MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / NLstalige Ladder

zoeken in:
Mis je de jazz of soul of Metal?

Ik vind het juist een erg diverse lijst.
Van synthpop tot folk

Nee, die mis ik zeker niet. Ik weet toch ook niet wat jazz, soul of metal is

Kan me voorstellen dat dingen als Scene, Papa en meer van die 60/70s/80s evergreens voor sommigen iets teveel van het goede en oubollig is...

Ms wat meer in de lijn van Madou bv, die hoek of wat recentere electro, maar dan geen Eefje...

Moet je een top 25 maken? Heb geen zin om Dijk of HZM te noemen bv. Volstaat een top 10 of 15?

En wanneer moet je dat doen en hoe?

Ik denk een top-25. Ook wel leuk om nog wat te kiezen te hebben voor de laatste plaatsen

luigifort schreef:
Moet je een top 25 maken? Heb geen zin om Dijk of HZM te noemen bv. Volstaat een top 10 of 15?

En wanneer moet je dat doen en hoe?

Scorpion_21 schreef:

Morgenavond rond de eerste aftelshow op Orinoco zal ik bekendmaken hoe we gaan stemmen voor de finale en is ook de promo voor het eerst te horen.

johan de witt schreef:

Ik vind het juist een erg diverse lijst.
Van synthpop tot folk

Eefje de Visser is in haar eentje zeer belangrijk voor het opprikken diversiteit van de finale: synthpop + enige zangeres + enige nummers uit het huidige decennium

Blijft wel een groot gemist dat haar überklassieker Scheef het niet heeft gered.

En wie is verantwoordelijk voor de synthfolk?

luigifort schreef:

Ms wat meer in de lijn van Madou bv, die hoek of wat recentere electro, maar dan geen Eefje...

Je bedoelt Aafke, Froukje, Bazart of Roosbeef?

Ja, die controversiële uitvaartsong van Froukje bv

Maar voor volgend jaar staan er al nominaties van Madou en The Avonden klaar bv

Oh, oh, ik vrees dat ik straks boze Belgen op mijn dak krijg met mijn lijst (en daar heeft Het Goede Doel niks mee van doen)

Het zegt natuurlijk niet zo veel, maar vind het toch wel opvallend dat Iedereen is van de Wereld als enig nummer van de Tröckener Kecks en The Scene de finale gehaald heeft, terwijl die slechts negende was in de Greatest Hits-editie in april.

Bonk schreef:
Het zegt natuurlijk niet zo veel, maar vind het toch wel opvallend dat Iedereen is van de Wereld als enig nummer van de Tröckener Kecks en The Scene de finale gehaald heeft, terwijl die slechts negende was in de Greatest Hits-editie in april.
Niet t verschil tussen liefhebbers en een algemeen publiek? Greatest Hits trekt liefhebbers, hier een wat breder publiek die vooral Iedereen is vd Wereld, Blauw etc kent en waardeert.

Alsnog wel een prima finale alleen Spinvis had iets minder gemogen

laxus11 schreef:
Alsnog wel een prima finale alleen Spinvis had iets minder gemogen

Hoogst genoteerde Nederlandstalige artiest in de Artiesten Top 100. Welkom op MusicMeter

(ik had ook met alle plezier 1 Spinvis ingeruild voor een extra Eefje of Aafke )

Van mij mag er wel wat powerpop hoog in de lijst. Het nummer van Aafke met Fokko bijvoorbeeld.

Gretz schreef:
(quote)

Hoogst genoteerde Nederlandstalige artiest in de Artiesten Top 100. Welkom op MusicMeter

(ik had ook met alle plezier 1 Spinvis ingeruild voor een extra Eefje of Aafke )

Weet je al welke nummers van de finale in de Ladder staan en welke niet en op welke posities?

Mooie top 25. Aafke, Madou, Roosbeef, Lieven of het betere werk van Peter Koelewijn in de finale was leuk geweest, maar dat zit er realistisch natuurlijk niet in.

johan de witt schreef:
(quote)

Weet je al welke nummers van de finale in de Ladder staan en welke niet en op welke posities?

Nope, moet ik nog uitzoeken. Ladder van 2021 neem ik aan? Dan is nog niet alles bekend.

Redelijke finale, ik kan er prima een top 20 mee maken en dan nog vijf nummers in de blender voor de onderste posities
Weinig echte favorieten, wel redelijk wat nummers die ik prima kan waarderen, maar hooguit vijf van deze lijst zouden kans maken om in mijn persoonlijke top 25 beste Nederlandstalige nummers te komen.

Gretz schreef:
(quote)

Nope, moet ik nog uitzoeken. Ladder van 2021 neem ik aan? Dan is nog niet alles bekend.

2020 vind ik ook prima

luigifort schreef:
Ja, die controversiële uitvaartsong van Froukje bv
Die vind ik zelfs tof.
De laatste Sophie Straat vind ik tekstueel ook wel sterk. Niet verder vertellen hoor!

Al met al wel een oké finale, met een paar mitsen en maren. Zes Belgische liedjes slechts (waarvan drie keer Gorki) en maar één vrouw. Dat had beide wat diverser gekund. Het oudere (pre 80's) werk komt er ook wat bekaaid vanaf. Persoonlijk had ik Frans Halsema (evt. samen met Jenny Arean) er graag bij gehad. Of Rocky, maar dat die er al een poosje uit ligt is niet verrassend. Vier keer Spinvis daarentegen vind ik dan weer wat veel van het goede.

Maar goed, gelukkig staat er genoeg moois tussen. Ik tel sowieso elf liedjes die ik echt goed vind, en dan nog een handvol die ook zeker de moeite waard zijn.

Mss een beetje veel Spinvis in de finale, maar ik zou niet zo snel weten welk nummer er dan moet afvallen. Zijn toch wel vier pareltjes ik heb ook niet zo'n hoge pet op van Nederlandstalige muziek, dus mijn eigen top 25 zou hoogstwaarschijnlijk ook zeker vier keer Spinvis bevatten waaronder Kom Terug, Bagagedrager en Wespen op de Appeltaart.

Ik tel 15 mooie nummers in deze finale, dus prima bezetting wat mij betreft

Voor mij had Het Goede Doel sowieso al niet in de top 100, laat staan in de finale hoeven te komen, maar 3x finale is wel heel erg overdreven...pff.

Ja, zeker als je bedenkt dat Toontje Lager er niet één heeft, en FBG en Doe Maar ook maar 1.

Waarschijnlijk geluk gehad met de loting

johan de witt schreef:
Ja, zeker als je bedenkt dat Toontje Lager er niet één heeft, en FBG en Doe Maar ook maar 1.

Waarschijnlijk geluk gehad met de loting

In ronde 1 hoogstens, daarna altijd gewogen loting gehad.

Of gewoon beter...

Mume is zo langzaam aan in het grote neuzelforum aan t veranderen. Elke topic vol met ellenlange discussies, pfff.

Waar haalt iedereen sowieso die tijd vandaan?

We werken allemaal thuis toch

Maar wat vind jij van de finale?

Scorpion_21 schreef:
(quote)

In ronde 1 hoogstens, daarna altijd gewogen loting gehad.

Ja maar herinner me twee TL’s bij elkaar in de ladder vorige ronde. Bijvoorbeeld. Weet niet of HGD dat ook had. Dat is vaak wel een beperkende factor.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:09 uur

geplaatst: vandaag om 17:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.