MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Nieuw in De Alternatieve Hitlijst (2021) FINALE

zoeken in:
We gaan de TOP 50 binnen...

050 ▶ Architects, Mike Kerr ▸ Little Wonder ◂ 48 P | x 2 | HP 1

#1 van Spul !

049 ▶ Mazey Haze ▸ Headspin ◂ 48 P | x 4 | HP 10

048 ▶ Ramkot ▸ Am I Alright Now ◂ 48 P | x 4 | HP 4

047 ▶ RHEA ▸ Rather Be Nothing ◂ 49 P | x 3 | HP 7

046 ▶ Counting Crows ▸ Elevator Boots ◂ 49 P | x 3 | HP 1

#1 van Simon77 !

In 2012 deed oa Eins Zwei Orchestra nog de "Ik ben toch niet mainstream" tour.
Totdat ze de naam moesten veranderen omdat een electronicazaak bang was voor verwarring Toen werd het de Indieshop.

https://pbs.twimg.com/profile_images/1572297903/indieshop_avatar_400x400.png

045 ▶ The Mysterines ▸ Hung Up ◂ 49 P | x 4 | HP 2

044 ▶ Bruce Springsteen ▸ I'll see you in my dreams ◂ 49 P | x 6 | HP 3

043 ▶ The Reytons ▸ Kids off the Estate ◂ 50 P | x 3 | HP 1

#1 van musician !

042 ▶ Amyl and The Sniffers ▸ Security ◂ 50 P | x 4 | HP 6

041 ▶ The Snuts ▸ Burn The Empire ◂ 50 P | x 4 | HP 5

hm met de kennis van nu had ik Mysterines destijds hoger moeten zetten 11 is best laag.

Hung Up stond oorspronkelijk niet in mijn TOP 25 en is een echte herontdekking geweest dankzij de finale, zo kwam die er onverwachts alsnog in voor. Zowel deze Reytons als die Snuts staan redelijk hoog bij mij. Twee toppers.

Komend jaar komen de Mysterines in elk geval héél hoog bij mij beloof ik al vast. Als ze dan weer op 11 staan dan wordt het een waanznnig muziekjaar, dat lijkt me sterk

040 ▶ Sam Fender ▸ Get You Down ◂ 51 P | x 5 | HP 6

039 ▶ Frank Carter & The Rattlesnakes, Joe Talbot ▸ My Town ◂ 52 P | x 4 | HP 4

038 ▶ TURNSTILE ▸ FLY AGAIN ◂ 53 P | x 3 | HP 7

037 ▶ The War On Drugs ▸ Change ◂ 54 P | x 3 | HP 3

036 ▶ Sea Girls ▸ Hometown ◂ 55 P | x 4 | HP 2

Hmmm, nu wordt het toch redelijk problematisch. Met Mysterines en Architects zijn mijn nummers 2 en 3 er ook uit. En RHEA en Turnstile had ik ook in mijn top 10. Dus nu nog maar 9 nummers te gaan, waarvan 4 uit de top 10.

035 ▶ Mazey Haze ▸ Always Dancing ◂ 56 P | x 4 | HP 5

034 ▶ Still Corners ▸ White Sands ◂ 56 P | x 5 | HP 8

033 ▶ Wet Leg ▸ Wet Dream ◂ 57 P | x 5 | HP 6

032 ▶ London Grammar ▸ Lose Your Head ◂ 61 P | x 6 | HP 10

031 ▶ Kings of Leon ▸ The Bandit ◂ 63 P | x 5 | HP 9

Mijn nummer laatst, Security van Amyl en de snuivers, voorlaatst, Kings Of Leon en ook nummer 19, My Town van Frank Carter en de slangetjes ben ik kwijt.

Maar mijn top 12 (en nummer 15 en 17) staan dus in de Top 30, kom maar op met die mainstream alternative award!

Sea Girls was trouwens de nummer 3 in het gemiddelde klassement over het jaar 2021, in mijn lijst heeft hij vooral dit jaar hoog gestaan!

Wel fijn dat je dat allemaal wat bijgehouden hebt, SBube. Bij mij is het ook zo dat de liefde voor Hometown van Sea Girls in 2022 pas echt helemaal begon op te flakkeren.

Eens ik bij mijn PC kan, tellen we verder af naar 20. Vanop de smartphone gaat lukt dat niet. 't Zal voor deze avond zijn.

Royal Blood met 'Typhoons' was trouwens de song die met het laagste gemiddelde (6,61) toch de finale gehaald heeft, en daarin dan ook nog de Top 100 gehaald!

