Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2002
zoeken in:
0
geplaatst: 19 juni 2021, 11:34 uur
Teunnis schreef:
Ik had heel even de neiging om Las Ketchup boven QOTSA te zetten, maar dat zou afbreuk doen aan de waarheid.
Ik had heel even de neiging om Las Ketchup boven QOTSA te zetten, maar dat zou afbreuk doen aan de waarheid.
Nou daar draai jij anders jouw hand niet voor om want dat doen die andere 3 ook

1
geplaatst: 19 juni 2021, 12:28 uur
GrafGantz schreef:
Mensen die klagen over hoe matig het jaar is en dan wel dat Ketchup gedoe in hun top 4 zetten en niet een nummer van Coldplay van toen ze nog prima muziek maakten zal ik wel nooit begrijpen
Mensen die klagen over hoe matig het jaar is en dan wel dat Ketchup gedoe in hun top 4 zetten en niet een nummer van Coldplay van toen ze nog prima muziek maakten zal ik wel nooit begrijpen
Ik vond In My Place zelfs toen al een minder Coldplay-nummer; samen met God Put a Smile... zo'n beetje het minste nummer van AROBTTH. Politik, Green Eyes, Amsterdam of The Scientist hadden hier zeker punten van mij gekregen.
dumb_helicopter schreef:
Word een beetje moe van dat pseudo-intellectueel geklaag op prima rocknummers. Alsof Alexander Kameradski (of hoe die jongen ook heet), ook maar in de buurt komt van QOTSA.
Word een beetje moe van dat pseudo-intellectueel geklaag op prima rocknummers. Alsof Alexander Kameradski (of hoe die jongen ook heet), ook maar in de buurt komt van QOTSA.
Je doet anders precies hetzelfde nu met Kowalski. Speaker Attack komt dicht in de buurt van de beste technotrack ooit. Iig binnen het genre vele malen relevanter dan QOTSA binnen de rock.
Neemt niet weg dat No One Knows idd gewoon een prima rocknummer is.
2
geplaatst: 19 juni 2021, 12:36 uur
Titmeister schreef:
Ik vond In My Place zelfs toen al een minder Coldplay-nummer; samen met God Put a Smile... zo'n beetje het minste nummer van AROBTTH. Politik, Green Eyes, Amsterdam of The Scientist hadden hier zeker punten van mij gekregen.
(quote)
Kan zijn, maar is het echt slechter dan dat Ketchup gedoe?
0
geplaatst: 19 juni 2021, 13:14 uur
Mss niet, maar die vind ik dan nog wel weer geinig. Coldplay is aan de andere kant zo'n beetje de meest humorloze muziek die er bestaat. In ieder geval, gevalletje lood om oud ijzer bij mij.
0
geplaatst: 19 juni 2021, 13:28 uur
1. Queens of the Stone Age - No One Knows
2. Coldplay - In My Place
3. Pulp - Bad Cover Version
4. Sum 41 - The Hell Song
5. Avril Lavigne - Things I'll Never Say
6. Sigur Rós - Untitled #8 (Popplagið)
4. Sum 41 - The Hell Song
5. Avril Lavigne - Things I'll Never Say
6. Sigur Rós - Untitled #8 (Popplagið)
1
geplaatst: 19 juni 2021, 18:28 uur
dumb_helicopter schreef:
Flauw natuurlijk, want jij bent sowieso al geen technoliefhebber. Ik ben een medestander wat No One Knows betreft, maar Speaker Attack is net zo goed een iconiche klassieker in het genre.
1
geplaatst: 19 juni 2021, 18:40 uur
Arrie schreef:
Flauw natuurlijk, want jij bent sowieso al geen technoliefhebber. Ik ben een medestander wat No One Knows betreft, maar Speaker Attack is net zo goed een iconiche klassieker in het genre.
(quote)
Zelf voor technoliefhebbers lijkt deze toch ook niet bij het grote publiek potten gebroken te hebben als ik kijk naar het beperkte aantal streams op Spotify. Vandaar dat QOTSA in faam en realisaties volgens mij toch in een hogere klasse speelt. Maar mogelijk kan het natuurlijk wel een cultklassieker zijn.
1
geplaatst: 19 juni 2021, 18:52 uur
Ah, aantal streams. Ja, het moge dan ook duidelijk zijn dat Queens of the Stone Age niet in de buurt komt van Nickelback en Imagine Dragons.
