MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De Witte Trui [Editie 2021]

zoeken in:
Ik had ook liever een 6-5 verdeling gezien eigenlijk. Lijkt me eerlijker. Geen idee waarom het verschil zo groot is?

Puntenverdeling: 8-7-6-4-3-2 (dit laten staan!):

Voorrondeladder MM Song v/h Jaar Maandwinnaars: (De beste 7 gaan door)

57 Little Simz - Introvert +8
55 Low - The Price You Pay (It Must Be Wearing Off) +4
47 Peggy Gou - I Go +2
35 Lushlife feat. Dälek - Dépaysement
32 Spellling - Boys At School
30 Ichiko Aoba- Dawn in The Adan+6
29 Eartheater - Scripture
29 clipping. - Enlacing
28 DJ Sabrina the Teenage DJ - Next to Me
23 TEKE::TEKE - Meikyu +7
16 Emily Steinwall - Welcome to the Garden
9 iPhupho L'ka Biko - Abaphezulu +3

Voorrondeladder Alternatieve Hitlijst: (De beste 4 gaan door)

65 CHVRCHES Feat. Robert Smith - How Not to Drown +7
54 Placebo - Beautiful James
54 Manchester Orchestra - Bed Head +2
48 Måneskin - Zitti E Buoni +8
47 Julien Baker - Hardline +6
39 Sam Fender - Get You Down
39 The Joy Formidable - Into the Blue +4
31 Mogwai - Ritchie Sacramento +3
24 Hooverphonic - Thinking About You
24 Slothrust - Once More For The Ocean
17 The Clockworks - Enough is Never Enough
8 Hooverphonic - Mad About You 2020 (Nieuwe Versie)

Deadline: op z'n vroegst maandag 27

Little Simz is de ontdekking van dit jaar.

mol

59 Low - The Price You Pay (It Must Be Wearing Off) +4
57 Little Simz - Introvert
50 Peggy Gou - I Go +3
40 Spellling - Boys At School +8
35 Lushlife feat. Dälek - Dépaysement
36 clipping. - Enlacing +7
30 Ichiko Aoba- Dawn in The Adan
29 TEKE::TEKE - Meikyu +6
28 DJ Sabrina the Teenage DJ - Next to Me
16 Emily Steinwall - Welcome to the Garden
11 iPhupho L'ka Biko - Abaphezulu +2

69 CHVRCHES Feat. Robert Smith - How Not to Drown +4
62 Manchester Orchestra - Bed Head +8
48 Måneskin - Zitti E Buoni
53 Julien Baker - Hardline +6
41 Sam Fender - Get You Down +2
39 The Joy Formidable - Into the Blue
38 Mogwai - Ritchie Sacramento +7
20 The Clockworks - Enough is Never Enough +3

Onweerwolf
esteban schreef:
Ik had ook liever een 6-5 verdeling gezien eigenlijk. Lijkt me eerlijker. Geen idee waarom het verschil zo groot is?

De 25% voor Song v/h Jaar topic bestaat al jaren en dat topic heeft zich vanaf dag 1 bewezen in De Wite Trui als bron. De alternatieve hitlijst doet voor het eerst mee en als gevolg moesten anderen bronnen wat percentages inleveren. De 15% (+ restnominaties) die deze bron heeft gekregen vind ik voor een eerste deelname ruim genoeg.

Ik ga dan weer voor deze fijne lijst SvhJ songs. Van mij mogen ze allemaal door. Van die alternatieve hitlijst kan ik echt nog geen kaas maken. Wat een grijze waas. Misschien bij herbeluistering. Wel grappig, die tweedeling hier.

63 Low - The Price You Pay (It Must Be Wearing Off) +4
50 Peggy Gou - I Go
41 Lushlife feat. Dälek - Dépaysement +6
40 Spellling - Boys At School
36 clipping. - Enlacing
32 TEKE::TEKE - Meikyu +3
30 DJ Sabrina the Teenage DJ - Next to Me +2
24 Emily Steinwall - Welcome to the Garden +8
18 iPhupho L'ka Biko - Abaphezulu +7

pas voor nu.

