Muziek / Muziekgames / Favoriete Metal Song "De Grote Finale #2
zoeken in:
0
geplaatst: 5 oktober 2024, 12:00 uur
SLOOOOW FOOOOREEEEVEEEEERRRRRR!!!!11!!+@×€÷/<>([]!?:;"'{}$£¥₩•○●□■♤♡◇♧
1
geplaatst: 5 oktober 2024, 12:32 uur
Ladder 15:
Agalloch won het zelfs van Opeth? En Priest van Metallica voor het brons? Dan had ik mijn fingerspitzengefühl net niet goed in de vingers. Echt heel jammer van Black Curse, maar dan wel weer gelukkig voor Armored Saint dat ze nog in de herkansing zitten.
---------------------------------------------------------------------------
Ladder 16:
Oooh, dat intro van 'The Black Horsemen'!

Ik bedenk me nu: zou Jeff Waters daar zijn 'Crystal Ann' door hebben laten inspireren?
Ik vind het juist een geweldige ladder, vooral ook in de breedte. Allemaal minimaal een 8,5 (en tot en met #7 minstens een 9). Wel een ietwat merkwaardige ladder. Misschien een beetje eenvormig. Want met Opeth, Cult Of Luna en Saor hebben we vier van die lange metaltracks die het vooral van atmosfeer en bombast moeten hebben. Niet dat ik erover klaag, want alle vier krijgen van mij minimaal een 9,5.
Aparte winnaars ook. Van Saor en Cobalt zou je dat absoluut niet verwachten. Het nummer van Cobalt kende ik niet eens. Het album ook niet. Ik was blijven hangen in de voorganger ('Gin'). Indrukwekkende (nieuwe) kennismaking met de band, een dikke 8,5 zeker waard, maar dat dit nummer de winnaar van 2016 is geworden? Dus gewonnen van bijvoorbeeld Vektor, Cult of Luna & Julie Christmas, Ultha, Blood Incantation, Oranssi Pazuzu, An Abstract Illusion en (daar zijn ze weer) Thy Catafalque? Nouja, dat maakt dit spelletje net zo leuk als onverwacht.
En ik ben niet zo'n fan van Gorguts. Althans, ik ben niet zo idolaat van de band als menig technical deathmetalfan. Ik kan het waarderen, maar ze zijn altijd een beetje een blinde vlek in mijn collectie geweest. Ondergesneeuwd. Te weinig gedraaid ook. Ik heb hun oude albums op cd... denk ik (even checken: ja, ik zie dat ik twee oudjes heb), maar luisteren? Ho maar. Dus mijn waardering is eigenlijk op vage herinneringen gestoeld. Dus ik moet die vage herinneringen en mening weer herzien als ik dit nummer hoor: wat een overweldigende pracht! Evenzogoed toch maar #7 opeisend...
Je zou misschien van een Opethgroupie als ondergetekende 'Demon Of The Fall' hoger verwachten, maar ik vind dat nummer toch een beetje de 'The Trooper' of een 'Run To The Hills' van Opeth. Gruwelijk gaaf nummer hoor, maar vooral live leuk. Op plaat hebben ze nóg betere en spannendere nummers.
En dan eindigt nota bene dé klaszieker van Carcass onderaan. Het leven is oneerlijk...
Top 3: Opeth Blackwater, Ome King, Dimmu
Wachtkamer: Saor
Afvallers: Gorguts, Carcass
Ladder 16:
1 Opeth - Blackwater Park (2001 - F)
2 King Diamond - Black Horsemen (1987 - W)
3 Cult of Luna - An Offering to the Wild (2022 - F)
4 Dimmu Borgir - In Death's Embrace (1997 - F)
5 Saor - Children of the Mist (2014 - W)
6 Opeth - Demon of the Fall (1998 - F)
7 Gorguts - Le Toit du Monde (2013 - F)
8 Cobalt - Hunt the Buffalo (2016 - W)
9 Carcass - Reek of Putrefaction (1989 - SF)
Deadline: LaatKomendWeekend/VroegVolgendeWeek
ABDrums schreef:
Het is druk, tentamenweek... Ik verwacht dat ik het hier in goede handen achterlaat.
Nou, ik vermoed dat jouw stem een heel verschil had kunnen geven: met name in het voordeel van Black Curse. Evenzogoed natuurlijk succes met je tentamens!Het is druk, tentamenweek... Ik verwacht dat ik het hier in goede handen achterlaat.
EvilDrSmith schreef:
ik vind het bijzonder (knap) dat de Spartaanse industrial van Godflesh zo ver is gekomen. Al staat-ie bij mij onderaan (ik geef het nummer een 8 )
Een echte Ray-Ban, minimaal. ik vind het bijzonder (knap) dat de Spartaanse industrial van Godflesh zo ver is gekomen. Al staat-ie bij mij onderaan (ik geef het nummer een 8 )
Agalloch won het zelfs van Opeth? En Priest van Metallica voor het brons? Dan had ik mijn fingerspitzengefühl net niet goed in de vingers. Echt heel jammer van Black Curse, maar dan wel weer gelukkig voor Armored Saint dat ze nog in de herkansing zitten.