030 ▶ Isolde ▸ The Four Horsemen ◂ 65 P | x 3 | HP 4

029 ▶ Olivia Vedder, Eddie Vedder, Glen Hansard ▸ My Father's Daughter ◂ 66 P | x 4 | HP 2

028 ▶ Holly Humberstone ▸ The Walls Are Way Too Thin ◂ 66 P | x 5 | HP 3

027 ▶ Alex Lahey ▸ Spike the Punch ◂ 66 P | x 6 | HP 9

026 ▶ Manchester Orchestra ▸ Keel Timing ◂ 68 P | x 6 | HP 10

Terwijl JoaMuse zich over de uitslag van de Greatest Hits : Wolf Alice editie buigt, komt de band hier een eerste keer binnen. Binnen de TOP 25. Vermoedelijk niet de laatste keer. Dat mag ik wel verklappen, denk ik, het zal niemand verrassen. Vlak voor de TOP 20 komen we nog twee #1 posities tegen.

PS: Het vervolg zal pas voor zaterdag in de vooravond zijn.

025 ▶ Bloc Party ▸ Traps ◂ 70 P | x 4 | HP 5

024 ▶ The Joy Formidable ▸ Into the Blue ◂ 70 P | x 6 | HP 2

023 ▶ Taylor Swift, The National ▸ Coney Island ◂ 71 P | x 5 | HP 1

#1 van Gretz !

022 ▶ Wolf Alice ▸ Smile ◂ 71 P | x 7 | HP 1

#1 van AstroStart !

021 ▶ NewDad ▸ I Don't Recognize You ◂ 72 P | x 5 | HP 2

En opeens gaat het hard, wat ook enigszins te verwachten was, ik ben diegene die 'Keel Timing', mijn nummer 10 en 'Into the blue', mijn nummer 2 de meeste punten geeft en ook mijn nummer 8, 'Smile' geeft de geest!

Nog 11 nummers over voor de Top 20!

De hoogst scorende qua gemiddeldes door het jaar hier was ook 'The Joy Formidable'. plek 14 met 7.48!

Ik heb 3 in de top 20, met New Dad is m'n nummer 6 weg

Nog 6 nummers over, waarvan 3 in mijn top 10. Twee daarvan verwacht ik eigenlijk ook wel in de top 10.

Hier nog 8 te gaan, 5 top 10

Mijn vooravond begint niet op hetzelfde tijdstip als die van jullie, zo blijkt. Dat we de TOP 20 binnen komen, blijkt ook uit de sprongen die de verzamelde punten maken. Net iets hoger dan voorheen. We komen nog een #1 positie tegen en, voor mij persoonlijk toch wel een grote verrassing zo hoog in de lijst, de Eurovision-worp van Frankrijk. De grote finale is voor morgen!

020 ▶ girl in red ▸ you stupid bitch ◂ 75 P | x 8 | HP 5

019 ▶ Sam Fender ▸ Seventeen Going Under ◂ 87 P | x 8 | HP 7

018 ▶ Stereophonics ▸ Do You Feel My Love? ◂ 93 P | x 7 | HP 1

#1 van marsupilami !

017 ▶ Public Service Broadcasting, Andreya Casablanca ▸ Blue Heaven ◂ 96 P | x 7 | HP 5

016 ▶ Barbara Pravi ▸ Voilà ◂ 101 P | x 8 | HP 6

esteban schreef:

018 ▶ Stereophonics ▸ Do You Feel My Love? ◂ 93 P | x 7 | HP 1

Bij wie stond ie op 1?
(bij mij op 3)

Hoeba! Bij marsupilami. (staat onder de video bij 't hartje)

De Belgen openen het blokje van de TOP 15 met 3 songs.

015 ▶ The Haunted Youth ▸ Coming Home ◂ 102 P | x 7 | HP 1

#1 van esteban !

014 ▶ Hooverphonic ▸ The Wrong Place ◂ 103 P | x 7 | HP 5

013 ▶ The Haunted Youth ▸ Teen Rebel ◂ 103 P | x 7 | HP 2

012 ▶ Placebo ▸ Surrounded By Spies ◂ 107 P | x 8 | HP 7

011 ▶ Band of Horses ▸ Crutch ◂ 108 P | x 9 | HP 5

Bij deze is mijn TOP 2 langs geweest. De meest begeerde positie heb ik wel honderd keer gewisseld tussen Coming Home en Teen Rebel. Die laatste is uiteindelijk mijn nummer twee geworden. Voor mij dé ontdekking van vorig jaar, deze fantastische band. Dat Gone niet in de finale van 2022 zit, door een battle wegens gelijke stand dan nog, dat pikt wel een beetje. Gelukkig doen ze 't ook in de gezamenlijke weeklijst weer goed.

