MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2022 [Uitslagen Ladders]

zoeken in:
Opening van het topic voor de nieuwe editie, gelieve nog even te wachten met posten.

Ronde 1 - Ladder 1:
Rechtstreeks geplaatst voor de Top 2000, tussen [ ] de notering vorig jaar, vervolgens het aantal pt.

1. The Blue Nile - Tinseltown In The Rain [62] 854
2. Arcade Fire - Intervention [170] 735
3. Orchestral Manoeuvres in The Dark - Enola Gay [470] 649
4. The Doors - When The Music's Over [521] 529
5. Animal Collective - My Girls [1056] 512
6. Cocteau Twins - Musette And Drums [915] 471
7. Isaac Hayes - Hyperbolicsyllabicsesquedalymistic [928] 460
8. Ann Peebles - I'm Gonna Tear Your Playhouse Down [737] 458
9. Motorpsycho - Vortex Surfer [1260] 454
10. Golden Earring - She Flies On Strange Wings [laxus11] 422
11. Sufjan Stevens - They Are Night Zombies!! They Are Neighbors!! They Have Come Back From The Dead!! Ahhhh! [1306] 420
12. Air - Sexy Boy [1588] 417
13. Prince and The Revolution - Erotic City [375] 393
14. Suede - Stay TogeTher [1842] 360
15. Grace Jones - La Vie En Rose [1950] 347

Uitgeschakeld, echter - de beste 125 afvallers plaatsen zich alsnog.

16. LCD Soundsystem - Losing My Edge [1804] 339
17. Michael Kiwanuka - Hero [1350] 321
18. Lloyd Cole And The Commotions - Jennifer She Said [Marty McFly] 235
19. The Delines - Colfax Avenue [Bartjeking] 166
20. Green Lizard - Autumn [Onweerwolf] 158

87 stemmers deze ronde.

De kop is er af, hier is de uitslag van de allereerste ladder van dit jaar....vooralsnog geen onverdeeld succes voor de nieuwe nominaties, slechts 1 vd 4 is door, de overige 3 staan stijf onderaan.

Vanaf ladder 25 hebben we 125 afvallers en zal ik ook de afvallerslijst in deze post bijhouden.

Zonde van Colfax Avenue. En opvallend slecht gescoord door Lloyd Cole, toch wel een geroemde klassieker zou ik zeggen. Het was ook wel een sterke ladder.

De eer is voor laxus11 voor de eerste nominatie in de Top 2000. En terecht, deze klassieker hoort daar ook in te staan.

Jennifer She Said is natuurlijk een schande

Colfax Avenue vond ik een leuke ontdekking en op basis van lijstjes die ik voorbij zag komen had ik op meer gehoopt voor Green Lizard, maar dat valt vies tegen. Wel blij met Golden Earring.

Duimen voor LCD Soundsystem, die mag er toch niet uitvallen!

Outlaw104 schreef:
De eer is voor laxus11 voor de eerste nominatie in de Top 2000. En terecht, deze klassieker hoort daar ook in te staan.

Heel blij mee

Wel opmerkelijk dat na de topprestatie van Erotic City eind vorig jaar, het nummer nu weer veel minder scoort.

Arrie schreef:

+1

Arrie schreef:

+2

En jammer voor Green Lizard, Lloyd en Delfines, fraaie liedjes maar ik had er zelf ook geen plaats meer voor helaas.

Jammer van Hero, maar is ook weer geen groot gemis in de lijst. Er staan mooiere nummers op Kiwanuka's laatste plaat vind ik. LCD Soundsystem heeft ook veel betere nummers of is dit live een ding ofzo? Maar dat we hiervoor Golden Earring terugkrijgen...

Mausie schreef:
Jammer van Hero, maar is ook weer groot gemis in de lijst. Er staan mooiere nummers op Kiwanuka's laatste plaat vind ik. LCD Soundsystem heeft ook veel betere nummers of is dit live een ding ofzo? Maar dat we hiervoor Golden Earring terugkrijgen...

Is alleen maar goed toch

Of heb je het nummer niet geluisterd

Mooi dat ook één van Suede's fijnste nummers de lijst weer gehaald heeft.

Losing My Edge is nou juist één van hun beste nummers.

Blij met Isaac Hayes
Elk nummer die ik van hem tegenkom, vind ik top.

Van de nominaties gaf ik punten aan Green Lizard.
Ik vond het wel een tof nummer.

Kiwanuka heeft betere nummers die hopelijk nog komen

chevy93 schreef:
Zonde van Colfax Avenue. En opvallend slecht gescoord door Lloyd Cole, toch wel een geroemde klassieker zou ik zeggen. Het was ook wel een sterke ladder.

zeker, willy vlautin r.i.p. tenminste wanneer het aan dedeelnemers hier betreft. willy is als drijvende kracht achter Richmond Fountain en The Delines niet alleen een getalenteerd muzikant, maar ook als schrijver heeft hij al een aantal interessante romans - over de onderkant van de Amerikaanse samenleving - geschreven.

Ook door het verdwijnen van LCD Soundsystem begon deze nieuwe ladder voor mij met een ‘valse start’.

Op zich een prima uitslag, meeste toppers zijn (ruimschoots) door, alleen:
Arrie schreef:

Spijtig van Hero, toch duidelijk één van zijn beste. Hopelijk schaart die zich nog bij de beste afvallers.

Mausie schreef:
Jammer van Hero, maar is ook weer groot gemis in de lijst. Er staan mooiere nummers op Kiwanuka's laatste plaat vind ik. LCD Soundsystem heeft ook veel betere nummers of is dit live een ding ofzo? Maar dat we hiervoor Golden Earring terugkrijgen...

Dat is toch een cultnummer van hen. 1 van hun eerste nummers.

Jammer van Autumn.

Kiwanuka is typisch zo'n artiest van wel aardig, maar schromelijk overschat.

Je bent zeker in de war met Morrissey!?

Kiwanuka is een topartiest en Hero hoort gewoon in onze top 2000 te staan.

Green Lizard. Jeugdsentiment. Was dit fijne bandje alweer (bijna) vergeten. Super om ze weer te herontdekken. Uiteraard hoog in mijn top 7. Helaas onvoldoende om ze bij de bovenste 2000 te krijgen.

The Delines is een fijne ontdekking. Wist niet dat Willy Vlautin hun voorman is. Inderdaad een fantastische auteur PB82. 'Laat mij niet vallen' is een waar meesterwerkje.

Arrie schreef:
Wel opmerkelijk dat na de topprestatie van Erotic City eind vorig jaar, het nummer nu weer veel minder scoort.

Viel mij ook op. Elk jaar is er wel zo'n artiest die dan weer uit het niets goed scoort, om vervolgens het jaar erna weer naar beneden te tuimelen.

aERodynamIC schreef:
Viel mij ook op. Elk jaar is er wel zo'n artiest die dan weer uit het niets goed scoort, om vervolgens het jaar erna weer naar beneden te tuimelen.
In principe kan Erotic City de ladder nog winnen dit jaar, dus die conclusie is wellicht wat voorbarig.

Choconas schreef:
Je bent zeker in de war met Morrissey!?

Kiwanuka is een topartiest en Hero hoort gewoon in onze top 2000 te staan.

Nee, Morrissey hoort 100x in de top 2000 te staan

Hij staat tenminste al op nummer 1

Nu Kiwanuka nog!

Gast
geplaatst: vandaag om 00:37 uur

geplaatst: vandaag om 00:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.