MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2002

zoeken in:
Ai, jij hebt het bijschrift bij die emoji gelezen.

1. Sigur Rós - Untitled #8 (Popplagið)
2. Interpol - Leif Erikson
3. Interpol - NYC
4. Coldplay - The Scientist
5. Queens of the Stone Age - Go With The Flow

Titmeister schreef:
Volgens mij The Cure in '89.
Je hebt gelijk! Met nog drie keer Stone Roses erbij. Iemand anders nog een suggestie?

Rudi S schreef:
(quote)

Ach die zijn ook nauwelijks genomineerd (ook niet door jou Geert dacht ik ), Avril en Kate een beetje.
Ik heb er nog 4 genomineerd met dat liedje van Sleater-Kinney

Ik heb een Avril genomineerd, maar die was helaas kansloos voor eremetaal

Edgar18 schreef:
(quote)
Je hebt gelijk! Met nog drie keer Stone Roses erbij. Iemand anders nog een suggestie?

Doe maar 5x Nelly Furtado in Song van het Jaar 2006, om te wreken voor de rampzalige uitslag in Svhj 2003

1. Coldplay - The Scientist
2. Interpol - Obstacle 1
3. Queens of the Stone Age - No One Knows
4. Queens of the Stone Age - Go With The Flow
5. Interpol - Stella Was a Diver and She Was Always Down

1. Interpol - Stella Was a Diver and She Was Always Down
2. Queens of the Stone Age - Go With The Flow
3. The Streets - Turn the Page
4. DJ Shadow - You Can't Go Home Again
5. Closer Musik - Departures

Edgar18 schreef:
(quote)
Met nog vier* keer Stone Roses erbij

1. Sigur Rós - Untitled #8 (Popplagið)

2. Interpol - Stella Was a Diver and She Was Always Down
4. Closer Musik - Departures

5. Interpol - Leif Erikson

1. Wilco - Jesus, etc.
2. Sigur Rós - Untitled #8 (Popplagið)
3. Queens of the Stone Age - No One Knows
4. Coldplay - The Scientist
5. Interpol - Leif Erikson

Edgar18 schreef:

Vier keer dezelfde artiest in de finale, ik ben benieuwd of dat ooit eerder gebeurd is in de geschiedenis van dit spel. The Beatles ('66) en Radiohead ('97) zijn tot drie gekomen...

Beatles lukte het wel in '65

Edgar18 schreef:

Vier keer dezelfde artiest in de finale,

Is het niet tijd voor een deelnameverbod voor users die slechts op 1 album van het te spelen jaar hebben gestemd

Edgar18 schreef:
(quote)
Met nog vier* keer Stone Roses erbij
Verhip! Niet goed gekeken. Wel een eenzijdige finale zeg die editie. Beatles in '65 is ook wel ietwat armoedig als je ziet wat voor moois het niet gered heeft in die editie.

1. Coldplay - The Scientist
2. Queens of the Stone Age - No One Knows
3. Queens of the Stone Age - Go With The Flow
4. Sigur Rós - Untitled #8 (Popplagið)
5. Interpol - Stella Was a Diver and She Was Always Down

Ik denk de sterkste finale in dit topic tot nu toe. Enkel Closer Musik doet me erg weinig en DJ Shadow en The Streets zijn Ok, de rest zijn stuk voor stuk pareltjes.

1. Wilco - Jesus, etc.
2. Closer Musik - Departures
4. Queens of the Stone Age - No One Knows
5. DJ Shadow - You Can't Go Home Again

Dat was gemakkelijk, precies vier briljante nummers en een uitstekende schaduw.

1. Interpol - Leif Erikson
2. Interpol - Stella Was a Diver and She Was Always Down
3. Wilco - Jesus, etc.
4. Interpol - Obstacle 1
5. DJ Shadow - You Can't Go Home Again

1. Queens of the Stone Age - No One Knows
2. Wilco - Jesus, etc.
3. Coldplay - The Scientists
4. Interpol - Obstacle 1
5. Queens of the Stone Age - Go With The Flow

Mausie schreef:
Wat een niveau! Op DJ Shadow na allemaal klasbakken

Hm, en ik maar denken dat je een fervent fan bent van techno/house en hiphop!?

Choconas schreef:
(quote)

Hm, en ik maar denken dat je een fervent fan bent van techno/house en hiphop!?

Haha, scherp! Om een of andere reden voel ik DJ Shadow niet zo. Het klinkt zeker niet slecht, maar er blijft weinig van hangen (behalve Midnight in a Perfect World tot nu toe). Geef mij nog wat tijd, wellicht draai ik nog bij

De lijnen zijn gesloten!

