Muziek / Muziekgames / HUNDALASILIAH!: De grote Prince KO 1978-1989
zoeken in:
0
geplaatst: 10 juni 2021, 13:41 uur
Sorry, ik keek niet goed (op mijn telefoon).
Wilde mijn punt aan SOTT geven!
Dat maakt 4-7 als het nog kan.
Wilde mijn punt aan SOTT geven!
Dat maakt 4-7 als het nog kan.
5
geplaatst: 10 juni 2021, 15:00 uur
FINALE!!!
https://i.pinimg.com/736x/dc/b6/7b/dcb67b52d21dd9f10120fb34ca40e3b6--big-guys-classic-man.jpg
Na een bewogen en tumultueuze strijd, waarin de gemoederen soms hoog opliepen
, zijn er 14 juweeltjes overgebleven:
Anna Stesia
Batdance
Darling Nikki
I Could Never Take The Place Of Your Man
I Would Die 4 U
If I Was Your Girlfriend
Let’s Go Crazy
Purple Rain
Sign O’ The Times
Sometimes It Snows In April
Starfish And Coffee
The Beautiful Ones
The Cross
When Doves Cry
Maar liefst 6 nummers van het Beste Album Ooit Gemaakt en 5 van Sign O’ the Times.
Parade, Lovesexy en Batman leveren ieder één finalist.
Het is nu de bedoeling dat je je TOP 14 in een pm aan mij stuurt. Laten we als deadline maandag 14 juni om 20:00 aanhouden.
Nog even een tag voor de stemmers:
thelion
Minneapolis
ArthurDZ
aERodynamIC
laxus11
johan de witt
Poeha
lennon
jraw
Funky Bookie
catdog
Johnny Marr
Arrie
Misschien wil west ook nog een lijstje inleveren?
https://i.pinimg.com/736x/dc/b6/7b/dcb67b52d21dd9f10120fb34ca40e3b6--big-guys-classic-man.jpg
, zijn er 14 juweeltjes overgebleven:Anna Stesia
Batdance
Darling Nikki
I Could Never Take The Place Of Your Man
I Would Die 4 U
If I Was Your Girlfriend
Let’s Go Crazy
Purple Rain
Sign O’ The Times
Sometimes It Snows In April
Starfish And Coffee
The Beautiful Ones
The Cross
When Doves Cry
Maar liefst 6 nummers van het Beste Album Ooit Gemaakt en 5 van Sign O’ the Times.
Parade, Lovesexy en Batman leveren ieder één finalist.
Het is nu de bedoeling dat je je TOP 14 in een pm aan mij stuurt. Laten we als deadline maandag 14 juni om 20:00 aanhouden.
Nog even een tag voor de stemmers:
thelion
Minneapolis
ArthurDZ
aERodynamIC
laxus11
johan de witt
Poeha
lennon
jraw
Funky Bookie
catdog
Johnny Marr
Arrie
Misschien wil west ook nog een lijstje inleveren?
0
geplaatst: 10 juni 2021, 15:14 uur
Ik wist van niks. Asjemenou! Het leukste spel van the universe ever...
0
geplaatst: 10 juni 2021, 15:18 uur
Marty McFly schreef:
FINALE!!!
, zijn er 14 juweeltjes overgebleven:
FINALE!!!
, zijn er 14 juweeltjes overgebleven: Where the hell is Erotic City?

De temperatuur loopt hier flink op in Utrecht!

1
geplaatst: 10 juni 2021, 15:21 uur
west schreef:
Juist! En jij hebt het gemist! Ik heb je wel getagd in het begin. Jammer, maar misschien wil je wel een lijstje inleveren? Om nog wat onrecht recht te trekken?