---------------------------------------------------------------------------
Ladder 16:
Oooh, dat intro van 'The Black Horsemen'!

Ik bedenk me nu: zou Jeff Waters daar zijn 'Crystal Ann' door hebben laten inspireren?
Ik vind het juist een geweldige ladder, vooral ook in de breedte. Allemaal minimaal een 8,5 (en tot en met #7 minstens een 9). Wel een ietwat merkwaardige ladder. Misschien een beetje eenvormig. Want met Opeth, Cult Of Luna en Saor hebben we vier van die lange metaltracks die het vooral van atmosfeer en bombast moeten hebben. Niet dat ik erover klaag, want alle vier krijgen van mij minimaal een 9,5.
Aparte winnaars ook. Van Saor en Cobalt zou je dat absoluut niet verwachten. Het nummer van Cobalt kende ik niet eens. Het album ook niet. Ik was blijven hangen in de voorganger ('Gin'). Indrukwekkende (nieuwe) kennismaking met de band, een dikke 8,5 zeker waard, maar dat dit nummer de winnaar van 2016 is geworden? Dus gewonnen van bijvoorbeeld Vektor, Cult of Luna & Julie Christmas, Ultha, Blood Incantation, Oranssi Pazuzu, An Abstract Illusion en (daar zijn ze weer) Thy Catafalque? Nouja, dat maakt dit spelletje net zo leuk als onverwacht.
En ik ben niet zo'n fan van Gorguts. Althans, ik ben niet zo idolaat van de band als menig technical deathmetalfan. Ik kan het waarderen, maar ze zijn altijd een beetje een blinde vlek in mijn collectie geweest. Ondergesneeuwd. Te weinig gedraaid ook. Ik heb hun oude albums op cd... denk ik (even checken: ja, ik zie dat ik twee oudjes heb), maar luisteren? Ho maar. Dus mijn waardering is eigenlijk op vage herinneringen gestoeld. Dus ik moet die vage herinneringen en mening weer herzien als ik dit nummer hoor: wat een overweldigende pracht! Evenzogoed toch maar #7 opeisend...
Je zou misschien van een Opethgroupie als ondergetekende 'Demon Of The Fall' hoger verwachten, maar ik vind dat nummer toch een beetje de 'The Trooper' of een 'Run To The Hills' van Opeth. Gruwelijk gaaf nummer hoor, maar vooral live leuk. Op plaat hebben ze nóg betere en spannendere nummers.
En dan eindigt nota bene dé klaszieker van Carcass onderaan. Het leven is oneerlijk...

Top 3: Opeth Blackwater, Ome King, Dimmu
Wachtkamer: Saor
Afvallers: Gorguts, Carcass
Ladder 16:
1 Opeth - Blackwater Park (2001 - F)
2 King Diamond - Black Horsemen (1987 - W)
3 Cult of Luna - An Offering to the Wild (2022 - F)
4 Dimmu Borgir - In Death's Embrace (1997 - F)
5 Saor - Children of the Mist (2014 - W)
7 Gorguts - Le Toit du Monde (2013 - F)
8 Cobalt - Hunt the Buffalo (2016 - W)
9 Carcass - Reek of Putrefaction (1989 - SF)
3
geplaatst: 5 oktober 2024, 12:59 uur
EvilDrSmith schreef:
Ik wilde hier ook iets over schrijven, maar omdat ik 'Demon of the Fall' alsnog op plek 4 had gezet voelde het niet als het juiste moment. Sinds jaar en dag beschouw ik dit nummer als het meest overgewaardeerde nummer van Opeth. Wat mij betreft zou dit nummer geen standaard onderdeel van de setlist zijn. Desalniettemin vind ik het een goed nummer, maar op alleen al datzelfde album staan nóg betere nummers zoals 'April Ethereal', 'When' en 'The Amen Corner'. Een beetje zoals 'Run to the Hills' van Iron Maiden inderdaad, waarbij 'Children of the Damned' en '22, Acacia Avenue' van dat album bijna nooit gespeeld worden maar veel beter zijn. Evenals tal van andere nummers.
1
geplaatst: 5 oktober 2024, 13:04 uur
Apollo schreef:
Ik wilde hier ook iets over schrijven, maar omdat ik 'Demon of the Fall' alsnog op plek 4 had gezet voelde het niet als het juiste moment. Sinds jaar en dag beschouw ik dit nummer als het meest overgewaardeerde nummer van Opeth. Wat mij betreft zou dit nummer geen standaard onderdeel van de setlist zijn. Desalniettemin vind ik het een goed nummer, maar op alleen al datzelfde album staan nóg betere nummers zoals 'April Ethereal', 'When' en 'The Amen Corner'. Een beetje zoals 'Run to the Hills' van Iron Maiden inderdaad, waarbij 'Children of the Damned' en '22, Acacia Avenue' van dat album bijna nooit gespeeld worden maar veel beter zijn. Evenals tal van andere nummers.
