MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / NLstalige Ladder

zoeken in:
Deadline: uiterste tijdstip waarop iets gedaan moet zijn

Dus 12:00 is geldig, 12:01 vanzelfsprekend niet.
Anders moet je 11:59 als deadline stellen.

Nu is er wel iets voor te zeggen om die 12:00 nog mee te nemen, maar deadline 12:00 betekend voor school en krant etc , zolang het nog geen 12:00 ,( de deadline) is mag je inleveren.
Ik gun het Johan en Luigi ook wel dat hun favoriet doorgaat.
Maar het is aan de leider.

Rudi S schreef:
Nu is er wel iets voor te zeggen om die 12:00 nog mee te nemen, maar deadline 12:00 betekend voor school en krant etc , zolang het nog geen 12:00 ,( de deadline) is mag je inleveren.
Ik gun het Johan en Luigi ook wel dat hun favoriet doorgaat.
Maar het is aan de leider.

Nee, zo is het niet. 12:00 is het uiterste tijdstip, dus 12:00 telt nog mee. Deadline betekent niet tot dat tijdstip, het is tot en met dat tijdstip.

Dan had je het eerder kenbaar moeten maken, het telt dus gewoon mee.

En dat geldt ook voor een niet favoriet.

Puntenverdeling: 7-5-4-3-1

Ronde 3 - Groep 4

16 Rob de Nijs - Malle Babbe +4
12 Ramses Shaffy - We Zullen Doorgaan
7 Boudewijn de Groot - Avond +3
7 Klein Orkest - Koos Werkeloos +7
5 Het Goede Doel - Vandaag +5
5 Frank Boeijen Groep - 1.000.000 Sterren +1
4 Boudewijn de Groot - Beneden alle Peil
4 Ramses Shaffy - Zing, Vecht, Huil, Bid, Lach, Werk en Bewonder

Deadline: vrijdag 9 Juli 12:00 uur

Ronde 3 - Groep 4

16 Rob de Nijs - Malle Babbe
16 Ramses Shaffy - We Zullen Doorgaan 4
7 Boudewijn de Groot - Avond
8 Klein Orkest - Koos Werkeloos 1
12 Het Goede Doel - Vandaag 7
5 Frank Boeijen Groep - 1.000.000 Sterren
7 Boudewijn de Groot - Beneden alle Peil 3
9 Ramses Shaffy - Zing, Vecht, Huil, Bid, Lach, Werk en Bewonder 5

Deadline: vrijdag 9 Juli 12:00:00 uur

Dat is duidelijker

luigifort schreef:
(quote)

Nee, zo is het niet. 12:00 is het uiterste tijdstip, dus 12:00 telt nog mee. Deadline betekent niet tot dat tijdstip, het is tot en met dat tijdstip.

Dan had je het eerder kenbaar moeten maken, het telt dus gewoon mee.

En dat geldt ook voor een niet favoriet.

Ja, jammer maar helaas.
Maggie op nummer 101 dan maar.

Ik weet niet wat het is maar er is iets mis
Hoe zou dat komen
't Liefst loop ik alleen, niemand om me heen
In mezelf te dromen
'k Wil terug naar de kust
Heel ongerust zoek ik de weg naar de kust
Bijna niet bewust van de dreiging dat daar m'n jeugd voorbijging

luigifort schreef:
Deadline: uiterste tijdstip waarop iets gedaan moet zijn

Dus 12:00 is geldig, 12:01 vanzelfsprekend niet.
Anders moet je 11:59 als deadline stellen.

"Alles na 12 uur telt niet mee" heb ik hier geschreven dwz: als de klok 12 uur heit, is de stembus dicht. Ik vind dat dat na enkele grensgevallen eerder in t spel wel duidelijk was. Maar laat dat bij deze dan nog een keer duidelijk zijn. Ik snap dat een favoriet van de een hier doorgaat, terwijl een favoriet van de ander sneuvelt. En dat dit soort grensgevallen vrij cru zijn.

johan de witt schreef:
(quote)

Ja, jammer maar helaas.
Maggie op nummer 101 dan maar.

Ik weet niet wat het is maar er is iets mis
Hoe zou dat komen
't Liefst loop ik alleen, niemand om me heen
In mezelf te dromen
'k Wil terug naar de kust
Heel ongerust zoek ik de weg naar de kust
Bijna niet bewust van de dreiging dat daar m'n jeugd voorbijging

Die laatste zin alleen al

Scorpion_21 schreef:
(quote)

"Alles na 12 uur telt niet mee" heb ik hier geschreven dwz: als de klok 12 uur heit, is de stembus dicht. Ik vind dat dat na enkele grensgevallen eerder in t spel wel duidelijk was. Maar laat dat bij deze dan nog een keer duidelijk zijn. Ik snap dat een favoriet van de een hier doorgaat, terwijl een favoriet van de ander sneuvelt. En dat dit soort grensgevallen vrij cru zijn.

