MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Favoriete Metal Song "De Grote Finale #2

zoeken in:

1-3

Indrukwekkende battle, twee machtige songs. Die eerste blind genomineerd op basis van gevoel, dat zit nog wel goed.

3-3

5-4

Man man man die vorige uitslag...

0-1

1-1

Verrassende scores inderdaad, ook battle 23 wat mij betreft.

1-2

DjFrankie (moderator)
4-4

Erg moeilijk. Mijn voorkeur gaat nipt uit naar Wolvennest.

5-4

26. The Ocean - Unconformities vs. Full of Hell & Nothing - Spend the Grace

De link van Spend the Grace die hier is opgenomen, werkt niet. Deze link moet als het goed is wel functioneren.

Thanks voor de oplettendheid, ABDrums, heb deze link ook in de spreadsheet opgenomen zodat dit gelijk goed zit voor het vervolg van het spel. Als Full of Hell & Nothing het halen van The Ocean natuurlijk. Wat mij betreft nipt niet:

1-0

Full of Hell kende ik niet, maar dit nummer is een zeer aangename kennismaking. Het volledige album ga ik vandaag nog eens aan een luisterbeurt onderwerpen. Het jammere voor Full of Hell is dat ze het op moeten nemen tegen één van de beste actieve progressieve postmetalbands. De gastbijdrage van Karin Park vind ik overigens echt een briljante zet. Ik mag graag naar haar enigszins zwoelige voordracht luisteren.

2-0

Aardig geschift nummer.

2-1

The Ocean niks mis mee, en dit is wel het beste nummer van de schijf, maar die gasten weten mij na Paleozoic niet echt meer te raken om de een of andere reden.

DjFrankie (moderator)
3-4

Even wat inhalen, ook de oudere battles even geluisterd: te veel onbekende en bijzondere shit waar mijn nieuwsgierigheid niet tegenop gewassen is. Verrassend idd dat Oromet het wint van Panopticon, vooral omdat doom metal over het algemeen hier wat minder handen op elkaar krijgt. Maar er zit genoeg sludge en smerigheid in waardoor ze wrs toch de punten kregen. Tof nummer. (Als nu Panopticons 'Cedar Skeletons' echter was genomineerd, dan was mijn reactie zoals die van Apollo geweest).

Enfin, twee vaste gasten van Roadburn. Of drie eigenlijk, want Karin heb ik daar ook wel eens gezien zonder The Ocean. (Ook) ik werd een beetje zeeziek van The Ocean en peddelde een paar jaar meer in andere waters en meertjes, maar inmiddels laat ik me graag weer onderdompelen in de kolkende massa. Ook al is draaikolk langdurig meer van psychedelische en atmosferische aard dan van een verstikkende en verzuipende (maar dan vanaf 5'40" tot 8'00": sodeju! blub-blub-blub, gargle, gargle).
(Met al deze flauwe verwijzingen besef ik nu ineens dat ik hun eerste Nederlandse optreden had gezien in de Goudvishal. )

Lastig kiezen. Full Of Hell is ook magnifiek met een voor hun doen ingetogen nummer: een crusty doomgrindballad?
EDIT: oh, dat hele album staat getagd met stijlen die doet vermoeden dat dit qua sfeer een hele andere plaat is als de mij bekende 'Weeping Choir' en 'Garden of Burning Apparitions' die bol staan van oorversplinterende teringherrie. Fascinerend.

Toch 3-4

EvilDrSmith schreef:
Even wat inhalen, ook de oudere battles even geluisterd: te veel onbekende en bijzondere shit waar mijn nieuwsgierigheid niet tegenop gewassen is. Verrassend idd dat Oromet het wint van Panopticon, vooral omdat doom metal over het algemeen hier wat minder handen op elkaar krijgt. Maar er zit genoeg sludge en smerigheid in waardoor ze wrs toch de punten kregen. Tof nummer. (Als nu Panopticons 'Cedar Skeletons' echter was genomineerd, dan was mijn reactie zoals die van Apollo geweest)

Cedar Skeletons heb ik ook genomineerd, maar die kreeg het al moeilijk tegenover een groep Japanse meisjes. Ik vrees dat Panopticon een kort bestaan in het spelletje heeft als de repetitieve doom van Oromet al nipt van Winter's Ghost wint.

N.B. het staat nu 4-4.

Als je Oromet al repetitief vindt, dan moet je eens Bongripper, Om, Khanate of Mournful Congregation gaan luisteren. Dan lijkt Oromet ineens proggy mathmetal.

EvilDrSmith schreef:
Als je Oromet al repetitief vindt, dan moet je eens Bongripper, Om, Khanate of Mournful Congregation gaan luisteren. Dan lijkt Oromet ineens proggy mathmetal.

Toevallig heb ik de laatste weken het een en ander van Mournful Congregation geluisterd en dat vind ik veel meer afwisseling en interessant gitaarspel bieden dan Oromet, en dat zegt veel. Want af en toe wat noten uitrekken vind ik niet bepaald interessant of progressief.
Bongripper is traag en log, maar de composities ontwikkelen zich wel langzaamaan voort. De muziek is alles behalve spannend, dat klopt.
Om is ook repetitief, maar er gebeurt soms nog wel wat, en is in ieder geval nog eigenzinnig te noemen qua geluid.
Khanate speelt in een andere competitie met hun drone metal, maar daar kan ik ook niets mee. Misschien binnenkort eens opnieuw proberen, maar volgens mij krijgen die enkel op Musicmeter hoge rapportcijfers.

Kundig verwoord!
Repetitief is voor mij trouwens (ook) niet synoniem voor saai (al is dat in het geval van Bongripper veelal wel het geval: daar moet ik écht mijn best voor doen om daar nog een beetje jeu in te horen).
Ik ben in ieder geval heel benieuwd naar het optreden van Khanate, volgende maand. Het is meer dan 20 jaar geleden dat ik de band live had gezien en dat was best een bijzondere en intense ervaring.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:34 uur

geplaatst: vandaag om 23:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.