Muziek / Muziekgames / NLstalige Ladder
zoeken in:
1
geplaatst: 18 september 2021, 22:04 uur
En niet te vergeten alle vluchtelingencrises van de afgelopen jaren
Worden niet teruggefloten, ook niet neergeschoten
1
geplaatst: 18 september 2021, 22:08 uur
Een mooi dagje radio als afsluiting van ruim een half jaar Nederlandstalige flashbacks. Dank Scorpion_21 !
1
geplaatst: 18 september 2021, 22:08 uur
Fijne uitzending!
1. Frank Boeijen Groep - Kronenburg Park
2. Spinvis - Wespen op de Appeltaart
3. De Dijk - Niemand In De Stad
4. Boudewijn de Groot - Verdronken Vlinder
5. Klein Orkest - Over de Muur
6. Het Zesde Metaal - Ploegsteert
7. Spinvis - Voor ik vergeet
8. Gorky – Mia
9. Het Goede Doel – Vriendschap
10. Boudewijn de Groot - Testament
11. Doe Maar - Sinds 1 dag of 2 (32 jaar)
12. Eefje de Visser - De Parade
1. Frank Boeijen Groep - Kronenburg Park
2. Spinvis - Wespen op de Appeltaart
3. De Dijk - Niemand In De Stad
4. Boudewijn de Groot - Verdronken Vlinder
5. Klein Orkest - Over de Muur
6. Het Zesde Metaal - Ploegsteert
7. Spinvis - Voor ik vergeet
8. Gorky – Mia
9. Het Goede Doel – Vriendschap
10. Boudewijn de Groot - Testament
11. Doe Maar - Sinds 1 dag of 2 (32 jaar)
12. Eefje de Visser - De Parade
1
geplaatst: 18 september 2021, 22:09 uur
Bedankt Scorpion_21 voor de organisatie en presentatie. Het meeste kunnen volgen, maar ga de missende delen nog terugluisteren
1. Eefje de Visser - De Parade
2. Gorki - Ooit Was Ik een Soldaat
3. Spinvis - Kom Terug
4. Boudewijn de Groot - Verdronken Vlinder
5. Het Goede Doel - Alles Geprobeerd
6. Het Zesde Metaal - Ploegsteert
7. Gorky - Mia
8. Spinvis - Voor ik vergeet
9. Ramses Shaffy - Laat Me
10. Wim De Craene - Tim
11. Klein Orkest - Over de Muur
12. Boudewijn de Groot - Testament
1. Eefje de Visser - De Parade
2. Gorki - Ooit Was Ik een Soldaat
3. Spinvis - Kom Terug
4. Boudewijn de Groot - Verdronken Vlinder
5. Het Goede Doel - Alles Geprobeerd
6. Het Zesde Metaal - Ploegsteert
7. Gorky - Mia
8. Spinvis - Voor ik vergeet
9. Ramses Shaffy - Laat Me
10. Wim De Craene - Tim
11. Klein Orkest - Over de Muur
12. Boudewijn de Groot - Testament
1
geplaatst: 18 september 2021, 22:12 uur
Altijd leuk als mensen de organisatie voor dit soort topics op zich nemen: bedankt!
1. Spinvis - Kom Terug
2. Doe Maar - Sinds 1 dag of 2 (32 jaar)
3. Frank Boeijen Groep - Kronenburg Park
4. The Scene - Iedereen Is van de Wereld
5. Spinvis - Bagagedrager
6. Het Goede Doel - Vriendschap
7. Het Goede Doel - België
8. Klein Orkest - Over de Muur
9. Eefje de Visser - De Parade
10. Spinvis - Wespen op de Appeltaart
11. Boudewijn de Groot - Verdronken Vlinder
12. Zjef Vanuytsel - De Zotte Morgen
1. Spinvis - Kom Terug
2. Doe Maar - Sinds 1 dag of 2 (32 jaar)
3. Frank Boeijen Groep - Kronenburg Park
4. The Scene - Iedereen Is van de Wereld
5. Spinvis - Bagagedrager
6. Het Goede Doel - Vriendschap
7. Het Goede Doel - België
8. Klein Orkest - Over de Muur
9. Eefje de Visser - De Parade
10. Spinvis - Wespen op de Appeltaart
11. Boudewijn de Groot - Verdronken Vlinder
12. Zjef Vanuytsel - De Zotte Morgen
1
geplaatst: 18 september 2021, 22:16 uur
Bedankt Scorpion_21, helaas niet mee kunnen luisteren, maar wat een prachtig podium!
1. De Dijk - Niemand In De Stad
2. Gorky - Mia
3. Gorki - Ooit Was Ik een Soldaat
4. Klein Orkest - Over de Muur
5. Boudewijn de Groot - Testament
6. Frank Boeijen Groep - Kronenburg Park
7. Het Goede Doel - Alles Geprobeerd
8. Het Zesde Metaal - Ploegsteert
9. The Scene - Iedereen Is van de Wereld
10. Stef Bos - Papa
11. Boudewijn de Groot - Verdronken Vlinder
12. Ramses Shaffy - Laat Me
1. De Dijk - Niemand In De Stad
2. Gorky - Mia
3. Gorki - Ooit Was Ik een Soldaat
4. Klein Orkest - Over de Muur
5. Boudewijn de Groot - Testament
6. Frank Boeijen Groep - Kronenburg Park
7. Het Goede Doel - Alles Geprobeerd
8. Het Zesde Metaal - Ploegsteert
9. The Scene - Iedereen Is van de Wereld
10. Stef Bos - Papa
11. Boudewijn de Groot - Verdronken Vlinder
12. Ramses Shaffy - Laat Me
1
geplaatst: 18 september 2021, 22:46 uur
Bedankt Scorpion_21 voor al het harde werk.
