menu

Muziek / Muziekgames / Nieuw in De Alternatieve Hitlijst (2021) FINALE

zoeken in:
avatar van esteban
Herkenbaar hoor. Ik ben ook niet altijd in the mood voor bepaalde muziek. Daarom probeer ik op meerdere dagen te luisteren, wat zeker niet altijd lukt. Zo kom ik achteraf ook wel eens op lagere scores terug, soms als het te laat is.

Ik mis ergens bijvoorbeeld deze ?
the sore losers--amy

en is Meskerem Mees hier al bekend?
Ligt waarschijnlijk aan mij, hoor, ik snap het systeem niet zo goed, op welke nummers moet je stemmen?
Of moet je nummers aanbrengen?

avatar van esteban
Welkom rudidj !

Best neem je de allereerste post in deze thread eens door. Daarin staat het uitgelegd. Dan zal het -denk ik- duidelijker zijn.

Elke woensdag post ik het lijstje met de nieuwkomers uit de 4 alternatieve hitlijsten. Dat zijn dus de genomineerden.

Je dient nu voort te gaan op het lijstje van Sbube hierboven. Hij is de laatste die momenteel punten uitgedeeld heeft aan de huidige nieuwkomers. (Chartsmaster heeft besloten nog te wachten, die mag je negeren) Achteraan zet je jouw eigen score dat je geeft aan het nummer. Vooraan tel je die bij 't totaal.

Op woensdag zal de gemiddelde score bij elk nummer de eind-uitslag voor het nummer zijn. En dan gaan we over naar de volgende nieuwkomers.

De beste 10 scorende van elke maand gaan naar de finale-lijst. De 120 nummers uit die finale-lijst zijn de nummers waaruit jullie aan het eind van dit jaar kunnen kiezen om je persoonlijke TOP 25 mee te maken. Die mag je tijdens het eindspel insturen, zo komen we aan de TOP 100 van 2021 door jullie gekozen.

Meskerem Mees (love them) en The Sore Losers zijn zeker al langs gekomen. Die laatste zijn afgelopen maand nog doorgestoten naar de finalelijst met Yeah Yeah Yeah.

avatar van esteban
SBube schreef:
8.00 ▸ Ramkot - Am I Alright Now ▸8.00
6.50 ▸ Sylvie Kreusch - All of Me ▸6.50
6.10 ▸ Barbara Pravi - Voilà ▸6.10
7.50 ▸ Garbage - No Gods No Masters ▸7.50
2.00 ▸ POM - Kim ▸2.00
4.00 ▸ Roza Parks - Portrait of a Dancer ▸4.00
7.10 ▸ cleopatrick - 2008 ▸7.10
3.50 ▸ The Limiñanas, Laurent Garnier - Saul ▸3.50
4.50 ▸ Sharon Van Etten, Angel Olsen - Like I Used To ▸4.50
2.50 ▸ Pond - America's Cup ▸2.50
3.00 ▸ Biig Piig - Lavender ▸3.00


Deze tussenstand van Sbube is dus waar de volgende op verder mag gaan. Met alle tussenposts was dit misschien wat onduidelijk geworden.

8.00 ▸ Ramkot - Am I Alright Now ▸0
11.50 ▸ Sylvie Kreusch - All of Me ▸5
16.10 ▸ Barbara Pravi - Voilà ▸10
12.50 ▸ Garbage - No Gods No Masters ▸5
2.00 ▸ POM - Kim ▸0
4.00 ▸ Roza Parks - Portrait of a Dancer ▸0
7.10 ▸ cleopatrick - 2008 ▸0
3.50 ▸ The Limiñanas, Laurent Garnier - Saul ▸0
14.50 ▸ Sharon Van Etten, Angel Olsen - Like I Used To ▸10
2.50 ▸ Pond - America's Cup ▸0
3.00 ▸ Biig Piig - Lavender ▸0

Ben een man van uitersten, het is alles of niks.

avatar van esteban
Oei. Dat is wel héél extreem in uitersten. Alles of niks? Dat is toch ook niet echt de bedoeling in deze thread, vrees ik. Liever wat genuanceerder. Dit verstoort het evenwicht in dergelijke mate dat de uitslag alles behalve als eerlijk aanvoelt. Het spijt me, maar ik ben geneigd dergelijke scores niet mee te nemen.