Wij begrijpen elkaar.Ik wilde hier ook iets over schrijven, maar omdat ik 'Demon of the Fall' alsnog op plek 4 had gezet voelde het niet als het juiste moment. Sinds jaar en dag beschouw ik dit nummer als het meest overgewaardeerde nummer van Opeth. Wat mij betreft zou dit nummer geen standaard onderdeel van de setlist zijn. Desalniettemin vind ik het een goed nummer, maar op alleen al datzelfde album staan nóg betere nummers zoals 'April Ethereal', 'When' en 'The Amen Corner'. Een beetje zoals 'Run to the Hills' van Iron Maiden inderdaad, waarbij 'Children of the Damned' en '22, Acacia Avenue' van dat album bijna nooit gespeeld worden maar veel beter zijn. Evenals tal van andere nummers.
0
geplaatst: 6 oktober 2024, 00:02 uur
1 Cult of Luna - An Offering to the Wild (2022 - F)
2 Opeth - Blackwater Park (2001 - F)
3 Dimmu Borgir - In Death's Embrace (1997 - F)
4 Cobalt - Hunt the Buffalo (2016 - W)
5 Carcass - Reek of Putrefaction (1989 - SF)
7 Saor - Children of the Mist (2014 - W)
8 Gorguts - Le Toit du Monde (2013 - F)
9 King Diamond - Black Horsemen (1987 - W)
2 Opeth - Blackwater Park (2001 - F)
3 Dimmu Borgir - In Death's Embrace (1997 - F)
4 Cobalt - Hunt the Buffalo (2016 - W)
5 Carcass - Reek of Putrefaction (1989 - SF)
7 Saor - Children of the Mist (2014 - W)
8 Gorguts - Le Toit du Monde (2013 - F)
9 King Diamond - Black Horsemen (1987 - W)
0
geplaatst: 6 oktober 2024, 11:50 uur
Ladder 16:
1. Opeth - Blackwater Park (2001 - F)
2. Saor - Children of the Mist (2014 - W)
3. Opeth - Demon of the Fall (1998 - F)
4. Cult of Luna - An Offering to the Wild (2022 - F)
5. Cobalt - Hunt the Buffalo (2016 - W)
6. Dimmu Borgir - In Death's Embrace (1997 - F)
7. Gorguts - Le Toit du Monde (2013 - F)
8. Carcass - Reek of Putrefaction (1989 - SF)
9. King Diamond - Black Horsemen (1987 - W)
3. Opeth - Demon of the Fall (1998 - F)
4. Cult of Luna - An Offering to the Wild (2022 - F)
5. Cobalt - Hunt the Buffalo (2016 - W)
7. Gorguts - Le Toit du Monde (2013 - F)
9. King Diamond - Black Horsemen (1987 - W)
0
geplaatst: 6 oktober 2024, 12:13 uur
Ladder 16:
1. Cobalt - Hunt the Buffalo (2016 - W)
2. Opeth - Blackwater Park (2001 - F)
3. Cult of Luna - An Offering to the Wild (2022 - F)
4. Gorguts - Le Toit du Monde (2013 - F)
5. Opeth - Demon of the Fall (1998 - F)
6. King Diamond - Black Horsemen (1987 - W)
7. Dimmu Borgir - In Death's Embrace (1997 - F)
9. Saor - Children of the Mist (2014 - W)
1. Cobalt - Hunt the Buffalo (2016 - W)
2. Opeth - Blackwater Park (2001 - F)
3. Cult of Luna - An Offering to the Wild (2022 - F)
4. Gorguts - Le Toit du Monde (2013 - F)
6. King Diamond - Black Horsemen (1987 - W)
7. Dimmu Borgir - In Death's Embrace (1997 - F)
9. Saor - Children of the Mist (2014 - W)
3
geplaatst: 7 oktober 2024, 08:21 uur
We gaan dat melodieuze sfeermuziekje van Carcass er toch niet uitgooien? Dat was Wâldrock 2009 dat ik ze voor het eerst zag. Motörhead zette net Overkill in en ik liep erbij weg om een goeie plaats in de tent voor Carcass te bemachtigen. De eerste keer was ook de beste keer. Beeldschermen of diaprojectors op doek erbij en wat een sfeer. Dat begin van Reek of Putrefaction kreeg men er nog niet helemaal vlekkeloos strak uit en men keek eens gemoedelijk naar elkaar. Naderhand nog eens gezien op Into the Grave en meegemaakt op Stonehenge, maar zal niet meer weten welke jaren dat exact waren. Het debuutalbum Reek of Putrefaction vind ik nog het leukste en daarna gewoon Heartwork. Symphonies of Sickness toch vooral om de eerste paar nummers.
0
geplaatst: 7 oktober 2024, 19:56 uur
Absoluut een gave bak van Carcass, maar hier eindigt ie toch ook onderaan.. Omdat de rest gewoon nog beter is, wat mij betreft.
