MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2021 [Uitslagen Ladders]

zoeken in:
Pfoe, The Pretender op t nippertje door. Ik wist dat het erom ging spannen, maar zo close had ik niet gedacht.

Verder tevreden over de uitslag. Alleen jammer van de laatste plek voor SB, maar vermoedde al dat ze daar terecht zouden komen. En als ik eerlijk ben, hebben ze binnen hun oeuvre betere nummers.

Super jammer van Calexico. Pracht nummer!

Alle nominaties netjes afgeserveerd, al had ik dat wel verwacht. Heb iig een fijne ontdekking gedaan

Nou, The Pretender hadden we wel kunnen lozen ten faveure van één van die nominaties.

Het conversatieve MuMe publiek is duidelijk nog niet klaar voor Slayer! Ik had ook niet anders verwacht... Dat doen ze bij Radio 2 toch beter!

Raining Blood heeft er och god, ocharme een jaartje in gestaan, dus de verwachtingen waren bij mij ook niet bijster hoog dat ze het gingen halen.

Dat waren nog eens tijden

Ik lees hier vaak geklaag over soul, hiphop en elektronica. Maar die halen tenminste de eindrondes nog. Wat dat betreft zijn metal en reggae toch wel achtergestelde genres hier in de MuMeLijst.

Simon77 schreef:
Het conversatieve MuMe publiek is duidelijk nog niet klaar voor Slayer! Ik had ook niet anders verwacht... Dat doen ze bij Radio 2 toch beter!

Ja maar Angel of Death is ook gewoon beter dan die andere.

Simon77 schreef:

Want Slayer is mega-progressief natuurlijk zonder dollen, Slayer is een band die ik in de lijst vind horen. Van mij - als niet-metalfan - hebben ze ook punten gehad... Ben het eens met marsupilami dat metal en reggae echt ondergeschoven kindjes zijn in de Ladder, samen met wereldmuziek. Dit jaar zijn een paar goede reggaenummers genomineerd; tegen beter weten in, hoop ik dat die het halen...

cosmic kid schreef:
Omdat dit de eerste keer is dat ik de stand verwerkt heb met een nieuwe tool is bovenstaande een voorlopige uitslag ....
Het zal vast wel eens uitgelegd zijn maar ik volg dit topic sinds kort : wordt de "rangschikkingstool" in het topic gebruikt voor een (automatische) optelling van punten of wordt elk lijstje in een tool gekopieerd om de puntentotalen vast te stellen?

Simon77 schreef:

Niet weer zo elitair doen, Simon

ArthurDZ schreef:
(quote)

Niet weer zo elitair doen, Simon
Is dit mijn boemerang hier op MuMe?

Salvadore schreef:
(quote)
Het zal vast wel eens uitgelegd zijn maar ik volg dit topic sinds kort : wordt de "rangschikkingstool" in het topic gebruikt voor een (automatische) optelling van punten of wordt elk lijstje in een tool gekopieerd om de puntentotalen vast te stellen?

Dat laatste

Het gaat alleen mis als een user zijn post later nog aanpast terwijl El Ninjo of cosmic kid de punten al heeft meegenomen. Punten wijzigen (binnen de deadline) mag daarom alleen als je de organisatoren tagt.

Aha, dus je hoeft niet per se de rangschikkingstool te gebruiken, als je maar op exact dezelfde wijze de ranking 1 t/m 7 in het topic typt. Wel een gedoe om 80+ lijstjes te kopiëren...

Salvadore schreef:
Aha, dus je hoeft niet per se de rangschikkingstool te gebruiken, als je maar op exact dezelfde wijze de ranking 1 t/m 7 in het topic typt. Wel een gedoe om 80+ lijstjes te kopiëren...

Inderdaad. Belangrijkste voor de automatische verwerking is dat je de nummering afsluit met een punt en vervolgens een spatie. En dat je artiest - titel gewoon kopieert uit de overzichtspost om spellings-/typefouten te vermijden.

Excel is op zich heel handig in het automatisch verwerken van een bulk tekst. Komt in feite neer op het kopiëren en plakken van de volledige pagina (dus niet elk lijstje één voor één).

Salvadore schreef:

Ctrl+A en dan Crtl+C. EDIT: spuit elf...

Gaat het trouwens ook mis als je iemands lijstje quote of zat daar ook iets voor ingebouwd?

Teunnis schreef:
(quote)

Gaat het trouwens ook mis als je iemands lijstje quote of zat daar ook iets voor ingebouwd?