Als het zo "duidelijk" is of was snap ik niet dat er consternatie was over bv grensgevallen als Gorki om 12:01 zoals je zelf aanhaalde.

luigifort schreef:
(quote)

Als het zo "duidelijk" is of was snap ik niet dat er consternatie was over bv grensgevallen als Gorki om 12:01 zoals je zelf aanhaalde.

Volgens mij was daar vrij weinig consternatie over. Ik haalde dat geval aan om aan te geven dat als je de grens ietsje oprekt naar 12 uur, je je kunt afvragen waarom niet ook naar 12 uur 01.

Daar vind ik echt totaal geen logica inzitten, het is geen oprekken van een grens. 12:01 heeft niets met 12:00 te maken zoals het er staat. En een ieder hoort eigenlijk wel te weten wat de definitie van deadline is.

Ik plaats de nieuwe ladder vaak om 12.00 uur en niet om 12.01 dus in die zin snap ik de logica wel. Alleen nu plaatste motel matches zijn pts nog net voor mij dus dan zou enige coulance geboden kunnen worden. Anderzijds is 11.59 als uiterste stemtijd ook wel een logische denkwijze.

Zeker als je weet dat de nieuwe ladder soms wat later geplaatst wordt. Dan is sowieso de laddertijd niet 24u.

luigifort schreef:
Zeker als je weet dat de nieuwe ladder soms wat later geplaatst wordt. Dan is sowieso de laddertijd niet 24u.

Het staat iedereen vrij om de ladder vanaf 12 u op te zoeken en zelf de eerste punten uit te delen. T is niet dat de ladder pas open gaat als iemand anders die plaatst. Daarom bewust ook in het algemene lotingen topic de loting gedeeld, naast een aantal pagina's hiervoor in dit topic.

Nogmaals: ik wil niet te flauw overkomen, maar als iemand wil kan diegene echt binnen 24 uur zn punten uitdelen. Dat er geregeld lang wordt gewacht en dan t risico bestaat dat een stem buiten tijd is, dat is niet de fout van het spel. En mocht iemand weten dat het hem of haar niet gaat lukken voor die ladder te stemmen om welke reden dan ook, mag diegene mij altijd vooraf punten via pm doorsturen, dan zorg ik dat die verwerkt worden.

Ik zou gewoon Onweerwolf's methode aanhouden. Er kan gestemd worden tot de nieuwe ladder geplaatst wordt. Zelfs tot 96 uur na de laatste ladder van een ronde

Ronde 3 - Groep 4

19 Het Goede Doel - Vandaag +7
19 Rob de Nijs - Malle Babbe +3
16 Ramses Shaffy - We Zullen Doorgaan
13 Ramses Shaffy - Zing, Vecht, Huil, Bid, Lach, Werk en Bewonder +4
10 Frank Boeijen Groep - 1.000.000 Sterren +5
8 Klein Orkest - Koos Werkeloos
8 Boudewijn de Groot - Beneden alle Peil +1
7 Boudewijn de Groot - Avond

Ronde 3 - Groep 4
24 Rob de Nijs - Malle Babbe +5
19 Het Goede Doel - Vandaag
19 Ramses Shaffy - We Zullen Doorgaan 3
14 Boudewijn de Groot - Avond 7
14 Ramses Shaffy - Zing, Vecht, Huil, Bid, Lach, Werk en Bewonder 1
12 Boudewijn de Groot - Beneden alle Peil +4
10 Frank Boeijen Groep - 1.000.000 Sterren
8 Klein Orkest - Koos Werkeloos

Onweerwolf
luigifort schreef:
Ik zou gewoon Onweerwolf's methode aanhouden. Er kan gestemd worden tot de nieuwe ladder geplaatst wordt. Zelfs tot 96 uur na de laatste ladder van een ronde

Dat is een stuk handiger ja.

Welke methode ook, er is altijd wel gezeur. Vaak van dezelfde persoon

Ronde 3 - Groep 4

26 Ramses Shaffy - We Zullen Doorgaan +7
25 Rob de Nijs - Malle Babbe +1
23 Het Goede Doel - Vandaag +4
19 Ramses Shaffy - Zing, Vecht, Huil, Bid, Lach, Werk en Bewonder+5
14 Boudewijn de Groot - Avond
12 Boudewijn de Groot - Beneden alle Peil
11 Klein Orkest - Koos Werkeloos +3
10 Frank Boeijen Groep - 1.000.000 Sterren

Onweerwolf schreef:
(quote)

Dat is een stuk handiger ja.

Vind ik niet. Dan ga je namelijk ladders krijgen die in potentie veel langer doorlopen dan anderen. oneerlijk met t ogen op een gewogen loting.