3. Gorguts - Le Toit du Monde (2013 - F)
4. King Diamond - Black Horsemen (1987 - W)
7. Cobalt - Hunt the Buffalo (2016 - W)
8. Cult of Luna - An Offering to the Wild (2022 - F)
9. Carcass - Reek of Putrefaction (1989 - SF)
Het werd dus "VroegVolgendeWeek".. Zo meteen de uitslag!
3. Gorguts - Le Toit du Monde (2013 - F)
4. King Diamond - Black Horsemen (1987 - W)
7. Cobalt - Hunt the Buffalo (2016 - W)
8. Cult of Luna - An Offering to the Wild (2022 - F)
9. Carcass - Reek of Putrefaction (1989 - SF)
Het werd dus "VroegVolgendeWeek".. Zo meteen de uitslag!
0
geplaatst: 7 oktober 2024, 20:12 uur
Zo, dat was weer een fijne ladder! Jammer dat er afvallers zijn, zou je kunnen zeggen..
1. Opeth - Blackwater Park (2001 - F): 203
2. King Diamond - Black Horsemen (1987 - W): 136
3. Cobalt - Hunt the Buffalo (2016 - W): 133
4. Cult of Luna - An Offering to the Wild (2022 - F): 123
5. Dimmu Borgir - In Death's Embrace (1997 - F): 118
6. Opeth - Demon of the Fall (1998 - F): 91
7. Saor - Children of the Mist (2014 - W): 89
8. Gorguts - Le Toit du Monde (2013 - F): 66
9. Carcass - Reek of Putrefaction (1989 - SF): 49
Soevereine winst voor Opeth, daarachter jaarwinnaars King en Cobalt en een best verrassende score voor deze recente CoL. Opeth #2 nipt door, Saor gedwongen tot herkansingen. Jammer vind ik dat wel! Het verschil met de bottom 2 was uiteindelijk behoorlijk groot.
1. Opeth - Blackwater Park (2001 - F): 203
2. King Diamond - Black Horsemen (1987 - W): 136
3. Cobalt - Hunt the Buffalo (2016 - W): 133
4. Cult of Luna - An Offering to the Wild (2022 - F): 123
5. Dimmu Borgir - In Death's Embrace (1997 - F): 118
6. Opeth - Demon of the Fall (1998 - F): 91
7. Saor - Children of the Mist (2014 - W): 89
8. Gorguts - Le Toit du Monde (2013 - F): 66
9. Carcass - Reek of Putrefaction (1989 - SF): 49
Soevereine winst voor Opeth, daarachter jaarwinnaars King en Cobalt en een best verrassende score voor deze recente CoL. Opeth #2 nipt door, Saor gedwongen tot herkansingen. Jammer vind ik dat wel! Het verschil met de bottom 2 was uiteindelijk behoorlijk groot.
0
geplaatst: 7 oktober 2024, 20:13 uur
Ladder 17:
- Deadsoul Tribe - Flight on an Angel's Wing (2005 - SF)
- Black Sabbath - The Mob Rules (1981 - SF)
- Black Sabbath - Heaven and Hell (1980 - W)
- Rainbow - Stargazer (1979 - W)
- Paradise Lost - Mortals Watch the Day (1992 - SF)
- Triptykon - Aurorae (2014 - F)
- Opeth - Black Rose Immortal (1996 - W)
- Death Angel - Thrown to the Wolves (2004 - F)
- Savatage - Hall of the Mountain King (1987 - F)
Deadline: Donderdag 10 september, ca. 21h00
Tja, dit wordt er ook weer eentje hoor.. Genieten!
- Deadsoul Tribe - Flight on an Angel's Wing (2005 - SF)
- Black Sabbath - The Mob Rules (1981 - SF)
- Black Sabbath - Heaven and Hell (1980 - W)
- Rainbow - Stargazer (1979 - W)
- Paradise Lost - Mortals Watch the Day (1992 - SF)
- Triptykon - Aurorae (2014 - F)
- Opeth - Black Rose Immortal (1996 - W)
- Death Angel - Thrown to the Wolves (2004 - F)
- Savatage - Hall of the Mountain King (1987 - F)
Tja, dit wordt er ook weer eentje hoor.. Genieten!