69 CHVRCHES Feat. Robert Smith - How Not to Drown
62 Manchester Orchestra - Bed Head
48 Måneskin - Zitti E Buoni
53 Julien Baker - Hardline
41 Sam Fender - Get You Down
38 Mogwai - Ritchie Sacramento
20 The Clockworks - Enough is Never Enough

Nog nooit zo'n kwaliteitsverschil meegemaakt tussen twee ladders De Song vh Jaar-voorronde is nooit mijn ding, maar dit jaar is het toch wel heel erg bont. Alleen Peggy Gou kan ermee door. In de Alternatieve Hitlijst kom ik dan weer punten tekort, alleen Hooverphonic heb ik niet zo veel mee.

63 Low - The Price You Pay (It Must Be Wearing Off)
58 Peggy Gou - I Go +8
42 Spellling - Boys At School +2
41 Lushlife feat. Dälek - Dépaysement
39 TEKE::TEKE - Meikyu +7
36 clipping. - Enlacing
34 DJ Sabrina the Teenage DJ - Next to Me +4
32 Eartheater - Scripture +3
30 Emily Steinwall - Welcome to the Garden +6
18 iPhupho L'ka Biko - Abaphezulu

77 CHVRCHES Feat. Robert Smith - How Not to Drown +8
66 Manchester Orchestra - Bed Head +4
61 Placebo - Beautiful James +7
55 Julien Baker - Hardline +2
54 Måneskin - Zitti E Buoni +6
27 Slothrust - Once More For The Ocean +3

Deadline: op z'n vroegst maandag 27 december

70 Low - The Price You Pay (It Must Be Wearing Off) +7
64 Peggy Gou - I Go +6
45 Lushlife feat. Dälek - Dépaysement +4
42 Spellling - Boys At School
40 Eartheater - Scripture +8
39 TEKE::TEKE - Meikyu
36 clipping. - Enlacing
34 DJ Sabrina the Teenage DJ - Next to Me
32 Ichiko Aoba- Dawn in The Adan +2
30 Emily Steinwall - Welcome to the Garden
21 iPhupho L'ka Biko - Abaphezulu +3

Voorrondeladder Alternatieve Hitlijst: (De beste 4 gaan door) - pas

77 CHVRCHES Feat. Robert Smith - How Not to Drown
66 Manchester Orchestra - Bed Head
61 Placebo - Beautiful James
55 Julien Baker - Hardline
54 Måneskin - Zitti E Buoni
27 Slothrust - Once More For The Ocean

Casartelli (moderator)
Onweerwolf schreef:
De 25% voor Song v/h Jaar topic bestaat al jaren en dat topic heeft zich vanaf dag 1 bewezen in De Wite Trui als bron. De alternatieve hitlijst doet voor het eerst mee en als gevolg moesten anderen bronnen wat percentages inleveren. De 15% (+ restnominaties) die deze bron heeft gekregen vind ik voor een eerste deelname ruim genoeg.
Hoewel het, geloof ik, wel duidelijk is bij welke van de twee ladders mijn sympathie meer ligt, vind ik dit een volstrekt logische argumentatie.

Overigens is het pas 4 jaar geleden dat de SvhJ-sekte een startladder bij elkaar gestemd had met onder meer Alvvays, Beach House, Chromatics, Cigarettes After Sex, Japanese Breakfast, Wolf Alice en 2x Slowdive. Het vergt geen heel diep door de oogharen kijken om daar een beetje de 'alternatieve hitlijst' van dit jaar in te zien.