Casartelli (moderator)
Poek schreef:
Welke methode ook, er is altijd wel gezeur.
En er valt ook voor elke methode wel iets te zeggen. Zo doe ik het bij de Prog Ladder alweer jaren met een harde deadline in de laatste ladder van een ronde en een zachte deadline voor alle andere ladders. Dat een harde deadline ook nog kan resulteren in discussies over of een stem in de minuut van de deadline al dan niet meetelt, had ik in mijn stoutste dromen niet kunnen bevroeden.

Bovenal: je kunt er lang over discussiëren, maar uiteindelijk bepaalt de organisator van dienst...

Onweerwolf
Scorpion_21 schreef:
(quote)

Vind ik niet. Dan ga je namelijk ladders krijgen die in potentie veel langer doorlopen dan anderen. oneerlijk met t ogen op een gewogen loting.

Het is handiger voor de organisator. Dat is geen mening maar een feit.

Waarom het oneerlijk zou zijn ontgaat mij.

Id iks oneerlijks aan. Hier wordt ook niet gewerkt met stempercentage zoals in de grote MuMe ladder, dat zou pas eerlijk zijn ipv standaard de top 4 door te laten gaan...

Onweerwolf schreef:
(quote)

Het is handiger voor de organisator. Dat is geen mening maar een feit.

Waarom het oneerlijk zou zijn ontgaat mij.

Nou laat me dan uitleggen hoe hier de gewogen loting in elkaar steekt. Daarin komen alle nrs 1 tm 4 onder elkaar te staan met hun puntenaantal. De - in het geval van de laatste loting - 25 nrs met de meeste punten in de eerste pot, 26-50 in de tweede etc om zo tot groepen van 8 nrs te komen. Dat betekent dat een nr dat op 2 of zelfs 3 is geeindigd een betere loting kan krijgen dan een nr dat in 1 groep heeft gewonnen. Aangezien de beste 4 doorgaan, corrigeer je zo ietwat voor een net iets zwakkere groep tov. een sterkere groep. Maar aangezien de potten worden bepaald op basis van aantal behaalde punten, is het veel langer openhouden van een ladder in t ene geval versus het meteen plaatsen van de volgende bij een andere ladder oneerlijk: bepaalde nummers kunnen dan langer punten verzamelen voor een gunstiger indeling bij de loting.

Scorpion_21 schreef:
(quote)

Dat is het punt juist. Soms wordt een ladder om 12:30 geplaatst. Dan is een deadline van 12:00 niet eerlijk tov de ladders die om 12:00 starten..

luigifort schreef:
(quote)

Dat is het punt juist. Soms wordt een ladder om 12:30 geplaatst. Dan is een deadline van 12:00 niet eerlijk tov de ladders die om 12:00 starten..

Nogmaals: de ladders staan op meerdere plekken opt forum. Iemand die om 12 uur de volgende ladder wil plaatsen en stemmen, kan dat gewoon doen.

Onweerwolf
Scorpion_21 schreef:
(quote)

Nou laat me dan even uitleggen hoe hier de gewogen loting in elkaar steekt. Daarin komen alle nrs 1 tm 4 onder elkaar te staan met hun puntenaantal. De - in het geval van de laatste loting - 25 nrs met de meeste punten in de eerste pot, 26-50 in de tweede etc om zo tot groepen van 8 nrs te komen. Dat betekent dat een nr dat op 2 of zelfs 3 is geeindigd een betere loting kan krijgen dan een nr dat in 1 groep heeft gewonnen. Aangezien de beste 4 doorgaan, corrigeer je zo ietwat voor een net iets zwakkere groep tov. een sterkere groep. Maar aangezien de potten worden bepaald op basis van aantal behaalde punten, is het veel langer openhouden van een ladder in t ene geval versus het meteen plaatsen van de volgende bij een andere ladder oneerlijk: bepaalde nummers kunnen dan langer punten verzamelen voor een gunstiger indeling bij de loting.

Okay, als je totaal aantaal punten gebruikt ipv percentages dan is dat wel oneerlijk ja. Sowieso oneerlijk want de tijd hoe lang een ladder open staat is niet de enige factor die van invloed is op totaal aantal punten, dat is bijvoorbeeld het type dag ook.

Scorpion_21 schreef:
(quote)

Nogmaals: de ladders staan op meerdere plekken opt forum. Iemand die om 12 uur de volgende ladder wil plaatsen en stemmen, kan dat gewoon doen.

Ja, maar je had het over het feit dat het oneerlijk is als ladders langer doorlopen. Ik zie er niks oneerlijks aan, juist nu is het oneerlijk als een ladder korter loopt dan een andere.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:42 uur

geplaatst: vandaag om 01:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.