Wat denken julllie, Simon77, JoaMuse, SBube, ranja, marsupilami, chartsmaster?

avatar van JoaMuse
Vreemd wel. Als rudidj echt maar drie gradaties (top, middelmatig of slecht) wil onderscheiden, zou hij ook steeds 3, 6 of 9 kunnen geven bijvoorbeeld, dat is al iets minder extreem. Maar goed dat voelt ook zo kunstmatig als hij of wij dat gaan bijstellen. Verder trek ik me de totaalstand ook niet al te veel aan, dus ik ga me er verder niet druk maken over extreem stemgedrag. Nu ja, tot een grote favoriet van me het op die manier plots niet zou halen misschien.

avatar van esteban
3-6-9 zou al iets aannemelijker zijn. Maar het blijft nogal vreemd. Ik neem de scores van rudidj voorlopig niet mee, even in beraad houden. Dergelijke extremen, die dus blijkbaar ook niet zullen afwijken, wegen veel te veel door. Bij "Nieuw in de TOP 40" is het eveneens niet bepaald de bedoeling alleen maar dergelijke cijfers uit te delen.

Meteen ook mijn eigen punten toekennen. Dit is de huidige tussenstand:

14.5 ▸ Ramkot - Am I Alright Now ▸ 6.5
12.5 ▸ Sylvie Kreusch - All of Me ▸ 6.0
14.1 ▸ Barbara Pravi - Voilà ▸ 8.0
13.0 ▸ Garbage - No Gods No Masters ▸ 5.5
7.5 ▸ POM - Kim ▸ 5.5
13.0 ▸ Roza Parks - Portrait of a Dancer ▸ 9.0
14.1 ▸ cleopatrick - 2008 ▸ 7.0
9.1 ▸ The Limiñanas, Laurent Garnier - Saul ▸ 6.0
10.5 ▸ Sharon Van Etten, Angel Olsen - Like I Used To ▸ 6.0
8.0 ▸ Pond - America's Cup ▸ 5.5
7.0 ▸ Biig Piig - Lavender ▸ 4.0

Roza Parks hoort bij mijn favorieten van dit jaar. Maar ik vermoed dat ik zowat de enige zal zijn.

avatar van SBube
Ik ben er ooit op gewezen, waarschijnlijk niet hier dus, dat het sowieso niet de bedoeling is om lager dan 1.0 te waarderen. Overigens kan ik nog voorstellen dat je een nummer helemaal ruk vind en een heel laag cijfer geeft, maar om een 10 aan dat duetje te geven, dat is dus zeggen dat het bij de allerbeste nummers aller tijden hoort, dat is wel erg overdreven.

avatar van Simon77
Tja, ik heb mijn mening onlangs nog gegeven over de extreme cijfers die hier soms worden gegeven. 10, 5 en 0 kan natuurlijk al helemaal niet de bedoeling zijn.

Misschien voor komend jaar een overweging om elke week de nummers in volgorde van 1 tot (in dit geval) 11 te plaatsen, danwel omgekeerd 11 punten voor de beste 1 voor de slechtste. En dan de beste 4, 5 per week in een finale om de maand top tien te laten strijden?

avatar van ranja
Simon77 schreef:

Misschien voor komend jaar een overweging om elke week de nummers in volgorde van 1 tot (in dit geval) 11 te plaatsen, danwel omgekeerd 11 punten voor de beste 1 voor de slechtste. En dan de beste 4, 5 per week in een finale om de maand top tien te laten strijden?