#teamSvhJ

74 Low - The Price You Pay (It Must Be Wearing Off) +4
64 Peggy Gou - I Go
47 Lushlife feat. Dälek - Dépaysement +2
40 Eartheater - Scripture
41 DJ Sabrina the Teenage DJ - Next to Me +7
40 Ichiko Aoba- Dawn in The Adan +8
36 clipping. - Enlacing
36 Emily Steinwall - Welcome to the Garden +6
24 iPhupho L'ka Biko - Abaphezulu +3

Voorrondeladder Alternatieve Hitlijst: (De beste 4 gaan door) - pas

77 CHVRCHES Feat. Robert Smith - How Not to Drown
61 Placebo - Beautiful James
55 Julien Baker - Hardline

Casartelli schreef:
(quote)
Hoewel het, geloof ik, wel duidelijk is bij welke van de twee ladders mijn sympathie meer ligt, vind ik dit een volstrekt logische argumentatie.

Overigens is het pas 4 jaar geleden dat de SvhJ-sekte een startladder bij elkaar gestemd had met onder meer Alvvays, Beach House, Chromatics, Cigarettes After Sex, Japanese Breakfast, Wolf Alice en 2x Slowdive. Het vergt geen heel diep door de oogharen kijken om daar een beetje de 'alternatieve hitlijst' van dit jaar in te zien.

Voorspelling: over vier jaar staan Little Simz en Peggy Gou in de Alternatieve Hitlijst-ladder, terwijl de Svhj-ladder voornamelijk zal bestaan uit dingen als Siberisch koorgezang op een begeleiding van koelkastgezoem en één te schelle trompet.

Voor mij is dit avontuur, spanning en diepgang tegenover doorsnee oppervlakkigheid. Wat mij betreft laat die eerste ladder perfect zien wat SvhJ zo'n interessant, tof topic maakt. En ja, ik snap het argument dat interessant niet meteen gelijk staat aan goed of mooi maar voor mij gaat het in dit geval ook nog eens om prachtige liedjes.

en dan te bedenken dat er tig Bart Peters en Froukje nummers gesneuveld zijn in het alternatieve hitlijst topic
Deze hitlijsten zijn toch een beetje wat je ook tegenkomt op festivals als lowlands, best kept, rabbit hole en natuurlijk in lijsten als de snob2000. Opvallend dat het door sommige dan toch als zo vreemd of middle of the road wordt ervaren (tenzij deze festivals ook door velen als saai en middle of the road worden beschouwd natuurlijk)

Onweerwolf
Ik zit qua smaak en exact tussen deze twee ladders in en dat is wellicht ook wel een reden om dit topic te blijven organiseren.

Voor mij zijn beide bronnen gelijkwaardig maar zeker niet gelijk. Wat ik wel kan zeggen is dat ik denk de SvhJ liedjes vaak hun schoonheid pas prijsgeven na meerdere draaibeurten en dat is natuurlijk in de huidige wereld funest want het aanbod is zo groot dat je aandacht te dun wordt uitgesmeerd. De nummers uit de Alternatieve Hitlijst hebben hier een stuk minder last van maar zou je dan wel weer kunnen betichten van het hebben van een relatief kortere houdbaarheidsdatum.

Verder zou ik overigens prima kunnen genieten van een beetje een fatsoenlijke koelkastzoem met koor en blazer, al dan niet met een gastpianosolo van een bekende Britse presentator, maar de nieuwe ABBA vind ik ook leuk.

74 Low - The Price You Pay (It Must Be Wearing Off)
64 Peggy Gou - I Go
47 Lushlife feat. Dälek - Dépaysement
40 Eartheater - Scripture
41 DJ Sabrina the Teenage DJ - Next to Me
40 Ichiko Aoba- Dawn in The Adan
36 clipping. - Enlacing
36 Emily Steinwall - Welcome to the Garden
24 iPhupho L'ka Biko - Abaphezulu

Voorrondeladder Alternatieve Hitlijst: (De beste 4 gaan door) -

84 CHVRCHES Feat. Robert Smith - How Not to Drown 7
69 Placebo - Beautiful James 8
58 Julien Baker - Hardline 3
43 The Joy Formidable - Into the Blue 4
44 Mogwai - Ritchie Sacramento 6
10 Hooverphonic - Mad About You 2020 (Nieuwe Versie) 2

De 1ste ladder doe ik in de loop van volgende week, daar moet ik nog het nodige voor luisteren.