0
geplaatst: 7 oktober 2024, 20:20 uur
Ladder 17:
1. Savatage - Hall of the Mountain King (1987 - F)
2. Rainbow - Stargazer (1979 - W)
3. Paradise Lost - Mortals Watch the Day (1992 - SF)
4. Opeth - Black Rose Immortal (1996 - W)
5. Deadsoul Tribe - Flight on an Angel's Wing (2005 - SF)
6. Black Sabbath - Heaven and Hell (1980 - W)
7. Black Sabbath - The Mob Rules (1981 - SF)
8. Death Angel - Thrown to the Wolves (2004 - F)
9. Triptykon - Aurorae (2014 - F)
1. Savatage - Hall of the Mountain King (1987 - F)
3. Paradise Lost - Mortals Watch the Day (1992 - SF)
6. Black Sabbath - Heaven and Hell (1980 - W)
0
geplaatst: 7 oktober 2024, 22:24 uur
Ladder 17:
1. Black Sabbath - Heaven and Hell (1980 - W)
3. Black Sabbath - The Mob Rules (1981 - SF)
4. Paradise Lost - Mortals Watch the Day (1992 - SF)
5. Triptykon - Aurorae (2014 - F)
6. Savatage - Hall of the Mountain King (1987 - F)
7. Deadsoul Tribe - Flight on an Angel's Wing (2005 - SF)
9. Opeth - Black Rose Immortal (1996 - W)
3. Black Sabbath - The Mob Rules (1981 - SF)
6. Savatage - Hall of the Mountain King (1987 - F)
7. Deadsoul Tribe - Flight on an Angel's Wing (2005 - SF)
9. Opeth - Black Rose Immortal (1996 - W)
1
geplaatst: 7 oktober 2024, 22:55 uur
Tegen het einde van de ladders valt het wel op dat er bizar weinig death metal in het spelletje zit (en wat erin zit, gaat eruit. Zie Carcass). 1992 was zonder meer een topjaar voor death metal, zowel qua bekende als onbekende werkstukken. En dan heeft Paradise Lost zelfs twee vingers in de pap.
Deadsoul Tribe klinkt als een overgeschreven huiswerkopdracht. Waarom moest zo'n Tool-imitator nou per se de halve finale halen ten koste van zoveel betere en originelere werken uit dat jaar? 7-4 winst tegenover 'Jotunheim' van Moonsorrow, dat is waar koortsdromen van gemaakt zijn. En het had niet veel gescheeld of de band had ook in 2004 een halvefinaleplaats bestreken (5-4 verloren tegen Wintersun - Beyond the Dark Sun).
Voor de rest een van de allermoeilijkste ladders om te rangschikken. Jeugdsentiment heeft nu de overhand. #1-5 geef ik een volumineuze 10.
Ladder 17:
1. Rainbow - Stargazer (1976 - W)
2. Savatage - Hall of the Mountain King (1987 - F)
3. Black Sabbath - Heaven and Hell (1980 - W)
6. Paradise Lost - Mortals Watch the Day (1992 - SF)
9. Deadsoul Tribe - Flight on an Angel's Wing (2005 - SF)
Deadsoul Tribe klinkt als een overgeschreven huiswerkopdracht. Waarom moest zo'n Tool-imitator nou per se de halve finale halen ten koste van zoveel betere en originelere werken uit dat jaar? 7-4 winst tegenover 'Jotunheim' van Moonsorrow, dat is waar koortsdromen van gemaakt zijn. En het had niet veel gescheeld of de band had ook in 2004 een halvefinaleplaats bestreken (5-4 verloren tegen Wintersun - Beyond the Dark Sun).
Voor de rest een van de allermoeilijkste ladders om te rangschikken. Jeugdsentiment heeft nu de overhand. #1-5 geef ik een volumineuze 10.
Ladder 17:
1. Rainbow - Stargazer (1976 - W)
0
geplaatst: 7 oktober 2024, 23:00 uur
Ladder 16:
Inderdaad, een ladder die geen afvallers verdient. De Top 2 had ik goed, maar zeker niet verwacht dat Cobalt zo hoog zou eindigen. Mooi dat ze hun outsiderstatus meer dan waarmaken. De wachtkamer en afvallers had ik ook precies goed geraden. Ik zou bijna zeggen dat ik onze collectieve smaak wel een beetje in de smiezen heb.
Ladder 17:
Wederom een relatief oudere ladder. En liefst driemaal Ronnie, waarvan twee keer het titelnummer van de albums. In beide gevallen trouwens absoluut niet mijn favoriete tracks van die betreffende albums (wel Children of the Sea en The Sign of the Southern Cross), dus dat valt terug te zien in mijn lijst. Al moet ik zeggen: ik heb nu na vele jaren eindelijk weer eens de moeite genomen om de studioversie van Heaven & Hell te luisteren: ik was dat nummer doodmoe. Platgedraaid. Uitgekauwd. Ik skipte het nummer zelfs bewust. Maar nu ik 'em toch weer eens hoor moet ik zeggen dat-ie me toch weer beter bevalt dan in lange tijd: fijne en een gelukkige luisterervaring! Ik omarm na vele jaren het nummer weer in mijn handen en oren. Dat andere Ronnie-nummer mag van mij dit hele teringzootje winnen. Die krijgt een 11. Buitenaards. Once in a lifetime. Best ever. Monumentaal. Iconisch. Muziekgeschiedenis. Mijn #2 en #3 een 10. Daarachter een gaatje: #4 t/m #8 krijgen een 8,5 tot een 9. Mob Rules een 8.
Tevens een opvallende vermelding van een van mijn andere favoriete zangers: Buddy Lackey alias Devon Graves. Fijn en opmerkelijk dat-ie destijds liefst tot de kwartfinale was gekomen. Maar ik vrees met grote vreze dat het nummer in dit deelnemersveld met grootmachten toch ondergesneeuwd zal raken.