Dat kan wel interessant zijn... in plaats van een finale kun je ook een correctie voor aantal binnenkomers toepassen, dan weet je meteen wat het hoogst heeft gescoord zodat een nummer wat 20 punten scoort met 5 binnenkomers niet gelijk wordt gesteld aan 20 punten met 15 binnenkomers.

Verder vind ik het lastig om iets over de waardering van een ander te zeggen, al is 7x 0 punten in een lijst van 11 wel een manier om heel erg je favorieten te pushen natuurlijk. Dan gaat het heel erg om de uitslag en niet om je eigen mening lijkt het. Beetje vergelijkbaar met het 'tactisch stemmen' vlak voor de deadline van een ladder. Daar is dit topic in elk geval niet voor bedoeld.

avatar van ranja
Ondertussen zelf ook beoordeeld...

21.7 ▸ Ramkot - Am I Alright Now ▸ 7.2
17.7 ▸ Sylvie Kreusch - All of Me ▸ 5.2
21.4 ▸ Barbara Pravi - Voilà ▸ 7.3
21.3 ▸ Garbage - No Gods No Masters ▸ 8.3
16.5 ▸ POM - Kim ▸ 9.0
20.5 ▸ Roza Parks - Portrait of a Dancer ▸ 7.5
17.1 ▸ cleopatrick - 2008 ▸ 3.0
14.1 ▸ The Limiñanas, Laurent Garnier - Saul ▸ 5.0
17.0 ▸ Sharon Van Etten, Angel Olsen - Like I Used To ▸ 6.5
12.8 ▸ Pond - America's Cup ▸ 4.8
13.3 ▸ Biig Piig - Lavender ▸ 6.3

Meerdere in de lijst kende ik al, Pom en Garbage als enige in m'n weeklijst. Pom is toch de zoveelste goede nederlandse pop/rock band, ergens tussen EUT en Tape Toy. Ik hoop dat binnenkort ook de 45acidbabies hun opwachting hier kunnen maken, wel wat alternatiever maar he, gezien de naam van het topic, moet kunnen. Roza Parks kende ik niet, best aardig al zijn er veel en ook betere bands in dit genre. Ik heb 'm voorlopig opgenomen in m'n tiplijst al denk ik niet dat-ie het echt gaat halen.

avatar van esteban
Simon77 schreef:
Misschien voor komend jaar een overweging om elke week de nummers in volgorde van 1 tot (in dit geval) 11 te plaatsen, danwel omgekeerd 11 punten voor de beste 1 voor de slechtste. En dan de beste 4, 5 per week in een finale om de maand top tien te laten strijden?


Vorig jaar heb ik al enkele alternatieve systemen voorgesteld (waaronder zoiets) of bekeken, maar ofwel brachten ze organisatorische problemen mee, ofwel werden de ideeën niet goed onthaald. Bijvoorbeeld dat we al ladderssystemen genoeg hebben op het forum, etc. Sowieso denk ik elk jaar even na over hoe het nog beter of handiger kan. Het moet voor mij ook te doen zijn qua tijdbesteding. Ik neem 't in ieder geval nogmaals mee.

... extreme punten ...


Bedankt voor jullie input omtrent deze kwestie trouwens. Ontzettend blij dat rudidj wil meedoen, absoluut! Heel graag zelfs. Maar het staat vast dat ik dergelijke punten niet ga meenemen. Je mag altijd opnieuw deelnemen met meer genuanceerde scores, rudi. En anders even goede vrienden natuurlijk.

avatar van marsupilami
29.7 ▸ Ramkot - Am I Alright Now ▸ 8
24.7 ▸ Sylvie Kreusch - All of Me ▸ 7
29.4 ▸ Barbara Pravi - Voilà ▸ 8
28.3 ▸ Garbage - No Gods No Masters ▸ 7
24.5 ▸ POM - Kim ▸ 8
28.5 ▸ Roza Parks - Portrait of a Dancer ▸ 8
23.1 ▸ cleopatrick - 2008 ▸ 6
21.1 ▸ The Limiñanas, Laurent Garnier - Saul ▸ 7
24.0 ▸ Sharon Van Etten, Angel Olsen - Like I Used To ▸ 7
19.8 ▸ Pond - America's Cup ▸ 7
18.3 ▸ Biig Piig - Lavender ▸ 5

