Muziek / Muziekgames / Favoriete Metal Song "De Grote Finale #2
zoeken in:
0
geplaatst: 18 augustus 2023, 12:52 uur
Zo zo, Ruins Of Beverast is er snel uitgeknikkerd. En dat terwijl ik destijds, diehard en hardcore Mastodonfreak (ik beschouwde hen als dé toekomst voor de metal), behoorlijk gedesillusioneerd raakte van 'Blood Mountain'. Best okay en wel lekker, maar hallo? "Best okay en wel lekker"??? Dat doet natuurlijk belachelijk veel te kort aan hun omhooggeschoten status en dito verwachtingen. Vooral de zanglijnen in dit nummer vind ik nog steeds erg zeikerig en zeurend.
Enfin. de Brontë-fans doen het hier zeer verdienstelijk (of zou het met een zeker liedje te maken hebben?), en lekker Rhapsodiaans fel en snel, maar leggen het qua impact af tegen de onheilspellende, logge smerigheid van Celtic Frost. Mooi contrast van twee uitersten in het metalspectrum, deze battle. Evenzogoed ga ik er meer van luisteren, want eigenlijk heeft die bandnaam mij er altijd van weerhouden ze een eerlijke kans te geven.
2-1
Enfin. de Brontë-fans doen het hier zeer verdienstelijk (of zou het met een zeker liedje te maken hebben?), en lekker Rhapsodiaans fel en snel, maar leggen het qua impact af tegen de onheilspellende, logge smerigheid van Celtic Frost. Mooi contrast van twee uitersten in het metalspectrum, deze battle. Evenzogoed ga ik er meer van luisteren, want eigenlijk heeft die bandnaam mij er altijd van weerhouden ze een eerlijke kans te geven.
2-1
1
geplaatst: 18 augustus 2023, 13:15 uur
Lekker energiek nummer inderdaad van Wuthering Heights, maar geen partij voor de loodzware, lugubere hellekrochtherrie van Celtic Frost.
3-1
3-1
0
geplaatst: 18 augustus 2023, 16:12 uur
0
geplaatst: 18 augustus 2023, 19:48 uur
1-4
Dag en nacht verschil met Celtic Frost, maar eigenlijk even episch..
Dag en nacht verschil met Celtic Frost, maar eigenlijk even episch..
1
geplaatst: 19 augustus 2023, 12:41 uur
Wel zo fijn dat B.Robertson regelmatig een obstinate tegenstem geeft, anders werden sommige battles wel érg voorspelbaar.
Evenzogoed 1-5
Evenzogoed 1-5
0
geplaatst: 19 augustus 2023, 12:42 uur
0
geplaatst: 19 augustus 2023, 18:42 uur
Mwoah, niet een battle waar ik erg warm van word. Powermetal op AFM Records trok ik destijds al slecht en dat is 17 jaar later er niet beter op geworden.
4-0 dan maar.
4-0 dan maar.
0
geplaatst: 19 augustus 2023, 19:50 uur
0
geplaatst: 20 augustus 2023, 08:55 uur
5-1.
Ik zie trouwens nu pas dat in battle #3 mijn nominatie Kayo Dot het nipt won van Melechesh. Dat vind ik wel grappig, want als ik (op tijd) had gestemd, dan zou Melechesh door zijn gegaan.
15. Wolves in the Throne Room - Queen of Borrowed Light vs. Amorphis - The Smoke
Ik zie trouwens nu pas dat in battle #3 mijn nominatie Kayo Dot het nipt won van Melechesh. Dat vind ik wel grappig, want als ik (op tijd) had gestemd, dan zou Melechesh door zijn gegaan.
15. Wolves in the Throne Room - Queen of Borrowed Light vs. Amorphis - The Smoke
1
geplaatst: 20 augustus 2023, 11:41 uur
De sterke comeback van Amorphis na een paar slappe kutplaten is toch nog (bij lange na) niet goed genoeg tegenover de verpletterende kennismaking van Wolves in dat jaar (okay, ik was er iéts later bij, maar toch).
3-1
3-1
0
geplaatst: 20 augustus 2023, 14:34 uur
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.