En wat heb ik dit nummer van Paradise Lost destijds toch vaak gedraaid. Gottegot, wat was ik lijp van deze band. Die blinde, kolkende liefde van weleer is wel iets bekoeld inmiddels, al geniet ik er nog zeker van. Die liefde had ik een paar jaar eerder ook voor Savatage, maar die liefde voel ik momenteel nog wat sterker: tand des tijds speelt minder parten. Voor Jon Oliva zelf kan dat niet gezegd worden. Ik las vorig jaar dat hij met een nieuw Sava-album bezig was, maar waar blijft die? Ik even snorren op het net en dan stuit ik op deze informatie: je moet eens de commentaren lezen, dat is niet bepaald vrolijk stemmend...
[hier wat meer tekst over Jons persoonlijke tragedies]
Tof dat Death Angel weer meedoet, maar hoe gaaf het nummer ook is, hun magnum opus blijft toch 'Act III'.
Top 3: Rainbow, H&H, Opeth
Wachtkamer: Deadsoul Tribe
Afvallers: Triptykon, Death Angel
1 Rainbow - Stargazer (1976 / <1980 - W)
2 Savatage - Hall of the Mountain King (1987 - F)
3 Opeth - Black Rose Immortal (1996 - W)
4 Deadsoul Tribe - Flight on an Angel's Wing (2005 - SF)
5 Black Sabbath - Heaven and Hell (1980 - W)
6 Paradise Lost - Mortals Watch the Day (1992 - SF)
7 Triptykon - Aurorae (2014 - F)
8 Death Angel - Thrown to the Wolves (2004 - F)
9 Black Sabbath - The Mob Rules (1981 - SF)
Inderdaad, een ladder die geen afvallers verdient. De Top 2 had ik goed, maar zeker niet verwacht dat Cobalt zo hoog zou eindigen. Mooi dat ze hun outsiderstatus meer dan waarmaken. De wachtkamer en afvallers had ik ook precies goed geraden. Ik zou bijna zeggen dat ik onze collectieve smaak wel een beetje in de smiezen heb.
Ladder 17:
Wederom een relatief oudere ladder. En liefst driemaal Ronnie, waarvan twee keer het titelnummer van de albums. In beide gevallen trouwens absoluut niet mijn favoriete tracks van die betreffende albums (wel Children of the Sea en The Sign of the Southern Cross), dus dat valt terug te zien in mijn lijst. Al moet ik zeggen: ik heb nu na vele jaren eindelijk weer eens de moeite genomen om de studioversie van Heaven & Hell te luisteren: ik was dat nummer doodmoe. Platgedraaid. Uitgekauwd. Ik skipte het nummer zelfs bewust. Maar nu ik 'em toch weer eens hoor moet ik zeggen dat-ie me toch weer beter bevalt dan in lange tijd: fijne en een gelukkige luisterervaring! Ik omarm na vele jaren het nummer weer in mijn handen en oren. Dat andere Ronnie-nummer mag van mij dit hele teringzootje winnen. Die krijgt een 11. Buitenaards. Once in a lifetime. Best ever. Monumentaal. Iconisch. Muziekgeschiedenis. Mijn #2 en #3 een 10. Daarachter een gaatje: #4 t/m #8 krijgen een 8,5 tot een 9. Mob Rules een 8.
Tevens een opvallende vermelding van een van mijn andere favoriete zangers: Buddy Lackey alias Devon Graves. Fijn en opmerkelijk dat-ie destijds liefst tot de kwartfinale was gekomen. Maar ik vrees met grote vreze dat het nummer in dit deelnemersveld met grootmachten toch ondergesneeuwd zal raken.
En wat heb ik dit nummer van Paradise Lost destijds toch vaak gedraaid. Gottegot, wat was ik lijp van deze band. Die blinde, kolkende liefde van weleer is wel iets bekoeld inmiddels, al geniet ik er nog zeker van. Die liefde had ik een paar jaar eerder ook voor Savatage, maar die liefde voel ik momenteel nog wat sterker: tand des tijds speelt minder parten. Voor Jon Oliva zelf kan dat niet gezegd worden. Ik las vorig jaar dat hij met een nieuw Sava-album bezig was, maar waar blijft die? Ik even snorren op het net en dan stuit ik op deze informatie: je moet eens de commentaren lezen, dat is niet bepaald vrolijk stemmend...
[hier wat meer tekst over Jons persoonlijke tragedies]
Tof dat Death Angel weer meedoet, maar hoe gaaf het nummer ook is, hun magnum opus blijft toch 'Act III'.