We begonnen met het beste nummer, hoewel dat van Roza Parks ook goed was. En alweer een fijn Songfestival nummer. Voor de rest was het niet slecht, maar ook weer niet fantastisch

Wat betreft die extreme scores vind ik dat de alles of niets benadering hier inderdaad niet past. Het is trouwens raar dat je zegt 'alles of niets' en dan toch een paar 5'jes uitdeelt.

avatar van shimahero
Het songfestival nummer van Barbara Pravi kan ik wel smaken

avatar van Simon77
36.7 ▸ Ramkot - Am I Alright Now ▸ 7,0
30.7 ▸ Sylvie Kreusch - All of Me ▸ 6,0
33.9 ▸ Barbara Pravi - Voilà ▸ 4,5
34.8 ▸ Garbage - No Gods No Masters ▸ 6,5
32.0 ▸ POM - Kim ▸ 7,5
34.0 ▸ Roza Parks - Portrait of a Dancer ▸ 5,5
29.6 ▸ cleopatrick - 2008 ▸ 6,5
25.6 ▸ The Limiñanas, Laurent Garnier - Saul ▸ 4,5
32.5 ▸ Sharon Van Etten, Angel Olsen - Like I Used To ▸ 8,5
26.5 ▸ Pond - America's Cup ▸ 6,7
25.0 ▸ Biig Piig - Lavender ▸ 6,7

avatar van esteban
Volgens de programmering op de site van KINK was er afgelopen weekend wel een Outlaw 41, toch is er nergens iets van terug te vinden. Noch de lijst op de site, noch in de playlist, noch in de Spotify-lijst. Iemand die weet of ze 't daadwerkelijk uitgezonden hebben?

avatar van ranja
Ik weet dat er afgelopen weekend op Kink een 60/70s weekend was dus mogelijk dat er geen nieuwe lijst was?

avatar van SBube
Ze staat wel op de website van Kink, maar met de verkeerde datum, er staan 2 lijsten op 6 juni:

Dit is 'm:

OUTLAW 41 13-6-2021
DW VW AW ARTIEST TITEL
0 0 5 Arlo Parks Hope
1 2 7 Wolf Alice Smile
2 17 3 Modest Mouse We Are Between
3 5 5 Bilk Bad News
4 3 4 Phoebe Green IDK
5 1 5 Son Mieux Drive
6 6 3 David Keenan Peter O'Tooles Drinking Stories
7 4 6 Frank Carter & The Rattlesnakes ft. Joe Talbot My Town
8 13 2 Pom Kim
9 8 9 Banji Dogbreath
10 7 10 Sinead O'Brien Kid Stuff
11 10 7 Easy Life Skeletons
12 14 9 Komodo Easy Prey
13 -- 1 Ramkot Am I Alright Now?
14 20 2 Whispering Sons Heat
15 26 2 Roza Parks Portrait Of A Dancer
16 18 6 Bachelor Stay In The Car
17 33 3 Foxlane Flashy Lights, Underground
18 9 8 Sports Team Happy (God's Own Country)
19 -- 1 Ruben Block Lights
20 11 8 Oscar & The Wolf James
21 12 9 Girl In Red You Stupid Bitch
22 15 10 The Vices Before Your Birth
23 19 8 Pixey The Mersey Line
24 29 4 Warpaint Lilys
25 34 2 Cleopatrick 2008
26 16 10 Dry Cleaning Unsmart Lady
27 21 11 Pond Pink Lunettes
28 -- 1 St. Vincent Down
29 22 5 Beach Bunny Cloud 9
30 23 11 Working Men's Club X
31 27 7 Lucy Dacus Hot & Heavy
32 24 6 Queen's Pleasure Starlet
33 25 8 Lucy Gaffney Star Sign Lover
34 28 10 Corella Monday
35 35 4 The Sore Losers Yeah Yeah Yeah
36 30 9 Bloxx Everything I've Ever Learned
37 31 12 Beabadoobee Last Day On Earth
38 -- 1 Kaleo Hey Gringo
39 32 6 Lauran Hibberd & Lydia Night How Am I Still Alive?
40 39 8 Island Everyone's The Same

