MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Favoriete Metal Song "De Grote Finale #2

zoeken in:
Dit zijn twee klasse songs. Heel erg close.

0-1 nipt

Wat Dieter zegt, maar dan kies ik voor Thy Catafalque.

2-2

Wat Apollo zegt, en dan kies ik ook voor Thy Catafalque.

3-2

4-5

24 uur (ruimschoots) gepasseerd.

9. Odz Manouk - Requiem for a Kingdom That Never Was vs. Mephorash - Gnosis

Ook een lastige, twee wat minder bekende namen blijken geweldig in mijn straatje te liggen!
Ik ga toch nipt voor de eigen nominatie dan.

1-0

Allebei belachelijk goed. Twee heel dikke tracks.

2-0

Erg lastig weer.

3-0

Ai, ik vrees dat mijn twee finalisten nu achter elkaar de boot in gaan.
De kwaliteit van de tegenstanders is gelukkig een meer dan schrale troost.
3-1

4-1

4-2

DjFrankie (moderator)
5-3

Lastig voor mij, want Sleep Token heb ik ook erg hoog zitten. De afgelopen paar weken een aantal keer teruggevallen op Take Me Back To Eden en ik blijf nog altijd bij mijn standpunt; één van de beste exponenten op het gebied van kruisbestuiving tussen pop, r&b en metal.

Desalniettemin heb ik KGLW nog vele malen hoger zitten (zie mijn top tien artiesten) en is dit nummer nog net zo energiek, aanstekelijk en meeslepend als toen ik hem voor de eerste maal hoorde. Derhalve geen eitje - The Summoning vind ik zelfs het beste nummer van Take Me Back To Eden - maar toch verdient Motor Spirit het punt.

2-0

DjFrankie (moderator)
3-2

3-3

Rare tussenstand.
4-3
ABDrums schreef:
Lastig voor mij, want Sleep Token heb ik ook erg hoog zitten. De afgelopen paar weken een aantal keer teruggevallen op Take Me Back To Eden en ik blijf nog altijd bij mijn standpunt; één van de beste exponenten op het gebied van kruisbestuiving tussen pop, r&b en metal.
Niet dat ik er nu onmiddellijk r&b in hoor (of doel je op de adrogyne en/of geautotunede zang?), maar heb je andere voorbeelden van bands die metal met r&b mengen? Ik zou het echt niet weten.

EvilDrSmith schreef:
Rare tussenstand.
4-3
Niet dat ik er nu onmiddellijk r&b in hoor (of doel je op de adrogyne en/of geautotunede zang?), maar heb je andere voorbeelden van bands die metal met r&b mengen? Ik zou het echt niet weten.

Een paar Mr. Bungle nummers misschien, maar Mr. Bungle is eigenlijk een klasse apart.
Om ABDrums bij te staan: op het album is wel veel R&B te vinden. Hoewel ik het er niet mee eens ben dat de stijlen nou ingenieus gemengd worden, want het is allemaal heel fragmentarisch. Het titelnummer bijvoorbeeld is een popsong met op het einde een minuutje metal. Tegelijkertijd wel een van de factoren voor het mainstream succes.

KG door.

11. Amalekim - Psalm III - Olam Teshuvah vs. Entropia - Retox

1-0

2-0

Ik val in herhaling: allebei heel goed.

EvilDrSmith schreef:
Apollo schreef:
Een paar Mr. Bungle nummers misschien, maar Mr. Bungle is eigenlijk een klasse apart.
Om ABDrums bij te staan: op het album is wel veel R&B te vinden. Hoewel ik het er niet mee eens ben dat de stijlen nou ingenieus gemengd worden, want het is allemaal heel fragmentarisch. Het titelnummer bijvoorbeeld is een popsong met op het einde een minuutje metal. Tegelijkertijd wel een van de factoren voor het mainstream succes.
Nee, je kan veel van Mr. Bungle zeggen en zeker op de eerste drie albums strooien ze met talloze stijlen, tot en met andere 'zwarte stijlen' als soul, jazz, blues, exotica, doo-wop en funk aan toe, maar geen, ik herhaal: géén R'n'B. Zelfs geen R&B in de oorspronkelijke betekenis (rhythm & blues). Het is verder geen waardeoordeel hoor, louter interesse. Ik luister nu dan toch maar eens naar het gehele album van Sleep Token en inderdaad: het nummer 'Granite', dat zit propvol met R&B! Damn...
Voor mijn oren een noviteit, maar misschien is het toch wel een waardeoordeel, want ik kan er niks mee.
Ik krijg ook continu het gevoel dat ze Rag'n'Bone Man als zanger hebben ingelijfd. Dat is dan weer geen waardeoordeel, zijn timbre lijkt gewoon enorm op die van hem. Of.... vind ik daar toch ook iets van?

Ben wel gruwelijk nieuwsgierig naar Mr. Bungles show in de 013! Dat zal heel anders worden dan de vorige keer dat ze optraden in Nederland, in Paradiso. Of wacht... nu ben ik in de war met Fantômas. Héb ik Mr. Bungle eigenlijk wel eens eerder gezien? Ze hebben in 1996 in de Melkweg opgetreden zie ik op setlist.fm. Goh, ik weet het eerlijk gezegd niet meer: dan zou ik mijn bak met concertkaartjes moeten napluizen. I'm getting old...

Enfin, on topic: 3-0

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:37 uur

geplaatst: vandaag om 17:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.