MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De beste Songfestivalwinnaar K.O.

zoeken in:
aERodynamIC schreef:
(quote)

Musicmeter is raar. Het Songfestival wordt hier altijd verguisd vanwege de typische nummers en nu wordt een ander serieuzer nummer weggezet als niet echt songfestivalfähig. Bijzonder

Maar ik hou van jullie hoor. Sta al lang niet meer alleen en dat is ook bijzonder (is daar ooit nog een liedje over gezongen?).

Eens met je eerste opmerking

Ik hou juist vanwege het songfestival vanwege de typische nummers en niet de standaard radionummers. Die hoor je het hele jaar al. Maar ieder het zijne.

10-10

Nice, tot het gaatje deze battle. Nog een kleine twee uur...

Hebben we maar 20 forumleden?

10-11

10-12

Euphoria altijd verschrikkelijk gevonden

10-13

Elk spel krijgt de finale die het verdient...

ABBA-Duncan is ook wel weer hilarisch.
Heddy Lester had daar ook kunnen staan

Duncan is positief getest op corona en kan dus niet optreden. Teach-In is gevraagd in te vallen, met op backingvocals een playbackende aERodynamIC

70-plussers zijn niet welkom las ik. Dus zowel Getty als Lenny is een no-go. Hopelijk dan maar een mooie medley ter ere van onze winnaars.
DPG Media Privacy Gate - ad.nl

Is t spel nog bezig?

Duncan is out met corona.

Dus walk over voor ABBA?

Als ze gevaccineerd zijn wel, lijkt me

vigil schreef:
Dus walk over voor ABBA?

Ze lijken er anders zelf niet zo in te geloven

Waterloo
Couldn't escape if I wanted to
Waterloo
Knowing my fate is to be with you
Wa-Wa-Wa-Wa-Waterloo
Finally facing my Waterloo

The winner takes it all

cosmic kid (moderator)
Slowchat berichten verwijderd

Ahh, Duncan it is! Die had ik niet verwacht.

Ik zag t anders positief in

Finaletijd!

In de linkerhoek - met de blauwe broek - vinden we Agnetha, Björn, Benny & Anni-Frid ofwel ABBA. Dit Zweedse viertal won in 1974 met overmacht het Songfestival met het nummer Waterloo. Het bleek het begin van een supermegantische carrière. Tussen '74 en '82 veranderde alles wat dit Zweedse vietal aanraakte in goud of platina. Hierna werd het stiller rond het Zweedse kwartet, al schijnt er dit jaar dan toch echt nieuw werk aan te komen.... Lukt het deze ultieme songfestivalhit ook om dit spelletje te winnen?

In de rechterhoek - kuchend in een rode zakdoek - vinden we Ducan Laurence. Deze meest recente (Nederlandse) winnaar van het festival veroverende 18 mei 2019 de harten van het Europees publiek met de gevoelige pianoballade Arcade. Na het festival werd het - mede door de coronapandemie - wat stil rond Duncan Laurence, maar sinds Arcade keihard viral ging dankzij een TikTok-trend zit het nummer weer in de lift. Met meer dan 300.000.000 streams, een notering in de Billboard 100 en optredens in o.a. The Today Show is onze small town boy hard op weg een hit te worden in the big arcade.

1. ABBA - Waterloo (Zweden, 1974) vs. Duncan Laurence - Arcade (Nederland, 2019)

Jullie hebben een kleine 24 uur de tijd om op je favoriet te stemmen. Het nummer dat morgenavond (21 mei) om 20:00 de meeste voorkeursstemmen heeft wint dit spelletje.

Mamma Mia here We go again

0-1

0-2

Toch Arcade? johan de witt

Ow sorry, in de war door het bericht van Rudi...

2-3 dus

Ik dacht al...

2-4

Ahhhh, echt rammend lastig deze. Had Loreen in de finale gestaan was het een stuk eenvoudiger geweest. Heel heel nipt, maar Arcade doet me net iets meer.

1. ABBA - Waterloo (Zweden, 1974) vs. Duncan Laurence - Arcade (Nederland, 2019)

2-5

Gast
geplaatst: vandaag om 23:33 uur

geplaatst: vandaag om 23:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.