MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 1978

zoeken in:
luigifort schreef:
En dan noem je het dezelfde insteek

Ja, dezelfde spelregels als hier, maar dan doe we het twaalf keer.

Mooi jaar.
The Police, The Jam en Nina Hagen verdienen ook nog wel een nominatie.

33. Japan - Adolescent Sex
Linkje volgt (vanavond) ..

34. Lou Reed - Street Hassle

Zoals altijd zonder linkje, sorry.

Ries_72 schreef:
33. Japan - Adolescent Sex
Linkje volgt (vanavond) ..
spotify:track:3ZnZ4m1ee47HSnFDDOcrF6

GrafGantz schreef:
34. Lou Reed - Street Hassle

Zoals altijd zonder linkje, sorry.
spotify:track:3ecvnatX2V8cjPr1NMce05

35. The Bar-Kays - Holy Ghost spotify:track:3dgMPpTQJ9Y91TkB072ZN3

Edgar18 schreef:
(quote)
Die heb ik bewust uit de startlijst gelaten omdat het een album betreft (zonder losse nummers). Wil je een andere uitzoeken?

Lang getwijfeld - er ontbreekt nog zoveel - en daarom nog even een shout-out naar de nog-niet-gekozenen:

Pere Ubu (twee albums stampvol topnummers om uit te kiezen!), The B-52's Rock Lobster, Black Devil's Disco Club, Joy Division's debuut-EP, Public Image Ltd.'s fantastische debuut, discostamper The Runner, Brian Eno's beste album, William Onyeabor, The Cramps, The Cure met hun debuutsingle (zowel de A- als B-kant behoort tot het beste van de 70's-Cure) en nog een aantal hitjes zoals Airport, Gut Feeling, He's the Greatest Dancer, I Will Survive en Dreadlock Holiday.

Maar uit onvrede over de diskwalificatie van Music for 18 Musicians geef ik jullie meer dan twintig minuten Zappa. Misschien wel zijn meest polariserende nummer. In die zin dat zelfs bij de grootste fans er geen consensus is of het nou geniaal of kut is. Ik houd het op kutjegeniaal (© Johnny Marr).

28. Frank Zappa - Greggery Peccary spotify:track:3nCuhBMCQYLQnLt5jV0Giv

36. Sun Ra - There Are Other Worlds (They Have Not Told You Of) There Are Other Worlds (They Have Not Told You Of) - Remastered - song by Sun Ra, Sun Ra & His Arkestra | Spotify - open.spotify.com

Geen uri-linkje want mobiel, iemand? Overigens vind ik het ook wel leuk om de jaren na 2009 hier nog eens over te doen. Eensch met the homie luigi.

37. Bruce Springsteen - Racing In The Street

spotify:track:4L6ZmbSmjH5swqGWrelrrN

Johnny Marr schreef:
29. Sun Ra - There Are Other Worlds (They Have Not Told You Of) There Are Other Worlds (They Have Not Told You Of) - Remastered - song by Sun Ra, Sun Ra & His Arkestra | Spotify - open.spotify.com

Geen uri-linkje want mobiel, iemand?

36. Sun Ra - There Are Other Worlds (They Have Not Told You Of) spotify:track:5WMZPvAyAmayd1SUDCtCYl

38. Patti Smith Group - Because the Night
spotify:track:0lIoY4ZQsdn5QzhraM9o9u

39 The Police - So lonely

Sorry geen linkje..

koosknook schreef:
39 The Police - So lonely

Sorry geen linkje..

Ideaal, So Lonely was mijn laatste afvaller:

spotify:track:2wnsBaxrmkthIFAm6vqCuX

40. The Doors - The Ghost Song spotify:track:5XTdMVT5i5qcfyTXWxhxVZ

41. Chic - I Want Your Love spotify:track:7ooheiWgbyNtGOBTPbjNoq

42. Black Devil - "H" Friend spotify:track:0pLfPB2iIhivdBaoSi1CFx

43. Funkadelic - One Nation Under A Groove

Kan iemand een linkje verschaffen? Zit op de trein.

44. Toto - Hold the Line

Kan iemand voor mij de link opsnorren?
Heb visite, maar moest even naar de plee.

Deze mis ik ook nog wel:
Elton John - Song For Guy, The Doobies, The Whiz, Neil Young - Comes a Time

jordidj1 schreef:

Kan iemand een linkje verschaffen? Zit op de trein.

doe jij a.u.b. wel voorzichtig.

DjFrankie (moderator)
45 The Cure - 10:15 Saturday Night

spotify:track:70J3ahZ3Ymtv4WDiGQvkI1

johan de witt schreef:
Wat mij betreft doen we al die jaren hier nog even over, om wat dingen recht te zetten
Ik heb nog e.e.a. in petto voor als we klaar zijn met de reguliere edities. Maar ik hou dit idee zeker in gedachten, best leuk om het in deze (uitgeklede) vorm nog eens over te doen.

Teunnis schreef:
Ik zie dat in 1966 John Coltrane's Ascension meedeed. Dat is toch precies hetzelfde verhaal? En dus ook geen Tubular Bells in 1973?
In principe is Ascension hetzelfde verhaal ja. Geen idee meer hoe ik daar toen over dacht. Los van het feit dat het album geen losse nummers heeft vind ik hem ook niet in de geest van het spel passen. Tussen liedjes van drie/ vier/ vijf minuten opeens een muziekstuk van een uur(tje) voelt wat gek. Maar, ik ga niks verbieden. Als je per se wil moet je het doen. Hij zou eigenlijk al via de startlijst binnengekomen zijn, maar daar heb ik hem dus uitgelaten.

Van Tubular Bells weet ik weinig, maar vigils alternatief van de 7" klinkt als een prima plan.

Ik schik me wel. Heb al een vervanger genomineerd (https://www.musicmeter.nl/forum/4/11213/30#7023244). Dit keer een lekker kort en bondig nummertje.

46. Magazine - Definitive Gaze spotify:track:4evPXNJG9VB8gJgT5rTAB8

Ik weet niet meer wanneer ik deze openingstrack van Real Life voor het eerst hoorde en hoe ik de plaat ontdekte (wellicht via MuMe), maar ik was er meteen compleet ondersteboven van. Verdient dus zeker een deelname aan dit topic.

Poeha schreef:
44. Toto - Hold the Line

Kan iemand voor mij de link opsnorren?
Heb visite, maar moest even naar de plee.

spotify:track:4aVuWgvD0X63hcOCnZtNFA

47. Blondie - Hanging on the Telephone spotify:track:5IRViobhO2HnVTLuDoAelG

48. Magazine - The Light Pours Out of Me spotify:track:5fvhUWDLEpICmUCbZYda9N

3x Magazine
Wie biedt 4?

Magazine wie?

49. The Jacksons - Shake Your Body (Down to the Ground)

Iemand een linkje van de lange versie voor mij?

50. Townes Van Zandt - Flyin' Shoes spotify:track:5ElGq6BPerTDx0xMp8xLIq

Gast
geplaatst: vandaag om 09:56 uur

geplaatst: vandaag om 09:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.