Top 3: Rainbow, H&H, Opeth
Wachtkamer: Deadsoul Tribe
Afvallers: Triptykon, Death Angel
1 Rainbow - Stargazer (1976 / <1980 - W)
4 Deadsoul Tribe - Flight on an Angel's Wing (2005 - SF)
5 Black Sabbath - Heaven and Hell (1980 - W)
6 Paradise Lost - Mortals Watch the Day (1992 - SF)
7 Triptykon - Aurorae (2014 - F)
8 Death Angel - Thrown to the Wolves (2004 - F)
9 Black Sabbath - The Mob Rules (1981 - SF)
0
geplaatst: 8 oktober 2024, 14:30 uur
Apollo schreef:
Waarom moest zo'n Tool-imitator nou per se de halve finale halen ten koste van zoveel betere en originelere werken uit dat jaar? 7-4 winst tegenover 'Jotunheim' van Moonsorrow, dat is waar koortsdromen van gemaakt zijn.
Waarom moest zo'n Tool-imitator nou per se de halve finale halen ten koste van zoveel betere en originelere werken uit dat jaar? 7-4 winst tegenover 'Jotunheim' van Moonsorrow, dat is waar koortsdromen van gemaakt zijn.
Absurde uitslag ja. Sowieso een wat mindere ladder dit, uitgezonderd enkele stevige uitschieters (de top 3-4).
Ladder 17:
1. Opeth - Black Rose Immortal (1996 - W)
2. Black Sabbath - Heaven and Hell (1980 - W)
3. Rainbow - Stargazer (1976 / <1980 - W)
4. Triptykon - Aurorae (2014 - F)
5. Savatage - Hall of the Mountain King (1987 - F)
0
geplaatst: 8 oktober 2024, 19:36 uur
1.Rainbow - Stargazer (1976 / <1980 - W)
3.Opeth - Black Rose Immortal (1996 - W)
4. Black Sabbath - Heaven and Hell (1980 - W)
5. Paradise Lost - Mortals Watch the Day (1992 - SF)
6. Death Angel - Thrown to the Wolves (2004 - F)
7. Triptykon - Aurorae (2014 - F)
8. Black Sabbath - The Mob Rules (1981 - SF)
3.Opeth - Black Rose Immortal (1996 - W)
7. Triptykon - Aurorae (2014 - F)
0
geplaatst: 8 oktober 2024, 19:47 uur
Ladder 17:
1. Triptykon - Aurorae (2014 - F)
3. Rainbow - Stargazer (1979 - W)
7. Savatage - Hall of the Mountain King (1987 - F)
1. Triptykon - Aurorae (2014 - F)
3. Rainbow - Stargazer (1979 - W)
0
geplaatst: 8 oktober 2024, 19:56 uur
1 Paradise Lost - Mortals Watch the Day (1992 - SF)
2 Triptykon - Aurorae (2014 - F)
4 Rainbow - Stargazer (1979 - W)
5 BlackSabbath - Heaven and Hell (1980 - W)
6 Savatage - Hall of the Mountain King (1987 - F)
7 Death Angel - Thrown to the Wolves (2004 - F)
8 Black Sabbath - The Mob Rules (1981 - SF)
9 Deadsoul Tribe - Flight on an Angel's Wing (2005 - SF)
2 Triptykon - Aurorae (2014 - F)
4 Rainbow - Stargazer (1979 - W)
5 BlackSabbath - Heaven and Hell (1980 - W)
6 Savatage - Hall of the Mountain King (1987 - F)
9 Deadsoul Tribe - Flight on an Angel's Wing (2005 - SF)
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 8 oktober 2024, 20:37 uur
1 Paradise Lost - Mortals Watch the Day (1992 - SF)
3 Deadsoul Tribe - Flight on an Angel's Wing (2005 - SF)
4 Opeth - Black Rose Immortal (1996 - W)
5 Triptykon - Aurorae (2014 - F)
6 BlackSabbath - Heaven and Hell (1980 - W)
9 Rainbow - Stargazer (1979 - W)
3 Deadsoul Tribe - Flight on an Angel's Wing (2005 - SF)
4 Opeth - Black Rose Immortal (1996 - W)
5 Triptykon - Aurorae (2014 - F)
6 BlackSabbath - Heaven and Hell (1980 - W)
9 Rainbow - Stargazer (1979 - W)
0
geplaatst: 8 oktober 2024, 21:44 uur
Ladder 17:
2. Rainbow - Stargazer (1976 / <1980 - W)
3. Triptykon - Aurorae (2014 - F)
7. Death Angel - Thrown to the Wolves (2004 - F)
2. Rainbow - Stargazer (1976 / <1980 - W)
0
geplaatst: 8 oktober 2024, 22:15 uur
Ladder 17:
3. Opeth - Black Rose Immortal (1996 - W)
4. Savatage - Hall of the Mountain King (1987 - F)
6. Triptykon - Aurorae (2014 - F)
6. Triptykon - Aurorae (2014 - F)
0
geplaatst: 8 oktober 2024, 23:34 uur
Ladder 17:
3. Death Angel - Thrown to the Wolves (2004 - F)
4. Black Sabbath - The Mob Rules (1981 - SF)
5. Rainbow - Stargazer (1976 / <1980 - W)
6. Deadsoul Tribe - Flight on an Angel's Wing (2005 -SF)
8. Paradise Lost - Mortals Watch the Day (1992 - SF)