Lijstjes quoten is als het goed is nog steeds uit den boze, omdat iemands punten dan 2x worden meegenomen. Jouw automatische tool kan nog niet herkennen dat een stuk tekst tussen quote-tags staat en om die reden niet moet worden meegeteld.

Teunnis schreef:
(quote)

Ctrl+A en dan Crtl+V. EDIT: spuit elf...

Ik snap je niet helemaal, er gaat niks mis, ik was benieuwd hoe de telling ging en/of de rangschikkingstool per se noodzakelijk was bij het stemmen.

Gretz schreef:
(quote)

Lijstjes quoten is als het goed is nog steeds uit den boze, omdat iemands punten dan 2x worden meegenomen. Jouw automatische tool kan nog niet herkennen dat een stuk tekst tussen quote-tags staat en om die reden niet moet worden meegeteld.

Deze snap ik niet. Bedoel je dat je letterlijk quote, of zoals ik, de tekst quote en dan aanpast met mijn eigen top 7 en de [quote] weghaal?

Als je zoiets doet:

Mausie schreef:
Rangschikking: 1 t/m 7, Rangschikkingstool MuMeLadder (dit laten staan!)

Ronde 1 - Ladder 6: [06/01/2021]

1. Talking Heads - The Great Curve
2. Angus & Julia Stone - Yellow Brick Road
3. Porcupine Tree - Lazarus
4. Dr. Dre feat. Snoop Dogg - Still D.R.E.
5. Julia Holter - Feel You
6. Elton John - Tiny Dancer
7. Sam Cooke - A Change Is Gonna Come

Deadline: donderdag 7 januari 19:00 uur

Wauw wat een toplijstje! Helemaal wauw! (Nee, niet echt. Sorry.)

Uitslag Ronde 1 - Ladder 6:

Rechtstreeks geplaatst voor de Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.

1. Sam Cooke - A Change Is Gonna Come [176] 724
2. Talking Heads - The Great Curve [352] 615
3. Blur - Coffee & TV [764] 591
4. Daughter - Youth [433] 556
5. Porcupine Tree - Lazarus [652] 547
6. Angus & Julia Stone - Yellow Brick Road [573] 527
7. Burial - Ashtray Wasp [77] 516
8. Dr. Dre feat. Snoop Dogg - Still D.R.E. [627] 495
9. Elton John - Tiny Dancer [1135] 476
10. Julia Holter - Feel You [972] 456
11. New Order - Crystal [1475] 444
12. Antony and The Johnsons - Bird Gerhl [1621] 420
13. Don Mclean - Vincent [laxus11] 407
14. The Chameleons - Second Skin [1141] 387
15. dEUS - Via [1370] 378

Uitgeschakeld, echter - de beste 95 afvallers plaatsen zich alsnog.

16. Johnny Cash - I Walk The Line [1509] 368
17. PJ Harvey - The Wheel [818] 361
18. The Alan Parsons Project - The Turn Of A Friendly Card [dynamo d] 337
19. Vampire Weekend - This Life [1984] 235
20. Rolling Blackouts Coastal Fever - Cars In Space [gerre] 160

90 stemmers deze ronde.
Johnny Cash en PJ Harvey voeren nu de afvallerslijst aan.

Vincent door

- Bijzonder matige score voor Burial
- Vincent is een mooie entree
- PJ hard op weg de juiste kant op, helaas lijken we er net niet vanaf te geraken
- Vampire Weekend blijft toch matig scoren in dit topic

Salvadore schreef:
(quote)
Ik snap je niet helemaal, er gaat niks mis, ik was benieuwd hoe de telling ging en/of de rangschikkingstool per se noodzakelijk was bij het stemmen.

Die tweede zin was niet naar jou bedoeld

Laatste plek voor mijn nominatie die het al bij al verdienstelijk deed. In een eerder zwakkere ladder zag ik die kans maken. Dit was een wel heel erg sterke ladder. Als je ziet wie op 16 en 17 staan.
Burial is een love/hate-song. Dat is overduidelijk.

laxus11 schreef:
Vincent door

De logica zelve zou dat moeten zijn...
Re-entry uiteraard.

Dat wist ik ook daarom had ik hem genomineerd

Zonde van de Friendly Card. Viel net buiten mn lijstje, dus heb er zelf ook schuld aan.

Jeetje, hoe kan Turn of a Friendly Card hier nu zo afvallen? Of zou het komen, doordat de hele suite als één nummer genomineerd is?

Wel mooi dat Vincent terug in de lijst staat. Onbegrijpelijk dat deze oud-nominatie überhaupt eruit gevallen was.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:26 uur

geplaatst: vandaag om 02:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.