Nu nog wachten op die debuutplaat. Die komt pas in november van dit jaar. Zo lang nog? Worth the wait, I guess. Ondertussen zullen er nog singles gelost worden, dus dat is dan toch al iets om naar uit te kijken.

Ook wel blij met de comeback van Placebo, maar bovenal met de herontdekking van Band of Horses. Ik had ze lange tijd terug in mijn hoofd weggezet als voornamelijk een one-hit-wonder (Funeral), totaal onterecht.

Nog 7 nummers uit mijn lijst over voor de Top 10!

25 P
24 P The Joy Formidable - Into the Blue 24
23 P
22 P
21 P
20 P Public Service Broadcasting, Andreya Casablanca - Blue Heaven 17
19 P
18 P Wolf Alice - Smile 22
17 P Placebo - Surrounded by Spies 12
16 P Manchester Orchestra - Keel Timing 26
15 P
14 P Stereophonics - Do Ya Feel My Love? 18
13 P Dead Sara - Heroes 70
12 P IST IST - Extreme Greed 52
11 P
10 P The Reytons - Expectations of a Fool 54
09 P Sam Fender - Seventeen Going Under 19
08 P Amyl and The Sniffers - Hertz 97
07 P Frank Carter & The Rattlesnakes, Joe Talbot - My Town 39
06 P Black Honey - Believer 85
05 P Inhaler - It Won't Always Be Like This 79
04 P Death From Above 1979 - One + One 80
03 P Son Mieux - Can't Get Enough 100
02 P Kings of Leon - The Bandit 31
01 P Amyl and the Sniffers - Security 42

esteban schreef:

Ook wel blij met de comeback van Placebo, maar bovenal met de herontdekking van Band of Horses. Ik had ze lange tijd terug in mijn hoofd weggezet als voornamelijk een one-hit-wonder (Funeral), totaal onterecht.

Een one-hit-wonder, heb je het wonderschone 'The Great Salt Lake' wel eens beluisterd?

En ook songs als 'Is there a ghost', 'No one's gonna love you', 'Laredo', 'Factory' of 'Casual Party' zijn toch zeker de moeite waard!

Ik heb enkel nog nummer 8,9 en 22 over voor de top 10. Die beker is alvast niet voor mij

Met 'Do Ya Feel My Love?' en 'Surrounded by Spies' zijn we in ieder geval ook de nummer 4 en 5 kwijt van de gemiddelden scores in 2021!

SBube schreef:
(quote)

Een one-hit-wonder, heb je het wonderschone 'The Great Salt Lake' wel eens beluisterd?

En ook songs als 'Is there a ghost', 'No one's gonna love you', 'Laredo', 'Factory' of 'Casual Party' zijn toch zeker de moeite waard!

Ondertussen wel natuurlijk. Maar destijds zijn die allemaal niet tot bij mij geraakt, in tegenstelling tot Funeral. Vandaar dat de band (zoals gezegd onterecht) zo gecatalogeerd zat in mijn bovenkamer. Ik moet ook zeggen dat ik hen nu vooral dankzij de NL zenders en MuMe tegenkom, moest ik enkel naar BE zenders luisteren, zou veel mij alsnog ontgaan zijn van hen. Lang leve het wereldwijde web!

Wie nu een tag krijgt omtrent diens #1 mag blij zijn, ze vallen binnen de TOP 10! Zitti e buoni (zit je goed) voor de eerste 5 daaruit? (flauw, ik weet het)

010 ▶ Mogwai ▸ Richie Sacramento ◂ 111 P | x 7 | HP 1

#1 van Finn !

009 ▶ Måneskin ▸ ZITTI E BUONI ◂ 115 P | x 7 | HP 6

008 ▶ Julien Baker ▸ Hardline ◂ 131 P | x 8 | HP 1

#1 van stardust_be !

007 ▶ Wolf Alice ▸ How Can I Make it OK? ◂ 132 P | x 7 | HP 1

#1 van JoaMuse !

006 ▶ Gang of Youths ▸ the angel of the 8th ave. ◂ 141 P | x 9 | HP 1

#1 van chartsmaster !

Manchester Orchestra had ik op 3, zo is mijn hele TOP 5 langs geweest.

005 ▶ Manchester Orchestra ▸ Bed Head ◂ 146 P | x 11 | HP 3

004 ▶ Wolf Alice ▸ The Last Man on Earth ◂ 204 P | x 11 | HP 1

#1 van SBube !

Gast
geplaatst: vandaag om 15:20 uur

geplaatst: vandaag om 15:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.