MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Favoriete Metal Song "De Grote Finale #2

zoeken in:
4-2

5-2

Klaar alweer!

Sterkste battle van de 8 om mee te eindigen, mooi.

11 vs. 10 inderdaad, zoiets.. Wat mij betreft dus: 6-2

Vanavond loting volgende ronde.

7-2 maar dit is de finale

DjFrankie (moderator)
7-3 maar mosterd.......

AOVV schreef:
Vanavond loting volgende ronde.
Aangezien we maar met een bescheiden clubje zijn, laten we zeggen een stuk of tien, misschien een idee om de frequente stemmers even te taggen als er weer een nieuwe loting heeft plaatsgevonden? Zeker in de zomertijd zijn er, met name buitenshuis, bezigheiden die afleidend zijn om hier (tijdig) te stemmen.

Ik heb alleen de jaargangen 1995, 2023 en <1980 actief meegedaan, maar ik heb tijdens OV-uren wat teruggebladerd en dit is wel een van de jaargangen (misschien wel dé jaargang) met de meeste spannende battles (los van het feit dat er meer nummers genomineerd zijn en dus een extra ronde is gespeeld). Daarnaast ook meerdere finalewaardige slagen voorbij zien komen en de kwartfinale moet nog beginnen.

1. Rainbow - Stargazer (1976) vs. Rainbow - Gates of Babylon (1978)

Ik zal gelijk de makkelijkste van de 4 battles openen:

1-0

2-0

En voor de zekerheid Jacoto getagd. Dit is allemaal wel bekend terrein voor hem denk ik.

Ik vind het een uitstekende kwartfinale.
De twee Rainbows en Sabs mooi tegenover elkaar: wel zo eerlijk. Alsof je het expres hebt gedaan.

Deze was niet zo moeilijk nee, ook al geef ik Gates Of Babylon een 10.
5-0

2. Uriah Heep - Look at Yourself (1971) vs. Judas Priest - Sinner (1977)

Dat is deze wel. Godskolere... even over nadenken.

Glow
0-2

Judas Priest verdient in het kader van een metal battle minstens een halvefinaleplaats.

0-3

Apollo schreef:
Judas Priest verdient in het kader van een metal battle minstens een halvefinaleplaats.
Fok, dat zat ik precies ook te denken en toen zag ik jouw berichtje verschijnen. Haha, bizar!
0-4

3. Deep Purple - Highway Star (1972) vs. Led Zeppelin - Dazed and Confused (1969)

Nooit gedacht voor deze keuze te moeten staan. Nog even nadenken.

Ook verduveld lastig ja.
Mijn eerste gevoel zegt: Highway Star. Ben opgegroeid met de coverversie van Metal Church en die plaat is voor mij heel belangrijk. Het origineel vind ik ook waanzinnig sterk met die oerstoomlocomotiefriff. En die twee instrumentale passages zijn zo geniaal!
Maar het avontuurlijke, dreigende, geile, experimentele, bloedjeheavy (voor die tijd) van Zep vind ik ook allejezusprachtig. Met name het moment tussen 4'48" en 5'10": een van de gaafste stukken in de rockgeschiedenis: die riffs van Page, dat maniakaal seksueel gegil van Plant en dan die drumfills van Bonham. Puur goud.

Allebei nog maar weer eens geluisterd. Gewoon de studioversies, anders ben je zo weer drie kwartier verder.
Ja, ik ben eruit.
0-2

1-2

DjFrankie (moderator)
1-3

EvilDrSmith schreef:
Ook verduveld lastig ja.
Mijn eerste gevoel zegt: Highway Star. Ben opgegroeid met de coverversie van Metal Church en die plaat is voor mij heel belangrijk. Het origineel vind ik ook waanzinnig sterk met die oerstoomlocomotiefriff. En die twee instrumentale passages zijn zo geniaal!
Maar het avontuurlijke, dreigende, geile, experimentele, bloedjeheavy (voor die tijd) van Zep vind ik ook allejezusprachtig. Met name het moment tussen 4'48" en 5'10": een van de gaafste stukken in de rockgeschiedenis: die riffs van Page, dat maniakaal seksueel gegil van Plant en dan die drumfills van Bonham. Puur goud.

Allebei nog maar weer eens geluisterd. Gewoon de studioversies, anders ben je zo weer drie kwartier verder.
Ja, ik ben eruit.
0-2

Amen, het had niet beter omschreven kunnen worden: 2-4.

Apollo schreef:
2-0

En voor de zekerheid Jacoto getagd. Dit is allemaal wel bekend terrein voor hem denk ik.
Zeker is dat bekend terrein voor me, maar dan moet ik wel bij de les zijn op dat moment.

Ik kies hier nog voor Deep Purple.

3-5

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:01 uur

geplaatst: vandaag om 01:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.