2
geplaatst: 19 juni 2021, 19:02 uur
Titmeister schreef:
Coldplay is aan de andere kant zo'n beetje de meest humorloze muziek die er bestaat.
Coldplay is aan de andere kant zo'n beetje de meest humorloze muziek die er bestaat.
Duitse humor, Funniest home videos en Coldplay zijn niet bedoelt om te lachen.

2
geplaatst: 19 juni 2021, 20:52 uur
dumb_helicopter schreef:
Zelf voor technoliefhebbers lijkt deze toch ook niet bij het grote publiek potten gebroken te hebben als ik kijk naar het beperkte aantal streams op Spotify. Vandaar dat QOTSA in faam en realisaties volgens mij toch in een hogere klasse speelt. Maar mogelijk kan het natuurlijk wel een cultklassieker zijn.
(quote)
Voor zover aantal streams op Spotify al een referentiekader zijn - wat Arrie ook zegt - staat het nummer nog geen jaar op Spotify, dus dat zegt helemaal niets. Je mag wel van mij aannemen dat Speaker Attack door technoliefhebbers als een klassieker wordt gezien

0
geplaatst: 19 juni 2021, 22:34 uur
1. Alexander Kowalski - Speaker Attack
2. Queens of the Stone Age - No One Knows
3. Sum 41 - The Hell Song
4. Las Ketchup - The Ketchup Song (Asereje)
2
geplaatst: 19 juni 2021, 22:49 uur
Arrie schreef:
Ah, aantal streams. Ja, het moge dan ook duidelijk zijn dat Queens of the Stone Age niet in de buurt komt van Nickelback en Imagine Dragons.
Het moet gezegd: qua Spotify streams zit No One Knows meer in de ordegrootte van Enrique Iglesias - Hero, Ashanti - Foolish en Avril Lavigne - I'm With You. Raar eigenlijk dat die niet allemaal met twee vingers in de neus zijn doorgegaan in deze KO, al heeft Avril het wel gehaald zie ik.
0
geplaatst: 20 juni 2021, 01:05 uur
Nogal matige ladder inderdaad.
1. Las Ketchup - The Ketchup Song (Asereje)
2. Sum 41 - The Hell Song
3. Queens of the Stone Age - No One Knows
4. Sigur Rós - Untitled #8 (Popplagið)
1. Las Ketchup - The Ketchup Song (Asereje)
2. Sum 41 - The Hell Song
3. Queens of the Stone Age - No One Knows
4. Sigur Rós - Untitled #8 (Popplagið)
0
geplaatst: 20 juni 2021, 09:49 uur
QOTSA steekt er wel ver bovenuit in deze ladder
0
geplaatst: 20 juni 2021, 09:57 uur
1. Sigur Rós - Untitled #8 (Popplagið)
3. Coldplay - In My Place
4. Pulp - Bad Cover Version
3. Coldplay - In My Place
4. Pulp - Bad Cover Version
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 20 juni 2021, 10:10 uur
1 Coldplay - In My Place
2 Sigur Rós - Untitled #8 (Popplagið)
3 Queens of the Stone Age - No One Knows
4 Las Ketchup - The Ketchup Song (Asereje)
2 Sigur Rós - Untitled #8 (Popplagið)
3 Queens of the Stone Age - No One Knows
4 Las Ketchup - The Ketchup Song (Asereje)
0
geplaatst: 20 juni 2021, 10:16 uur
Titmeister schreef:
Voor zover aantal streams op Spotify al een referentiekader zijn - wat Arrie ook zegt - staat het nummer nog geen jaar op Spotify, dus dat zegt helemaal niets. Je mag wel van mij aannemen dat Speaker Attack door technoliefhebbers als een klassieker wordt gezien
(quote)
Dat is dan nog iets anders inderdaad en was ik me ook niet van bewust. Vandaar ook dat ik kritisch was naar de term 'klassieker' als er amper naar geluisterd wordt.
En tuurlijk zegt het aantal streams niet veel, maar het geeft wel wat weer over het bereik en de impact. Als je dit dan koppelt aan de zeer mooie albumscore hier op MuMe, dan is het raar (of toch minder logisch) dat er muziekpuristen zijn die hier zo op afgeven.