0
geplaatst: 10 juni 2021, 15:45 uur
Marty McFly schreef:
En de twee mooiste van SOTT staan er niet eens tussen!
Desalniettemin nog 14 toppers overgebleven.
Lijstje is ingeleverd.
0
geplaatst: 10 juni 2021, 16:33 uur
Ongekend hoeveel toppers er hier missen, en hoeveel middelmaat de finale haalt (Batdance en Starfish)
Zoveel betere nummers dan deze 2 op albums die niet of wel vertegenwoordigd zijn...
Blijkt toch wel dat uiteindelijk de meest bekende nummers het toch overleven.. Ieder zijn ding, mijn voorkeur gaat vaak naar de deep cuts..
Maar goed, roeien met de paarse riemen die ik heb, 14 zijn er ingeleverd.
Op naar de periode 2000 - 2021.
Zoveel betere nummers dan deze 2 op albums die niet of wel vertegenwoordigd zijn...
Blijkt toch wel dat uiteindelijk de meest bekende nummers het toch overleven.. Ieder zijn ding, mijn voorkeur gaat vaak naar de deep cuts..
2
geplaatst: 10 juni 2021, 17:04 uur
lennon schreef:
Ongekend hoeveel toppers er hier missen, en hoeveel middelmaat de finale haalt (Batdance en Starfish)
Mijn top 10 ziet er heel anders uit, maar ondanks dat nog steeds allemaal sterke nummers.
Deep cuts of niet, ik mis nummers als...
Girls & boys, Mountains, Computer blue, wat R&B nummers (als It's gonna be lonely / Do me baby/ Adore/ Scandalous), Something in the Water, Lady cab driver, All the Critics Love U in New York, D.M.S.R., International lover, Temptation, Condition of the Heart, Superfunkycalifragisexy, Cindy C, Lovesexy, Positivity en... mijn topfavorieten The ballad of Dorothy Parker + Forever in my life.
Tja, en Erotic city ook zeker, maar nou net niet ten koste van Sign o' the times..
Even uit het hoofd, ik vergeet vast nog een favoriet.
edit: Jij baalt gewoon dat Raspberry beret (onterecht) niet door is!
0
geplaatst: 10 juni 2021, 17:53 uur
Minneapolis schreef:
edit: Jij baalt gewoon dat Raspberry beret (onterecht) niet door is!
Dat mag je wel zeggen, wat een omissie.edit: Jij baalt gewoon dat Raspberry beret (onterecht) niet door is!
Oh sorry, je had het tegen lennon.
0
geplaatst: 10 juni 2021, 17:58 uur
Ik moest even het woordenboek er bij pakken.