3. Death Angel - Thrown to the Wolves (2004 - F)
4. Black Sabbath - The Mob Rules (1981 - SF)
6. Deadsoul Tribe - Flight on an Angel's Wing (2005 -SF)
8. Paradise Lost - Mortals Watch the Day (1992 - SF)
0
geplaatst: 9 oktober 2024, 23:55 uur
Ladder 17:
2. Triptykon - Aurorae (2014 - F)
6. Black Sabbath - The Mob Rules (1981 - SF)
9. Deadsoul Tribe - Flight on an Angel's Wing (2005 -SF)
2. Triptykon - Aurorae (2014 - F)
9. Deadsoul Tribe - Flight on an Angel's Wing (2005 -SF)
4
geplaatst: 10 oktober 2024, 11:48 uur
Ladder 17:
1. Rainbow - Stargazer (1979 - W)
8. Triptykon - Aurorae (2014 - F)
9. Paradise Lost - Mortals Watch the Day (1992 - SF)
Ik weet niet of we echt nog 11 maanden willen wachten op de volgende ronde, wat mij betreft mag de volgende deadline gewoon in oktober liggen
8. Triptykon - Aurorae (2014 - F)
9. Paradise Lost - Mortals Watch the Day (1992 - SF)
Ik weet niet of we echt nog 11 maanden willen wachten op de volgende ronde, wat mij betreft mag de volgende deadline gewoon in oktober liggen

0
geplaatst: 10 oktober 2024, 12:44 uur
The_CrY schreef:
Bizar dat je/ik wel vijf keer over zoiets heen kan lezen. Deadline: Donderdag 10 september, ca. 21h00

Deadline mag wat mij betreft zelfs nog verder naar voren worden geschoven, want op de Grote Roerganger na heeft volgens mij iedereen zijn stem al uitgebracht. We hebben zelfs een bonusstemmer.
1
geplaatst: 10 oktober 2024, 13:40 uur
The_CrY schreef:
Volgend jaar valt 10 september zelfs op een woensdag, het zou pietjepreciesgewijs dus wachten zijn tot 2026..
Goed gezien, slordigheidje van mijnentwege, laten we het inderdaad gewoon op vanavond houden. En welkom in de keet, Etiul!

0
geplaatst: 10 oktober 2024, 19:40 uur
Ladder 17:
2. Opeth - Black Rose Immortal (1996 - W)
Deadline: Donderdag 10 oktober, krankjorum
Sterke jaarwinnaars, enkel het fantastische Triptykon weet zich ertussen te wurmen. Plaatsjes 5 t/m 9 een beetje inwisselbaar wat mij betreft. Zo meteen de uitslag en weer verder!
2. Opeth - Black Rose Immortal (1996 - W)
Deadline: Donderdag 10 oktober, krankjorum
Sterke jaarwinnaars, enkel het fantastische Triptykon weet zich ertussen te wurmen. Plaatsjes 5 t/m 9 een beetje inwisselbaar wat mij betreft. Zo meteen de uitslag en weer verder!
0
geplaatst: 10 oktober 2024, 19:59 uur
Zowaar 15 stemmen deze ronde, onze schapenschare is in aanwas!
1. Rainbow - Stargazer (1979 - W): 206
2. Opeth - Black Rose Immortal (1996 - W): 192
3. Black Sabbath - Heaven and Hell (1980 - W): 171
4. Savatage - Hall of the Mountain King (1987 - F): 133
5. Triptykon - Aurorae (2014 - F): 115
6. Paradise Lost - Mortals Watch the Day (1992 - SF): 111
7. Black Sabbath - The Mob Rules (1981 - SF): 53
8. Death Angel - Thrown to the Wolves (2004 - F): 50
9. Deadsoul Tribe - Flight on an Angel's Wing (2005 - SF): 49
Nogal wiedes dat we hoge puntentotalen te slikken krijgen dus. Al ligt dat ook aan de bottom three, die het razend spannend maakten - wie o wie zou de laatste strohalm aangrijpen? Het bleek toch wel Ome Sab te zijn!
1. Rainbow - Stargazer (1979 - W): 206
2. Opeth - Black Rose Immortal (1996 - W): 192
3. Black Sabbath - Heaven and Hell (1980 - W): 171
4. Savatage - Hall of the Mountain King (1987 - F): 133
5. Triptykon - Aurorae (2014 - F): 115
6. Paradise Lost - Mortals Watch the Day (1992 - SF): 111
7. Black Sabbath - The Mob Rules (1981 - SF): 53
8. Death Angel - Thrown to the Wolves (2004 - F): 50
9. Deadsoul Tribe - Flight on an Angel's Wing (2005 - SF): 49
Nogal wiedes dat we hoge puntentotalen te slikken krijgen dus. Al ligt dat ook aan de bottom three, die het razend spannend maakten - wie o wie zou de laatste strohalm aangrijpen? Het bleek toch wel Ome Sab te zijn!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.