VERDWENEN:
-- 36 14 Balthazar Linger On
-- 37 12 Squid Paddling
-- 38 10 Courting Grand National
-- 40 14 Wolf Alice The Last Man On Earth

avatar van esteban
Hazo! Bedankt, SBube. (nu zie ik ook dat ze 'm verkeerd geplaatst hebben)

avatar van chartsmaster
Tweede poging:
44.2 ▸ Ramkot - Am I Alright Now ▸ 7.5
37.7 ▸ Sylvie Kreusch - All of Me ▸ 7.0
41.9 ▸ Barbara Pravi - Voilà ▸ 8.0
43.0 ▸ Garbage - No Gods No Masters ▸ 8.2
39.0 ▸ POM - Kim ▸ 7.0
38.0 ▸ Roza Parks - Portrait of a Dancer ▸ 4.0
32.6 ▸ cleopatrick - 2008 ▸ 3.0
28.6 ▸ The Limiñanas, Laurent Garnier - Saul ▸ 3.0
40.0 ▸ Sharon Van Etten, Angel Olsen - Like I Used To ▸ 7.5
31.5 ▸ Pond - America's Cup ▸ 5.0
29.0 ▸ Biig Piig - Lavender ▸ 4.0

Ik zie dat mijn herbeoordeling vooral ten gunste van Ramkot komt. Verder verandert er weinig, en da's eigenlijk maar goed ook.
Ook van Roza Parks kan ik in de herhaling nog steeds geen chocola maken; sorry. Hoe verder ik in het liedje kom, hoe meer ik me er aan stoor. Cleopatrick en the Limiñanas kan ik niet eens tot het eind toe uitzitten. Garbage is dan weer een opsteker; ik vond hun nieuwe werk niet bijster boeiend, maar deze track kan ik prima hebben.

avatar van ranja
chartsmaster schreef:
Garbage is dan weer een opsteker; ik vond hun nieuwe werk niet bijster boeiend, maar deze track kan ik prima hebben.

Eens, ik heb hun album vandaag eens opgezet maar na een nummer of 6 was ik er wel klaar mee. Deze single echter zeker wel ok.

avatar van esteban
chartsmaster schreef:

Ook van Roza Parks kan ik in de herhaling nog steeds geen chocola maken; sorry. Hoe verder ik in het liedje kom, hoe meer ik me er aan stoor.


Ik merk dat het nogal 50/50 is bij het publiek waar deze band zich op richt. Dat de single wél een Nederlandse lijst haalde, maar nog steeds niet in De Afrekening -waar dit best thuis hoort- voorbij gekomen is, zegt ook iets over de verdeeldheid I guess. Mij doen ze met Portrait of a Dancer qua sound ietwat denken aan Customs (Rex), wat dus wel in mijn straatje is.

avatar van chartsmaster
esteban schreef:

Mij doen ze met Portrait of a Dancer qua sound ietwat denken aan Customs (Rex), wat dus wel in mijn straatje is.