Ik zit er ook een beetje tussenin. Svhj bestaat voor mij hoofdzakelijk uit een mengeling van dingen die ik prachtig vind, en dingen waarvan ik niet versta dat anderen ze prachtig vinden. Tegelijkertijd vind ik het ook vaak jammer dat goed in elkaar stekende maar makkelijker in het gehoor liggende liedjes het daar vaak afleggen tegen meer uitgesponnen composities die heel gewichtig klinken, maar die ik halverwege de derde luisterbeurt alweer saai en nietszeggend begin te vinden (of tegen makkelijk in het gehoor liggende liedjes die uit Brazilië of Kaapverdië komen ipv uit Engeland). Maar soms vind ik die gewichtige nummers wel mooi en die makkelijkere composities kut en is het mij dus allemaal best. Heel vaak kan je het ook gewoon niet voorspellen waardoor mijn hele betoog gemakkelijk onderuit te halen valt. Volgt u nog?

Daartegenover staat de Alternatieve Hitlijst, maar die heeft voor mij dan weer een beetje een te hoog 'de vierde single van het vijfde album van deze populaire artiest is ook de moeite waard-gehalte (en ja, dan ga ik voor het gemak even heel kort door de bocht).

Maar dan gaat mijn voorkeur wel uit naar de spanning en avontuur van Svhj.

De song van het jaar topic is voor mij een ontdekkingsreis langs verschillende genres. Heel boeiend. Diversiteit verrijkt, zeg maar. Het verandert mijn muzieksmaak of geeft het verder kleur. Soms wel eens vreselijke nummers, maar ook heerlijke songs die me persoonlijk dan meer doen dan de songs van de tweede ladder. Ik hou wel van speciaal, verder ook elektronische muziek. Soms echt genres die ik niet volg ( hiphop, jazz, metal), maar dan zijn er toch nummers uit die genres die me kunnen bekoren. Ook leuk dat er nummers meedoen uit verschillende werelddelen en niet enkel Westerse muziek. Als ik die andere lijst hoor, zijn dit zeker ook degelijke nummers, maar minder speciaal. Zo een beetje Studio Brussel, de afrekening. Alternatieve pop, rock,Indie. Mijn favoriete nummers zitten in songvan hetjaar, maar de tweede lijst is zeker ok. Beide ladders kleuren in mijn ogen de witte trui en zijn waardevol voor de lijst zoals Onweerwolf aangeeft.

Overigens is een belangrijk verschil nog (denk ik dat het belangrijk is) dat het SvhJ topic gevuld wordt met nominaties van de deelnemers, op zich logisch dat die deelnemets dat zelf het beste vinden dan

Het alternatieve hitlijsten topic wordt, nou ja, zoals de naam al zegt, door een viertal 'hit'lijsten van radiostations gevuld en is dus afhankelijk van de spanning en sensatie van die stations; waarbij door de stemmers wel geprobeerd wordt een beetje kaf en koren te scheiden maar waar ook vanzelf een soort gulden middenweg ontstaat. Als stemmer1 iets geweldig vind en iets anders vreselijk en een 9 en 3 geeft en een andere stemmer juist omgekeerd komen beide nummers gemiddeld op 6 uit. Vinden beide stemmers een ander nummer best ok en geven beide een 6.5 dan komt die gemiddeld natuurlijk ook op 6.5 en wint dus al van die beide andere meer uitgesproken nummers (er zijn wel meer dan 2 stemmers natuurlijk maar voor het voorbeeld..) .

ranja schreef:
en dan te bedenken dat er tig Bart Peters en Froukje nummers gesneuveld zijn in het alternatieve hitlijst topic
Deze hitlijsten zijn toch een beetje wat je ook tegenkomt op festivals als lowlands, best kept, rabbit hole en natuurlijk in lijsten als de snob2000. Opvallend dat het door sommige dan toch als zo vreemd of middle of the road wordt ervaren (tenzij deze festivals ook door velen als saai en middle of the road worden beschouwd natuurlijk)

Snob 2000 vind ik ook middle of the road en saai, ja, en Best Kept en Rabbit Hole doe je hiermee te kort vind ik. Als ik bedenk wat ik daar allemaal heb gezien: Portishead, FKA twigs, Roisin Murphy, Young Fathers, Belle and Sebastian, Sigur Ros etc etc. Dan zie ik toch een gevarieerder, interessanter, minder oppervlakkig aanbod dan in die ladder.