0
geplaatst: 20 juni 2021, 11:28 uur
dumb_helicopter schreef:
En tuurlijk zegt het aantal streams niet veel, maar het geeft wel wat weer over het bereik en de impact. Als je dit dan koppelt aan de zeer mooie albumscore hier op MuMe, dan is het raar (of toch minder logisch) dat er muziekpuristen zijn die hier zo op afgeven.
'No One Knows' heb ik altijd een stomvervelend zeurnummer gevonden en het bijbehorende album heb ik dan ook niet beluisterd. Daar kan ik weinig aan doen en dat blijft een kwestie van smaak. Albumscores en #stemmen hier geven - net zozeer als Spotify-streams, YouTube-views en Top-40 noteringen - geen enkele indicatie of een album of track mij zal bevallen.
Zoals de Top-40 voor 80% vol staat met matige nummers, staat voor mij ook de MuMe Top-250 voor zeker 50% vol met oninteressante albums. En zoals pop en EDM (denk ik) oververtegenwoordigd zijn in de top-40, is (pop/indie-)rock met gitaren net zozeer oververtegenwoordigd in MuMe's toplijsten.
Voorbeelden van "metrics" die indicatiever zijn voor een klik (voor mij althans) zijn het YouTube-algoritme voor autoplay en hoge scores van een groep van 20-30 users op deze site van wie ik weet dat hun smaak veel overlap heeft met die van mij.
0
geplaatst: 20 juni 2021, 12:26 uur
1. Coldplay - In My Place
2. Alexander Kowalski - Speaker Attack
3. Avril Lavigne - Things I'll Never Say
4. Queens of the Stone Age - No One Knows
2. Alexander Kowalski - Speaker Attack
3. Avril Lavigne - Things I'll Never Say
4. Queens of the Stone Age - No One Knows
0
geplaatst: 20 juni 2021, 13:07 uur
Gyzzz schreef:
EDM (denk ik)
EDM (denk ik)
EDM in zijn totaliteit zal misschien eerder ondervertegenwoordigd zijn. Je doelt denk ik op de meer commerciële takken van house en dance pop (met name in de VS vaak foutief EDM genoemd). Genres als techno, trance, drum n bass en hardcore lijken mij populairder dan de Top 40 doet vermoeden.
Hier een heerlijke rant van iemand die er schijnbaar nog wat meer mee zit dan ik

Stop Calling EDM EDM - Here Is A Proper Definition - Magnetic Magazine - magneticmag.com (waar overigens ook het een en ander op aan te merken is)
EDIT: Excuses dat ik de discussie nu wel heel erg off-topic trek.
0
geplaatst: 20 juni 2021, 13:19 uur
Haha - ik kende de benaming EDM alleen maar voor de top-40 dance waar veel van die Nederlanders als Martin Garrix, Hardwell, Afrojack en Tiesto-huidige-stijl zo goed mee scoren. Sinds die tijd heb ik hen vaak als 'EDM' gelabeld zien worden, terwijl ik die afkorting voor die tijd werkelijk nog nooit gehoord had (in tegenstelling tot vrijwel alle andere genres uit dat gekleurde evolutieschema).
1
geplaatst: 20 juni 2021, 20:26 uur
Gyzzz schreef:
Haha - ik kende de benaming EDM alleen maar voor de top-40 dance waar veel van die Nederlanders als Martin Garrix, Hardwell, Afrojack en Tiesto-huidige-stijl zo goed mee scoren. Sinds die tijd heb ik hen vaak als 'EDM' gelabeld zien worden, terwijl ik die afkorting voor die tijd werkelijk nog nooit gehoord had (in tegenstelling tot vrijwel alle andere genres uit dat gekleurde evolutieschema).
Alhoewel EDM staat voor 'electronic dance muziek' is het inderdaad geëvolueerd tot een term die betrekking heeft tot het genre waar Garrix etc in opereren. Je kan het foutief noemen, maar dat is nou eenmaal wat de term is gaan betekenen.
0
geplaatst: 20 juni 2021, 23:38 uur
ik kon helaas geen punten meer kwijt aan Sum 41, maar laatste dagen wel weer in een Sum 41 mood geraakt. Gisteravond met een maat van mij nummers lopen pompen van de band, jammer dat Still Waiting niet is genomineerd. Die knalt toch lekkerder dan dat andere nummer van hen dat nu meedoet
0
geplaatst: 21 juni 2021, 10:22 uur
1. Coldplay - In My Place
4. Alexander Kowalski - Speaker Attack
4. Alexander Kowalski - Speaker Attack
* denotes required fields.