Drieëndertig stemmers en dan eindigen met één puntje verschil tussen de nummer drie en één. Dat geeft wel aan hoe spannend het (weer) is.

12. DJ Shadow - You Can't Go Home Again (26 punten, 12 keer genoemd)
(genomineerd door en nummer 1 van yeahyeahyeah)

In een door rock gedomineerde finale zou je verwachten dat DJ Shadow als alternatieveling wel wat potten kon breken. Dat blijkt tegen te vallen. Samen met de nummer elf kwamen ze er niet echt aan te pas.

11. Interpol - NYC (27 punten, 10 keer genoemd)
(automatisch genomineerd)

En op die elfde plek vinden we de eerste Interpol. Het minst genoemde nummer in deze finale, en tevens het enige lied zonder nummer 1 notering. Terwijl ie toch als virtuele nummer vijf deze finale binnenkwam.

10. Queens of the Stone Age - Go With The Flow (35 punten, 13 keer genoemd)
(genomineerd door Mausie, nummer 1 van: ranja)

Op plek tien vinden we de andere band met meerdere liedjes in de finale. Dat No One Knows van die twee de kanshebber voor eremetaal is zal niemand verbazen. Toch deed ook Go With The Flow het alleraardigst.

9. Interpol - Leif Erikson (40 punten, 12 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van: johan de witt, luigifort, Johnny Marr, Mausie & Choconas)

En daar is Interpol nummer twee. Nota bene de nummer drie voorafgaand aan deze finale. Nu moet ik daar wel bij aantekenen dat het deze finale loeidicht bij elkaar zit, want Leif Erikson heeft maar tien puntjes minder dan de winnaar.

8. Interpol - Obstacle 1 (42 punten, 16 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van: wibro)

En daar is ook de virtuele nummer één na de halve finale. Het kan dooien, het kan vriezen, maar Interpol dreigt deze finale te verliezen. Alle ballen op Stella dan maar!

7. Interpol - Stella Was a Diver and She Was Always Down (42 punten, 17 keer genoemd)
(genomineerd door Arno, nummer 1 van: GrafGantz & Arno)

Helaas, ook Stella gaat de meubelen niet redden. Vier nummers in de finale is leuk, maar het is wel duidelijk dat ze elkaar flink in de weg hebben gezeten. Stella werd overigens het vaakst genoemd van alle liedjes in deze finale.

6. Closer Musik - Departures (44 punten, 13 keer genoemd)
(genomineerd door Gyzzz, nummer 1 van: Titmeister, Gyzzz & Arrie)

Net als op de plekken zeven/acht vinden we ook op plek vijf/zes een ex aequo. De nummer één noteringen geven in zo'n geval de doorslag, en daar scoort de nummer vijf net iets beter.

5. Wilco - Jesus, etc. (44 punten, 13 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van: stardust_be, Cervantes, Gretz, LucM & aerobag)

En die vijfde plek is voor de heren van Wilco. Een puike prestatie als je bedenkt dat Jesus, etc. zich met het laagste stempercentage plaatste voor deze finale. Nota bene o.b.v. één nummer 1 notering meer dan Spinvis zijn Smalfilm.

4. The Streets - Turn the Page (47 punten, 13 keer genoemd)
(genomineerd door Johnny Marr, nummer 1 van: andré, ArthurDZ, Koenr & jordidj1)

De enige hiphop notering in deze finale eindigt op een fraaie vierde plek. Twee puntjes verwijdert van het podium slechts. Sowieso een knappe rally van Turn the Page, ik had deze voorafgaand aan dit spel niet zo ver zien reiken.

3. Sigur Rós - Untitled #8 (Popplagið) (49 punten, 15 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van: Rufus, Teunnis & mijzelf)

Ook hier wordt weer een strijd beslist o.b.v. nummer één noteringen. De nummer twee heeft er net eentje meer waardoor Popplagið het deze editie moet doen met het brons. Waar ik The Streets net een verrassing noemde kan ik dat nu ook zeggen van Sigur Rós. Deze meervoudig ladderfinalist leek me de grote kanshebber voor de eindzege, maar het heeft er nooit echt ingezeten. In ronde één scoorden ze al 27 punten minder dan QOTSA en ook aan Interpol moesten ze in de halve finale ruim (16 punten) voorrang verlenen.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:42 uur

geplaatst: vandaag om 08:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.