Muziek / Muziekgames / FUNKY FRESH 4 THE 90’S: De grote Prince KO 1990-1999
zoeken in:
0
geplaatst: 8 april 2021, 09:44 uur
Minneapolis schreef:
Het is wel kwaliteit natuurlijk maar ik ben niet altijd in voor crooner-achtige nummers, en dat het hier met een hoge stem is (hoe goed gezongen ook) maakt het niet prettiger vind ik.
Het leukst aan het nummer vond ik altijd het contrast tussen de titel en de zoete klank.
Elephants & flowers kan altijd wel vind ik.
Maar Damn U gaat vast wel door.
(quote)
Het is wel kwaliteit natuurlijk maar ik ben niet altijd in voor crooner-achtige nummers, en dat het hier met een hoge stem is (hoe goed gezongen ook) maakt het niet prettiger vind ik.
Het leukst aan het nummer vond ik altijd het contrast tussen de titel en de zoete klank.
Elephants & flowers kan altijd wel vind ik.
Maar Damn U gaat vast wel door.
Het mooie aan Damn u is juist dat hij al zijn stemvormen erin gebruikt. Niet alleen de kopstem. Hij gaat intiegelijk hoog, maar ook heel laag.... Hier laat de man horen wat hij kan.... Damn U moet gewoon overleven.. niks mis met de olifanten, maar vergeleken met Damn U wel... (al is die iets schorre stem ook wel vet)
1
geplaatst: 8 april 2021, 10:13 uur
Het is dat ik me net al om de kudde olifanten heb bekommerd, maar anders had ik je pleidooi vast beloond met een punt lennon. 

0
geplaatst: 8 april 2021, 10:25 uur
Ik stel toch echt een eliminatie van Damn U voor. Techniek is leuk, maar uiteindelijk gaat het om de song. Gaan we voor mierzoet of een stijl die beter bij het oeuvre van Prince past...
0
geplaatst: 8 april 2021, 11:41 uur
jraw schreef:
Ik stel toch echt een eliminatie van Damn U voor. Techniek is leuk, maar uiteindelijk gaat het om de song. Gaan we voor mierzoet of een stijl die beter bij het oeuvre van Prince past...
Want Prince kon niet zo goed ballades maken?

0
geplaatst: 8 april 2021, 12:30 uur
Het is meer dat je geen smaak hebt...
Nee hoor, maar voor een ballade vind ik Damn U toch ook echt matig en veel te zoetsappig. Ik hou meer van ballades als Let’s Pretend we’re Married.
0
geplaatst: 8 april 2021, 16:54 uur
Lekker sexy en funky nummertje Love machine dat voor mijn gevoel qua productie erg goed bij een andere album favoriet We can funk (ietwat donkere ondertoon) past. Haar stem (Elisa Fiorillo) klinkt ook lekker hier. Nooit geweten dat het een blonde dame was. Ik bedoel: ik had altijd een donkere zangeres in mijn hoofd.
0
geplaatst: 9 april 2021, 07:55 uur
jraw schreef:
Nee hoor, maar voor een ballade vind ik Damn U toch ook echt matig en veel te zoetsappig. Ik hou meer van ballades als Let’s Pretend we’re Married.
(quote)
Nee hoor, maar voor een ballade vind ik Damn U toch ook echt matig en veel te zoetsappig. Ik hou meer van ballades als Let’s Pretend we’re Married. Maar dat is helemaal geen ballad.

Ballads zijn vaak zoet, maar Damn U is vocaal buitencategorie.
0
geplaatst: 9 april 2021, 09:23 uur
Funky Bookie schreef:
Maar dat is helemaal geen ballad.
(quote)
Maar dat is helemaal geen ballad.

Ok, dan is het een serenade....
Let's Pretend dan...
0
geplaatst: 9 april 2021, 14:04 uur
Gaat lekker allemaal.. 
10. 1-0
Beiden mooi in hun eigen categorie, maar het feest aan orgel en toeters in de tweede helft van BJB wint.

10. 1-0
Beiden mooi in hun eigen categorie, maar het feest aan orgel en toeters in de tweede helft van BJB wint.
0
geplaatst: 9 april 2021, 14:08 uur
Sorry
En nu moet ik het hier ook al niet met je eens zijn, ik zou me bijna schuldig voelen! We zullen het vast ook wel eens met elkaar eens zijn, geef het tijd 
1-1
* denotes required fields.