Arrie schreef:
Best Kept en Rabbit Hole doe je hiermee te kort vind ik. Als ik bedenk wat ik daar allemaal heb gezien: Portishead, FKA twigs, Roisin Murphy, Young Fathers, Belle and Sebastian, Sigur Ros etc etc. Dan zie ik toch een gevarieerder, interessanter, minder oppervlakkig aanbod dan in die ladder.

Nou, dat zijn juist wel erg bekende bands die als ze nieuwe muziek uitbrengen ik eerder in het alternatieve hitlijsten topic verwacht dan in het Song van het Jaar topic, ongeacht of ze er als maandwinnaars uitkomen natuurlijk (fka twigs heeft volgens mij wel meegedaan).
Veel (zo niet vrijwel alle?) van de bands in het alt hitlijst finaleiijstje hebben wel degelijk op 1 of meerdere van de genoemde festivals gestaan dus zo gek vind ik mijn opmerking niet

Little Simz, Peggy Gou en Low zijn net zo goed erg bekend en Slothrust en The Clockworks dan weer onbekend. Daar ging het me dus niet om. Als je het idee hebt dat enkel obscure artiesten meedoen of goed kunnen scoren in SvhJ, dan heb je ook een vertekend beeld. Ik weet niet of ze ook mee zouden doen aan dat andere topic maar in dat geval wordt dergelijke muziek er naar beneden gestemd, want ik zie er weinig van terug.

Jij stelt dat het raar is dat ze als middle of the road ervaren wordt omdat ze toch ook op die festivals staan. Ik ben liefhebber van die festivals én vind dat lijstje middle of the road. Dan kunnen ze er wel allemaal gestaan hebben, maar ik geef aan dat die festivals veel meer zijn dan deze namen. En het dus helemaal niet zo raar is.

Arrie schreef:

Jij stelt dat het raar is dat ze als middle of the road ervaren wordt omdat ze toch ook op die festivals staan. Ik ben liefhebber van die festivals én vind dat lijstje middle of the road. Dan kunnen ze er wel allemaal gestaan hebben, maar ik geef aan dat die festivals veel meer zijn dan deze namen. En het dus helemaal niet zo raar is.

Eens, het ging me meer om dat je dan als voorbeeld een aantal hoofdpodium/tent 2 acts noemt als ik aan BKS denk dan denk ik ook eerder aan tent 3/5 acts als Alvvays, Courtneys, Let's Eat Grandma, Beths, Melody's Echo Chamber en ga maar door, een lijst waar Slothrust wat mij betreft prima bij past. Maar ook een lijst die gevoelsmatig meer bij de alt.lijst dan bij de SvhJ lijst past (ondanks dat Alvvays blijkbaar wel ooit SvhJ maandwinnaar is geweest).

ranja schreef:
Het alternatieve hitlijsten topic wordt, nou ja, zoals de naam al zegt, door een viertal 'hit'lijsten van radiostations gevuld en is dus afhankelijk van de spanning en sensatie van die stations; waarbij door de stemmers wel geprobeerd wordt een beetje kaf en koren te scheiden maar waar ook vanzelf een soort gulden middenweg ontstaat. Als stemmer1 iets geweldig vind en iets anders vreselijk en een 9 en 3 geeft en een andere stemmer juist omgekeerd komen beide nummers gemiddeld op 6 uit. Vinden beide stemmers een ander nummer best ok en geven beide een 6.5 dan komt die gemiddeld natuurlijk ook op 6.5 en wint dus al van die beide andere meer uitgesproken nummers (er zijn wel meer dan 2 stemmers natuurlijk maar voor het voorbeeld..) .