Mijn lijstje zag er als volgt uit.
1. Gorky - Lieve Kleine Piranha
2. The Scene - Iedereen Is van de Wereld
3. Wim De Craene - Tim
4. Gorky - Mia
5. Zjef Vanuytsel - De Zotte Morgen
6. Het Goede Doel - België
7. Doe Maar - Sinds 1 dag of 2 (32 jaar)
8. Stef Bos - Papa
9. Frank Boeijen Groep - Kronenburg Park
10. Boudewijn de Groot - Verdronken Vlinder
11. Het Zesde Metaal - Ploegsteert
12. Het Goede Doel - Alles Geprobeerd
13. Boudewijn de Groot - Testament
14. Gorki - Ooit Was Ik een Soldaat
15. De Dijk - Niemand In De Stad
16. Het Goede Doel - Vriendschap
17. Wim Sonneveld - Het Dorp
19. Ramses Shaffy - Laat Me
19. Klein Orkest - Over de Muur
20. Harrie Jekkers - De Man in de Wolken
21. Spinvis - Kom Terug
22. Spinvis - Bagagedrager
23. Spinvis - Wespen op de Appeltaart
24. Spinvis - Voor ik vergeet
25. Eefje de Visser - De Parade
Niet helemaal tevreden met de uiteindelijke lijst, maar je kan niet alles hebben natuurlijk
Mijn lijstje zag er als volgt uit.
1. Gorky - Lieve Kleine Piranha
2. The Scene - Iedereen Is van de Wereld
3. Wim De Craene - Tim
4. Gorky - Mia
5. Zjef Vanuytsel - De Zotte Morgen
6. Het Goede Doel - België
7. Doe Maar - Sinds 1 dag of 2 (32 jaar)
8. Stef Bos - Papa
9. Frank Boeijen Groep - Kronenburg Park
10. Boudewijn de Groot - Verdronken Vlinder
11. Het Zesde Metaal - Ploegsteert
12. Het Goede Doel - Alles Geprobeerd
13. Boudewijn de Groot - Testament
14. Gorki - Ooit Was Ik een Soldaat
15. De Dijk - Niemand In De Stad
16. Het Goede Doel - Vriendschap
17. Wim Sonneveld - Het Dorp
19. Ramses Shaffy - Laat Me
19. Klein Orkest - Over de Muur
20. Harrie Jekkers - De Man in de Wolken
21. Spinvis - Kom Terug
22. Spinvis - Bagagedrager
23. Spinvis - Wespen op de Appeltaart
24. Spinvis - Voor ik vergeet
25. Eefje de Visser - De Parade
Niet helemaal tevreden met de uiteindelijke lijst, maar je kan niet alles hebben natuurlijk
1
geplaatst: 18 september 2021, 22:48 uur
Fijne ladder, maar wel heel zwakke uitslag. Had bij mogen eindigen op 11, dan was het gros van de interessante nummers wel gepasseerd.
1. Gorki - Ooit Was Ik een Soldaat
2. Gorky - Lieve Kleine Piranha
3. Gorky - Mia
4. Het Zesde Metaal - Ploegsteert
5. Wim Sonneveld - Het Dorp
6. Wim De Craene - Tim
7. Stef Bos - Papa
8. The Scene - Iedereen Is van de Wereld
9. Zjef Vanuytsel - De Zotte Morgen
10. Doe Maar - Sinds 1 dag of 2 (32 jaar)
11. Frank Boeijen Groep - Kronenburg Park
12. Het Goede Doel - Alles Geprobeerd
1. Gorki - Ooit Was Ik een Soldaat
2. Gorky - Lieve Kleine Piranha
3. Gorky - Mia
4. Het Zesde Metaal - Ploegsteert
5. Wim Sonneveld - Het Dorp
6. Wim De Craene - Tim
7. Stef Bos - Papa
8. The Scene - Iedereen Is van de Wereld
9. Zjef Vanuytsel - De Zotte Morgen
10. Doe Maar - Sinds 1 dag of 2 (32 jaar)
11. Frank Boeijen Groep - Kronenburg Park
12. Het Goede Doel - Alles Geprobeerd
1
geplaatst: 18 september 2021, 22:49 uur
Dank je wel, Jorg!
Ik heb de uitzending opgenomen en ga hem traditioneel hardlopend beluisteren.