Klopt, maar van de "grote nummers" mis ik Girls and Boys minstens zo hard.
2
geplaatst: 10 juni 2021, 18:46 uur
Haha nee...Raspberry Beret ligt er terecht uit. Ook zo'n (voor Prince begrippen) middelmatig vrolijk pop deuntje.
Ik begrijp de populariteit niet zo, de man heeft zoveel betere songs gemaakt. Minneapolis zet een heel aardig lijstje neer met daarin genoeg voorbeelden....
Maar... het blijft natuurlijk persoonlijke smaak.
Ik begrijp de populariteit niet zo, de man heeft zoveel betere songs gemaakt. Minneapolis zet een heel aardig lijstje neer met daarin genoeg voorbeelden....
Maar... het blijft natuurlijk persoonlijke smaak.
0
geplaatst: 10 juni 2021, 19:00 uur
Prachtig rijtje nummers vind ik, alleen stoort het me toch stiekem wel een beetje dat de verdeling zo scheef is. Nog een Parade-nummertje erbij, een afgevaardigde van Dirty Mind en 1999, een b-kantje... ging ik nog leuker gevonden hebben! Maar ja het is des Musicmeters hé, als iedereen ronde na ronde op zijn eigen favorietjes stemt, hou je uiteindelijk toch gewoon de grootste gemene deler over
Mijn lijstje volgt spoedig!
Mijn lijstje volgt spoedig!
3
geplaatst: 10 juni 2021, 19:28 uur
Nostalgie speelt ook een grote rol, beste lennon. Raspberry Beret is inderdaad niet het meest verheven nummer. Simpel kun je het ook nog noemen. Maar met Raspberry en I Would Die 4 U is het voor mij allemaal begonnen.
Eigenlijk net voor de periode Mountains en Girls and Boys. Weet nog goed dat in die tijd dat ik maar niet begreep waarom die beide laatstgenoemde tracks maar niet aansloegen in mijn vriendenkring en bij ons op school. Eigenlijk begrijp ik dat nog steeds niet.
En vervolgens kwam daar Bob George, behorend tot mijn Prince top 10 en vervolgens de Batdance, weergaloze track. Prachtige muzikale periode. Over het algemeen ook, zo rond 1984-1990.
De laatste jaren geniet ik dan weer enorm van de voor mij minder bekende tracks/b-sides en dergelijke. Ik ben liefhebber, maar geen fan. Heel veel heb ik dan ook niet in mijn bezit van Prince. Des te blijer ben ik dan ook met het officiële Prince YouTube-account. Al veel moois kunnen ontdekken. Dat gold ook voor het pracht topic Prince: Forever in My Life… aERo’s Top 200 dat aERodynamIC had opgezet, een paar jaar terug (een kleine 5 jaar terug inmiddels, zie ik nu net), inzake zijn Prince top 200. Intens van genoten.
P.S. Ik heb 200 Balloons hier wel gemist
Deze kwam ik gisteravond ook weer eens tegen, wat een inleiding/intro.
Damn, kleine, je wordt nog steeds gemist.
Eigenlijk net voor de periode Mountains en Girls and Boys. Weet nog goed dat in die tijd dat ik maar niet begreep waarom die beide laatstgenoemde tracks maar niet aansloegen in mijn vriendenkring en bij ons op school. Eigenlijk begrijp ik dat nog steeds niet.
En vervolgens kwam daar Bob George, behorend tot mijn Prince top 10 en vervolgens de Batdance, weergaloze track. Prachtige muzikale periode. Over het algemeen ook, zo rond 1984-1990.
De laatste jaren geniet ik dan weer enorm van de voor mij minder bekende tracks/b-sides en dergelijke. Ik ben liefhebber, maar geen fan. Heel veel heb ik dan ook niet in mijn bezit van Prince. Des te blijer ben ik dan ook met het officiële Prince YouTube-account. Al veel moois kunnen ontdekken. Dat gold ook voor het pracht topic Prince: Forever in My Life… aERo’s Top 200 dat aERodynamIC had opgezet, een paar jaar terug (een kleine 5 jaar terug inmiddels, zie ik nu net), inzake zijn Prince top 200. Intens van genoten.
P.S. Ik heb 200 Balloons hier wel gemist

Deze kwam ik gisteravond ook weer eens tegen, wat een inleiding/intro.
Damn, kleine, je wordt nog steeds gemist.
3
geplaatst: 10 juni 2021, 19:35 uur
Ik heb precies hetzelfde met Raspberry Beret. Ik werd in 1984 een enorme fan door het album Purple Rain, maar toen een jaar later ATWIAD uitkwam en ik Raspberry Beret voor het eerst hoorde met die strijkers....
Dat blijft altijd bij en speelt zeker mee. Ik heb mijn top 14 ook samengesteld op die basis en niet heel clean op grond van wat nu spannender of beter zou moeten zijn.
Daarbij is er voor mij ook verschil tussen losse nummers en de vibe van zijn albums.
lennon vergeet de opzet van een spel als dit ook niet he. Helemaal mee eens dat er sterkere nummers op SOTT staan die er nu niet tussen staan. Maar blijkbaar heeft dat nummer minder sterke tegenstanders gehad en dan krijg je zo'n uitkomst.
Het zou al heel anders worden als iedereen zijn eigen vrije top 10 of zo inlevert en je daar een lijst der lijsten van maakt. Maar dan heb je wel heel veel deelnemers nodig omdat een beetje voor elkaar te krijgen
Dat blijft altijd bij en speelt zeker mee. Ik heb mijn top 14 ook samengesteld op die basis en niet heel clean op grond van wat nu spannender of beter zou moeten zijn.
Daarbij is er voor mij ook verschil tussen losse nummers en de vibe van zijn albums.
lennon vergeet de opzet van een spel als dit ook niet he. Helemaal mee eens dat er sterkere nummers op SOTT staan die er nu niet tussen staan. Maar blijkbaar heeft dat nummer minder sterke tegenstanders gehad en dan krijg je zo'n uitkomst.
Het zou al heel anders worden als iedereen zijn eigen vrije top 10 of zo inlevert en je daar een lijst der lijsten van maakt. Maar dan heb je wel heel veel deelnemers nodig omdat een beetje voor elkaar te krijgen