Ik vind lijsten waarbij nummers, die door het overgrote deel als wel acceptabel worden gezien, goed scoren over het algemeen matig; daar krijg je vaak zo'n uniforme grijze indierock-brei van. De ladder van de Alternatieve Hitlijst is een extreem voorbeeld daarvan, die vind ik echt heel erg matig. Ik ken 10/12 nummers en daarvan hoor ik alleen Julien Baker en Mogwai voor mijn plezier, en dan heeft die tweede echt veel en veel betere nummers. Als dit de beste nummers van afgelopen jaar zouden moeten zijn, zou ik waarschijnlijk stoppen met nieuwe muziek luisteren - ik vermoed dat ik zelfs de top 12 van het Top 40-jaaroverzicht beter vind.

De ladder van SvhJ vind ik ijzersterk; ik vind ze allemaal minstens prima en zo'n 7-8 nummers zullen straks in mijn top 100 over 2021 komen. Natuurlijk komt in SvhJ ook wel eens wat zooi voorbij; en die haalt zelfs wel eens de finale, maar wint gelukkig nooit.

ranja schreef:
(quote)

Eens, het ging me meer om dat je dan als voorbeeld een aantal hoofdpodium/tent 2 acts noemt als ik aan BKS denk dan denk ik ook eerder aan tent 3/5 acts als Alvvays, Courtneys, Let's Eat Grandma, Beths, Melody's Echo Chamber en ga maar door, een lijst waar Slothrust wat mij betreft prima bij past. Maar ook een lijst die gevoelsmatig meer bij de alt.lijst dan bij de SvhJ lijst past (ondanks dat Alvvays blijkbaar wel ooit SvhJ maandwinnaar is geweest).

Maar ik vind dat die namen ook prima bij SvhJ passen. Het is echt niet alleen Ugandese jazzfunk. Kijk naar deze maand, Beach House haalt ook makkelijke de finale. Een band die prima in je lijstje past.

ArthurDZ schreef:
Tegelijkertijd vind ik het ook vaak jammer dat goed in elkaar stekende maar makkelijker in het gehoor liggende liedjes het daar vaak afleggen tegen meer uitgesponnen composities die heel gewichtig klinken, maar die ik halverwege de derde luisterbeurt alweer saai en nietszeggend begin te vinden (of tegen makkelijk in het gehoor liggende liedjes die uit Brazilië of Kaapverdië komen ipv uit Engeland)

Maar dat vind ik allemaal wel meevallen. Ik vind SvhJ zo fijn omdat het allebei is. Deze maand heb ik Doja Cat genomineerd en ik zie haar ook gewoon prima scoren. Dat is niet eens alternative hitlijst-muziek, dat is note bene pure commerciële popmuziek uit de States. En ik zie de mensen die punten geven aan experimentele muziek ook gewoon punten geven aan Doja Cat.

Ik heb het idee dat in SvhJ juist veel minder wordt gekeken naar afkomst, status of populariteit. En zo wordt nieuwe muziek van Chvrches eruit gestemd, omdat het gewoon niet goed genoeg meer is. De nieuwe muziek van Beach House wel. En als Afrikaanse, Aziatische, en Zuid-Amerikaanse muziek ineens net zoveel kans maken als westerse muziek, ja dan ga je ineens opvallend veel 'exotische' muziek krijgen. Naar mijn smaak is het juist een veel prettigere verdeling.