Mijn NLstalige Ladder finale:
01. Spinvis - Bagagedrager (2002)
02. Gorky - Mia (1992)
03. Wim De Craene - Tim (1975)
04. Klein Orkest - Over De Muur (1984)
05. Wim Sonneveld - Het Dorp (1969)
06. Het Goede Doel - Alles Geprobeerd (Live) (1987)
07. Het Zesde Metaal - Ploegsteert (2012)
08. Gorky - Ooit Was Ik Een Soldaat (Live '92) (1992)
09. Het Goede Doel - België (Is Er Leven Op Pluto?) (1982)
10. Spinvis - Kom Terug (2011)
11. Spinvis - Wespen Op De Appeltaart (2006)
12. Frank Boeijen Groep - Kronenburg Park (1985)
13. Boudewijn De Groot - Verdronken Vlinder (1966)
14. Spinvis - Voor Ik Vergeet (2002)
15. Zjef Vanuytsel - De Zotte Morgen (1970)
16. Het Goede Doel - Vriendschap (1982)
17. Boudewijn De Groot - Testament (1966)
18. Gorky - Lieve Kleine Piranha (1991)
19. Stef Bos - Papa (1991)
20. Doe Maar - Sinds 1 Dag Of 2 (32 Jaar) (1981)
21. Eefje De Visser - De Parade (2020)
22. Ramses Shaffy - Laat Me (1978)
23. The Scene - Iedereen Is Van De Wereld (1991)
24. Harrie Jekkers - De Man In De Wolken (1991)
25. De Dijk - Niemand In De Stad (1989)
# 1 is hier afgetekend, ondanks dat daaronder nog een erg sterk veld aan deelnemers staat. Bagagedrager zou in mijn eigen privélijst alleen concurrentie hebben van Lotus Europa, ook van Spinvis en Benauwd van Het Zesde Metaal.
# 2 t/m # 7 krijgen ook allemaal de meesterwerkstatus bij mij, helaas mis ik hier wel een reeks andere meesterwerken. Naast de al eerder genoemde twee ook Beste Bill (Gorky), Blommenkinders (Armand), Toveren (Herman Van Veen), Aan De Oevers Van De Tijd (Spinvis), Red Mijn Ziel Vooral (Gorki), Rozane (Wim De Craene), Als Ze Lacht (Yevgueni) & Van God Los (Monza).
# 8 t/m # 14 zijn uitstekende nummers.
# 15 t/m # 18 zijn prima nummers.
# 19 en # 20 zijn leuk, maar nogal doodgedraaid.
# 21 is voor haar doen meer dan redelijk maar ik word er niet echt warm van.
# 22 en # 23 vind ik mild vervelende nummers, waar ik de kwaliteit echter nog wel van zie.
Met # 24 kon ik niets maar had ik ook nog nooit gehoord.
En tenslotte vind ik De Dijk echt een enorm zouteloos suffe rock/blues band met verschrikkelijk slechte zanger. Die mag echt weg.
Ik heb de uitzending opgenomen en ga hem traditioneel hardlopend beluisteren.
Mijn NLstalige Ladder finale:
01. Spinvis - Bagagedrager (2002)
02. Gorky - Mia (1992)
03. Wim De Craene - Tim (1975)
04. Klein Orkest - Over De Muur (1984)
05. Wim Sonneveld - Het Dorp (1969)
06. Het Goede Doel - Alles Geprobeerd (Live) (1987)
07. Het Zesde Metaal - Ploegsteert (2012)
08. Gorky - Ooit Was Ik Een Soldaat (Live '92) (1992)
09. Het Goede Doel - België (Is Er Leven Op Pluto?) (1982)
10. Spinvis - Kom Terug (2011)
11. Spinvis - Wespen Op De Appeltaart (2006)
12. Frank Boeijen Groep - Kronenburg Park (1985)
13. Boudewijn De Groot - Verdronken Vlinder (1966)
14. Spinvis - Voor Ik Vergeet (2002)
15. Zjef Vanuytsel - De Zotte Morgen (1970)
16. Het Goede Doel - Vriendschap (1982)
17. Boudewijn De Groot - Testament (1966)
18. Gorky - Lieve Kleine Piranha (1991)
19. Stef Bos - Papa (1991)
20. Doe Maar - Sinds 1 Dag Of 2 (32 Jaar) (1981)
21. Eefje De Visser - De Parade (2020)
22. Ramses Shaffy - Laat Me (1978)
23. The Scene - Iedereen Is Van De Wereld (1991)
24. Harrie Jekkers - De Man In De Wolken (1991)
25. De Dijk - Niemand In De Stad (1989)
# 1 is hier afgetekend, ondanks dat daaronder nog een erg sterk veld aan deelnemers staat. Bagagedrager zou in mijn eigen privélijst alleen concurrentie hebben van Lotus Europa, ook van Spinvis en Benauwd van Het Zesde Metaal.
# 2 t/m # 7 krijgen ook allemaal de meesterwerkstatus bij mij, helaas mis ik hier wel een reeks andere meesterwerken. Naast de al eerder genoemde twee ook Beste Bill (Gorky), Blommenkinders (Armand), Toveren (Herman Van Veen), Aan De Oevers Van De Tijd (Spinvis), Red Mijn Ziel Vooral (Gorki), Rozane (Wim De Craene), Als Ze Lacht (Yevgueni) & Van God Los (Monza).
# 8 t/m # 14 zijn uitstekende nummers.
# 15 t/m # 18 zijn prima nummers.
# 19 en # 20 zijn leuk, maar nogal doodgedraaid.
# 21 is voor haar doen meer dan redelijk maar ik word er niet echt warm van.
# 22 en # 23 vind ik mild vervelende nummers, waar ik de kwaliteit echter nog wel van zie.
Met # 24 kon ik niets maar had ik ook nog nooit gehoord.