3
geplaatst: 10 juni 2021, 19:41 uur
Ik werd ook fan in 84 door when doves cry... en ik vind ATWIAD een sterke plaat...maar Raspberry Beret heb ik altijd een zwak moment op dat album gevonden. Net zoals take me with u dat is op PR... en daarmee zeg ik niet dat t slecht is, maar dat niveau is zo hoog op die platen dat zo'n nummer wat ondergesneeuwd wordt.
Batdance kan ik ook van genieten... toen en nu... maar om m tegen te komen als finalist in zijn 80s werk vind ik eveneens verbazingwekkend. Zelfde geldt voor starfish.
Maar...nogmaals.. allemaal persoonlijke smaak en beleving.
Batdance kan ik ook van genieten... toen en nu... maar om m tegen te komen als finalist in zijn 80s werk vind ik eveneens verbazingwekkend. Zelfde geldt voor starfish.
Maar...nogmaals.. allemaal persoonlijke smaak en beleving.
0
geplaatst: 10 juni 2021, 19:44 uur
Ten tijden van Purple rain verzette ik me (als 11 jarige Michael Jackson fan) nog een beetje tegen de de nieuwe hype die Prince leek te zijn, hoewel ik When doves cry al wel erg goed vond.
Maar bij de premiere (zoals je toen nog had) van de Raspberry Beret clip was ik gelijk overstag. Het laat zich moeilijk beschrijven waarom, maar een ordinair popliedje vind ik het niet. Ook het feit dat hij zich zo totaal anders presenteerde vond ik indrukwekkend.
Maar onbewust was ik al Prince fan na Chaka Kahn's I feel for you (één van mijn eerste en totaal grijs gedraaide singletjes).
Purple Rain heeft bij mij later nooit Around the world, The Black album, SOTT en Lovesexy ingehaald qua gevoel bij die platen.
Maar bij de premiere (zoals je toen nog had) van de Raspberry Beret clip was ik gelijk overstag. Het laat zich moeilijk beschrijven waarom, maar een ordinair popliedje vind ik het niet. Ook het feit dat hij zich zo totaal anders presenteerde vond ik indrukwekkend.
Maar onbewust was ik al Prince fan na Chaka Kahn's I feel for you (één van mijn eerste en totaal grijs gedraaide singletjes).
Purple Rain heeft bij mij later nooit Around the world, The Black album, SOTT en Lovesexy ingehaald qua gevoel bij die platen.
1
geplaatst: 10 juni 2021, 19:58 uur
Prince heeft natuurlijk ook wel enorm veel nummers gemaakt, dat maakt het niet makkelijker.
Ik heb trouwens wel altijd een beetje moeite gehad met fans die inmiddels voor zijn greatest hits hun neus ophalen. Dat heb ik nooit begrepen.
Oh ja, ik heb ook mijn snob-tijd gehad. Stond ik in Den Bosch al die onbekende nummers keihard mee te zingen, want die kende ik al uit het illegale circuit. Maar van die periode was ik ook snel weer genezen.
Niks mis met zijn grote hits, hoe vaak ik die ook wel niet gehoord heb
Snobisme onder Prince fans is voor veel minder grote liefhebbers wel eens een spelbreker. Ik heb daar best vaak negatieve verhalen over gehoord: Prince fans scheppen graag op over hoe vaak ze hem wel niet hebben gezien, welke aftershows ze wel niet bijgewoond hebben en de spurt om zo ver mogelijk vooraan te staan door veertigers en vijftigers alsof het jonge dolle tieners zijn.... dat werd niet altijd goed begrepen en gewaardeerd
Ik heb trouwens wel altijd een beetje moeite gehad met fans die inmiddels voor zijn greatest hits hun neus ophalen. Dat heb ik nooit begrepen.
Oh ja, ik heb ook mijn snob-tijd gehad. Stond ik in Den Bosch al die onbekende nummers keihard mee te zingen, want die kende ik al uit het illegale circuit. Maar van die periode was ik ook snel weer genezen.
Niks mis met zijn grote hits, hoe vaak ik die ook wel niet gehoord heb

