MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Favoriete Metal Song "De Grote Finale #2

zoeken in:
4-3

Allebei schitterend, heel moeilijk kiezen dit.

DjFrankie (moderator)
5-3

0-2

1-4

Uit de oude doos haal ik wat herinneringen op.

"Hun actuele album 'Salvation' had ik pas kort tevoren bemachtigd en kende de nummers zodoende nauwelijks, maar ik hoopte wel op het ruim twaalf minuten durende openingsnummer 'Echoes'. Ze begonnen er zelfs mee. Het was alsof Sigur Rós en Neurosis de handen ineenslaan om My Dying Bride's 'The Cry Of Mankind' zodanig 'Boleriaans' te bewerken, dat Maurice Ravel en Dudley Moore goedkeurend vanuit hun graven meebangen." (Cult Of Luna's optreden in de Arnhemse Goudvishal, 2004)

Of kies ik voor deze herinnering? "Als er een band in de wereld is die het predikaat '”waar krijgen muzikanten natte broekjes van”, dan is het Meshuggah wel. Met ijzingwekkende afstandelijkheid vliegen de dissonante en tegendraadse termen me om de oren. Met dit 'I' kunnen musicerende luisteraars hun broekjes meer dan ooit blijven uitwringen, want dit is zo'n beetje het hardste werk wat ze in elkaar hebben gevlochten. Vooral de openingsscène is intimiderend indrukwekkend met een anderhalve minuut durende drumexercitie van Tomas Haake, welke gevolgd wordt door een halve minuut totale, maniakaal apocalyptische noise. De definitie van bruut heeft een nieuwe betekenis gekregen. Vervolgens is het negentien minuten lang op je inbeuken met ingenieuze drumfills, staccato fluimen van Jens, de hoekige partijen van Mårten Hagström en de regelmatig neurotisch gestoorde gitaarsolo's van Fredrik Thordendal"

Ik kies voor het graf van Ravel.
1-5

Cult of Luna is helemaal top hoor, maar I van Meshuggah. I. VAN MESHUGGAH. WAT EEN MONSTER. NIET NORMAAL. BESTE DAT MESHUGGAH OOIT HEEFT GEMAAKT! ZO GOED DAT IK EEN MEME EROVER HEB GEMAAKT:

https://i.imgflip.com/68vrbi.jpg

2-5

Jij bent dan toch ook een drummert, toch?
Ik kan nog geen koebel of triangel fatsoenlijk vasthouden.

Saxon - Lionheart vs. Necrophagist - Stabwound
0-1

EvilDrSmith schreef:
Jij bent dan toch ook een drummert, toch?
Ik kan nog geen koebel of triangel fatsoenlijk vasthouden.

Nou, ik drum nu al achttien jaar, maar ik kan de ritmes in I nog steeds niet goed volgen. De band speelt het zelf ook niet live. De patronen hebben compleet geen logica en er is dus compleet geen houvast. Je moet ze echt gaan uitschrijven en meelezen om het te volgen, en dan moet je al die complexe zaken nog kunnen spelen én het moddervet laten klinken. Ik word al moe nu ik erover schrijf.

Saxon - Necrophagist is makkelijk voor mij. Stabwound vind ik echt een heerlijk nummer met een meesterlijke balans tussen technische deathmetalkrachtpatserij en melodieuze songwriting.

0-2

1-2

DjFrankie (moderator)
2-3

2-4

Mooie ontdekking, dit nummer van Necrophagist. Al moet ik dat vooral over dat nietsontziend monster van Meshuggah zeggen. Meer woorden ga ik er nu niet aan vuil maken, dat hebben Don & Doc al gedaan.

1-3

DjFrankie (moderator)
2-3

3-3

Goeie song van Motörhead, maar toch geen topper voor mij. Dan vind ik de tegenstander een pak intenser.

4-5

2-0

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:41 uur

geplaatst: vandaag om 08:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.