MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De beste Nederlandse songfestivalinzending K.O.

zoeken in:
Poeha schreef:
Voor de meesten een anticlimax, deze finale, zou ik zeggen?

Want?

Zoals met alle KO's en ladders toch wel wat je van tevoren verwacht. Birds of Arcade had me ook niet verbaasd, alleen liep dat voor die tweede nogal anders....

Ja, KO's zijn wel vaker verrassend.
Misschien dat een ladderopzet toch een bevredigender uitslag had geleid.

Kunnen we niet nog een KO met de winnaars doen: we hebben immers nog een kleine twee weken

En nee, aan mij moet je zo'n organisatie niet overlaten

aERodynamIC schreef:
(quote)

Want?

Zoals met alle KO's en ladders toch wel wat je van tevoren verwacht. Birds of Arcade had me ook niet verbaasd, alleen liep dat voor die tweede nogal anders....

Ik had eerder Teach Inn of Lenny Kuhr verwacht ja. Of Arcade idd

Poeha schreef:
Voor de meesten een anticlimax, deze finale, zou ik zeggen?
Hoezo? Ik vind het een prima finale. Dat had ik het overigens ook gevonden met o.a. Hemel & Aarde, De Troubadour, Ding-a-Dong, Arcade en nog een paar liedjes. Nederland heeft gewoon best een aantal leuke liedjes ingestuurd door de jaren heen. En niet verrassend toch? Ik had deze beide namen wel opgeschreven voor de laatste ronden van het spel.

aERodynamIC schreef:
Kunnen we niet nog een KO met de winnaars doen: we hebben immers nog een kleine twee weken
Doen we na afloop van de finale!

Oké, tijd voor de grote finale!

In de linkerhoek vinden we Ruth Jacott met Vrede. Ze deed in 1993 mee aan het Songfestival en behaalde daar een zesde plek in de eindstand. Nipt voor nummer zeven Zweden, en met een flinke achterstand op nummer vijf Noorwegen. Het liedje Vrede is geschreven voor Henk Westbroek en gecomponeerd door Fluitsma en Van Tijn.

In de rechterhoek vinden we Ilse de Lange en Waylon (ofwel The Common Linnets) met Calm After the Storm. Het duo deed in 2014 mee aan het Songfestival en behaalde daar een tweede plek in de eindstand. Twintig punten voor nummer drie Zweden, maar op flinke achterstand van de winnares Conchita Wurst. Het liedje Calm After the Storm is geschreven en gecomponeerd door Ilse de Lange en JB Meijers. Oorspronkelijk zou het lied door Ilse de Lange en Waylon worden geschreven, maar die zaten niet bepaald op één lijn. Enfin, dat verhaal veronderstel ik als bekend.

Ruth Jacott - Vrede (1993) - The Common Linnets - Calm After the Storm (2014)

We spelen tot morgenavond (10 mei) om 20:00. Het lied dat dan de meeste punten heeft gescoord mag zich de beste Nederlandse Songfestival inzending allertijden noemen.

Ruth Jacott - Vrede (1993) - The Common Linnets - Calm After the Storm (2014)

0-1

Zojuist allebei nog een keer beluisterd, en ik ga toch voor Ilse en Waylon.

0-2 Ik ook

1-3

2-4

2-6

Edgar18 schreef:
Doen we na afloop van de finale!

Deze finale of de finale in Ahoy op 22 mei? Na de echte finale heb ik zo'n overdosis gehad... of dat dan nog verstandig is

5-8

Martial
7-8

8-8

En.... klaar!

Na een spannende strijd winnen Ilse de Lange en Waylon, ofwel The Common Linnets, deze Nederlandse songfestivalinzending k.o. Wat in 2014 net niet lukte dat lukt nu wel. Zij het heel nipt. Na een 8-5 voorsprong wist Ruth Jacott nog gelijk te maken, maar het beslissende punt bleef uit en dat maakt dat Calm After the Storm zich de beste Nederlandse songfestivalinzending allertijden mag noemen.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/e/ec/The_Common_Linnets_-_Calm_After_the_Storm.jpg

En geloof het of niet, maar deze overwinning doet heel veel met Ilse en Waylon. Want wat niet meer leek te gebeuren is vandaag toch werkelijkheid geworden.

Ilse DeLange en Waylon sluiten elkaar weer in de armen jaren na felle ruzie.

Eindelijk kalmte na de storm. En dat allemaal dankzij jullie kostbare stemmen. Bedankt!

De beste Songfestivalwinnaar K.O. spelen jullie allemaal weer mee?

Oh ja hoor, gewoon een gelijk stand en dan moeten er weer kunstgrepen gezocht worden. Echt Songfestival

Doe dan Common Linnets maar zou Pierre Kartner zeggen.

Thanks Edgar en door met de winnaars KO.

Ilse en Waylon zagen het aankomen, nu als duo ook een echt grote prijs gepakt.
Dit was toch wel mijn favoriet.
Bedankt Edgar voor dit leuke spel.
Op naar de internationale

Gast
geplaatst: vandaag om 20:38 uur

geplaatst: vandaag om 20:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.