanmerking komen.

Het lijkt ms een simpele song, maar het is een alles overstiijgend lied, in al zijn eenvoud en complexiteit tegelijk. Echt een gedragen anthem en tekst. Berlijn helpt daar id ook bij Probeer 'm eens in een andere gemoedstoestand

thelion schreef:
WTF de zingende zaag in de top 10 het moet niet gekker worden...........

Nummer 1 zou ik wel toejuichen

dumb_helicopter schreef:
(quote)

Dit dus. In zijn eigen oeuvre niet eens een hoogvlieger.

Geldt ook voor Kate trouwens, heeft zoveel beters uitgebracht. En dan zitten we telkens met Wuthering Heights.

Pfff, zijn er ook grote artiesten waarvan jij de bekendste track wel oke vindt?
Stelletje snobs elk jaar weer hier

Het is blijkbaar veel groter dan alleen het LMR-syndroom

Arrie schreef:

Dit dus. In zijn eigen oeuvre niet eens een hoogvlieger.
Je bedoelt dat jij het geen hoogvlieger vindt? Dat mag je vinden.

Arrie schreef:
Geldt ook voor Kate trouwens, heeft zoveel beters uitgebracht. En dan zitten we telkens met Wuthering Heights.
Spreek je nu ook namens mij?

Arrie schreef:

Ook gewoon het beste nummer van Kate dus best logisch

DjFrankie (moderator)
laxus11 schreef:
(quote)

Ook gewoon het beste nummer van Kate dus best logisch

Dit vind ik dus een zeiknummer Geef mij maar The Man with Child in his Eyes

Kate scoort duidelijk hoog op de love/hate index

Wuthering Heights vind ik dan wel weer top

Heroes is de Wuthering Heights van Bowie, zo moet je t zien

Outlaw104 schreef:
(quote)
Je bedoelt dat jij het geen hoogvlieger vindt? Dat mag je vinden.

Het leek me toch niet dat ik de mening van mijn buurman aan het vertellen was. Natuurlijk gaat dit allemaal om persoonlijke meningen. Lijkt me toch wel duidelijk zonder dat ik achter elke zin 'vind ik' zet.

luigifort schreef:
Heroes is de Wuthering Heights van Bowie, zo moet je t zien

Nee, jij bent de Heroes van MusicMeter, zo moet je dat zien

Outlaw104 schreef:

(quote)
Spreek je nu ook namens mij?

En nogmaals: waar haal jij in godsnaam vandaan dat ik namens jou spreek?

Wat is dat met de donkere dagen voor Kerst dat de gemoederen altijd zo hoog oplopen?

Arrie schreef:
En nogmaals: waar haal jij in godsnaam vandaan dat ik namens jou spreek?
Ook namens mij, je spreekt in de wij vorm.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:01 uur

geplaatst: vandaag om 09:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.