En tenslotte vind ik De Dijk echt een enorm zouteloos suffe rock/blues band met verschrikkelijk slechte zanger. Die mag echt weg.
1
geplaatst: 18 september 2021, 23:09 uur
Dat was een fijne ladder. Hoewel er fijne nummers in staan is er ook nog ruimte voor verbetering. Maar bovenal een terechte winnaar
1. Spinvis - Kom Terug
2. De Dijk - Niemand In De Stad
3. The Scene - Iedereen Is van de Wereld
4. Spinvis - Bagagedrager
5. Spinvis - Wespen op de Appeltaart
6. Boudewijn de Groot - Verdronken Vlinder
7. Klein Orkest - Over de Muur
8. Het Goede Doel - Alles Geprobeerd
9. Gorky - Mia
10. Boudewijn de Groot - Testament
11. Eefje de Visser - De Parade
12. Wim De Craene - Tim
1. Spinvis - Kom Terug
2. De Dijk - Niemand In De Stad
3. The Scene - Iedereen Is van de Wereld
4. Spinvis - Bagagedrager
5. Spinvis - Wespen op de Appeltaart
6. Boudewijn de Groot - Verdronken Vlinder
7. Klein Orkest - Over de Muur
8. Het Goede Doel - Alles Geprobeerd
9. Gorky - Mia
10. Boudewijn de Groot - Testament
11. Eefje de Visser - De Parade
12. Wim De Craene - Tim
8
geplaatst: 18 september 2021, 23:32 uur
Iedereen die luisterde en heeft meegedaan de afgelopen maanden: hartelijk dank. Het was een plezier om voor zoveel enthousiasme een ladder te organiseren. Volgend jaar een nieuwe editie!
0
geplaatst: 18 september 2021, 23:39 uur
1.Spinvis - Kom Terug
2. Het Goede Doel - Alles Geprobeerd
3. Zjef Vanuytsel - De Zotte Morgen
4. Klein Orkest - Over de Muur
5. Gorky - Lieve Kleine Piranha
6. The Scene - Iedereen Is van de Wereld
7. Gorky - Mia
8. Boudewijn de Groot - Verdronken Vlinder
9. Spinvis – Bagagedrager
10.Spinvis - Voor ik vergeet
11.Wim De Craene - Tim
12. Harrie Jekkers - De Man in de Wolken
2. Het Goede Doel - Alles Geprobeerd
3. Zjef Vanuytsel - De Zotte Morgen
4. Klein Orkest - Over de Muur
5. Gorky - Lieve Kleine Piranha
6. The Scene - Iedereen Is van de Wereld
7. Gorky - Mia
8. Boudewijn de Groot - Verdronken Vlinder
9. Spinvis – Bagagedrager
10.Spinvis - Voor ik vergeet
11.Wim De Craene - Tim
12. Harrie Jekkers - De Man in de Wolken
1
geplaatst: 18 september 2021, 23:41 uur
Scorpion_21 bedankt voor het organiseren. Lijkt me inderdaad een goed idee om hier een vervolg aan te geven.
1
geplaatst: 18 september 2021, 23:45 uur
1. Wim Sonneveld - Het Dorp
2. Stef Bos - Papa
3. Klein Orkest - Over de Muur
4. Het Zesde Metaal - Ploegsteert
5. Het Goede Doel - Alles Geprobeerd
6. Boudewijn de Groot - Testament
7. Doe Maar - Sinds 1 dag of 2 (32 jaar)
8. De Dijk - Niemand In De Stad
9. Frank Boeijen Groep - Kronenburg Park
10. Boudewijn de Groot - Verdronken Vlinder
11. Het Goede Doel - Vriendschap
12. Het Goede Doel - België
Dank Scorpion_21 voor de organisatie van deze fijne ladder.
2. Stef Bos - Papa
3. Klein Orkest - Over de Muur
4. Het Zesde Metaal - Ploegsteert
5. Het Goede Doel - Alles Geprobeerd
6. Boudewijn de Groot - Testament
7. Doe Maar - Sinds 1 dag of 2 (32 jaar)
8. De Dijk - Niemand In De Stad
9. Frank Boeijen Groep - Kronenburg Park
10. Boudewijn de Groot - Verdronken Vlinder
11. Het Goede Doel - Vriendschap
12. Het Goede Doel - België
Dank Scorpion_21 voor de organisatie van deze fijne ladder.
1
geplaatst: 19 september 2021, 00:24 uur
Scorpion_21 schreef:
15. Wim de Craene - Tim
15. Wim de Craene - Tim
15e.
15e?? Dat is wel een beetje schandalig, jongens.
Ik kan trouwens iedereen aanraden om ook ander werk van Wim, buiten Tim, Rozane en Mensen van 18, te beluisteren want zijn oeuvre is in de breedte zeer de moeite.
0
geplaatst: 19 september 2021, 00:50 uur
Bedankt Jorg voor de uitstekende presentatie en natuurlijk de organisatie van deze ladder!