Het doet mij vooral denken aan de post punk/ new wave van 1980. Dat is niet mijn favoriete genre, maar zolang het niet te schreeuwerig wordt kan ik het best hebben. Deze kon ik helaas dus even niet hebben...

avatar van SBube
Eerlijk gezegd heb ik Roza Parks - Portrait of a Dancer bij mijzelf wel geherwaardeerd, bij vakere beluistering kan ik hem toch wel redelijk tot goed hebben en hij heeft zelfs mijn eigen afspeellijsten gehaald, ik zou hem dan ook willen herwaarderen van een 4,0 naar een 6,0 (als dat mag?):

40.0 ▸ Roza Parks - Portrait of a Dancer ▸ 4.0 => 6.0

avatar van chartsmaster
Ik wil Zombie! van Orla Gartland nog opwaarderen van 8.2 naar 9.5, maar ik ben daarbij rijkelijk aan de late kant, vrees ik.
Maar goed, die is al door naar de volgende ronde

avatar van SBube
Dan zou ik ook The Haunted Youth - Teen Rebel moeten herwaarderen, die ik veel en veel te laag gewaardeerd heb, maar dat komt wel bij de jaarafsluiting dan!

avatar van esteban
SBube schreef:
Eerlijk gezegd heb ik Roza Parks - Portrait of a Dancer bij mijzelf wel geherwaardeerd, bij vakere beluistering kan ik hem toch wel redelijk tot goed hebben en hij heeft zelfs mijn eigen afspeellijsten gehaald, ik zou hem dan ook willen herwaarderen van een 4,0 naar een 6,0 (als dat mag?):

40.0 ▸ Roza Parks - Portrait of a Dancer ▸ 4.0 => 6.0


Bij een ronde die nog niet afgesloten is, wil ik dat nog wel doen. Geen plobreem.

SBube schreef:
Dan zou ik ook The Haunted Youth - Teen Rebel moeten herwaarderen, die ik veel en veel te laag gewaardeerd heb, maar dat komt wel bij de jaarafsluiting dan!


Hun opvolger is afgelopen weekend binnen gekomen, dus die zien we morgen voorbij komen. Meteen hoog genoeg waarderen hoor. Teen Rebel is voorlopig mijn persoonlijke nummer één van 2021 so far.

chartsmaster schreef:
Ik wil Zombie! van Orla Gartland nog opwaarderen van 8.2 naar 9.5, maar ik ben daarbij rijkelijk aan de late kant, vrees ik.
Maar goed, die is al door naar de volgende ronde


Bij afgesloten rondes ga ik dat niet meer aanpassen, helaas. Maar hey, hij is sowieso door naar de finale.

avatar van esteban
Huidige tussenstand. (na aanpassing Sbube)

44.2 ▸ Ramkot - Am I Alright Now ▸
37.7 ▸ Sylvie Kreusch - All of Me ▸
41.9 ▸ Barbara Pravi - Voilà ▸
43.0 ▸ Garbage - No Gods No Masters ▸
39.0 ▸ POM - Kim ▸
40.0 ▸ Roza Parks - Portrait of a Dancer ▸
32.6 ▸ cleopatrick - 2008 ▸
28.6 ▸ The Limiñanas, Laurent Garnier - Saul ▸
40.0 ▸ Sharon Van Etten, Angel Olsen - Like I Used To ▸
31.5 ▸ Pond - America's Cup ▸
29.0 ▸ Biig Piig - Lavender ▸

▶ DEADLINE ▸ WO 16 JUNI ▸ 23u

avatar van JoaMuse
50.2 ▸ Ramkot - Am I Alright Now ▸ 6
43.7 ▸ Sylvie Kreusch - All of Me ▸ 6
48.1 ▸ Barbara Pravi - Voilà ▸ 6,2
49.5 ▸ Garbage - No Gods No Masters ▸ 6,5
45.8 ▸ POM - Kim ▸ 6,8
46.5 ▸ Roza Parks - Portrait of a Dancer ▸ 6,5
37.6 ▸ cleopatrick - 2008 ▸ 5
34.6 ▸ The Limiñanas, Laurent Garnier - Saul ▸ 6
47.0 ▸ Sharon Van Etten, Angel Olsen - Like I Used To ▸ 7
37.0 ▸ Pond - America's Cup ▸ 5,5
35.2 ▸ Biig Piig - Lavender ▸ 6,2

Gast
geplaatst: vandaag om 10:34 uur

geplaatst: vandaag om 10:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.