Snobisme onder Prince fans is voor veel minder grote liefhebbers wel eens een spelbreker. Ik heb daar best vaak negatieve verhalen over gehoord: Prince fans scheppen graag op over hoe vaak ze hem wel niet hebben gezien, welke aftershows ze wel niet bijgewoond hebben en de spurt om zo ver mogelijk vooraan te staan door veertigers en vijftigers alsof het jonge dolle tieners zijn.... dat werd niet altijd goed begrepen en gewaardeerd

1
geplaatst: 10 juni 2021, 20:03 uur
aERodynamIC schreef:
welke aftershows ze wel niet bijgewoond hebben
welke aftershows ze wel niet bijgewoond hebben
Over het algemeen waren 3x zo veel mensen "er bij" als dat er in werkelijkheid in die tent pasten?

Ik kan alleen zeggen dat ik te weinig Prince concerten heb meegemaakt.
0
geplaatst: 10 juni 2021, 22:35 uur
Laat ik even duidelijk maken dat ik niks tegen hits heb... mijn nummer 1 hier is ook in t echt een van mijn favorieten...
En Purple Rain heb ik altijd fantastisch gevonden....
Maar nummers als de veel besproken raspberry Beret en Kiss heb ik wel gehad nu... die raken me niet meer zo.
Genoeg hitsingles die ik nog steeds hard draai...
Oh.. the most beautiful girl is er wel één die ik verafschuw
En Purple Rain heb ik altijd fantastisch gevonden....
Maar nummers als de veel besproken raspberry Beret en Kiss heb ik wel gehad nu... die raken me niet meer zo.
Genoeg hitsingles die ik nog steeds hard draai...
Oh.. the most beautiful girl is er wel één die ik verafschuw
1
geplaatst: 10 juni 2021, 23:10 uur
lennon schreef:
Laat ik even duidelijk maken dat ik niks tegen hits heb... mijn nummer 1 hier is ook in t echt een van mijn favorieten...
Ik doelde hierbij niet op jou hoor

Denk dat jij er ook wel een beetje mee bekend bent toch?!
0
geplaatst: 10 juni 2021, 23:14 uur
aERodynamIC schreef:
(quote)

Zeker...ik weet precies wat je bedoelt. Daar distantieer ik me ook heel graag van...
1
geplaatst: 11 juni 2021, 07:58 uur
Dat snobisme zat er bij mij vooral in vanwege de behandeling die Purple Rain kreeg. Coupletje, refreintje, solootjen publiek laten oehen en aahen.
Dat nummer verdient een rustige opbouw, zodat de spanning en emotie kunnen worden opgebouwd tot de climax.
Deze finale is natuurlijk gedevalueerd omdat Crystal Ball er niet in staat.
Dat nummer verdient een rustige opbouw, zodat de spanning en emotie kunnen worden opgebouwd tot de climax.
Deze finale is natuurlijk gedevalueerd omdat Crystal Ball er niet in staat.

0
geplaatst: 11 juni 2021, 09:16 uur
Inmiddels 7 lijstjes binnen. De eerste 6 lijstjes hadden elk een andere no. 1!
* denotes required fields.