1. Boudewijn de Groot - Verdronken Vlinder
2. Het Goede Doel - Alles Geprobeerd
3. Wim Sonneveld - Het Dorp
4. Boudewijn de Groot - Testament
5. Frank Boeijen Groep - Kronenburg Park
6. Klein Orkest - Over de Muur
7. Ramses Shaffy - Laat Me
8. Het Goede Doel - Vriendschap
9. De Dijk - Niemand In De Stad
10. Het Goede Doel - België
11. Gorky - Mia
12. Stef Bos - Papa
13. Harrie Jekkers - De Man in de Wolken
14. Doe Maar - Sinds 1 dag of 2 (32 jaar)
15. Spinvis - Kom Terug
16. The Scene - Iedereen Is van de Wereld
17. Zjef Vanuytsel - De Zotte Morgen
18. Gorki - Ooit Was Ik een Soldaat
19. Wim De Craene - Tim
20. Gorky - Lieve Kleine Piranha
21. Spinvis - Bagagedrager
22. Spinvis - Voor ik vergeet
23. Eefje de Visser - De Parade
24. Het Zesde Metaal - Ploegsteert
25. Spinvis - Wespen op de Appeltaart
Ik vind het niveau meer dan uitstekend waarbij ik de eerste 20 nummers van goed naar uitstekend vind. De nummers 21 en 22 vind ik meh maar opzich nog wel te doen. 23 is een van de matigste Eefje nummers die ik gehoord heb en snap ook niet dat juist deze het gehaald heeft. HZM is echt mijn ding niet en dat Wespen nummer vind ik een van de vervelendste nummers in deze ladder (en daarbuiten).
1. Boudewijn de Groot - Verdronken Vlinder
2. Het Goede Doel - Alles Geprobeerd
3. Wim Sonneveld - Het Dorp
4. Boudewijn de Groot - Testament
5. Frank Boeijen Groep - Kronenburg Park
6. Klein Orkest - Over de Muur
7. Ramses Shaffy - Laat Me
8. Het Goede Doel - Vriendschap
9. De Dijk - Niemand In De Stad
10. Het Goede Doel - België
11. Gorky - Mia
12. Stef Bos - Papa
13. Harrie Jekkers - De Man in de Wolken
14. Doe Maar - Sinds 1 dag of 2 (32 jaar)
15. Spinvis - Kom Terug
16. The Scene - Iedereen Is van de Wereld
17. Zjef Vanuytsel - De Zotte Morgen
18. Gorki - Ooit Was Ik een Soldaat
19. Wim De Craene - Tim
20. Gorky - Lieve Kleine Piranha
21. Spinvis - Bagagedrager
22. Spinvis - Voor ik vergeet
23. Eefje de Visser - De Parade
24. Het Zesde Metaal - Ploegsteert
25. Spinvis - Wespen op de Appeltaart
Ik vind het niveau meer dan uitstekend waarbij ik de eerste 20 nummers van goed naar uitstekend vind. De nummers 21 en 22 vind ik meh maar opzich nog wel te doen. 23 is een van de matigste Eefje nummers die ik gehoord heb en snap ook niet dat juist deze het gehaald heeft. HZM is echt mijn ding niet en dat Wespen nummer vind ik een van de vervelendste nummers in deze ladder (en daarbuiten).
0
geplaatst: 19 september 2021, 01:51 uur
Bedankt Jorg, complimenten voor de organisatie. Alleen een beetje jammer dat Over De Muur heeft gewonnen, echt een boutnummer vind ik dat. Gelukkig heb ik alles geprobeerd om HGD te laten winnen
1. Het Goede Doel - Alles Geprobeerd
2. Spinvis - Kom Terug
3. Gorky - Mia
4. Het Goede Doel - België
5. Eefje de Visser - De Parade
6. Spinvis - Bagagedrager
7. Spinvis - Wespen op de Appeltaart
8. Boudewijn de Groot - Verdronken Vlinder
9. Het Zesde Metaal - Ploegsteert
10. Gorki - Ooit Was Ik een Soldaat
11. Wim De Craene - Tim
12. Wim Sonneveld - Het Dorp
1. Het Goede Doel - Alles Geprobeerd
2. Spinvis - Kom Terug
3. Gorky - Mia
4. Het Goede Doel - België
5. Eefje de Visser - De Parade
6. Spinvis - Bagagedrager
7. Spinvis - Wespen op de Appeltaart
8. Boudewijn de Groot - Verdronken Vlinder
9. Het Zesde Metaal - Ploegsteert
10. Gorki - Ooit Was Ik een Soldaat
11. Wim De Craene - Tim
12. Wim Sonneveld - Het Dorp
2
geplaatst: 19 september 2021, 07:52 uur
Helaas door omstandigheden maar een klein stukje van de uitzending mee kunnen pakken. Maar hoe dan ook met veel plezier ingehaakt in deze ladder. Zeer terecht dat de Nederlandstalige muziek het podium krijgt wat het verdient. Veel dank voor het realiseren van dat podium Scorpion_21!