Titmeister schreef:

Als dit de beste nummers van afgelopen jaar zouden moeten zijn, zou ik waarschijnlijk stoppen met nieuwe muziek luisteren - ik vermoed dat ik zelfs de top 12 van het Top 40-jaaroverzicht beter vind.
Oh, maar dat is ook wat anders. Van deze top 12 hebben maar 3 in mijn weeklijst gestaan. Veel van de muziek die door de zenders in hun hitlijst wordt gezet vind ik ook tegenvallen en er is zoveel andere beter muziek. Daarom vind ik het wel weer leuk dat Slothrust zelfs maandwinnaar is geweest, overigens niet een nummer dat hier hoge ogen gooit voorlopig.
Verder staat of valt een lijst en topic met het aantal deelnemers. Hoe meer stemmers hoe minder invloed de extreme cijfers hebben Maar ja je moet wel door een hoop pop en vlaamse singer/songwriters heen sommige weken Toch ontdek ik regelmatig voor mij nieuwe dingen in dit topic die ik erg goed vind en ook mijn weeklijsten halen, alleen zijn dat vaak niet de week laat staan maand winnaars.

Overigens komt er - neem ik aan - ook nog een eindejaarstopic met daarin niet alleen de 12 maandwinnaars maar ook de overige 100+ van de maand top 10's. Daarin kom je ook nog van alles tegen maar heeft het qua gemiddelde cijfers afgelegd tegen deze 12 (per maand dan).

Mja, ik denk nog steeds dat het niet echt een lijst van mijn gading is, maar ik zal er eens een blik werpen.

Slothrust is overigens de enige mij onbekende naam - en samen met de remake van Mad About You het enige nummer dat ik niet ken. Ik zal het zo eens beluisteren, wellicht een positieve verrassing

Nog even gecheckt maar volgens mij heeft alleen Little Simz ook in een van de alternatieve lijsten gestaan en dus meegedaan in het topic; met een 6.32 gemiddeld een van de lagere van die week en dus kansloos voor het finaletopic.
De rest is door kink, vox en andere deelnemende lijsten blijkbaar niet interessant genoeg bevonden (wat het SvhJ topic dan wel weer gemeen heeft met mijn weeklijst, daarvan haalt ook meer dan 80% de alt lijsten niet).

Titmeister schreef:
Mja, ik denk nog steeds dat het niet echt een lijst van mijn gading is, maar ik zal er eens een blik werpen.

Het is ook maar wat je insteek is - ik heb wel eens getwijfeld of ik het wel leuk vond maar dan ontdek ik toch weer iets wat ik anders niet had gekend en dan maakt dat het toch weer de moeite waard, neem ik een zesde metaal of hoe heet het voor lief (nou ja wel met een heel laag cijfer als blijk van 'waardering')

Wat een geleuter hier weer. Was ff scrollen naar de ladders:

81 Low - The Price You Pay (It Must Be Wearing Off) 7
67 Peggy Gou - I Go 3
63 Little Simz - Introvert 6
44 clipping. - Enlacing 8
44 Eartheater - Scripture 4
43 DJ Sabrina the Teenage DJ - Next to Me 2

Andere ladder volgt later.

Onweerwolf
Johnny Marr schreef:
Wat een geleuter hier weer.

Tijd voor Silencer.

Helaas is dat veel te obscuur voor beide ladders tezamen.

Voorrondeladder MM Song v/h Jaar Maandwinnaars: (De beste 7 gaan door) al gestemd

81 Low - The Price You Pay (It Must Be Wearing Off) 7
67 Peggy Gou - I Go 3
63 Little Simz - Introvert 6
44 clipping. - Enlacing 8
44 Eartheater - Scripture 4
43 DJ Sabrina the Teenage DJ - Next to Me 2

Voorrondeladder Alternatieve Hitlijst: (De beste 4 gaan door) dat nummer van Hooverphonic is toch praktisch hetzelfde als die uit 2000?

84 CHVRCHES Feat. Robert Smith - How Not to Drown
69 Placebo - Beautiful James
66 Julien Baker - Hardline 8
56 Måneskin - Zitti E Buoni 2
51 Mogwai - Ritchie Sacramento 7
45 Sam Fender - Get You Down 4
43 The Joy Formidable - Into the Blue
30 Slothrust - Once More For The Ocean 3
26 The Clockworks - Enough is Never Enough 6
10 Hooverphonic - Mad About You 2020 (Nieuwe Versie)

Gast
geplaatst: vandaag om 01:57 uur

geplaatst: vandaag om 01:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.