MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Favoriete Metal Song "De Grote Finale #2

zoeken in:

1-3

Nogmaals dank voor de tip Eddie.

1-4 Zwak MH nummer, zeer sterke Exocrione

DjFrankie (moderator)
2-4

Vet nummer van Exocrione inderdaad!

2-5 dus.

56. Misþyrming - Með Hamri vs. Bríi - Corpos Transparentes

1-0

De derde plaat van Bríi (let op, luisteraars, ruim 35 minuten!) is erg intrigerend, maar er ontbreekt toch nog iets in die unieke blend van black metal, exotische Braziliaanse muziek, darkjazz, ambient en drum 'n bass. Ja, dat kan. De IJslanders van Misþyrming zijn rechter voor hun raap, maar dan wel een gruwelijk harde, dissonant kronkelende raap die wat smaakt naar Deathspell Omega.

Allebei fantastisch! Dus best wel stom dat deze twee nu al tegenover elkaar staan.
Alsof Griekspoor en Van de Zandschulp elkaar al in de eerste ronde loten (of beter gezegd qua kwaliteit: Alcaraz en Nadal). Dat wat bij Bríi ontbreekt is vast bij Kaatayra te vinden, nietwaar?
Vanwege het originele karakter en omdat ik mijn nominatie niet nu al kan/wil afvallen:
2-2

EDIT: Nee, ik pas mijn stem toch aan. Bríi is razend knap, boeiend en fascinerend en heeft een heerlijke flow, maar uiteindelijk net een slagje minder imposant en spannend dan Kaatayra. En dan Misþyrming.
3-1

5-3

36 minuten is ietsjes te lang. 🫣

DjFrankie (moderator)
1-0

De song van Amorphis had een proggy kantje dat me erg beviel.

2-1

Ik vind Misery Index een beetje dertien-in-een-dozijn-deathmetal. Niet slecht, maar het riekt een beetje naar vlees noch vis. Amorphis blijft, na een inzinking in de naughties (en ik ze al helemaal afgeschreven had), verrassend constante kwaliteit leveren.
2-2

2-3

Idd aardig nummer.

2-4

Vooral die keyboardsolo valt in positieve zin op, dus helemaal eens met AOVV. Prima nummer!

EvilDrSmith schreef:
na een inzinking in de naughties...
naughties, noughties... ik gaf er even een ondeugende draai aan: mijn kinderen dateren tenslotte van de naoughties.

1-0

Mooie ontdekking deze Jappen

1-1

Soma is ook een heel vet nummer, al heb ik m'n twijfels of het metal genoeg is. Maar ja, dat heb ik met Chat Pile ook wel een beetje. Twee stevige beukers!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:32 uur

geplaatst: vandaag om 15:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.