1. Het Zesde Metaal - Ploegsteert
2. De Dijk - Niemand In De Stad
3. Klein Orkest - Over de Muur
4. Boudewijn de Groot - Verdronken Vlinder
5. Harrie Jekkers - De Man in de Wolken
6. Wim De Craene - Tim
7. Eefje de Visser - De Parade
8. Gorky - Mia
9. Ramses Shaffy - Laat Me
10. Het Goede Doel - Alles Geprobeerd
11. Spinvis - Bagagedrager
12. Stef Bos - Papa
1. Het Zesde Metaal - Ploegsteert
2. De Dijk - Niemand In De Stad
3. Klein Orkest - Over de Muur
4. Boudewijn de Groot - Verdronken Vlinder
5. Harrie Jekkers - De Man in de Wolken
6. Wim De Craene - Tim
7. Eefje de Visser - De Parade
8. Gorky - Mia
9. Ramses Shaffy - Laat Me
10. Het Goede Doel - Alles Geprobeerd
11. Spinvis - Bagagedrager
12. Stef Bos - Papa
0
Mausie (crew)
geplaatst: 19 september 2021, 08:01 uur
De mooiste heeft gewonnen
1. Klein Orkest - Over de Muur
2. Spinvis - Wespen op de Appeltaart
3. Spinvis - Kom Terug
4. Spinvis - Bagagedrager
5. Gorky - Mia
6. Gorki - Ooit Was Ik een Soldaat
7. Stef Bos - Papa
8. Het Zesde Metaal - Ploegsteert
9. Wim De Craene - Tim
10. De Dijk - Niemand In De Stad
11. Spinvis - Voor ik vergeet
12. Gorky - Lieve Kleine Piranha
1. Klein Orkest - Over de Muur
2. Spinvis - Wespen op de Appeltaart
3. Spinvis - Kom Terug
4. Spinvis - Bagagedrager
5. Gorky - Mia
6. Gorki - Ooit Was Ik een Soldaat
7. Stef Bos - Papa
8. Het Zesde Metaal - Ploegsteert
9. Wim De Craene - Tim
10. De Dijk - Niemand In De Stad
11. Spinvis - Voor ik vergeet
12. Gorky - Lieve Kleine Piranha
3
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 19 september 2021, 08:42 uur
Gretz schreef:
Bij gebrek aan Sophie, André en Danny toch nog een nummertje over de mooiste stad van de wereld
Bij gebrek aan Sophie, André en Danny toch nog een nummertje over de mooiste stad van de wereld
Wow! Gaat 'Niemand In De Stad' over Rotterdam??
Ik volg De Dijk als sinds 1992 maar dit heb ik nooit geweten!
1
geplaatst: 19 september 2021, 08:51 uur
Helaas de uitzending moeten missen. Jorg, bedankt voor de organisatie. Ik vond het leuk en heb toch wat mooie dingen kunnen ontdekken.
Mijn lijstje:
1. Wim Sonneveld - Het Dorp
2. Ramses Shaffy - Laat Me
3. Frank Boeijen Groep - Kronenburg Park
4. Klein Orkest - Over de Muur
5. Het Goede Doel - Alles Geprobeerd
6. Doe Maar - Sinds 1 dag of 2 (32 jaar)
7. Wim De Craene - Tim
8. Boudewijn de Groot - Verdronken Vlinder
9. Het Goede Doel - Vriendschap
10. De Dijk - Niemand In De Stad
11. Zjef Vanuytsel - De Zotte Morgen
12. Harrie Jekkers - De Man in de Wolken
Mijn lijstje:
1. Wim Sonneveld - Het Dorp
2. Ramses Shaffy - Laat Me
3. Frank Boeijen Groep - Kronenburg Park
4. Klein Orkest - Over de Muur
5. Het Goede Doel - Alles Geprobeerd
6. Doe Maar - Sinds 1 dag of 2 (32 jaar)
7. Wim De Craene - Tim
8. Boudewijn de Groot - Verdronken Vlinder
9. Het Goede Doel - Vriendschap
10. De Dijk - Niemand In De Stad
11. Zjef Vanuytsel - De Zotte Morgen
12. Harrie Jekkers - De Man in de Wolken
0
geplaatst: 19 september 2021, 10:14 uur
Met de Top 3 zat ik toch wel goed, Tim 15de is redelijk bizar te noemen.
Mijn redelijk ouderwetse lijst:
1. Het Goede Doel - Alles Geprobeerd
2. Wim De Craene - Tim
3. Harrie Jekkers - De Man in de Wolken
4. Klein Orkest - Over de Muur
5. Het Goede Doel - Vriendschap
6. Ramses Shaffy - Laat Me
7. Stef Bos - Papa
8. Boudewijn de Groot - Verdronken Vlinder
9. Het Goede Doel - België
10. Boudewijn de Groot - Testament
11. Doe Maar - Sinds 1 dag of 2 (32 jaar)
12. Wim Sonneveld - Het Dorp
Bedankt voor de prima organisatie en presentatie ! En om met Benny Neyman te eindigen "'t was fijn, bedankt, tot ziens"
0
geplaatst: 19 september 2021, 11:06 uur
En het was nog lang onrustig
1 Boudewijn de Groot - Testament
2 Boudewijn de Groot - Verdronken Vlinder
3 Harrie Jekkers - De Man in de Wolken
4 Spinvis - Kom Terug
5 Het Goede Doel - Alles Geprobeerd
6 Klein Orkest - Over de Muur
7 Doe Maar - Sinds 1 dag of 2 (32 jaar)
8 Spinvis - Voor ik vergeet
9 Frank Boeijen Groep - Kronenburg Park
10 Het Goede Doel - Vriendschap
11 Spinvis - Bagagedrager
12 Ramses Shaffy - Laat Me
1 Boudewijn de Groot - Testament
2 Boudewijn de Groot - Verdronken Vlinder
3 Harrie Jekkers - De Man in de Wolken
4 Spinvis - Kom Terug
5 Het Goede Doel - Alles Geprobeerd
6 Klein Orkest - Over de Muur
7 Doe Maar - Sinds 1 dag of 2 (32 jaar)
8 Spinvis - Voor ik vergeet
9 Frank Boeijen Groep - Kronenburg Park
10 Het Goede Doel - Vriendschap
11 Spinvis - Bagagedrager
12 Ramses Shaffy - Laat Me
1
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 19 september 2021, 11:16 uur
Door mijn verhuizing de ontknoping moeten missen maar dat haal ik nog wel in. Bedankt voor de organisatie, top initiatief en ik hoop op een vervolg
1
geplaatst: 19 september 2021, 11:56 uur
johan de witt schreef:
[i]Beetje aanmatigend. Dat zou nu echt niet meer kunnen, zo’n tekst.
Waarom niet? Berlijn kent wereldwijd de grootste populatie Turken buiten Turkije zelf. En de meeste daarvan wonen nog steeds in Kreuzberg. Mensen die in de jaren '50 en '60 als gastarbeider naar Berlijn zijn gekomen en daar een leven hebben opgebouwd. De omstandigheden zijn vandaag de dag gelukkig beter dan in de jaren '80, maar goed is het nog zeker niet. Ook Berlijn gaat gebukt onder een woningcrisis. Veel beschikbare woningen worden opgekocht door projectontwikkelaars en de oorspronkelijke bewoners (in veel gevallen Turkse mensen) worden weggejaagd van de plek waar ze al decennia wonen. Eigenlijk hetzelfde wat je ziet in veel Nederlandse steden. De zwakkeren moeten wijken voor de rijken (lees: het kapitaal). [i]Beetje aanmatigend. Dat zou nu echt niet meer kunnen, zo’n tekst.
Ik vind het ook vandaag de dag geen aanmatigende tekst. Maar das wellicht persoonlijk.
0
geplaatst: 19 september 2021, 12:53 uur
Ja, dat er veel arme mensen waren of zijn in Kreuzberg die niet profiteerden van het kapitalisme geloof ik best en prima om dat te benoemen, maar ‘amper kunnen bestaan’ lijkt me wat overdreven en om daarmee een hele bevolkingsgroep (‘Turken’) en buurt (‘Kreuzberg’) over één kam te scheren al helemaal. Vertaal het naar een bevolkingsgroep en buurt van nu en dan zul je zien dat het weldegelijk behoorlijk aanmatigend is.
Verder wel een prima nummer hoor, daar niet van. Een beetje onze Imagine. Ook zo’n nummer met een wat simplistische tekst waar je over zou kunnen vallen, hoewel ik daar in dat geval geen moeite mee heb. Misschien omdat het daar meer universele gedachten zijn en daardoor ook wat tijdlozer.
Verder wel een prima nummer hoor, daar niet van. Een beetje onze Imagine. Ook zo’n nummer met een wat simplistische tekst waar je over zou kunnen vallen, hoewel ik daar in dat geval geen moeite mee heb. Misschien omdat het daar meer universele gedachten zijn en daardoor ook wat tijdlozer.
0
geplaatst: 19 september 2021, 13:08 uur
1. Spinvis - Kom Terug
2. Spinvis - Bagagedrager
3. Frank Boeijen Groep - Kronenburg Park
4. Gorky - Lieve Kleine Piranha
5. Wim De Craene - Tim
6. Gorki - Ooit Was Ik een Soldaat
7. Ramses Shaffy - Laat Me
8. Gorky - Mia
9. Boudewijn de Groot - Verdronken Vlinder
10. Wim Sonneveld - Het Dorp
11. Spinvis - Voor ik vergeet
12. Spinvis - Wespen op de Appeltaart
13. Boudewijn de Groot - Testament
14. Het Goede Doel - België
15. Zjef Vanuytsel - De Zotte Morgen
16. Het Goede Doel - Alles Geprobeerd
17. Klein Orkest - Over de Muur
18. Het Goede Doel - Vriendschap
19. Harrie Jekkers - De Man in de Wolken
20. Doe Maar - Sinds 1 dag of 2 (32 jaar)
21. The Scene - Iedereen Is van de Wereld
22. Eefje de Visser - De Parade
23. De Dijk - Niemand In De Stad
24. Het Zesde Metaal - Ploegsteert
25. Stef Bos - Papa
Erg jammer dat Rob de Nijs, Andre Hazes, Toontje Lager, Robert Long, Aafke Romeijn, Conny Vandenbos en Willeke het (net) niet haalden.
2. Spinvis - Bagagedrager
3. Frank Boeijen Groep - Kronenburg Park
4. Gorky - Lieve Kleine Piranha
5. Wim De Craene - Tim
6. Gorki - Ooit Was Ik een Soldaat
7. Ramses Shaffy - Laat Me
8. Gorky - Mia
9. Boudewijn de Groot - Verdronken Vlinder
10. Wim Sonneveld - Het Dorp
11. Spinvis - Voor ik vergeet
12. Spinvis - Wespen op de Appeltaart
13. Boudewijn de Groot - Testament
14. Het Goede Doel - België
15. Zjef Vanuytsel - De Zotte Morgen
16. Het Goede Doel - Alles Geprobeerd
17. Klein Orkest - Over de Muur
18. Het Goede Doel - Vriendschap
19. Harrie Jekkers - De Man in de Wolken
20. Doe Maar - Sinds 1 dag of 2 (32 jaar)
21. The Scene - Iedereen Is van de Wereld
22. Eefje de Visser - De Parade
23. De Dijk - Niemand In De Stad
24. Het Zesde Metaal - Ploegsteert
25. Stef Bos - Papa
Erg jammer dat Rob de Nijs, Andre Hazes, Toontje Lager, Robert Long, Aafke Romeijn, Conny Vandenbos en Willeke het (net) niet haalden.
2
geplaatst: 19 september 2021, 13:15 uur
1. Spinvis – Bagagedrager
2. Het Goede Doel - Alles Geprobeerd
3. Spinvis - Kom Terug
4. Gorki - Ooit Was Ik een Soldaat
5. Zjef Vanuytsel - De Zotte Morgen
6. Het Goede Doel – België (Is Er Leven Op Pluto…)
7. Eefje de Visser - De Parade
8. Doe Maar - Sinds 1 dag of 2 (32 jaar)
9. Boudewijn de Groot - Verdronken Vlinder
10. Spinvis - Voor ik vergeet
11. Het Zesde Metaal - Ploegsteert
12. Spinvis - Wespen op de Appeltaart
13. Ramses Shaffy - Laat Me
14. Gorky – Mia
15. Frank Boeijen Groep - Kronenburg Park
16. Klein Orkest - Over de Muur
17. Wim De Craene - Tim
18. Gorky - Lieve Kleine Piranha
19. Het Goede Doel - Vriendschap
20. De Dijk - Niemand In De Stad
21. Harrie Jekkers - De Man in de Wolken
22. Boudewijn de Groot - Testament
23. The Scene - Iedereen Is van de Wereld
24. Stef Bos - Papa
25. Wim Sonneveld - Het Dorp
Bedankt, Scorpion_21!
2. Het Goede Doel - Alles Geprobeerd
3. Spinvis - Kom Terug
4. Gorki - Ooit Was Ik een Soldaat
5. Zjef Vanuytsel - De Zotte Morgen
6. Het Goede Doel – België (Is Er Leven Op Pluto…)
7. Eefje de Visser - De Parade
8. Doe Maar - Sinds 1 dag of 2 (32 jaar)
9. Boudewijn de Groot - Verdronken Vlinder
10. Spinvis - Voor ik vergeet
11. Het Zesde Metaal - Ploegsteert
12. Spinvis - Wespen op de Appeltaart
13. Ramses Shaffy - Laat Me
14. Gorky – Mia
15. Frank Boeijen Groep - Kronenburg Park
16. Klein Orkest - Over de Muur
17. Wim De Craene - Tim
18. Gorky - Lieve Kleine Piranha
19. Het Goede Doel - Vriendschap
20. De Dijk - Niemand In De Stad
21. Harrie Jekkers - De Man in de Wolken
22. Boudewijn de Groot - Testament
23. The Scene - Iedereen Is van de Wereld
24. Stef Bos - Papa
25. Wim Sonneveld - Het Dorp
Bedankt, Scorpion_21!
1
geplaatst: 19 september 2021, 13:29 uur
1. Gorky - Mia
2. Wim De Craene - Tim
3. Frank Boeijen Groep - Kronenburg Park
4. Het Goede Doel - België
5. Gorky - Lieve Kleine Piranha
6. Het Zesde Metaal - Ploegsteert
7. Spinvis - Bagagedrager
8. Eefje de Visser - De Parade
9. Gorki - Ooit Was Ik een Soldaat
10. Klein Orkest - Over de Muur
11. Boudewijn de Groot - Verdronken Vlinder
12. Stef Bos - Papa
Bedankt Scorpion_21! Leuk dat er een volgende editie komt, nu al benieuwd of er veel verschuivingen gaan zijn.
2. Wim De Craene - Tim
3. Frank Boeijen Groep - Kronenburg Park
4. Het Goede Doel - België
5. Gorky - Lieve Kleine Piranha
6. Het Zesde Metaal - Ploegsteert
7. Spinvis - Bagagedrager
8. Eefje de Visser - De Parade
9. Gorki - Ooit Was Ik een Soldaat
10. Klein Orkest - Over de Muur
11. Boudewijn de Groot - Verdronken Vlinder
12. Stef Bos - Papa
Bedankt Scorpion_21! Leuk dat er een volgende editie komt, nu al benieuwd of er veel verschuivingen gaan zijn.
0
geplaatst: 19 september 2021, 17:39 uur
Vraagje: voor geïnteresseerden wil ik de uitzending van de top 100 (in 2 delen) uploaden. Kent iemand een platform waar je gratis zulke grote bestanden kunt uploaden en waar iedereen die dat wil ze vandaan kan plukken? (dus geen WeTransfer want dan moet je emailadres van de ontvanger invullen)
* denotes required fields.